Gość Camela Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Z tego co czytałem moja maxima (A32 usa, '99) ma automat biegowy. Wyjasnijcie mi proszę o co w takim razie chodzi. Jak jest wylaczony overdrive to ladnie dochodzi do 3-go biegu i koniec. Przy 100 km/h ma około 3tyś obr/min. Jak wlacze overdrive obroty spadają do około 2100. jak zacznę delikatnie przyspieszać, to nie zredukuje biegu czyli jest ok. Jak trochę mocniej, to redukuje i obroty skaczą do ok. 2500. Ten sam efekt jest jak mam wlaczony tempomat i zaczynam wjezdzac pod górkę - tez redukuje do 2500 obr/min. Sprawa jest taka, że jak wcisnę jeszcze mocniej gaz (albo wylacze overdrive) to redukuje do "prawdziwej" trojki, przy ktorej mam 3000 obr/min. Na logikę bym pomyślał, że biegów jest pięć... a może ma bieg 3 i pół? wyjaśnijcie mi proszę, o co chodzi bo czegoś tu nie kapuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Z tego co czytałem moja maxima (A32 usa, '99) ma automat biegowy. Wyjasnijcie mi proszę o co w takim razie chodzi. Jak jest wylaczony overdrive to ladnie dochodzi do 3-go biegu i koniec. Przy 100 km/h ma około 3tyś obr/min. Jak wlacze overdrive obroty spadają do około 2100. jak zacznę delikatnie przyspieszać, to nie zredukuje biegu czyli jest ok. Jak trochę mocniej, to redukuje i obroty skaczą do ok. 2500. Ten sam efekt jest jak mam wlaczony tempomat i zaczynam wjezdzac pod górkę - tez redukuje do 2500 obr/min. Sprawa jest taka, że jak wcisnę jeszcze mocniej gaz (albo wylacze overdrive) to redukuje do "prawdziwej" trojki, przy ktorej mam 3000 obr/min. Na logikę bym pomyślał, że biegów jest pięć... a może ma bieg 3 i pół? wyjaśnijcie mi proszę, o co chodzi bo czegoś tu nie kapuję Over Drive to jak sama nazwa mowi nadbieg, jak go wylaczysz obroty powinny sie zachowac tak jak opisales, czyli tak jakbys odcial nawyzszy bieg i skrzynai zrzuca na nizszy (z 4 na 3). Jak wciskasz gaz mocno (kickdown) to skrzynia redukuje ile moze, jesli da rade do 2 biegu zrzucic to tak zrobi. OverDrive uzywaj na przyklad: jak masz zaladowane auto i jedziesz spokojnie pod gore, wtedy nie meczysz tak autka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Camela Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 GRZECHu, ja wszystko rozumiem, ale nie odniosłes sie do zasadniczej kwestii Dlaczego powyżej 3-gi biegu są jeszcze dwa przełożenia dłuższe skoro skrzynia jest 4-ro biegowa? powinno być tylko jedno, prawda? Dlatego podałem prędkości obrotowe silnika dla tych przelozen, zeby zaznaczyc ze są to wyższe przelozenia niż 3-ci bieg. W skrócie przy prędkości 100km/h: 2-gi bieg: nawet nie wiem, ale pewnie koło 5000 obr/min 3-ci bieg: 3000 obr/min 4-ty bieg: 2500 obr/min (dostepny przy wlaczonym overdrive) 5-ty bieg: 2100 obr/min (dostepny przy wlaczonym overdrive) Oczywicie jak to jest z tym czwartym i piątym nie wiem, dlatego pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 nie masz piatego biegu, pieciostopniowe automaty weszly do maximy dopiero w 2002r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Camela, ja wiem o co Ci chodzi Mam 4-biegowy automat w Primerze i zachowuje się tak samo jak Twój. Wydaje mi się że to co opisałeś, to coś w rodzaju redukcji obrotów. Ale nie fizyczny, osobny bieg. Zauważ że jadąc spokojnie na 4 biegu, przy kickdownie inaczej czuć gdy wyłączy się ta 'redukcja', a inaczej gdy skrzynia zrzuci na 3 bieg. To pierwsze zachodzi bardzo płynnie, a w tym drugim wypadku wyraźnie czuć że skrzynia zmienia bieg. Trzeba by poszperać w dokumentacji technicznej skrzyni żeby dowiedzieć się dokładnie co to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość J3 Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Overdrive_(mechanics) W skrócie - OD odnosi sie do najwyzszego biegu w skrzyni. Wlaczenie OD powoduje odciecie ostatniego przelozenia w automacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Chyba juz wiem o co Ci chodzi Jak pewnie wiesz, automat przenosi naped przez olej, w duzym uproszczeniu masz smigielko ktoro rozpedza olej a ten napedza kolejne smigielko (podkreslam w duzym skrocie).... jednak powyzej pewniej predkosci (cos kolo 90 KM/h) skrzynia spina naped na sztywno, czyli naped jest przenoszony w calosci na kola bez strat na poslizg co owocuje spadkiem obrotow o jakies 500 rpm, nie pamietam tylko czy skrzynia mogla to robic jesli byl wylaczony O/D czy nie. Poszukam i dam znac. Mechanizm nazywa sie sprzęgłem wysokiego spięcia (lock-up) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adek19 Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 słuchajcie ostatnio zainteresował mnie ten OD (tz juz dawno) kiedy kupiłem sunnego i właczałem to nic sie nie działo czy OD był włoczony czy wyłoczony tak samo ale siedze ktoregos dnia i mysle jak jest guzik pewnie tez sa jakes kable - cos musi nie łoczyc i rzeczywiscie szybko rozebrałem obudowe wybieraka, znalazłem 2 odciente kable, przekreciłem kluczyk na zapłon, polaczyłem te 2 kable (normalnie poza guzikiem OD styknołem ze soba) i ukazała sie kontrolka OD off na zegarach no to zostawiłem stykniete i jazda pobna - rozpedziłem sie do 100, i to działa :one: identyko jak napisaliscie :diabel: :diabel: musze to ładnie poludowac ktos to kiedys odcioł (jakis baran), musiałbyc wybierak rozbierany i moje pytanie czy tego OD mozna właczac podczas jazdy?? czy tylko wtedy gdy staniemy np na swiatłach chodzi mi czy jak jade sobie tak 100-120 na 4 biegu to moge go włoczyc?? nic sie nie stanie?? przezuci z 4 na 3?? prosze o odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 ..i moje pytanie czy tego OD mozna właczac podczas jazdy?? czy tylko wtedy gdy staniemy np na swiatłach chodzi mi czy jak jade sobie tak 100-120 na 4 biegu to moge go włoczyc?? nic sie nie stanie?? przezuci z 4 na 3?? prosze o odp Smialo mozesz w czasie jazdy, tak samo jak 1-2-D, jedyne na co musisz uwazac to obroty nie moga byc za wysokie, zeby miala skrzynia jak zredukowac Pamietaj tez zeby nie bawic sie wlacznikiem, bo to cos czego automaty nie lubia, czyli szybko nastepujace po sobie zmiany, skrzynia musi miec chwilke na zmiane biegu nim znowu wymusisz kolejna zmiane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adek19 Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 wielkie dzieki GRZECHu, kolejny raz mi wytłumaczyłes :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość habaj Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 A czy to O/D ma jakiś wpływ na spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 A czy to O/D ma jakiś wpływ na spalanie? Jeśli wyłączysz O/D to skrzynia będzie miała wyższy obroty (minimalnie) w momencie kiedy hamujesz silnikiem lub jedziesz wolno nie przyspieszając, prawie tak jakbyś nie używał 5 biegu w manualu, co pewnie, może się przyczynić do większego spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk__1979 Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Witam mam problem właśnie z systemem O/D, niby kontrolka się świeci na desce jak wyłączę ale właśnie o to chodzi ze on cały czas chodzi tak jakby na wyłączonym O/D i nie wrzuca mi nadbiegu. Może ktoś mi pomoże czy to jakaś poważna usterka? miał ktoś już takie cudeńka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.