maniek Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Jaka jest długość kabli zasilających do wzmacniacza, tak aby starczyło z bagażnika do komory silnika - akumulator ? Masę chyba też p;ociągnę pod akumulator. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Ja chyba kupilem 5 metrow kabla i spokojnie wystarczylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 ok, dzięki. A masę ciągnąłeś z aku ? i jakiej grubości kable dałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mc1607 Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 kabel 5m wystarczy spokojnie "+" jesli chodzi o "-" to wystarczy metr podłacz sobie ten krotszy do srubki, po zdjeciu tylnej kanapy ujrzysz ja po prawej stronie. Nie ma sensu ciagnac masy od aku bo to tylko zagracanie listew progowych. Pamietaj o umieszczeniu na kablu bezpiecznika ( chroni to "wzmacniacz" przed spaleniem ), najlepiej zamontuj go w odległosci 20 cm od aku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 maniek przewód dodatni może być w zasadzie dowolnej długości, natomiast masa jak najkrótsza. Znajdź w bagażniku taki miejsce żeby przyczepić wzmaka i kabel do masy max 20cm przyczepiony gdzieś do skorupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bReko Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 ciagnij mase do aku...pod karoserie to mozna lampke sobie podlaczyc a nie sprzet grajacy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 jak ktoś ma sprawną instalację elektryczną i dobry alternator to nie ma znaczenia miałem masę podpietą na tylnym słupku w N15 sedanie do fabrycznej masy i grało za***iście żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 bReko nie obraź się, ale Ty chyba nie wiesz co piszesz i nie masz zielonego pojęcia o takim czymś jak elektronika/elektrotechnika - masa ma być jak najkrótsza i basta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 moja miała 30cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bReko Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 bReko nie obraź się, ale Ty chyba nie wiesz co piszesz i nie masz zielonego pojęcia o takim czymś jak elektronika/elektrotechnika - masa ma być jak najkrótsza i basta. i wice wersa, jak bys niewiedzial to karoseria jest wykonana ze stali ktora ma duza opornosc, o wiele wieksza niz kabel miedziany o dl 5m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Janusz_lublin, Temat ktoś tutaj trochę odgrzał, ja już masę pociągnąłem od aku, konsultowałem się z 2 magikami w moim miescie od CA, doradzili mi właśnie ciągnięcie od baterii. Niemniej jednak dziękuję za zainteresowanie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 bReko ta to powiedz mi dlaczego masa z akumulatora jest podpięta zaraz do karoserii a nie ciągnięta do wszystkich odbiornników osobno? Ano dla mniejszych strat. Przy długości kabla 5m i poborze rzędu 5-10A spadek napięcia może wynosić 2-4V albo i jeszcze więcej, a to już jest bardzo dużo. Jak chcesz mogę Ci to udowodnić nawet na przykładzie halogenów. Myślisz, że dlaczego jak masz alternator to z niego idzie tylko jeden główny kabel na akumulator do ładowania, a masa idzie przez silnik i karoserie? Właśnie z tego powodu co napisałem wcześniej - dla zniwelowania strat napięcia na przewodach. maniek odgrzany czy nie, ale co to za różnica ważny, ponieważ nie wszyscy o tym wiedzą. Ci magicy co Ci to doradzili to jacyś od 7 boleści. Może i są dobrzy jeśli chodzi o audio, ale nie o elektrykę. Popraw sobie tą masę i zrób sobie ją normalnie jak prawa elektryki nakazują - czyli jak najkrócej. Jestem przekonany, że przy głośniejszym graniu poczujesz różnicę w jakości dźwięku zwłaszcza w partiach basowych oraz mocy oddawanej przez wzmaka. Mase możesz mieć tak jak kolega malin_f1 30cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 No to ja wesprę kolegę Janusz_lublin, i możliwe że zakończę dyskusję, otóż na Uniwerku Warmińsko Mazur.. w Olsztynie na Wydziale Nauk Technicznych (na którym jestem) po konsultacjach i testach z ludzikami z katedry elektromechaniki doszliśmy jednogłośnie do stwierdzenia że masa powinna być jak najkrótsza i najlepiej od razu do karoserii. KONIEC i nie kłócić się, jeżeli występują jakieś zakłócenia dopiero masę ciągniemy do akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Ukłony w stronę kolegi Jastrząb za wsparcie i potwierdzenie tego co pisałem. Tylko ma jedno "ale" jeśli chodzi o zakłócenia czy sprzęganie się jeśli chodzi o CB czy UKF - gdzieś 80% zakłóceń jakie się pojawiają jest to wina instalacji antenowej a w szczególności właśnie "mas". Długa masa i cały syf elegancko włazi przez antene. Dla potwierdzenia - moja walka z CB, któro po postawieniu nośnej sprzęgało się z normalnym radiem tzn. jak gadałem to było mnie słychać w normalnym radiu. Jaki powód - banalny masa przy antenie UKF poleciała. Dobiero jak się dobrałem do masy oczyściłem ją wazelinką posmarowałem i mam spokój. To samo tyczy się magnesówek do CB - cholernie długa masa, a raczej jej brak zaraz przy podstawie i co wszystko włazi przez antene. Ale to już jest inna historia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bReko Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Sa dwie szkoly...ja jestem za ta co jestem, Jastrzab przestudiowalem to samo z moim Ojcem ktory pracuje w zawodzie elektro technika. I mi wystarczy jego opinia, jak mialem poprowadzona mase do karoserii, slyszalem przy zgaszonym silniku dosc spory jej obytek, po poprowadzeniu kabla o ok 25% grubszego od plusowego, wszelkie problemy zniknely, zalucen tez jakich kolwiek brak. Wy macie swoja racje i ja mam swoja i nie zmienie tego Ja uwazam ze prad ktrory idzie do wzmacniacza moze wrocic ta sama droga, gorsza sytuacja by byla gdyby masa byla dluzsza od plusa i mniejszej srednicy( co bardzo czesto ludzie robia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Janusz_lublin nie jestem magiem takim jak ty, nie zamierzam się przyrównywać, dałem masę takiej długości jak plus czyli idąc od aku. być może to mój błąd, jeśli będzie coś nie tak, a potestuję pod takim kątem jakim piszesz, to zmienię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.