Gość sheff Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Jechałem sobie swoją Primerą P10 i w pewnym momęcie brak podświetlenia zegarów, brak wycieraczek, kierunków, świateł tylnych, przednich postojowych, dmuchawy od ogrzewania, radia, centralnego zamka co mogło się wydarzyć w czym może być problem. Czy ktoś sie już z takim czymś może spotkał. Ale samochód normalnie chodzi i odpala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Miałem tak samo, przy silniku po prawej stronie (jak stoisz przed maską) jest skrzynka przekaźników i bezpieczników, podociskałem te przekaźniki i wszystko wróciło do normy, miałem tam zajrzeć ale nigdy więcej się to ie powtórzyło to narazie nie zaczepiam i w sumie nie wiem który z przekaźników jest za to odpowiedzialny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sheff Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Okazało się że wywalił główny bezpiecznik 75A oraz przekaźnik oznaczony Rad Fan czyli od jakiegoś wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 przekaźnik oznaczony Rad Fan czyli od jakiegoś wentylatora. ...od wentylatora chłodnicy Teraz pytanie czemu Ci to wywaliło????Moze silnik wentylatora ma jakies przebicie ew stawia duży opór podczas swojej pracy i dlatego?? Taki duży bezpiecznik sam z siebie nie wywalił "ot tak" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sheff Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 I dalej to samo wstawiłem nowy bezpiecznik i jak przekaźnik od wentylatora sie załączył wywalił znowu. Wykręciłem 2 wentylatory i podłączyłem przez bezpiecznik do samego akumulatora i dwa działają co może być nie tak z tym. Pomocy bo nie mam czym do pracy jeździć. ew stawia duży opór podczas swojej pracy i dlatego jak to można wymierzyć aby sie dowiedzieć aha jeszcze jeden fakt to wszystko stało się w dzień ulewnego deszczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Lekko sie kręcą wentylatory??(masz dwa??)muszą sie lekko krecic.Moze slinik od któregos z nich ma przebicie?? Jak sprawdzic to nie wiem bo ja z elektryki to slabawy jestem,ale znów skoro piszesz ze jak wpiałes przez bezpiecznik ale bez przekaznika i chodzą to moze przekaznik nawalił i robi jakies zwarcie.Podmien na próbe inny przekaznik wg mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sheff Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Zmieniłem na inny przekaźnik i wywala ale wentylator od chłodnicy z żółtym śmigłem sie dosyć ciężko obraca. Idę teraz bez wentylatorów na chwilkę odpalić samochód i obadać co się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 ale wentylator od chłodnicy z żółtym śmigłem sie dosyć ciężko obraca. musi lekko smigac pewnie on wywala,sam silnik pobiera sporo pradu a jeszcze jak ma ciezko to pali bezpiecznik. Idę teraz bez wentylatorów na chwilkę odpalić samochód i obadać co się dzieje. tylko sie nie zapomnij i nie przegrzej fury!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sheff Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 I to jednak nie wentylator coś innego daje zwarcie na obudowę. Tylko teraz wyszukać co daje to zwarcie. [ Dodano: Pon 03 Mar, 2008 16:52 ] Jest to chyba alternator bo jak go odłączyłem to bezpiecznik już nie wywala. I teraz pytanie na alternatorze są 3 śruby do których jest on w samochodzie podłączony jedna jest masa drugi B+ czyli akumulator + a trzeci nie wiem co to jest i ma oznaczenie D+ może ktoś wie. A co może być z alternatorem jeżeli jest przejście między masą a B+. Proszę o podpowiedzi !! [ Dodano: Pon 03 Mar, 2008 19:22 ] d+ z tego co wyczytałem to jest coś związane z regulatorem napięcia a teraz pytanie czy między B+ a M powinno być przejście czy np mostek prostowniczy jest uszkodzony [ Dodano: Pon 03 Mar, 2008 19:45 ] Jeszcze jedno pytanko czy długość szczotek jest odpowiednia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mar0791 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 witam .+B to wyjscie alternatora na akku,i nie powinno byc przejscia w zadna strone albo jak juz to rzedu kilkunastu kiloomow ,jesli jest rzedu kilkaunastu omow to zwarcie maja diody,ale czytajac od poczatku to odniosnie tych wentylatorow sprawdz same pzrewody doprawoadzajace napiecie do wentylatorow moze ktorys jest gdzies przetarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sheff Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Już jest wszystko w porządeczku. Okazało się że jedna dioda na mostku była uszkodzona zakupiłem nowy mostek wszystko złożyłem i jest OK. Dzięki za odpowiedzi i za pomoc we wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.