Dar1962 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Być może się powtórzę ale wg mojej wiedzy marka oleju ma znaczenie drugorzędne. Kiedy jeździłem fiatem lali shell, oplem - mobil. Istotna jest specyfikacja oleju - jego lepkość i jakość. Nie będę bawił się w opisywanie tych parametrów, bo można znaleźć bez trudu te dane w necie. 0W40 (np mobil 1) lepiej lać w przypadku wymiany jesienią, będzie dobrze sprawował się podczas mrozów, jeśli wymiana wypada przed sezonem letnim - olej 10W50 będzie korzystniejszy, co oczywiście nie oznacza,że nie można jeździć na nich w konfiguracji odwrotnej. Do Notów fabrycznie nowych zalewane są oleje w pełni syntetyczne i lepiej ich się trzymać pomimo wyższej ceny. Ja po pierwszym roku eksploatacji wymieniłem olej uważając że dwa lata to trochę zbyt długo do pierwszej wymiany (rocznie jeżdżę ok. 12 tys km) Podczas pierwszego przeglądu (po 2 latach) oczywiście ponownie wymieniono olej. Sądzę,że w miarę możliwości należy trzymać się zasady - raz do roku bez względu na przebieg (chyba że jest duży - wtedy zgodnie z kilometrażem) Moje zdziwienie za każdym razem podczas wymiany oleju w ASO (Lublin) wywołały parametry oleju Shell 5W60 (sprawdziłem - taki olej leje się też do Ferrari) czy to nie aby lekka przesada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.