Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Regeneracja silniczka wycieraczek


bodek_n14
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wziąłem się ostatnio za regenerację silniczka tylnej wycieraczki. Zatarł się trzpień. Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem, złożyłem. Trzpień chodzi pięknie ale wycieraczka nie chce pracować. Za pierwszym razem po złożeniu obracała się o część cyklu i stawała. Jak nią lekko ruszyłem to dokańczała cykl. Rozebrałem jeszcze raz, sprawdziłem szczotki (wydają się dobre), złożyłem i teraz w ogóle nie chce kręcić :/

 

Ślimacznica ma od spodu metalowe ścieżki. Złożyć starałem się tak samo jak było wcześniej. Może coś ze szczotkami jednak? Co z nimi zrobić? Jakieś pomysły, może ktoś już to przerabiał?

 

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili w ogóle nie działa. Szczotki nie wytarte. Przetarłem je papierkiem na wszelki wypadek. Wszystko umyłem benzynką i nadal nie działa. Następnie posmarowałem delikatnie szczotki smarem (nie wiem czy dobrze) ale nadal nie działa. Przekręcam włącznik i zero reakcji.

 

Wirnik nie przepalony bo obwód się zamyka.

 

Sprawdzałem napięcie dochodzące do silniczka ale chyba zła masę brałem. Napięcie wynosiło 0,2V :?: Masę brałem z uziemienia obudowy silniczka (czarny przykręcony do obudowy)?? Nie zmierzyłem na masie do silniczka (późno, zimno i ciemno było). Zaraz to sprawdzę.

 

[ Dodano: Pon 03 Mar, 2008 20:23 ]

Sprawdzałem miernikiem wszystkie możliwe połączenia i maksymalne napięcie jakie się pojawiło to 0,9V. Czyli mam przyczynę dlaczego silniczek nie rusza. Ale co może być przyczyną tak niskiego napięcia? Przepalona masa? Wycieraczkę, po zatarciu mogłem nieświadomie włączać.

 

Nie znalazłem bezpiecznika od tylnej wycieraczki. Jest tylko przekaźnik w komorze silnika. Może on? Jak go sprawdzić? Nie mam drugiego, takiego samego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa raczej mało prawdopodobne. Gdzieś napięcie Ci ucieka. A przyczyną może być trzpień lub szczotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie gdzieś ucieka ale gdzie? Na pewno nie na silniczku bo napięcia mierzyłem na pinach wtyczki.

 

Zmostkowałem przekaźnik od wycieraczki i pomiar wyglądał identycznie. Wyjąłem przekaźnik od wycieraczki i pomiar też wyglądał identycznie :029: Cały czas otrzymuje 0-0.9V (waha się w zależności jak docisnę czujki od miernika) na wtyczce do silniczka.

 

Przekaźnik ma 5 pinów. 2 od załączania i 3 pozostałe. Na tych trzech natomiast nie ma żadnego napięcia :029:

 

Nie mam skąd brać i podmieniać części a na elektryka na razie mnie stać.

 

[ Dodano: Wto 04 Mar, 2008 11:59 ]

Sam silniczek sprawdziłem. Na prądzie z akumulatora kręci aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może gdzieś masz wiązkę zaśniedziałą albo uszkodzoną. Sprawdź wszystkie masy na karoserii. Może jakaś zardzewiała. Kiedyś nie mogłem swojego tyrana odpalić bo mi główna masa od silnika zardzewiała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem skrócić.

 

Wymieniłem bezpiecznik od podgrzewania lusterek i wycieraczka ożyła.

Na razie chodzi dobrze w trybie ciągłym, razem ze spryskiwaczem a na czasowym robi raz 1/3 cyklu, raz pół cyklu, raz cały cykl. Tak więc, albo zatrzymuje się we właściwym miejscu albo musi zrobić parę łamanych cyklów, żeby trafiła. Jak się zatrzyma to wystarczy ją dosłownie dotknąć i rusza dalej. Mechanizm chodzi lekko więc jest to trochę zastanawiające.

 

Wydaje mi się, że padł lub nadpaliło się coś w regulatorze czasowym bo przekaźnik jak najbardziej żyje. Nie za bardzo kumam logiki działania tego regulatora. Kiedy mówi stój i skąd wie po jakim czasie rozpocząć nowy cykl. Jakiś przekaźnik/regulator termiczny tam jest?

Może mi to ktoś wyjaśnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sunnym jest inna blaszka pod ślimacznicą. Wycieraczka staje jak styki się zewrą. Dostałem się do automatu czasowego. W środku są 3 kondensatory, kilka oporników i jakiś tranzystor. Żadnych zewnętrznych oznak uszkodzenia, nadpalenia, wylania itp.

 

Może to jednak przekaźnik. Podmienię od kumpla i sie okaże.

 

dzięki

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieraczka staje jak styki się zewrą.
To może gdzieś się robi przebicie w trakcie pracy wycieraczki, tzn. samoczynnie styka te dwa przewody nie wtedy, kiedy trzeba? Podłącz sobie żaróweczkę przez te dwa styki (wepnij ją w stykany obwód) i zobacz, co będzie robić w trakcie pracy silnika, a konkretnie czy zaświeci się, gdy silnik staje w połowie cyklu ;).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar napięcia na wtyczce do silniczka wygląda następująco. ok. 1s ~12V, następnie ok. 5s ~5V, ok. 1s ~12V, ok. 5s ~5V, itd. Tłumaczy to, dlaczego wycieraczka staje a jak się jej pomoże to idzie dalej. 5V to za mało dla silniczka, dlatego staje a z pomocą rusza dalej itd...

 

Ale skąd te skoki napięcia? Przekaźnik czy regulator padł? Przekaźnik załącza się na ok. 1s, rozłącza na ok. 5s itd...

 

[ Dodano: Sro 05 Mar, 2008 23:37 ]

Zrobię podmianki i będę wiedział

 

[ Dodano: Sro 12 Mar, 2008 10:35 ]

Przekaźnik sprawny. Nie chce mi się już tego rozkminiać. Wycieraczka nadal sie przycina ale działa. Na trybie ciągłym działa normalnie tylko czasami zatrzymuje sie w złym miejscu.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...