Gość jones1988 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Witam! W mojej almerce występuje bardzo dziwne zjawisko a mianowicie od prędkości 120km/h mam wibracje na kierownicy. Początkowo myślałem że to wyważenie kół pojechałem do serwisu, po ponownym wyważeniu zjawisko to nie ustąpiło. Wibracje zaczynają się tak od 110 - 120km/h i są mniej wyczuwalne powyżej 140 - 150km/h aczkolwiek dalej są. Zjawisko to jest o tyle dziwne że te wibracje występują najczęściej na kierownicy a czasem czuć je na "aucie". Zjawisko to występnuje na oponach letnich i zimowych więc na pewno nie jest to wina opon. Proszę o podpowiedź czym to może być spowodowane. Może ktoś miał podobny przypadek? Moja almera to wersja 1.5 z 2006roku 5d. Proszę o pomoc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olowis Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 mam to cały czas - poprawia się po wyważeniu opon w "dobrym" warsztacie - na jakiś czas, a potem wraca... podobno wyważenie na aucie jest jakimś rozwiązaniem... nie wiem na jak długo - ja w każdym razie mam to drżenie po wyważeniu i kolejnych ~ 1500km ... ps. kiedyś w serwisie w lublinie, jeszcze na początku, gdy zgłaszałem ww problem, facet obsługujący klientów odpowiedział mi , że to nie jest żaden problem - bo "u nas nigdzie nie można jeździć tak szybko" ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tombolot Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Panowie, wyważamy felgi a nie opony - to po pierwsze Dlatego drganie są niezaleznie od tego czy jedziesz na zimówkach czy na letnich oponach poza tym jak masz już zajechaną felgę na maksa to ile Ci wulkanizator ciężarków na niej nie zawiesi i tak za chwilę znów będziesz miał bicia na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olowis Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 "jak masz już zajechaną felgę na maksa" mało to prawdopodobne, zważywszy, że problem występuje od nowości auta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tombolot Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 mało to prawdopodobne, zważywszy, że problem występuje od nowości auta... Wystarczy jednen "dobry" krawężnik i sprawa gotowa, nawet nową felgę mozna konkretnie wygiąć nie ? proponuję wizytę u zwykłego wulkanizatora, "serwis" nie jest tu potrzebny - i jesli to wina któregoś koła to Pan Czesio z pewnością powie Ci która felga robi takie hece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olowis Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 wyważanie samych felg było... i były ok a tak na marginesie: proponuję poczytać trochę o tym problemie w N16 na tym forum, zanim "błyśniesz" dobrą radą i znajomością stylu jazdy forumowiczów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jones1988 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Byłem też u zwykłego znajomego wulkanizatora i on stwierdził także że z kołami jest wszystko ok. A czy jeśli felga by była krzywa to wyszło by to na wyważarce a podobno jest wszytko ok. Już sam niewiem co to może być. Naprawdę to "trzęsienie" jest denerwujące bo często jeżdżę w trasy A może ma to związek z zbierznością? Kurcze czekam na sugestie. Z góry thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertss Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 witam, a czy ostatnio nie miałeś robionego czegoś w zawieszeniu np. słyszałem że przy wyjęciu półosi i i przesunięciu gumy wyważającej na niej może powodować takie zjawiska pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Podjedz do mechanika,przód centralnie do góry,3 bieg i puść go na wolnych obrotach i obserwuj kola.Możliwe ,że któraś z piast jest krzywa.A jak nie to bardzo szczegółowe oględziny zawieszenia(zwłaszcza górne mocowanie amorów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tombolot Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 proponuję poczytać trochę o tym problemie w N16 na tym forum, zanim "błyśniesz" dobrą radą i znajomością stylu jazdy forumowiczów... nigdzie nie pisałem o Twoim stylu jazdy - dałem przykład jak można szybko załatwić nową felge. A tak na marginesie "błyszczeć" można także wyważając opone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elgreen Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 a nie jest to rezonans od silnika ? u mnie robi sie halasliwie i drgania sie przenosza na cale auto - mija przy predkosci ok 130km/h - jest to jakis rezonans - podobno czesc tych aut ma ta czestotliwosc rezonansowa w okolicach 3000rpm silnika i 120km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Miałem tak w poprzedniej almerce, ale powodem były "jajowate" opony, a nie żaden rezonans W nowej N16 mam inne opony i problemu nie ma. P.S. Te jajowate jeszcze mam, może ktoś chce kupić i "spalić gumę"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek11 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Sprawdź drążki kierownicze czy nie mają luzów bo też tak się będzie działo właśnie powyżej 100 km/h i dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 a u mnie pomoglo komputerowe ustawienie zbieznosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 doważ na samochodzie i będzie ok w ciągu ostanich 2 lat raz się zdażyło że mi dobrze opony wyważyli i nie musiałem doważać na samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pornoid Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Miałem to samo w moim N15 , do tego sciagal mi w bok wiec poszedlem na geometrie i teraz wszystko juz nic nie drga na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elgreen Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 nic nie sciaga i robi tak samo na 2 roznych kompletach kol - zimowych i letnich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jones1988 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Odstawię auto do nissana zobaczymy co powiedzą... Jakoś nie wierzę w rzetelność i fachowość serwisów ASO nissana. Powiem że te drgania są bardzo denerwujące... zobaczymy co ci magicy powiedzą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gonzo Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 -------------------------------------------------------------------------------- Mam podobnie tylko przy niskich prędkościach jak jadę np 40-50km/h to wystepuje drganie na kierownicy ( prawo/lewo). Kupiłem przed zimą komplet felg stalowych i założyłem na nie opony zimowe. Dokładnie jest to samo drgania przy tej prędkosci nie ustąpiły - problemu nie rozwiązałem. W moim jak i prawdopodobnie w twoim przypadku nie jest to wina felg ani opon. Proszę zatem o sugestie w celu rozwiązania tego drażniącego problemu.© Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 to najprawdopodobniej wina opon kiedyś tak miałem w UNO kierownica chodziła delikatnie przy prędkosciach 30-70km/h winą okazały się nierówno zużyte opony a wszystko przez to że fiacik nie miał już odpowiedniej sztywności nadwozia i kiepskie punkty mocowania zawieszenia (rozjechane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxpaynemm Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Powiem tak.... TTTM Poprostu Almerki mają bardzo wrażliwy układ kierowniczy i niestety koła muszą być "bardzo" dobrze wyważone a oponki muszą być wręcz "idealnie równe" że tak powiem Niestety kolega musi się do tego albo przyzwyczaić albo nadal kombinować z wyważeniem kół. Ja dopiero po trzecim wyważaniu pod rząd miałem ok Problem niestety powrócił po jakiś 5000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PauliK Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Powiem tak.... TTTM Dokładnie tak. U mnie problem zniknął po dokładnym wyważeniu aluminiowych felg. Na stalowych z oponami zimowymi mimo wyważenia kierownica przy ok. 120 km/h delikatnie drży. Zobaczę co będzie po zmianie kół, którą mam zamiar niebawem zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek11 Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 U mnie tak samo ujeździłem się od warsztatu do warsztatu szukałem w zawieszeniu i gdzie nie tylko . zawieszenie było ok zero luzów ,a myślałem że są i co okazało się że koła są niepowyważane , wyważali kilka razy aż do skutku i pomogło teraz jadę 170 km/h a kierownica nawet nie zadrży ,a inni twierdzili że koła są wyważone . Przed wyważeniem pościągali wszystkie odważniki umyli i oczyścili alusa od środka no i skutek jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elgreen Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 hmm zdalem sobie sprawe ze to raczej nie kola u mnie - po prostu robi sie glosno od silnika. Przy puszczeniu gazu halas zanika mimo ze predkosc jest nadal 120km/h...widac silnik bardzo nie lubi 3000rpm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tombolot Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 hmm zdalem sobie sprawe ze to raczej nie kola u mnie - po prostu robi sie glosno od silnika. Przy puszczeniu gazu halas zanika mimo ze predkosc jest nadal 120km/h...widac silnik bardzo nie lubi 3000rpm... Ja u siebie miałem taką samą akcje, (powyżej 3000 drgania) - podciągnąłem poduszkę pod silnikiem i pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.