Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Bierze olej, trzęsie sie na wolnych obrotach


Gość beton188
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość beton188

Witam posiadaczy tegoż cudownego samochodu. Mam z nim taki problem:

 

1) Bierze olej... kupiłem go i poprzedni właściciel stwierdził i pokazał faktury że ok pół roku temu był wymieniany wałek rozrządy, planowana głowica i wymienione uszczelki... pojeździłem z 200km, zaświeciła mi sie lampka oleju.. dolałem 0,5l pojeździłem z 100 km i znowu mi sie zapaliła... Jutro sprawdzę bagnetem ale i tak poprzednio było w normie a po 200 km mi sie zapaliła...

 

2) Jak już sie sanie wyłączy (co nieraz trwa bardzo długo), to jak stanę sobie na światłach to moja mikrusia zaczyna sie cała trząść i mruga lampka oleju... wcześniej jak dolałem oleju też sie trzęsła (tzn kierownica i cała deska) ale nie zapalała sie lampka oleju.

 

Mam obawy że w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy jest olej silnikowy... :( czy to oznacza jednoznacznie walnięta uszczelkę pod głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość beton188

To porażka... a czy przy każdej wymianie uszczelki trzeba planować głowice? dałoby rade wymienić uszczelkę samemu?

 

 

A co do świec to czego szukać? mogą być wypalone? czy może tylko ustawić przerwę iskrową i oczyścić jakąś szczotką drucianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i lepiej za dużo nie jeździj, bo w najgorszym przypadku zakatrupisz motorek :/ Jedź do mechanika i niech to zdiagnozuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majsterus

jak ma Ci ktoś odpowiadać czy trzeba czy nie, jak nie widzi głowicy...

jeżeli będzie ewidentnie widać że wina uszczelki tzn puszcza olej do wody - przerwa czy szczelina w uszczelce to masz problem rozwiązany a jeżeli uszczelka będzie ok, to po głowicy

peknieta.

pisałeś że niedawno była wymieniana, może za słabo głowice przykręcili, albo założyli uszkodzoną głowice bez sprawdzania.

planuje sie wtedy gdy ma wyżłobienia po uszczelce albo jest zwichrowana - w dopuszczalnych granicach. Tą drugą wade jest w stanie stwierdzić zakład.

szlif 50-60zł

sprawdzanie na szczelność płaszcza wodnego też chyba 50zł

najdroższy jest cały remont -spawanie naprawa gniazd zaworowych uszczelniaczy jakieś 500-600zł

w benzynie nie planuje sie głowić przy każdej wymianie uszczelki co innego diesel.

 

wymiana uszczelki w małym silniku i do tego 8V to zabawa :D

ważne: klucz dynamometryczny + schemat dokręcania śrub lub umiejętność spiralki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może za słabo głowice przykręcili,

no właśnie...mało osób wie, że w K10 głowę dociąga się na dwa razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość beton188

Czyli mam zdjąć głowice? Innymi słowy mam odkręcić śruby i podnieść głowicę i zobaczyć czy jest cala uszczelka tak? a olej trzeba spuszczać przed tym zabiegiem?

 

 

ps.

 

jak powinien wyglądać korek oleju? bo u mnie jest taki jakiś dziwny wpychany na sile i nieszczelny.. wygląda jak nie od micry.... Czy korek powinien być szczelny? i może to coś mieć wspólnego z w/w objawami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju nie musisz,ale płyn chłodniczy i trzeba zdjąć pasek rozrządu,ale na ten temat to gdzieś już pisałem ZDEJMOWANIE GŁOWICY ,w razie pytań pisz czego nie wiesz to poradzimy :D

 

[ Dodano: Nie 16 Mar, 2008 14:38 ]

Korek jest wciskany,ale powinien być raczej szczelny,musisz poszukać gdzieś na szrocie bo nowy w serwisie będzie trochę kosztował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek jest wciskany,ale powinien być raczej szczelny,musisz poszukać gdzieś na szrocie bo nowy w serwisie będzie trochę kosztował.

 

Nowy z aso kosztuje ok 50-60 złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeżeli uszczelka będzie ok, to po głowicy peknieta.

niesądzę zeby odrazu już tak głowice pękały ,głowica mogła niebyc drugi raz dociągana i stąd efekty .

uszczelki nie ma co najtanszej kupowac tylko jakąś dobrą, zebys później niemusiał drugi raz wymieniać , odrazy uszczelki pod kolektory musisz kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majsterus

no taki urok starych aut....jedno zrobisz drugie sie rozleci

dlatego jestem za kupnem nowszego ale stukniętego, a nie starych, bo jeżeli ktoś sprzedaje jeżdżący to znaczy że coś jest nie tak i tak jest w 90% przypadków.

wiem, bo to przerabiałem ze swoją K11 :D

masz jeszcze zawieszenie przód, wydech i tył więc jakby co to lista sie wydłuży czego oczywiści Ci nie życzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beton188, jak potrzebujesz gratów do K10 to pisz ,bo mam silnik na części,tylko nie wiem czy masz MA10 czy MA12,bo ja mam od MA10 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość beton188

dzięki... będę potrzebował to nie omieszkam sie odezwać :)

 

[ Dodano: Nie 01 Cze, 2008 17:43 ]

Jeszcze jedno pytanie.. może nie jedno ;) :

 

- Czy, żeby odkręcić głowicę trzeba zdjąć pokrywę zaworów?

- Jaki jest klucz( bo taki niezbyt chyba standardowy) do głowicy?

- Gdzie są śruby od strony gaźnika bo nie widzę ich z góry?

- Czy trzeba zdjąć kolektor dolotowy przy zdejmowaniu głowicy, czy można zdjąć razem z nim?

 

Z góry dziękuje za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...