Gość Butryn Opublikowano 23 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2004 Nie wiem jakie macie modele samochodow ale napewno ktos to bedzie lubial.... Zacznijmy moze od fotki... zegar zmieniony z koloru zielonego na kolor bialy. Jak to zrobic: 1. Musisz kupic "Celofan" ..tak, Celofan... potrzebujesz bardzo maly kawalek na zegar... jesli kolor zegaru teraz jest zielony to potrzebny Celofan koloru czerwonego.. (reszte kolorow podam pozniej) Celofan. 2. Wyciag zegar z samochodu i najlepiej wez go do srodka gdzie mozesz spokojnie robic... (napewno wiecie jak wyinstalowac zegar ze swojej furki) 3. Musisz wyciagnac plytke zegarowa...ekran powinien byc chroniony przez plastikowa szybke... o to chodzi ze jesli wlozysz celofan miedzy ekran zegara a szybke plastikowa, magicznie zmieni sie kolor zegara... 4. Wytnij kawaleczek Celofanu i przyloz dobrze do ekranu (LCD) i przyklej przezroczysta tasma z boku zeby sie nie ruszal Celofan. 5. Zloz wszystko spowrotem i podlacz....kolor powinien byc bialy. ...................... Jesli macie auto klimatyzacje w samochodzie to tez mozecie zrobic tak samo... Tu jest fotka jak klima jest zielona a zegar zmieniony na niebieski... zeby zrobic kolor niebieski *(z zielonego)* potrzebne jest dwie warstwy **rozowego** celofanu i 3 warstwy **niebieskiego**... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 23 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2004 Chcialem jeszcze dodac ze jesli dacie rade rozebrac radio zeby dostac sie do (LCD) to tez mozna zmienic kolor... Nawet w swojich telefonach komorkowych mozecie zmienic Jesli bylem nie wyrazny to tutaj jest troszke wiecej fotek... przed... zegar i radio wyinstalowane... rozebrane radio (widac ekranik LCD) zakonczona robota: W tym przypadku bylo zmieniane z zielonego na bialy...jedna warstwa czerwonego celofanu i po robocie... Mozecie sie bawic i robic rozne kolory...wszystko zalezy od was.... Widzialem ludzi ktorzy robia nawet pomaranczowe Powodzenia. Slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 23 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2004 Prosty i dobory pomysł z tymi celofanami =D> Bo druga trudniejsza szkoła mówi: wymienić diody poświetlające Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Wpadłem na myśl, że na tej samej zasadzie można rozwiązać problem z podświetleniem kokpitu - w mojej N15 na żaróweczkach są niebieskie kapturki po to by dawały jasne białe światło.... No i z tym jasnym białym światłem jest problem - większość tych niebieskich kapturków i niebieskich żarówek daje jednak niebieskie światło i kosztuje koło 2-2,50 PLN... no i można się naciąć na niebieską (he he) a więc z celofan mógłby być dobrym rozwiązaniem - po odpowiednim dobraniu możnaby stosować standardowe żaróweczki, które są bardziej dostępne, łatwiej trafić taką, której się szuka i po cenie 40 gr/szt. A tak to u mnie obecnie wygląda - po prawej stronie zwykła żarówka bez kapturka napiżdża żółtym światłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 na to panie bort jest jeszcze inne i lepsze rozwiazanie...moze troszke bardziej kosztowne ale wytlumaczy jak.... jestem w pracy to wieczorkiem sprubuje jakis opis szczelic . . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 A tak to u mnie obecnie wygląda - po prawej stronie zwykła żarówka bez kapturka napiżdża żółtym światłem A to ciekawe, ale u mnie po wymianie żaróweczki ( kapturek wylądował w koszu bo był przepalony ) nadal świeci na taki kolor jak wcześniej ( taki cool-white ). Wprawdzie nie ja kupowałem żaróweczkę, bo robił mi to serwis, ale nie zwróciłem uwagi na to żeby jakąś czarodziejską żaróweczkę zakładał, tym bardziej że cały czas siedziałem obok gościa, a za całą usługę zapłaciłem 14 zł... pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 98MaxSE - czekam z niecierpliwością :!: no to ba! mogłeś Scyzor zaoszczędzić jakieś 11.00 zł na tej operacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemo78 Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Tylko ta filia (celofan )niestety ale się stopi jak przyczepicie bezpośrednio do żarówki, nie jest odporna na ciepło niestety a dokładnie taka folia jest używana do robienia reklam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Nie będzie bezpośrednio na żarówce, ale fakt, że i tak może jej tam być za ciepło. Czekam na obiecany opis 98MaxSE innego rozwiązania - Max był ten wieczór już u was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 no dobra bort nie wiem czy cie bedzie to interesowalo no i jak mowilem wczesciej. . .jest troszke drozsze... A wiec... napewno slyszales o zarowkach (w sumie to nie sa zarowki) . . . LED . . .wybacz ale nie wiem jak na to mowicie w kraju. . . ale zaraz beda fotki :wink: jesli umiesz troche lutowac, nie bedziesz mial z tym problemu. . . to sa LED's. . . te zielone to orginaly a ten bialy wiekszy to tak naprawde na niebiesko swieci. wiec, w miejsca zarowek montujesz swiatelka LED... radze oczywiscie zalozyc tak zwany "resistor" no ale wszystko jest do zrobienia... ***napewno w slowniku znajdziesz co to jest "resistor"*** sorry za nie wyrazne zdjecie ale jedyne jakie mam. . .wszystko co jest na ciebiesko to ma wlasnie LED's. . . w realu wyglada super (aparat tego nie chce ujmnac) troche trzeba sie pobawic no i cierpliwosci...(duzo kabli) . . . caly samochod razem z zegarami wyjdzie w US kolo $30 za LED's. . . Jesli cie to naprawde interesuje to moge ci zalatwic LED's no i w szczegolach ci wszystko opisac.... Sorry ze tak z gruba to wszystko wytlumaczylem ale siedze w szkole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemo78 Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2004 LED to po prostu DIODA Resistor to rezystor Rzeczywiście troszkę roboty przy ty mjest no i trzbea się znać na podstawach elektroniki Ale praca się opłaca i efekt jest godny podziwu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Ok. dzięki za instrukcję Sławek. Diody (świecące w tym przypadku są u nas łatwo dostępne, więc nie ma z tym problemu. Zastanawiam się tylko czy efekt byłby znacznie odbiegający od tego co jest przy żarówkach...? To co mógłbym uzyskać to pewnie jaśniejsze światło i pozbycie się problemu wymiany żarówek - no ale czy z lutowaniem nie będzie więcej roboty niż z wymianą żarówki? Mógłbym dodatkowo zmienić kolor podświetlenia, ale tego jakurat nie chcę (no i to też mogę załatwić żarówką/kapturkiem). przy okazji, jak ktoś jest trochę w temacie elektroniki to full rzeczy można znaleść na www.elektroda.pl pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Faktycznie jest troszke zabawy aby wymienić żaróweczki na diody, taka mała dłubanina dla cierpliwych, ale nawet każdy laik z tym powinien sobie poradzić, trzeba wiedzieć gdzie jest plus gdzie minus, na diodzie to dłuższa stopka jest plusem do której to trzeba przylutować rezystor inaczej opornik, jedyną wadą diód jest to że świecą punktowo (niebieskie diody świecą dużo mocniejszym światłem niż np. (czerwone,pomarańczowe,zielone) mimo tego że są na rynku diody świecące rozproszonym światłem to i tak nie jest ono takie jak z żarówki, więc potem trzeba kombinować aby strumień światła skierować tak aby równomiernie była podświetlona dana część. Ja u siebie wymieniłem narazie zielone diody na niebieskie w przełącznikach od el. szyb. W poprzednim aucie wymieniłem w każdym z przełączników. P.S. Dla tych którzy nie chcą sie bawić w dłubanie, na rynku są dostepne gotowe diody z oprawką od żarówki (wiele ofert na allegro) czyli wyjmujesz żarówke i wkładasz w jej miejsce diode bez lutowania, cena jest oczywiscie większa niż samej diody. Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2004 To jeszcze ja, zamiast CELOFANU można skorzystać z kolorowych różnego rodzaju okładek lub koszulek biurowych, ja w ten sposób zmieniłem podświetlenie zegarów w swoim poprzednim aucie, z pomarańczowego na bardzo mocno czerwony, taki jak w Seacie lub Audi. Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2004 fakt ze zalezy wszystko jak jest w waszych samochodach...mozna sie pobawic i zalozyc kilka dodatkowych LED's .... w maximce naprzyklad orginalnie sa diody "tylko bardzo slabe i male" takze bardzo duzego problemu z tym nie bylo...ale wszystko jest mozliwe... pracuje nad kilka innymi materialami dla was (juz wystarczy tego zmieniania zarowek ) . . . wszystko musze przetlumaczac bo mam opisy w jez. angielskim. . . ale z czasem bedzie duzo ciekawostek. Slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 ja mialem zrobione zegaru tymi diodami,czesto musze je wymieniac bo sie przepalaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość holy Opublikowano 31 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2004 ja mialem zrobione zegaru tymi diodami,czesto musze je wymieniac bo sie przepalaja a oporniki jakie dałeś szeregowo? jak dasz 1-1.2 kOhm na każdą diodę, to nie mają prawa się przepalić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fox_tychy Opublikowano 8 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2004 Dobry pomysł z tą folią :idea: tylko gdzie ją mogę dostać #-o chetnie bym sie pobawił. :D/ tylko jeszcze pytanie =; czy mogę przyklejić ją na tarcze od zegarów :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 8 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2004 Hej Burtyn Fajna sprawa z tymi diodami. Tez mnie kreca. Podeslij mi na email jak to robisz. I powiedz w jakim sklepie tu w USA mozna kupic czesci elektroniczne bo w tym za....ym Chicago nic nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lift Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 witam gdzie mozna kupic owy celofan, czy ktos wie??? mam pytanko czy jest mozliwosc jakos aby kupic w US pilot i włącznik podgrzewania siedzenia pasazera do maximy bo mam ale cos mi szwankuje, tu w polsce jakos ciezko takie zeczy dostac, czy jest to duzy koszt takiej przesyłki??? pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał L Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Ja mam taką folie przyklejoną na zegary i odradzam takie rozwiązanie. Po pewnym czasie ona się odkleja szczególnie w miejscach podświetlenia(na cyferkach itd.) wygląda to obrzydliwie. Lepiej zastosować LED'y. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 A czy kolor podświetlenia nie łatwiej zmienić stosując żaróweczki w innym kolorze? Łatwiej, szybciej, pewniej i bezpieczniej. Przynajmniej ja tak uważam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 A czy te wyświetlacze to na pewno LCD? Czy nie przypadkiem VFD, które łatwiej przerobić bo z założenia mają filtry na świecącej lampie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 A czy kolor podświetlenia nie łatwiej zmienić stosując żaróweczki w innym kolorze? Łatwiej, szybciej, pewniej i bezpieczniej. Przynajmniej ja tak uważam. Te kolorowane żarówki, po jakimś czasie poprostu tracą swój kolor który i tak jest inny przy jej zapaleniu się, a inny przed zamontowaniem. Więc niby niebieska będzie świeciła na zielono, albo turkusowo.... Czerwona na różowo, żółta i zielona jedynie przypomina kolor taki jaki powienien być. Ja np. ostatino zastosowałem u siebie białe diody led, ale efekt nie był zadawalający, więc wróciłem do żarówek.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 A czy kolor podświetlenia nie łatwiej zmienić stosując żaróweczki w innym kolorze? Łatwiej, szybciej, pewniej i bezpieczniej. Przynajmniej ja tak uważam. Pewnie i lepiej...ale to wszystko chodzilo o LCD... nie maja zarowek ktore mozna wymienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.