pumek Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Witam. Almera Tino silnik 2.2 DI. Autko mi ciezko pali po dłuższym postoju. Po sprawdzeniu świec i czyjników wychodzi na to ze paliwo albo sie cofa albo zapowietrza. Wywnioskowalem to z tego ze przed rozruchem jak przepompuje na filtrze - pali na dotyk. Mam pytanie w związku z tym - czy jest jakis zawór zwrotny? a jak jest to gdzie go szukac. Wpadlem na pomysł zeby go wstawic i zakupiłem takowy, tylko nie mam pomysłu gdzie go wrzucić - przed filtrem, czy za? Jestem raczej za wariantem - że przed filtrem, ale moze juz ktoś mial podobny przypadek i coś mi podpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomtom1 Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 zaworek zwrotny jest w pompce na filtrze - przy okazji jest to jeden z zaworków pompy. kiedys mialem taki objaw, tez mi paliwo uciekało. po wymianie pompki ręcznej problem znikł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumek Opublikowano 9 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Jestem po wymianie, narazie wstawiłem dodatkowy zawór zwrotny miedzy bakiem przed filtrem i gucio to pomogło. Moze ktoś ma namiary na sklep z tą pompką na filtrze paliwa, podejrzewam ze fortuny nie kosztuje wiec moze to wymienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomtom1 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 hm...ja kupiłem na szrocie..nie mam pojecia czy znajdziesz nową. a ten zaworek co wstawiłes to ma spręzynke w srodku czy tylko membrane z gumy? takie badziewne zaworki potrzebują jakiegos minimalnego cisnienia zeby sie zablokowały i uszczelniły. Najlepiej poszukac dobrej pompki uzywanej i bedzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Pompka to tylko serwis lub szrot bo nie ma zamienników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumek Opublikowano 10 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 coś aluminiowego, ale co tam jest w srodku trudno mi powiedzieć, być moze ze to badziew [ Dodano: Nie 25 Maj, 2008 10:56 ] może się komuś przyda to wyjąsnie jak rozwiązałem ten problem. Założyłem przezroczyste przewody, no i wyszło ze paliwo ucieka w stone pompy - wiec standartowe zawory zwrotne nic nie pomagają. Kumpel więc mi podpowiedział zeby sprubować z elektrozaworem. Dalem wiec na powrocie i jak narazie od 2 tygodni pali dobrze. Jest to zapewne prowizoryczne załatwienie sprawy ale tanie i działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof123 Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 sprawdź dokładnie przewody przelewowe/powrotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Witam,w moim dci też mam ten problem,jak podpompuje ręcznie to pali na tyk ale u mnie dzieje się to zwłaszcza zimą poczynając od +3 w dół.Latem ten problem znika,również montowałem zawór zwrotny ale jakoś rewelacyjnych efektów nie zauważyłem.Sposób zamontowania takiego zaworu jest na stronie http://rob083.fm.interia.pl/ .Ja dałem sobie z tym spokój,jak jest większy przymrozek to po prostu przed odpaleniem podpompowuje ręcznie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumek Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 benio36 Stary wątek więc może dodam ze znalazłem przyczynę. Jest 1 gumowy cienki przewód dostarczający paliwo do wtryskiwacza pod plastikową osłoną po lewej stronie na silniku. Była nieszczelność i łapał powietrze. Te przewody czesto padają . Ja właśnie wczoraj mieniałem po raz kolejny ten przewód. A znalazlem przypadkiem jak podpompowałem pompką przy zdjętej osłonie na silnik - paliwo trysneło z przewodu, taki cieniusieńki strumyczek ale zobaczyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Dzięki pumek jutro zerknę a "nuż siekierka".Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalskim Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Witam, mam pytanko o zaworek zwrotny( almera tino, 2,2 di)mam zamiar go założyć , szukam przyczyny słabego palenia na zimnym silniku, jaki mianowicie kupić rozmiar: 8, 10 czy 12? Mechanik zmieniał mi filtr paliwa, po tej zmianie jakby słabiej palił na zimnym, z dołu filtra zwisa taki cieniutki przeźroczysty wężyk - nie wiem czy on ma zwisać czy musi być pod coś podpięty? Może mechanik zapomniał go podpiąć i dlatego tak słabo pali, nie wiem , dedukuję. Może ktoś ma na ten temat jakiś pogląd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 (edytowane) Witam, mam pytanko o zaworek zwrotny( almera tino, 2,2 di)mam zamiar go założyć , szukam przyczyny słabego palenia na zimnym silniku, jaki mianowicie kupić rozmiar: 8, 10 czy 12? Mechanik zmieniał mi filtr paliwa, po tej zmianie jakby słabiej palił na zimnym, z dołu filtra zwisa taki cieniutki przeźroczysty wężyk - nie wiem czy on ma zwisać czy musi być pod coś podpięty? Może mechanik zapomniał go podpiąć i dlatego tak słabo pali, nie wiem , dedukuję. Może ktoś ma na ten temat jakiś pogląd? zdemontuj osłone silnika i na maxa pompuj pompka na filtrze paliwa (przy zgaszonym motorku)i obserwuj wszystkie przewody jak którys sie poci to do wymiany powodzenia a ten wężyk to prawdopodobnie do spuszczania wody z filtra-nie przejmuj się nim Edytowane 28 Maja 2013 przez Elmark Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Do silnika 2,2di są 2 rodzaje filtra paliwa, zależnie od rynku i wersji. Te do krajów "z zimą" maja na dole filtra zawór do spuszczania kondesatu, te dedykowane na południe europy mają czujnik na filtrze paliwa (moja Tino jest z Włoch i ma właśnie filtr z czujnikiem). Mało który mechanior o tym wie i czasem stosują te filtry zamiennie Może to właśnie kabelek czujnika Ci dynda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalskim Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Zrobiłem Elmark jak radziłeś, ale wszystkie przewody suche...może to rzeczywiście wina filtra? Zauważyłem, że problemy zaczęły się po jego wymianie. Poprzednio miałem filtrona i było wszystko dobrze, teraz mam mana i na zimnym silniku słabo pali( to jest jedyny feler)... ale czy jest to możliwe Po podpompowaniu pompką ręczną nie ma więkśzej różnicy(3-4 naciśnięcia i pompka jest twarda) Jak z kolei odróżnić jeden filter od innego, może napiszecie mi jakie wy macie filtry, może zmienię na inny...a może po prostu zawracam sobie tym głowę i filter nie ma znaczenia ...poradzcie... nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziblau Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Spróbuj lekko odkręcić korek wlewu paliwa i zobaczyć rano. Ja tak miałem .W zbiorniku wytwarzało się podciśnienie i cofało paliwo w wyniku czego rano długo kręcił.Po odkręceniu korka pali od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalskim Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Wczoraj jeszcze raz przepatrzyłem przewody paliwowe i zauważyłem, że na przewodzie wychodząćym od filtra w stronę pompy jest bardzo malutkie pęknięcie na zgięciu zewnętrznej powłoki przewodu(bardzo malutkie ledwo dostrzegłem nawet nie wiem czy jest to pęknięcie) ale przewód jest suchy, czy to może być przyczyna słabego palenia na zimnym silniku? Wiem, że zaraz ktoś napisze, żebym go wymienił to się dowiem, ale czy może być to przedmiot mojego zainteresowania czy lepiej sobie tym nie zawracać głowy?Podkreślam jeszcze raz, że jest to minimalna zmiana na zgięciu przewodu Aha jeszcze jedno ziblau, odkręcenie korka wlewu nic nie dało, ale fajne dzięki za zainteresowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Przewody są zbrojone i przypuszczam, że jest to tylko pęknięcie zewnętrznej warstwy przewodu. Gdy by była dziurka, to by było mokro w tej okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalskim Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Witam wszystkich. Znalazł się powód słabego palenia na zimnym silniku. Długo nie mogłem znaleźć przyczyny, wreszcie pojechałem do servisu Boscha w Opolu - diagnoza: zjechany tłok przestawiacza kąta wtrysku, do tego nieszczelności. Pompa do kalibracji, założony nowy tłok, zawór przelewu, uszczelniacze,zmieniono lekko sparciałe przewody, do tego, od kręcenia padł mi rozrusznik. Wszystko zajęło 5 dni roboczych - oczywiście do wyjęcia pompy musiano wyjąć silnik, koszt 2800 zł polskich, no nic ale jak trza to trza. Mam nadzieję że teraz będzie śmigał. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavci0 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Przewody są zbrojone i przypuszczam, że jest to tylko pęknięcie zewnętrznej warstwy przewodu. Gdy by była dziurka, to by było mokro w tej okolicy. No właśnie nie koniecznie będzie mokro. Tak sobie myślę, że ten wężyk pracuje na ssaniu pompy więc ewentualnie będzie zasysać powietrze bo w jego wnętrzu jest podciśnienie. U mnie też lekko popękane wężyki muszę je wymienić nie orientuje się ktoś jakie węże kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Witam wszystkich. Znalazł się powód słabego palenia na zimnym silniku. Długo nie mogłem znaleźć przyczyny, wreszcie pojechałem do servisu Boscha w Opolu - diagnoza: zjechany tłok przestawiacza kąta wtrysku, do tego nieszczelności. Pompa do kalibracji, założony nowy tłok, zawór przelewu, uszczelniacze,zmieniono lekko sparciałe przewody, do tego, od kręcenia padł mi rozrusznik. Wszystko zajęło 5 dni roboczych - oczywiście do wyjęcia pompy musiano wyjąć silnik, koszt 2800 zł polskich, no nic ale jak trza to trza. Mam nadzieję że teraz będzie śmigał. Pozdrawiam wszystkich. czy aby sie nie pospieszyłeś moze się myle ale niezle cie naciągneli No właśnie nie koniecznie będzie mokro. Tak sobie myślę, że ten wężyk pracuje na ssaniu pompy więc ewentualnie będzie zasysać powietrze bo w jego wnętrzu jest podciśnienie. U mnie też lekko popękane wężyki muszę je wymienić nie orientuje się ktoś jakie węże kupić? racja Panie racja a jak motor jest w stanie spoczynku-odpoczywa to paliwko sie cofa hi hi przy nastepnym odpalanku efekt zapowietrzenia układu zasilania najpierw proponuje sprawdzic szczelnosci wszystkich przewodów paliwowych razem z powrotem a pózniej stosowac cudowne zaworki powrotne mozecie zakładac 100 zaworków pomiędzy filtrem a zbiornikiem ale jak po filtrze będzie tzw piczy kłak nieszczelnosci to zycze powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalskim Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 (edytowane) czy aby sie nie pospieszyłeś moze się myle ale niezle cie naciągneli Naciągneli, nie naciągneli, ale pompę mam zrobioną, a z tego co czytam i tak za chwilę pewnie bym musiał robic( auto ma przejechane ponad 200 tkm). Z drugiej jednak strony patrząć na zryty tłok, mam wrażenie, że zrobiłem dobrze. Edytowane 28 Czerwca 2013 przez rafalskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.