Gość gawi Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Od czterech miesięcy jestem posiadaczem almerki z 1999r. silnik 2.0D. Autko sprawuje się dobrze ale pojawiły się dwa mam nadzieje że małe problemy. Po pierwsze jest kłopot z odpaleniem przy gorącym silniku, trzeba kilka razy zakręcić aby zapalił. Po drugie podczas ruszania( nie za każdy razem )przy wciśniętym pedale sprzęgła i wrzuceniu biegu następuje delikatne ruszenie auta do przodu. Jeżeli ktoś miał podobne problemy proszę o radę jak je naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Gawi co do odpalenia mogę ci jedynie odpowiedzieć,że o podobnym problemie czytałem w którymś z czasopism motoryzacyjnych,podobny problem co ty mieli użytkownicy starszych modeli passatów,VW,i innych.Jeżeli podłożem nie jest jakaś konkretna usterka to pomagało włączenie na krótko,w trakcie rozruchu świec żarowych,natomiast sprzęgło,z opisu wynikałoby ,że delikatne puszczenie sprzęgła spowoduje już normalne ruszenie,więc należałoby tak je wyregulować aby sprzęgło reagowało wyżej niż przy podłodze.Takie niskie ustawienie sprzęgła sugerowałoby ,że osoba jeżdżąca przed tobą lubiła ostrą jazdę lub miała wyślizganą tarczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawi Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Dzięki za radę z odpaleniem przetestuje jutro, ale jeżeli chodzi o sprzęglo to auto rusza na około pomiędzy 1/2 do 2/3 długości pedału i nie szybciej a ten początkowy ruch jest słabo wyczuwany i nie za każdym razem. Masz rację przedemną jeździł młody chłopak więc pewnie nie oszczędzał go chociaż auto nie nadaje sie do szaleństwa. Mam jeszcze jedną sprawę po zapaleniu zimnego auta kontrolka oleju świeci się jeszcze około 5 sekund czy to normalne? Wymieniłem nawet czujnik oleju i nie uległo zmianie gaśnie po około 4,5 sekundach. Może spotałeś sie z podobną sytuacją? POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 GAWI,znowu powiem że przyczyn może być wiele,pompa olejowa nie daje ciśnienia(zużycie),panewki (zużycie),skoro czujnik reagował na wzrost ciśnienia to wydaje mi się że nie potrzebnie go wymieniałeś,trzeba było jechać do dobrego machera i sprawdzić ciśnienie oleju,do poprzednich przyczyn dołożę jeszcze,niewłaściwy filtr(cały olej ścieka do misy)lub za gęsty olej.Zużycie panewek można jako tako wyeliminować,jeżeli na mocno rozgrzanym silniku kontrolka oleju się nie żarzy lub mruga,ale i tutaj jest chwyt bo można silnik zalać b.gęstym olejem i kontrolka może tego nie pokazać.Moja rada ,sprawdż olej i jedż do dobrego machera na kontrolę ciśnienia(manometrem!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tschayos Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 o jednej przyczynie jeszcze nie wspomnieliście, a mianowicie - kiepski akumulator. :029: Przed jego wymianą miałem podobne problemy jak opisywane wyżej, czyli na zimnym silniku zapalał OK, ale uruchomienie na ciepłym graniczyło z cudem Po wymianie na nówkę sztukę pozbyłem się tego problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.