Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Prosze o pomoc w weryfikacji brak mocy silnika


Mazii666
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam temat jest dość trudny dla tego proszę o odpowiedzi tylko osoby znające się na rzeczy Dodam żę szukałem długo i pomysły mi sie koniczą więc prosze o nie usówanie postu

Samochód Primera 98-99 przed lift 2.0 B+G 2 generacji BRC

Typ silnika SR20 Problem polega na tym że w zakresie obrotów 3500-4000

Na benzynie przy pełnym otwarciu przepustnicy silnik traci ok 60-70% mocy Dzieje się to tylko na benzynie na gazie jest ok usterka dotyczy tylko pracy silnika na benzynie niezależnie czy zaleje 95 , 98 czy 100+. Pod obciążeniem zawsze traci moc bez obciążenia czasami

Jeżeli gazu dodaje się stopniowo to przeskok spadku mocy jest bardzo słabo wyczuwalny ale jednak można go wyczuć Silnik potrafi czasami też przerywać ale tylko na benzynie i tylko poniżej 4000 obrotów bo powyżej jest ok. i moc ma taką jak trzeba wnioskuje to po przyśpieszeniu ok. 9-10s do 100km/h

Teraz krótko co już przetestowałem

Brak jakichkolwiek błędów silnika parametry porównywane z innym identycznym modelem są bardzo zbliżone

i nie odbiegają od tych podanych w serwis manualu

Przepływomierz był sprawdzany i zamieniany

Wtryski sprawdzane i czyszczone w wanience ultra dźwiękowej

Sprawdzane ciśnienie paliwa, jest książkowe

Sprawdzany czyszczony silnik krokowy z resztą zaworków

Sprawdzane ciśnienie na cylindrach, jest książkowe

Wymienione świece zapłonowe ,przewody, filtry wszystkie

Sprawdzenie czy niema lewego powietrza w dolocie

Sprawdzany i zmieniany czujnik położenia przepustnicy i czyszczenie przepustnicy

Sprawdzany i podmieniany regulator ciśnienia paliwa

Czyszczona kopułka i palec rozdzielacza

Ustawiony zapłonu na książkowy

Wymieniony rozrząd (idealnie na znakach)

Wywalony 1-wszy katalizator 2-gi wy wale na dniach i w stawie strumienice łuskową

Pytanie moje jest krótkie co może być przyczyną tak dziwnego zachowania się silnika Dodam że taki już kupiłem miały być podobno zapchane wtryski ale są ok

Jeżeli jeździłem tylko na benzynie powiedzmy ok 600 czy 1000km bez włącznia gazu objawy spadku mocy malały powiedmy do 30% ale zawsze przy pełnym otwarciu przepustnicy były wyczuwalne

 

Mam jeszcze trzy teorie

1- Uszkodzony komputer (mapy wtrysku)

2- Uszkodzony aparat zapłonowy (czujnik położenia wałków rozrządu i wału korbowego)

3- Instalacja gazowa zakłóca w jakiś sposób sygnały do komputera

Proszę o pomoc może ktoś miał podobny przypadek albo ma inną teorie

Bo każdy element jest drogi a tych które wymieniłem w swych teoriach nie mam na podmiankę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorąco współczuje. Ja z podobnym problemem (dławienie przy dodawaniu gazu, mulenie, zastanawianie sie czy pojechac czy nie) tez wymieniłem wszystko pod maską i nic to nie dało. W końcu poszedł komputer na wymiane i chwała bogu pomogło, a drogi nie był to nie marudze, w dodatku jak nie mogłem znaleśc przyczyny to wstawialem sprzet to roznych specy, ale tez rozkladali rece. Jak sobie sam nie zrobisz to nie ma co liczyc na innych. Niestety . Urok znajomosci nissanow w polsce.

 

1. Komputer - ja bym na to obstawił - postaraj się zdobyc od kogos na podmianke. Wymiana jest prosta - jesli masz dostep do Consulta to powinno Ci sie udac sam komputer przelozyc. i Consultem (lub czymś innym, nie musi byc to prawdziwy consult z aso)

Jesli nie to postaraj sie aby Ci ktos dal komputer + sterownik od Immo (W pozniejszych wersjach P11 był zintegrowany w pętli pod stacyjką, w starszych tak jak w P10 w boczku kolo lewej nogi kierowcy, oraz pestke z kluczyka. Ceny nie są duże, ale szkoda wydawac kasy niepotrzebnie ;/

 

2. Aparat zapłonowy - może byc, chociaz raczej bardziej bym był zdania że to będzie ecu.

Nie wiem jakie są objawy uszkodzenia czujników w nim umieszczonych wiec nie pociagne wątku

 

3. Instalacja gazowa - tak - może tak byc że zakłuca, może też byc to wina gazownikow, ostatnio kolega wymieniał w vectrze komputer, bo gazownicy tak puscili kabel od sondy lambda ze dotykal do masy - niby nic - ecu dostawało info o ubogiej mieszance i dolewało wachy - wieksze spalanie, a po dluzszej jezdzie mapy sie tak poprzestawialy ze trzeba bylo by u jakiegos majstra elektronika czyscic pamiec i wgrywac na nowo, wymienil bo tanio kupil nowego kompa (60zl)

 

U mnie zresztą też tak było, i może przez to ecu poleciał? Who knows :P

 

Wrzuc moze informacje o kompie do działu sprzedam / kupie i napisz ze zalezy Ci na pozyczeniu - ew. mozliwosci zwrotu - zaplacisz, sprawdzisz, jak nie zagada to odeslesz i stracisz na wysylce tylko. Lepsze to niz wydac znowu kase na cos co niczego nie zmieni.

 

Moim zdaniem to zachowanie przypomina awarie przepływomierza, a jeśli jego sprawdzałeś, to on idzie do ecu ;/

 

Powodzenia

 

Napisz jeszcze jaki masz sterownik od gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak miałem w poprzednim samochodzie tzn. P11 2,0 czyszczenie przepływomierza pomogło .

Mi też przerywał w okoloicach 3,5-4 tys.

Pozdro :

Yogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz nam brc II gen

sterownik brc Lambda gas mod. Blitz

modulator brc 2 canali HI MM

reduktor brc do 100kw

 

 

Co do przepływki to jak pisałem przekładałem z innych samochodów do swojego

i na odwrót moją do innych samochodów i sprawdzałem parametry i osiągi w szystko przy podłączonym consulcie II mam też dostęp do III ale nie pasują złącza i nie da sie go podłączyć na tej podctawie weliminowałem przepływomirz

 

Kolega postara mi sie załatwić na podmianke aparat zapłonowy to wyeliminuje następną opcje jeżeli nadal nie będe miał na podmianke kompa to trudno będe musiał sobie sprawić

ale jak i to okarze się nie być przyczyną to sie zdrowo wkur...........

przed zakupem kompa mam zamiar zakupić jeszcze kable do ustawiania gazu zawsze sie przydadzą a od razu sprawdze może tam coś siedzi niepokojącego sprawdze go jescze raz analizatorem spalin może coś wyłapie ale wcześniej nic nie wykrył (tylko teraz może wykryć barak katalizatorów ) ale wezme poprawkę na to

Więcej możliwości nie widze no bo to musi chodzić i tyle

Macie inne propozycje może coś przegapiłem jakieś małe g..........

które odpowiada za to wszystko nie wiem brak mi więcej pomysłów co jeszcze moge posprawdzać koledzy doradzają odłączenie całej instalacji gazowej i sprawdzać parametry nie stety na gazie mi zależy bo robie ok 60- 80 tyś rocznie a wacha droga jest więc wywalenie gazu pod sprawdzanie to ostateczność A jeszcze jedno auto jest mi niezbędne i nie może mieć 24 godz przestoju na wszystko co robie mam po odliczeniu czasu zajętego na prace dojazdy itp. zostaje mi ok 4 godz na zajęcie sie primą Trzeba kiedyś spać :zly2: Pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem trzeba wejść z tuningami, przestawię ci rozrząd, zapłon i auto będzie lepiej się odpychało... kolosalnie poprawi się elastyczności do tego zniknie ta dziura w momencie obrotowym :)

 

Jeszcze możesz sprawdzić sondę lambę - po jej odpięciu powinno się poprawić w wspomnianym przez ciebie zakresie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem trzeba wejść z tuningami, przestawię ci rozrząd, zapłon i auto będzie lepiej się odpychało... kolosalnie poprawi się elastyczności do tego zniknie ta dziura w momencie obrotowym :)

 

Jeszcze możesz sprawdzić sondę lambę - po jej odpięciu powinno się poprawić w wspomnianym przez ciebie zakresie...

Coobcio, a czy sprawnosc/pojemnosc ukladu wydechowego nie ma wplywu na przebieg momentu/mocy? Jesli bylo grzebane, moze sie pogorszylo zamiast polepszyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czyzbyroman

Cytuję instrukcję dla silnika SR20:

1. nieszczelny obwód doprowadzenia powietrza;

2. zła regulacja biegu jałowego (sprawdzić nastawnik biegu jałowego),katalizator,sondę lambda;

3.uszkodzony lub źle wyregulowany wyłącznik przepustnicy.

Przyczyną może też być źle zamontowana instalacja LPG:

1.zasłonięty dopływ powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuję instrukcję dla silnika SR20:

1. nieszczelny obwód doprowadzenia powietrza;

2. zła regulacja biegu jałowego (sprawdzić nastawnik biegu jałowego),katalizator,sondę lambda;

3.uszkodzony lub źle wyregulowany wyłącznik przepustnicy.

Przyczyną może też być źle zamontowana instalacja LPG:

1.zasłonięty dopływ powietrza.

1- sprawdzone brak lewego powietrza

2- ustawiane z consultem i analizatorem spalin

3- jak pisałem wcześniej mam 3 takie wszystkie dobre ale zamieniałem dla sprawdzenia napięcie ksiąrzkowe to 0.48V i takowe posiadam

4- parametry pracy silnika sprawdzane z consultem bez jakichkolwiek mikserów zwężek itp. mówiąc prościej tak jak powinno być orginalnie

 

[ Dodano: Wto 25 Mar, 2008 23:50 ]

moim zdaniem trzeba wejść z tuningami, przestawię ci rozrząd, zapłon i auto będzie lepiej się odpychało... kolosalnie poprawi się elastyczności do tego zniknie ta dziura w momencie obrotowym :)

 

Jeszcze możesz sprawdzić sondę lambę - po jej odpięciu powinno się poprawić w wspomnianym przez ciebie zakresie...

Z sonda była odłanczana i robilem ok 100km brak poprawy

Jeżeli przestawie rozrząd i zapłon to przy mojej jeździe na gazie wypalą sie gniazda zaworów bo jak dobrze rozumiem zapłon chcesz przyśpieszyć tak na + 17 , albo 18

a wałek dolotu o +1 ząb

zbobaczymy jak nowy komp nie pomoże to sie zgłosze

 

[ Dodano: Wto 25 Mar, 2008 23:55 ]

moim zdaniem trzeba wejść z tuningami, przestawię ci rozrząd, zapłon i auto będzie lepiej się odpychało... kolosalnie poprawi się elastyczności do tego zniknie ta dziura w momencie obrotowym :)

 

Jeszcze możesz sprawdzić sondę lambę - po jej odpięciu powinno się poprawić w wspomnianym przez ciebie zakresie...

Coobcio, a czy sprawnosc/pojemnosc ukladu wydechowego nie ma wplywu na przebieg momentu/mocy? Jesli bylo grzebane, moze sie pogorszylo zamiast polepszyc.

Ma i to wielką ale umnie czy z katalizatoramia czy bez było identycznie tz. jest bo usterka nadal występuje jak pisałem wyżej czekam na zamówionego kompa i zobaczymy co dalej bo w szystko mi na niego w skazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Jacek77

Witam. Nowy jestem :D . Mam podobny problem, z tym że nie zawsze. Nie wiem od czego to zależy (może od humoru samochodu :D ) ale są momenty kiedy dusi moją Primerkę. Zazwyczaj jest to w zakresie 3-4 tys. obrotów. Później już leci :) Podkreślam, że nie jest to regularne tylko tak czasem ma. Gdyby ktoś mógł coś doradzić byłbym wdzięczny. Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, u mnie tak było przy ruszaniu ;-) wedle kaprysu. ECU do wymiany ;/ Oby to u Ciebie było co innego ;-) Chociaz i tak tanio mnie wyszedł ten zabieg. Co ciekawe, mozliwe ze to tez nie do konca bylo to bo teraz czasem tak jakby przerywal ;-) Za to na moim starym ecu smiga kumpel juz drugi miesiac i zadowolony ;-) Co nie zmienia faktu ze moj na moim ecu sie muli kosmicznie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typ silnika SR20 Problem polega na tym że w zakresie obrotów 3500-4000

Na benzynie przy pełnym otwarciu przepustnicy silnik traci ok 60-70% mocy

 

Tak z ciekawosci, na jakim poziomie masz mapy w tym zakresie obrotow/obciazenia? Kiedys juz pisalem o tym, ze u mnie strasznie wysoko ecu sie stroi (wartosci rzedu 230) i w pewnych momentach nie ma juz mozliwosci skorygowania tej wartosci (max 255). Zastanawiam sie, czy odtluszczenie przeplywki i reset komputera moze byc lekarstwem? Piszecie, ze nie pomoglo, wiec wciaz sie wstrzymuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze byc, ale zanim sie za to wezmiesz popros kogos i przeloz przeplywke od kogos. Jesli przy czyszczeniu zepsujesz swoja, i na dodatek okaze sie ze to nie to bylo przyczyna to na pewno zadowolony nie bedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze zawór EGR-- lub go zatkaj, i sprawdz końcowy tłumnik, często go lubi przytkać-- również katalizator. Ja obstawiam EGRi tłumnik końcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bart_82

a u mnie z kolei problem tego typu ze muli mi moja nyske 2.0/16v przy włączonej klimie....co to moze byc ?

 

ps. dzisiaj wyczysciłem przepływke i jest cudnie :) ale bez włączonej klimy :(

 

pomozcie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie z kolei problem tego typu ze muli mi moja nyske 2.0/16v przy włączonej klimie....co to moze byc ?

pomozcie....

To chyba normalne ze auto traci moc z wlaczona klima :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przy silniku 2.0/16v tez??? wydaje mi sie ze przy takim silniku klima nie powinna obaciazac pacy silnika :/

Zobacz tutaj: http://www.autocentrum.pl/go/338__Ile_pali...1510613286.html skoro klima zuzywa czasami nawet 3-4 litry paliwa/100km (na poczatku) to musi to sie wiazac z ubytkiem mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, sorry że wchodzę z innym tematem, ale podobnym dotyczącym 2.0TD -

 

Mam problem z moją Primerą 2.0TD 99r. Wytępuje spodek mocy przy zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu, gdy mu przycisnę powyżej 60 km/h do 80 km/h nagle spada moc samochód przechodzi w tryb awaryjny. Muszę go zgasić i zapalić i wtedy jedzie ale tylko spokojna jazda do 40km/h na trójce i 70km/h na czwórce. Po wizycie u mechanika wyskakuje błąd turobo ciśnienie ale bez żadnego kodu, mechanik mówi że pierwszyraz widzi coś takiego. Wymieniony był już przepływomierz oraz czujnik wału korbowego. Czy ktoś tu może pomóc w tej sprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość odmulacz1
Mam problem z moją Primerą 2.0TD 99r. Wytępuje spodek mocy przy zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu, gdy mu przycisnę powyżej 60 km/h do 80 km/h nagle spada moc samochód przechodzi w tryb awaryjny. Muszę go zgasić i zapalić i wtedy jedzie ale tylko spokojna jazda do 40km/h na trójce i 70km/h na czwórce.

 

To wygląda na brak, niedostatek paliwa, a sprawdzałeś najprostsze, co z filtrem paliwa i ciekawe czy nie masz jakiegoś syfu w baku, który zakleja ssak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sorry że wchodzę z innym tematem, ale podobnym dotyczącym 2.0TD -

 

Mam problem z moją Primerą 2.0TD 99r. Wytępuje spodek mocy przy zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu, gdy mu przycisnę powyżej 60 km/h do 80 km/h nagle spada moc samochód przechodzi w tryb awaryjny. Muszę go zgasić i zapalić i wtedy jedzie ale tylko spokojna jazda do 40km/h na trójce i 70km/h na czwórce. Po wizycie u mechanika wyskakuje błąd turobo ciśnienie ale bez żadnego kodu, mechanik mówi że pierwszyraz widzi coś takiego. Wymieniony był już przepływomierz oraz czujnik wału korbowego. Czy ktoś tu może pomóc w tej sprawie?

 

a sprawdzałeś filtr paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...