Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Paląca się ciągle kontrolka ABS


Gość tobi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od niedawna jestem posiadaczem PRIMERY 1,6 16V '97r.

To mój pierwszy NISSAN.

 

Jak go kupowałem nie wiedziałem nawet że ma ABS.

Znalazłem Wasze forum i okazało się że auta z tego rocznika miały seryjnie montowany ABS. Ponieważ nie paliła mi sie na początku lampka przeczytałem chyba wszystkie tematy na forum dotyczące ABS'u.

W końcu okazało się że była przepalona żarówka. Teraz kontrola pali się cały czas.

 

Co do tej pory sprawdziłem/zrobiłem

 

- uszkodzony przewód w przednim lewym kole.

- Pociągnąłem nowy i zalutowałem przy czujniku.

- Rezystancja wszystkich czujników 1,6 k

- dobrałem się do sterownika i sprawdziłem według schematu elektrycznego czy we wtyczce są takie same oporności. Jest OK

Lampka dalej sie pali pomimo tego że sygnał do czujników dociera.

 

Gdzieś czytałem że można wykonać test sterownika tak aby sprawdzić co może być przyczyną niedziałania ABS'u

Coś się zwiera do masy przy jakiejś prędkości i wtedy... ? Właśnie czy może mi ktoś wyjaśnić jak sprawdzić co boli moją primerkę

Może to pompa ?

Myślę że ABS nie działał już od dłuższego czasu więc dobrzy byłoby nie błądzić.

Zakładam że jak jest coś z pierścieniami to ABS zgłasza błąd podczas jazdy a nie na postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

witam rózne komputery róznie to czytaja

co do błedu z pierscieniami po odpaleniu kontrolka gaśnie znaczy wszystkie elemanty wykonawcze sprawne pompa abs i ten pierdolnik przy pedale gdy zaczniesz jechać i zapali sie znaczy nie widzi obrotu w jednym z koł. nie wiem czy jest jakas diagnoza tak jak piszesz ale na pewno mozesz podjechac zeby cie pod kompa podpieli jakas niewielka kasa a przy okazji sprawdzisz czy w silniku ok wszystko i czy poduszki tez bo mniemam ze masz i to ze 2 pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kasowales wogule ten blad? bo jak zaliczyla blad to bedzie swiecic dalej mimo ze usunoles usterke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem za forum instrukcję na temat diagnostyki ABS'u.

Ostatecznie udało mi się "zgasić" kontrolkę a ABS zaczął działać :diabel:

Sprawdziłem empirycznie.

Jak tę kontrolkę "zgasiłem" do końca nie wiem.

Najpierw chciałem skasować błędy ale nie bardzo mi to wychodziło. Stwierdziłem więc że przejadę się i w trakcie jazdy przy około 30km/h kontrolka zgasła.

Następnie zapuściłem test i dostałem 25 i 26 czyli dokładnie ten czujnik w którym był uszkodzony przewód. Nie kasowałem ponownie błędów bo w niedzielę wiało jak diabli.

Jak się trochę wypogodzi obstukam to dokładniej.

Na razie jeżdżę i cieszę się działającym ABS'em.

Dzięki forum udało mi się oszczędzić "górę" grosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam...

Podepne się pod temat który już pewnie setki razy był wałkowany... :P

 

Mój problem wygląda następująco...

 

Przyjechałem swoją primerką do Newcastle w UK z Kielc (ok 2250km).. przez całą trasę nic złego się nie działo... dojechałem i zostawiłem autko na noc na parkingu.... rano próbując odpalić silnik nagle zapaliła mi się kontrolka ABS i niestety już nie zgasła.... :/ :zly:

Na palącej się kontrolce zrobiłem ok 100km i usłyszałem jak kończą mi się klocki :P ....oczywiście klocki wymieniłem (tył) ... ale kontrolka jak się paliła tak pali się dalej....

Dodam jedynie że nie mam tutaj jakiegoś znajomego mechanika i wszystko co mogę zrobić to liczyć na pomoc klubowiczów.... :one:

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o porade...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego sąsiedzie rodaku na wydaniu zagranicznym, musisz skasowac bledy. Czesto jest tak ze klocki pod koniec swojego zywota mocno kurzą, niestety rowniez na czujnik absu.

 

Sam miałem podobny problem i juz sie szykowalem na szukanie nowego, a wystarczyło ścierką gnojówke z niego zdjąc. Potem kasujesz błąd i jazda (u mnie nawet kasowac nie trzeba było, po prostu wyjmowałem kluczyk i po ponownym przekręceniu przechodził test)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ABS kasuje błędy przy każdym ponownym uruchomieniu stacyjki ,

 

[ Dodano: Czw 20 Lis, 2008 11:40 ]

czyli każde wyłączenie zapłonu - powoduje zerowanie układu abs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie związane pośrednio z ABS. U mnie już na stałe pali się kontrolka ABS, od czujnika lewy tył. Nie bardzo teraz mam pieniądze na nowy czujnik i na jego szukanie. Za 10 dni upływa mi termin badań technicznych samochodu. Czy na stacji diagnostycznej mogą przyczepić się o tę palącą się kontrolkę, no że układ ABS jest niesprawny? I czy mogą mnie odesłać do naprawy/wymiany? Co z tym zrobić choć na czas tych badań? Czy wyjęcie bezpieczników spowoduje zgaśnięcie kontrolki? Nie bardzo też uśmiecha mi się wyjmowanie zegarów, żeby wykręcić żarówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby tak rozpiąć kostkę od tego czujnika i do przewodu podpiąć opornik o oporności sprwnego czujnika - bodajże 1 lub 1,6 kiloohma, to przynajmniej na postoju nie powinnaby się świecić kontrolka ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda ale na przeglądzie auto stoi i nie będzie biła kontrolka w oczy diagnosty, no chyba że sam wsiada i na rolki wjeżdża. Ale to i tak chyba lepiej niżby cały czas się paliła.

 

[ Dodano: Sro 28 Sty, 2009 00:12 ]

Jeszcze dodam jedno. Robiłem sekcję zwłok czujnika. Moim zdaniem jego konstrukcja jest taka, że trzeba raczej cudu żeby padł. Szukałbym tutaj bardziej braku styku w kostce lub przerwy w kablach, poza tym może końcówkę oczyścić + zębatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi padł... sprawdzałem kable etc - zdarza się jak wygrana jedna bramką w piłkę ręczną w 15 sek. na mistrzostwach świata...

Generalnie diagnosta nie będzie zwracał uwagi czy sie pali czy nie ... jak mu sie zapali w czasie ruszania to się zainteresuje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciągnąc dalej stary temat. Świeci mi się ta kontrolka ABS-u i w serwisie stwierdzili ze to czujnik bodajrze w piaście (z tego co pamietam) i taki jeden czujnik kosztuje okolo 900PLN aa trzeba dwa. nie da sie tego jakos taniej zrobic ?? bo to że kontrolka się swieci to pal szesc, ale autko niedlugo chcem sprzedac i chcialbym aby bylo to sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda ale na przeglądzie auto stoi i nie będzie biła kontrolka w oczy diagnosty, no chyba że sam wsiada i na rolki wjeżdża. Ale to i tak chyba lepiej niżby cały czas się paliła.

 

[ Dodano: Sro 28 Sty, 2009 00:12 ]

Jeszcze dodam jedno. Robiłem sekcję zwłok czujnika. Moim zdaniem jego konstrukcja jest taka, że trzeba raczej cudu żeby padł. Szukałbym tutaj bardziej braku styku w kostce lub przerwy w kablach, poza tym może końcówkę oczyścić + zębatkę.

 

Tam gdzie jeżdżę na badania techniczne, diagnosta sam wjeżdża na rolki. O ile wiem, to czujnik jest raczej dobry, jak zwykle coś z kablami do niego :-( spróbuję poszarpać nimi przed badaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z tego co ja wiem, aby nie muszą być sprawne. sprawny musi być uklad hamowania. jeżeli auto hamuje jest ok. a zeby się pozbyć święcoącego "neonu" wystarczy żarówkę wyciągnąć i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uch, olej ten ABS!! ?Nie ma w polskim prawie informacji, że wymagany jest ABS... więc skoro masz a nie działa, to czym się samochód różni od np. Maluszka, który nie ma przecież ABS'u... czy wielu innych samochodów bez tego systemu...!!!

ps: na allegro dostaniesz nowe czujniki bosh'a (bo ta firma się tym zajmuje) za 350zł..

Ja byłem na darmowych "policyjnych" badaniach przed zimą i tyko stwierdził, że się pali, czyli żarówka dobra, a system nie działa, ale nie jest wymagany, później byłem na normalnym badaniu i nic nie powiedzieli w ogóle.

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam problem z ABS....

jak kupiłem auto to wszystko działało bardzo dobrze

po pewnym czasie zaczely sie problemy z hamulcami: piszczenie podczas jazdy, nieoddawanie tłoczków z przodu, aż skończyło się na tym że ABS przestał działać (oczywiście kontrolka sie swieci cały czas) :/

nie wiem czy jestem na dobrej drodze ale wydaje mi się że czujniki są zabrudzone....

i teraz moje pytanie: jak się dostać i wyczyścić te czujki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdjąć koło i zajrzeć za tarczę hamulcową. Czujnik wmontowany jest w zwrotnicę i wystaje tylko taki trpezowy trzpień o długości ok 1,5 cm nad pierścieniem ząbatym piasty. Cieńka sczoteczka druciana, jakiś pędzelek, długi śrubokręt i go oczyścić. Zębatkę też dobrze zgrubsza oczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis alternatywny:

 

Szczota podnośnik i jedziesz z koksem najgorszym przypadku:

 

Klucz nasadowy 1/2 cala; 37 + rura (odkręcasz przegub)

klucz nasadowy 22 (tu czy to mały czy duży nie ma znaczenia - może być grzechotka) odkręcasz drążek od zwrotnicy i jeśli nie uda sie wysunąć od razu patrz przepis niżej...

kiedy masz przegub na wierzchu możesz wyczyścić i zębatkę na przegubie i sam czujnik...

 

Dodatkowy przepis:;)

kilka razy z całej siły naciskasz na butem na zwrotnice i w końcu musi pościć nie pukaj nie stukaj bo możesz coś rozwalić ...

 

Powodzenia.

 

Ps przepis pierwszy kolegi Mitko może zając ci cały dzień mój najwyżej 1 godzinę na koło przód: obie strony max 2 godziny z wyczyszczeniem do błysku zębatki i czujnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki :)

mam nadzieje ze sobie poradze

jak tylko zrobi sie cieplej zabiore się za to ;)

 

Mitko, seeb

podpowiedzcie jak zrobić żeby wam podnieść notowania na forum... "kliknąć pomógł" bo nie wiem jak to się robi :| :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomógł możesz kliknąć tylko wtedy gdy jesteś autorem wątku... zadajesz pytanie dostajesz odpowiedz i masz wyświetlony przycisk "pomógł".

 

jeśli bardzo sie upierasz możesz założyć takowy z twoim pytaniem a my będziemy uprzejmie cię kierować do tego wątku z odpowiedzią :) a wtedy będziesz mógł nam podnieść notowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegub trzeba poluzować i cofnąć w strone silnika to fakt ale końcówki drążka nie trzeba odkręcać. a czujnika nie polecam czyścić żadnym ostrym narzedziem np. szczotka czy śrubokręt. wystarczy co najwyżej przemyć olejem napędowym pędzlem i wydmuchać sprężonym powietrzem. oczywiście to wskazówki do przodu bo tyłu nie miałem potrzeby czyścić.

 

[ Dodano: Czw 29 Sty, 2009 21:16 ]

jakiego kolwiek wyjmowania czujników przed upewnieniem sie co jest nie tak z ABSem odradzam bo trzeba mieć szczęście żeby wyjąć bez uszkodzenia. no a po co popsuć np. dobry czujnik. ja u siebie jak wyjmowałem to po wyjęciu stracił rezystancje ale oczywiście wcześniej podpinałem kompa i wiedziałem który jest trefny. a jego problem polegał na tym że miał rozklepaną końcówkę od strony pierścienia. Włożyłem używkę od angola i jest gites :D Mam jeszcze jeden w zapasie na lewą strone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość fragles13

U mnie jest przełamany przewód od czujnika prawy przód. Kontrolka się zapala zazwyczaj przy skręcie koła w prawo, czasami uda mi się przejechać kawałek bez wywołania błędu. Pytanie: czy ktokolwiek wymienił sobie ten przewód? Bo z tego co patrzyłem, idzie on od czujnika, przechodzi przez blachę nadkola i tam jest kostka. Nie bardzo wiem jak to zrobić a nie chciałbym kombinować bo jeszcze coś więcej napsuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...