Gość Bunio Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Witam, zwracam sie z prosba o pomoc w okresleniu rodzaju napraw jakie mnie czekaja po tej pseudo zimie: - pierwszy problem: dzisiaj jadac do pracy wydarzyla sie (juz drugi raz) dziwna sytuacja mianowicie probujac zmienic bieg z IV na V spotkala mnie niespodzianka bieg nie chcial wejsc, i proba zmiany na jakikolwiek bieg takze zakonczyla sie porazka. Wiec delikatnie zjechalem na parking (na biegu jalowym/luzie) i na odpalonym silniku probowalem po wcisnieciu sprzegla wrzucic pokolei biegi - nie udalo sie. Wylaczylem silnik, wlaczylem wsteczny i przekrecilem stacyjke - efekt szarpnelo (zaznaczam, ze zlapal "zabke" dwa razy), wylaczylem stacyjke. Nastepnie uruchomilem silnik nacisnalem sprzeglo i wreszcie udalo sie wrzucic 1 bieg itd. juz cala droge pokonalem bez problemu. Co moze byc przyczyna czyzby sprzeglo sie zawieszalo bo pedal sprzegla byl w gorze i poddawal sie probie wciskania aczkolwiek zauwazylem, ze lzej. - drugi problem to odglos (z prawej strony silnika bedac w samochodzie), ktory zaczyna sie pojawiac po rozgrzaniu (10km. w ruchu). Dosyc specyficzne stukanie (jak dieselek), przypuszczam, ze to rozrzad ale czy to mozliwe przejechane 150.000km. a rozrzad byl robiony przy 90.000km. Prosze o rade czy ktos mial taka sytuacje i czy wystarczy wymienic gorny lancuszek z napinaczem, a moze to cos innego. Bardzo prosze o pomoc, za dwa tygodnie zona ma termin porodu (syn) i nie chcialbym aby rodzila w samochodzie bo akurat mi sprzeglo siadlo czy cos innego. Dzieki BUNIO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tombolot Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 masz tu linka o wyskakującej 5 - kiedyś ten temat był omawiany http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...;highlight=bieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bunio Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 masz tu linka o wyskakującej 5 - kiedyś ten temat był omawiany http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...;highlight=bieg Dzieki za link ale nie dotyczy mojego przypadku bo mi nie wyskakuje 5 tylko w pewnym momencie nie chcial wejsc zaden bieg - wszystko powyzej. Bunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nedd Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Odnoszę wrażenie, że będziesz musiał przyjrzeć się bliżej swojej skrzyni biegów, jeśli nagle wywala Ci bieg/wszystkie biegi to albo problem jest natury olejowej, albo Twoja skrzynia dogorywa. W każdym razie sensownie byłoby jak najszybciej przejechać się z tym do mechanika, zanim skrzynia padnie Ci w trakcie drogi do/z pracy. Wymieniałeś u siebie olej? Ja przy 120 000 km miałem wymianę łożysk w skrzyni, w każdym razie okazało się że olej w skrzyni był pełny opiłków metalu - co powodowało że biegi ciężko wchodziły. Po wymianie wchodzą przy delikatnym ruchu, dużo lepiej. Może wymiana oleju rozwiąże problem, choćby na czas porodu Twojej żony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WONSKI Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 no u mnie bylo podobnie ze czasami biegi nie chcialy wchodzic w czasie jazdy i nawet na postoju choc skrzynia jest po naprawie wsteczny to musialem wrzucac na zgaszonym bo na zapalonym to to juz wogole nie chcial wejsc bylem z tym u mechanika prubowal podregulowac sprzeglo i biegi zaczely wchodzic dobrze ale sprzeglo zaczelo strasznie slizgac. No i poprostu kupilem sprzeglo i bede je jutro wymienial powinno bedzie ok. A co do drugiej usterki to zalezy jaki to byl ten nowy rozrzad bo ceny sa rozne i co za tym idzie jakosc tego rozrzadu moze tten to jakas kicha i poprostu pada. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bunio Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Witam, to moze uscisle te dwie sprawy rozrzad bylo robiony w serwisie Nissana mam na to fakture. Co wsadzili - tego to juz nie wiem. Tak naprawde odglos zaczal byc slyszalny po przejsciu z oleju CASTROL 10W60 na SHELL 10W40. Co do biegow- skrzynia byla robiona tzn. lozyska u mechanika w Siedlcach jakies pol roku temu i stan skrzyni ocenil na idealny bez sladow zuzycia :one: . A wczoraj to co sie mi przydazylo to chyba ma zwiazek ze sprzeglem tylko nie wiem jak do tego podejsc. Sytuacja wygladala w ten sposob, ze jadac na IV biegu wcisnalem sprzeglo (co nie swiadczy o faktycznym uzyciu sprzegla - bo mozna bez uzywania sprzegla wrzucic z biegu na luz) i chcialem wrzucic V a tu zoonk pozostal na luzie. Zjechalem na pobocze i proba delikatnego wrzucenia II (lepiej testowac na II niz na I) czy jakiegokolwiek wyzszego biegu konczyla sie malym zgrzytnieciem tak jak wrzucenia biegu bez uzycia sprzegla. Zaobserwowalem, ze pedal sprzegla w tamtym momencie byl miekki. reasumujac zeden bieg mi nie wyskoczyl i po wylaczeniu silnika wszystkie biegi chodzily OK. Reszta jak wyzej. Ps. Nedd - pozdrawiam serdecznie, jak bedziesz mila problem ze Swoja pszczolka (N15) to daj znac a pomoge tyle ze w Piasecznie. Pozdrawiam i czekam na opinie w tym temacie BUNIO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nedd Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Bunio, najpewniej podjechać z tym do mechanika coś jest na rzeczy- skoro skrzynia była robiona i była w stanie idealnym to pozostaje sprzęgło. (Bunio- moja własnie stoi w warsztacie - wymiana amorków tył, sportowe sprężyny Vogtland, + pełny przegląd, klocki hamulcowe itp. pierdoły- poszukuję właśnie tanio odbojów bo jak się okazało- sa porozrywane - polskie drogi...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bunio Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Bunio, najpewniej podjechać z tym do mechanika coś jest na rzeczy- skoro skrzynia była robiona i była w stanie idealnym to pozostaje sprzęgło. (Bunio- moja własnie stoi w warsztacie - wymiana amorków tył, sportowe sprężyny Vogtland, + pełny przegląd, klocki hamulcowe itp. pierdoły- poszukuję właśnie tanio odbojów bo jak się okazało- sa porozrywane - polskie drogi...) Nedd ja zaopatruje sie w tym sklepie http://www.hipol.pl, da sie dogadac i o ceny powalczyc jak cos wiecej ja u nich ostatnio kupowalem tarcze, klocki a zamierzam sworzen + gorny rozrzad + paski klinowe. Dzwon i probuj jak nie to jeszcze intercars tez polecam, pozdro Masz tu jeszcze adres emailowy i mozesz o wszystko sie wnim zapytac podajac podstawowe dane Swojej pszczolki auto.czesci100@gmail.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WONSKI Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 witam ja juz odebralem auto po wymianie sprzegla i wszystko jest ok problemy znikly . A tarcza byla zjechana pod same nity i sloneczko tez mocno zjechane auto ma 187 tys. i sprzeglo bylo jeszcze fabryczne wiec caly problem lezal tu z wrzucaniem biegow pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nedd Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Wczoraj odbierając samochód skonsultowałem problemy Bunia z swoim mechanikiem- powiedział że na 100% sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bunio Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Dzieki za informacje, cale szczescie ze woze kplt. sprzegla w samochodzie juz od przeszlo pol roku moze nie jest to rewelacja (Nipparts) ale spoko. Co do biegow juz wiem wszystko, ale nadal nie wiem co z tym rozrzadem iczy to napewno rozrzad. Moze mieliscie podobna przypadlosc? Jezeli rozrzad to czy wystarczy wymienic tylko gorny lancuszek i napinacz - bo podobno ten najczesciej sie wyciaga lub puszcza napinacz. Jeszcze raz dzieki za pomoc, Nedd a jak tam w sklepie czy cos Ci pomogli? Pozdro BUNIO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Witam Wystarczy wymienic górny łancuch i napinacz rozrzadu. Mialem wymieniane w moim sunny tylko te 2 czesci i jest gitara. efekt byl taki ze autem mi -szarpało, dławilo. Po wymianie lancucha i napinacza jest CYCUŚ Ale napinacz kupilem oryginalny nissana - 330zl a łancuh jakis zamiennik. Wiec wszytsk wyszlo mnie 450zl z wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.