Mavv Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Witam! Spędziłem wieczór wertując szukajkę odnośnie problemów związanych ze sprzęgłem. Ale nadal mam pytania bez odpowiedzi. Problem: sprzęgło bierze na górze. Pedał ciężko chodzi. Słychać czasem charakterystyczne chrupanie tuż przed maksymalnym wciśnięciem pedału psrzęgła (dotknięciem podłogi). Co zrobiłem do tej pory: - obejrzałem linkę, czy nic jej nie blokuje. Przesmarowałem tę część, gdzie kończy się pancerz na lince i jest taka biała plastikowa tulejka z osłonką gumową. Wszystko wygląda ok - poluzowałem linkę sprzęgła (zgodnie z zaleceniami wyczytanymi na forum) No i odnośnie tego drugiego podpunktu mam pytanie, bo nie znalazłem odpowiedzi: po poluzowaniu sprzęgło bierze niżej, ale na zimnym silniku mam wrażenie, że biegi nie wchodzą jak należy, tzn muszę je mocniej wbijać, czasem wsteczny muszę wrzucać na dwa razy, jedynka też ciężko wchodzi. Jak się rozgrzeje, to jest ciut lepiej. No i zauważyłęm, że podczas dojeżdżania np. do skrzyżowania, gdzie muszę się zatrzymać/zwolnić i prędkość jest bliska 0 kmph, mam problem z wrzuceniem jedynki (czasem robię to "na chama"). Zaczęło mnie to denerwować i spowrotem podciągnąłem linkę. Bierze wyżej, biegi wchodzą lżej, ale problem z jedynką pozostał. Sprzęgło się nie ślizga. Czasem go przeciągam do 4,5tys obrotów, ale zbiera się żwawo, nie czuć, że słabnie. Jakieś rady Panie i Panowie? :zly2: Myślę o wymianie całego kompletu sprzęgła, choć podejrzewam łożysko, ale mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Pedał ciężko chodzi. Słychać czasem charakterystyczne chrupanie A ile masz przebiegu ? Jeżeli powyżej 150kkm a sprzęgło masz od nowości to docisk prawdopodobnie już ma swoje najlepsze chwile za sobą i tylko wymiana - w sumie najlepiej kompletu sprzęgła pomoże. Ja miałem tak samo, wymiana linki nie pomogła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavv Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 A ile masz przebiegu ?Jeżeli powyżej 150kkm (...) Przebieg to 96kmil, czyli koło 160tys km. W takim razie trzebaby się szykować na wymianę. Zobaczymy jeszcze opinie innych użytkowników. Na razie 2:0 dla wymiany - Twój i mój głos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 po poluzowaniu sprzęgło bierze niżej, ale na zimnym silniku mam wrażenie, że biegi nie wchodzą jak należy, tzn muszę je mocniej wbijać, czasem wsteczny muszę wrzucać na dwa razy, jedynka też ciężko wchodzi. Jak się rozgrzeje, to jest ciut lepiej. No i zauważyłęm, że podczas dojeżdżania np. do skrzyżowania, gdzie muszę się zatrzymać/zwolnić i prędkość jest bliska 0 kmph, mam problem z wrzuceniem jedynki (czasem robię to "na chama"). Zaczęło mnie to denerwować i spowrotem podciągnąłem linkę. Bierze wyżej, biegi wchodzą lżej, ale problem z jedynką pozostał.Napiszę tak: wymieniaj póki możesz dojechać do warsztatu i to od razu komplet w myśl zasady "nie przyszywa się nowej łaty do starej szaty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Mavv,ja mialem identycznie.Sprzęgło brało tylko na górze,dodatkowo samochod byl malo zrywny.Wsteczny mozna bylo wrzucic wciskajac dwa razy sprzeglo a i tak niekiedy szarpnelo,a pedal sprzegla byl sztywny i tez chrupal czasami.Jedynka i dwojka na zimnym silniku ciezko wchodzila,jak sie rozgrzal to bylo lepiej.Rano jak do autka wsiadalem i odpalalem przy wcisnietym sprzegle,slychac bylo szum. Pojechalem do zaprzyjaznionego mechanika,sprawdzil: diagnoza = koniecznie wymienić bo to juz koniec tego sprzegla,umiera.Po wyjeciu go ze srodka,tarcza zdarta,docisk tez juz mial dosc.Wymienilem 2 dni temu i teraz jezdzi sie az milo.A wiec podsumowujac: Jedz do warsztatu i jak najszybciej wymieniaj,szkoda linki,szkoda nerwow jak padnie na srodku skrzyzowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavv Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Jedz do warsztatu i jak najszybciej wymieniaj,szkoda linki,szkoda nerwow jak padnie na srodku skrzyzowania. No to chyba jednak skoczę na wymianę. Mam przy okazji do roboty lewy przegub, więc zrobię wszystko za jednym razem. Mechanior, z którym gadałem, wsadzi sprzęgło Lukas, na które daje gwarancję. Zaproponowałem Valeo, ale nie dają gwarancji na sprzęgła nie od nich. Więc wolę mieć gwarancję warsztatu. Co sądzicie o Lukasie? Na forum znalazłem głównie opinie NK, NKK i Valeo. Jedno pytanie było tylko o Lukasa (czy też Luka?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Pol forum jezdzi na valeo lub na aisin.Te dwie marki sie sprawdzaja,a na dodatek valeo daje 2 lata gwarancji na komplet sprzegla.O luk'u malo jest opiniii bo malo kto chyba na tym jezdzi.Jesli serwis tamten jest Ci w stanie zagwarantowac ze bedzie dobrze,to bierz.Choc ja osobiscie wlozylbym valeo,aisin lub nkk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leon130tc Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Właśnie jestem świeżo po wymianie sprzęgła w 2.TD-i powiem szczerze-jeśli ktoś nie ma kanału lub wysokiego podnośnika to wymiana jest lekko mówiąc trudna-mnie zeszło prawie 2 dni urlopu,ale i tak nie miałem żadnych planów więc czasu mi nie szkoda... Ciężki dostęp do wielu elementów na leżąco pod autem,ciasno jak cholera,a trzeba wyjąć dopływ powietrza do turbo,wąż od chłodnicy do termostatu,rozrusznik,belkę pod silnikiem,zawieszenie skrzyni i tylnią poduszkę,wyjąć półosie(rozpiąć wahacze,końcówki drążków,stabilizatory...),tak że jest co robić ;-) ale efekt...... Przed wymianą sprzęgło czasem się slizgało,szarpało przy ruszaniu(myślałem że poduszki i już mialem wymieniać),pedał chodził ciężko jak cholera-a teraz pracuje tak lekko jak pedał gazu,oczywiście nie szarpie,po prostu miód ;-)) Wymieniłem na valeo cały komplet-kupiłem na allegro jako aisin,a przysłali valeo,nie wiem czy lepiej czy gorzej,ale pracuje super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 ktoś doradzi od czego chrupie pedal sprzegla? linka odpada, sprzeglo nowe? chrupie na zagrzanym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.