bodek_n14 Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Wziąłem się ostatnio za regenerację silniczka tylnej wycieraczki. Zatarł się trzpień. Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem, złożyłem. Trzpień chodzi pięknie ale wycieraczka nie chce pracować. Za pierwszym razem po złożeniu obracała się o część cyklu i stawała. Jak nią lekko ruszyłem to dokańczała cykl. Rozebrałem jeszcze raz, sprawdziłem szczotki (wydają się dobre), złożyłem i teraz w ogóle nie chce kręcić :/ Ślimacznica ma od spodu metalowe ścieżki. Złożyć starałem się tak samo jak było wcześniej. Może coś ze szczotkami jednak? Co z nimi zrobić? Jakieś pomysły, może ktoś już to przerabiał? dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Silnik pracuje? Czy pod obciążeniem nie działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 W tej chwili w ogóle nie działa. Szczotki nie wytarte. Przetarłem je papierkiem na wszelki wypadek. Wszystko umyłem benzynką i nadal nie działa. Następnie posmarowałem delikatnie szczotki smarem (nie wiem czy dobrze) ale nadal nie działa. Przekręcam włącznik i zero reakcji. Wirnik nie przepalony bo obwód się zamyka. Sprawdzałem napięcie dochodzące do silniczka ale chyba zła masę brałem. Napięcie wynosiło 0,2V :?: Masę brałem z uziemienia obudowy silniczka (czarny przykręcony do obudowy)?? Nie zmierzyłem na masie do silniczka (późno, zimno i ciemno było). Zaraz to sprawdzę. [ Dodano: Pon 03 Mar, 2008 20:23 ] Sprawdzałem miernikiem wszystkie możliwe połączenia i maksymalne napięcie jakie się pojawiło to 0,9V. Czyli mam przyczynę dlaczego silniczek nie rusza. Ale co może być przyczyną tak niskiego napięcia? Przepalona masa? Wycieraczkę, po zatarciu mogłem nieświadomie włączać. Nie znalazłem bezpiecznika od tylnej wycieraczki. Jest tylko przekaźnik w komorze silnika. Może on? Jak go sprawdzić? Nie mam drugiego, takiego samego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 zobacz czy nie nasmarowales stykow i nie maja przeplywu pradu, moze trzeba je dogiac, moze po prostu wyczyscic styki od czasowego regulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Masa raczej mało prawdopodobne. Gdzieś napięcie Ci ucieka. A przyczyną może być trzpień lub szczotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Napięcie gdzieś ucieka ale gdzie? Na pewno nie na silniczku bo napięcia mierzyłem na pinach wtyczki. Zmostkowałem przekaźnik od wycieraczki i pomiar wyglądał identycznie. Wyjąłem przekaźnik od wycieraczki i pomiar też wyglądał identycznie :029: Cały czas otrzymuje 0-0.9V (waha się w zależności jak docisnę czujki od miernika) na wtyczce do silniczka. Przekaźnik ma 5 pinów. 2 od załączania i 3 pozostałe. Na tych trzech natomiast nie ma żadnego napięcia :029: Nie mam skąd brać i podmieniać części a na elektryka na razie mnie stać. [ Dodano: Wto 04 Mar, 2008 11:59 ] Sam silniczek sprawdziłem. Na prądzie z akumulatora kręci aż miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Może gdzieś masz wiązkę zaśniedziałą albo uszkodzoną. Sprawdź wszystkie masy na karoserii. Może jakaś zardzewiała. Kiedyś nie mogłem swojego tyrana odpalić bo mi główna masa od silnika zardzewiała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Postanowiłem skrócić. Wymieniłem bezpiecznik od podgrzewania lusterek i wycieraczka ożyła. Na razie chodzi dobrze w trybie ciągłym, razem ze spryskiwaczem a na czasowym robi raz 1/3 cyklu, raz pół cyklu, raz cały cykl. Tak więc, albo zatrzymuje się we właściwym miejscu albo musi zrobić parę łamanych cyklów, żeby trafiła. Jak się zatrzyma to wystarczy ją dosłownie dotknąć i rusza dalej. Mechanizm chodzi lekko więc jest to trochę zastanawiające. Wydaje mi się, że padł lub nadpaliło się coś w regulatorze czasowym bo przekaźnik jak najbardziej żyje. Nie za bardzo kumam logiki działania tego regulatora. Kiedy mówi stój i skąd wie po jakim czasie rozpocząć nowy cykl. Jakiś przekaźnik/regulator termiczny tam jest? Może mi to ktoś wyjaśnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Tu masz zdjęcia i opis jak to jest w K11 z tylnią wycieraczką, przy czym w K11 jest tak, że po wyłączeniu wycieraczka robi cykl do końca i staje, więcej ustawień nie ma: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=19599 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 W Sunnym jest inna blaszka pod ślimacznicą. Wycieraczka staje jak styki się zewrą. Dostałem się do automatu czasowego. W środku są 3 kondensatory, kilka oporników i jakiś tranzystor. Żadnych zewnętrznych oznak uszkodzenia, nadpalenia, wylania itp. Może to jednak przekaźnik. Podmienię od kumpla i sie okaże. dzięki pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Wycieraczka staje jak styki się zewrą.To może gdzieś się robi przebicie w trakcie pracy wycieraczki, tzn. samoczynnie styka te dwa przewody nie wtedy, kiedy trzeba? Podłącz sobie żaróweczkę przez te dwa styki (wepnij ją w stykany obwód) i zobacz, co będzie robić w trakcie pracy silnika, a konkretnie czy zaświeci się, gdy silnik staje w połowie cyklu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Pomiar napięcia na wtyczce do silniczka wygląda następująco. ok. 1s ~12V, następnie ok. 5s ~5V, ok. 1s ~12V, ok. 5s ~5V, itd. Tłumaczy to, dlaczego wycieraczka staje a jak się jej pomoże to idzie dalej. 5V to za mało dla silniczka, dlatego staje a z pomocą rusza dalej itd... Ale skąd te skoki napięcia? Przekaźnik czy regulator padł? Przekaźnik załącza się na ok. 1s, rozłącza na ok. 5s itd... [ Dodano: Sro 05 Mar, 2008 23:37 ] Zrobię podmianki i będę wiedział [ Dodano: Sro 12 Mar, 2008 10:35 ] Przekaźnik sprawny. Nie chce mi się już tego rozkminiać. Wycieraczka nadal sie przycina ale działa. Na trybie ciągłym działa normalnie tylko czasami zatrzymuje sie w złym miejscu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.