Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak prądu - pomóżcie!


Gość igorro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Znów potrzebuje Waszej pomocy...

Przejrzałem archiwum ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...

 

Sprawa wygląda tak... Dziś jeździłem Microfonem cały dzień, wszystko było ok, silnik pracował równo. Wieczorem miałem jeszcze jeden kurs i po odpaleniu silnika zaczęła mi sie lekko palić lampka ładowania... Olałem to i pojechałem dalej... po przejechaniu paru kilometrów zaczęło mi brakować prądu, zawróciłem i pojechałem do domu, wracałem już bez świateł a pod domem silnik całkiem zgasł i aku zdechł całkiem. Podładowałem aku i dalej to samo... Po odpaleniu lampka lekko sie pali, jak przycisnę gaz to lampka jeszcze przygasa ale nie całkiem...

Akumulator jest dobry, sprawdzałem też na drugim nowym - to samo...

Przewód masowy sprawdziłem, jest OK.

 

Co robić, co sie mogło zepsuć??

 

Mogę liczyć tylko na siebie i na Was bo dwa dni temu zapłaciłem tysiaka za OC tego wozu i na mechanika mnie nie stać:(:(:(

 

Z góry dziękuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli aku jest dobry to pozostaje alternator ;) Wykręć go i daj do sprawdzenia i ewentualnej naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaa, bym był zapomniał... mierzyłem napięcie na aku na włączonym silniku... było 12,5V...

mierzyłem to na klemach, czy mam zmierzyć na altku, czy to jest jakaś różnica? i jeśli mam mierzyć na alt. to w jaki sposób??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaa, bym był zapomniał... mierzyłem napięcie na aku na włączonym silniku... było 12,5V...

mierzyłem to na klemach, czy mam zmierzyć na altku, czy to jest jakaś różnica? i jeśli mam mierzyć na alt. to w jaki sposób??

 

Prawidłowe jest 14,1-14,7V. Altek do naprawy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli brak Ci kasy to zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków , zacznij od kabelków , które dochodzą do alternatora

po odpaleniu silnika zaczęła mi sie lekko palić lampka ładowania...

Moim zdaniem to prawie "typowy" objaw braku styku szczególnie w starszych pojazdach.

To nic nie kosztuje a może coś zmieni. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli skończyły by się szczotki to kontrolka wogóle nie powinna się palić ponieważ jej obwód zamyka się przez regulator i szczotki alternatora :P

ja stawiam że padł stojan lub diody z większym naciskiem na diody :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też problem z prądem, ale jak samochód postoi dłużej niż dwa dni. Akumulator jest OK. Wszystko wskazuje na to, że to alarm powoduje rozładowania, bo po jego odłączeniu problem znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że to alarm powoduje rozładowania, bo po jego odłączeniu problem znika.

być może powoduje jakieś zwarcie :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Gość piterek79

hej,

 

mam k11 z 94 roku ma juz 290 tysi,

 

ładowanie na włączonym silniku było 14,4 V a jak włączyłem swiatła to spadlo do 14,3 V , jak wyczytałem to ładowanie jest ok, ale po ostatnich mrozach coś niepokojącego sie stalo, maleństwo nie chciało zapalić (akumulator ma 3 miesiące centra 45ah) po przekręceniu stacyjki tylko trzask w rozruszniku i po poruszaniu kluczykiem w lewo i prawo czasami zakręci,

 

wyczytałem że to wina stacyjki, czy trudno sie ją wymontowuje i sprawdza ?? nie mam zamiaru więcej kasy w nią wkładać, a i ostatnio pogasły mi wszystkie diody na zegarach i podświetlanie tych pokręteł od ogrzewania, gdzie znajdę bezpieczniki od tego ??

 

a i jaki powinien by opór pomiedzy (-) a masą samochodu bo szukam jakiegoś lewego wycieku prądu, jak to najlatwiej sprawdzić (ten wyciek),

jak wzialem miernik i nastwailem na mA i wstawilem szeregowo pomiędzy klemę ujemną a minus akumulatora to nic nie pokazało ,,,

 

 

pliss give me sam rada,

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efekty faktycznie jak przy padajacej stacyjce, ucieczki pradu jezeli masz w instalacji zacznij od, klem (to smieszne ale niestety prawdziwe - czyszczenie klem + przesmarowanie ich smarem chyba grafitowym)pozniej sprawdzeniem polaczenia masy rozrusznika (przypadek z mercedesa), mozesz sprawdzic polaczenie minusa do karoserii (ulamany przewod) a dalej to moze byc alarm, podlaczenie inne radia, dodatkowego podswietlenia nie masz ew jakis dodatkow?

 

zgaslo ci cale podswietlenie na raz? bezpieczniki powinien byc po lewej stronie kolumny kierownicy. ktory dokladnie nie pomoge ale chyba powinna byc rozpiska.

 

problem z odpalaniem teraz, ociezale krecila, czy raz zakrecila a pozniej kaplica? teraz odpalasz normalnie ? obiaw wystepuje tylko przy wychlodzonym aucie czy bez roznicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie klem + przesmarowanie ich smarem chyba grafitowym

Raczej zalecana jest wazelina techniczna ;)

 

[ Dodano: Czw 08 Sty, 2009 20:41 ]

a i jaki powinien by opór pomiedzy (-) a masą samochodu

Opór powinien wykazywać wartość bliską zeru,jeśli jest inaczej to przewód masowy może mieć zaśniedziałe mocowanie na masie samochodu.Odkręć przewód masowy od karoserji wyczyść szczotką drucianą śrubę,posmaruj wazeliną techniczną i dobrze skręć :one:

 

[ Dodano: Czw 08 Sty, 2009 20:44 ]

jak wzialem miernik i nastwailem na mA i wstawilem szeregowo pomiędzy klemę ujemną a minus akumulatora to nic nie pokazało ,,,

 

A między minusem a karoserią też?

Jak tak to nie ucieka.

 

[ Dodano: Czw 08 Sty, 2009 20:51 ]

Przeglądając temat proponuje przy alternatorze sprawdzić zagadnienie pod tytułem Diody alternatora

Można też sprawdzić,ponieważ przy jednej strzelonej diodzie będzie ładował ale za słabo i moze z rana mieć problemy,ale skoro jest przy włączonych światłach 14,3 to nie powinno być źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie klem + przesmarowanie ich smarem chyba grafitowym

Raczej zalecana jest wazelina techniczna ;)

 

masz racje zmeczony bylem i wprowadzilem w blad niepotrzebnie, wazelina techniczna powinna byc uzyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie klem + przesmarowanie ich smarem chyba grafitowym

Raczej zalecana jest wazelina techniczna ;)

Bądź pasta miedziowa ;],ja kupiłem smar do połączeń elektrycznych,nie wiem co to dokładnie ale działa :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądź pasta miedziowa

A tą to się bardziej stosuje na piszczące hamulce.

ja kupiłem smar do połączeń elektrycznych,nie wiem co to dokładnie ale działa

Najprawdopodobniej jakaś wazelina techniczna z antyutleniaczem :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piterek79

nie ma różnicy czy auto cieple czy nie, za drugim lub trzecim razem zakręci, za pierwszym zawsze tylko takie pyk i nic,

 

a gdzie jest przewód ten od masy ?? (znalazlem :P , daleko sie nie ukrył)

 

a klemę jutro założę nową i jak znajdę jakiś garaż to poprzegladam bezpieczniki,,,

(mikra miala kiedys fatalnie przód rozwalony i chyba elektryka tez nie była ok bo bezpiecznik od tylnego lewego swiatla postojowego byl i jest w obwodzie z oswietleniem zegarów i pokręteł ogrzewania)

 

a stacyjkę trudno się wyjmuje?? (mrozy puscily i lepiej kręci, po odglosach to wygląda na bendiks)

 

pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...