Mazii666 Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Witam temat jest dość trudny dla tego proszę o odpowiedzi tylko osoby znające się na rzeczy Dodam żę szukałem długo i pomysły mi sie koniczą więc prosze o nie usówanie postu Samochód Primera 98-99 przed lift 2.0 B+G 2 generacji BRC Typ silnika SR20 Problem polega na tym że w zakresie obrotów 3500-4000 Na benzynie przy pełnym otwarciu przepustnicy silnik traci ok 60-70% mocy Dzieje się to tylko na benzynie na gazie jest ok usterka dotyczy tylko pracy silnika na benzynie niezależnie czy zaleje 95 , 98 czy 100+. Pod obciążeniem zawsze traci moc bez obciążenia czasami Jeżeli gazu dodaje się stopniowo to przeskok spadku mocy jest bardzo słabo wyczuwalny ale jednak można go wyczuć Silnik potrafi czasami też przerywać ale tylko na benzynie i tylko poniżej 4000 obrotów bo powyżej jest ok. i moc ma taką jak trzeba wnioskuje to po przyśpieszeniu ok. 9-10s do 100km/h Teraz krótko co już przetestowałem Brak jakichkolwiek błędów silnika parametry porównywane z innym identycznym modelem są bardzo zbliżone i nie odbiegają od tych podanych w serwis manualu Przepływomierz był sprawdzany i zamieniany Wtryski sprawdzane i czyszczone w wanience ultra dźwiękowej Sprawdzane ciśnienie paliwa, jest książkowe Sprawdzany czyszczony silnik krokowy z resztą zaworków Sprawdzane ciśnienie na cylindrach, jest książkowe Wymienione świece zapłonowe ,przewody, filtry wszystkie Sprawdzenie czy niema lewego powietrza w dolocie Sprawdzany i zmieniany czujnik położenia przepustnicy i czyszczenie przepustnicy Sprawdzany i podmieniany regulator ciśnienia paliwa Czyszczona kopułka i palec rozdzielacza Ustawiony zapłonu na książkowy Wymieniony rozrząd (idealnie na znakach) Wywalony 1-wszy katalizator 2-gi wy wale na dniach i w stawie strumienice łuskową Pytanie moje jest krótkie co może być przyczyną tak dziwnego zachowania się silnika Dodam że taki już kupiłem miały być podobno zapchane wtryski ale są ok Jeżeli jeździłem tylko na benzynie powiedzmy ok 600 czy 1000km bez włącznia gazu objawy spadku mocy malały powiedmy do 30% ale zawsze przy pełnym otwarciu przepustnicy były wyczuwalne Mam jeszcze trzy teorie 1- Uszkodzony komputer (mapy wtrysku) 2- Uszkodzony aparat zapłonowy (czujnik położenia wałków rozrządu i wału korbowego) 3- Instalacja gazowa zakłóca w jakiś sposób sygnały do komputera Proszę o pomoc może ktoś miał podobny przypadek albo ma inną teorie Bo każdy element jest drogi a tych które wymieniłem w swych teoriach nie mam na podmiankę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 gorąco współczuje. Ja z podobnym problemem (dławienie przy dodawaniu gazu, mulenie, zastanawianie sie czy pojechac czy nie) tez wymieniłem wszystko pod maską i nic to nie dało. W końcu poszedł komputer na wymiane i chwała bogu pomogło, a drogi nie był to nie marudze, w dodatku jak nie mogłem znaleśc przyczyny to wstawialem sprzet to roznych specy, ale tez rozkladali rece. Jak sobie sam nie zrobisz to nie ma co liczyc na innych. Niestety . Urok znajomosci nissanow w polsce. 1. Komputer - ja bym na to obstawił - postaraj się zdobyc od kogos na podmianke. Wymiana jest prosta - jesli masz dostep do Consulta to powinno Ci sie udac sam komputer przelozyc. i Consultem (lub czymś innym, nie musi byc to prawdziwy consult z aso) Jesli nie to postaraj sie aby Ci ktos dal komputer + sterownik od Immo (W pozniejszych wersjach P11 był zintegrowany w pętli pod stacyjką, w starszych tak jak w P10 w boczku kolo lewej nogi kierowcy, oraz pestke z kluczyka. Ceny nie są duże, ale szkoda wydawac kasy niepotrzebnie ;/ 2. Aparat zapłonowy - może byc, chociaz raczej bardziej bym był zdania że to będzie ecu. Nie wiem jakie są objawy uszkodzenia czujników w nim umieszczonych wiec nie pociagne wątku 3. Instalacja gazowa - tak - może tak byc że zakłuca, może też byc to wina gazownikow, ostatnio kolega wymieniał w vectrze komputer, bo gazownicy tak puscili kabel od sondy lambda ze dotykal do masy - niby nic - ecu dostawało info o ubogiej mieszance i dolewało wachy - wieksze spalanie, a po dluzszej jezdzie mapy sie tak poprzestawialy ze trzeba bylo by u jakiegos majstra elektronika czyscic pamiec i wgrywac na nowo, wymienil bo tanio kupil nowego kompa (60zl) U mnie zresztą też tak było, i może przez to ecu poleciał? Who knows Wrzuc moze informacje o kompie do działu sprzedam / kupie i napisz ze zalezy Ci na pozyczeniu - ew. mozliwosci zwrotu - zaplacisz, sprawdzisz, jak nie zagada to odeslesz i stracisz na wysylce tylko. Lepsze to niz wydac znowu kase na cos co niczego nie zmieni. Moim zdaniem to zachowanie przypomina awarie przepływomierza, a jeśli jego sprawdzałeś, to on idzie do ecu ;/ Powodzenia Napisz jeszcze jaki masz sterownik od gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogi Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Ja też tak miałem w poprzednim samochodzie tzn. P11 2,0 czyszczenie przepływomierza pomogło . Mi też przerywał w okoloicach 3,5-4 tys. Pozdro : Yogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazii666 Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Gaz nam brc II gen sterownik brc Lambda gas mod. Blitz modulator brc 2 canali HI MM reduktor brc do 100kw Co do przepływki to jak pisałem przekładałem z innych samochodów do swojego i na odwrót moją do innych samochodów i sprawdzałem parametry i osiągi w szystko przy podłączonym consulcie II mam też dostęp do III ale nie pasują złącza i nie da sie go podłączyć na tej podctawie weliminowałem przepływomirz Kolega postara mi sie załatwić na podmianke aparat zapłonowy to wyeliminuje następną opcje jeżeli nadal nie będe miał na podmianke kompa to trudno będe musiał sobie sprawić ale jak i to okarze się nie być przyczyną to sie zdrowo wkur........... przed zakupem kompa mam zamiar zakupić jeszcze kable do ustawiania gazu zawsze sie przydadzą a od razu sprawdze może tam coś siedzi niepokojącego sprawdze go jescze raz analizatorem spalin może coś wyłapie ale wcześniej nic nie wykrył (tylko teraz może wykryć barak katalizatorów ) ale wezme poprawkę na to Więcej możliwości nie widze no bo to musi chodzić i tyle Macie inne propozycje może coś przegapiłem jakieś małe g.......... które odpowiada za to wszystko nie wiem brak mi więcej pomysłów co jeszcze moge posprawdzać koledzy doradzają odłączenie całej instalacji gazowej i sprawdzać parametry nie stety na gazie mi zależy bo robie ok 60- 80 tyś rocznie a wacha droga jest więc wywalenie gazu pod sprawdzanie to ostateczność A jeszcze jedno auto jest mi niezbędne i nie może mieć 24 godz przestoju na wszystko co robie mam po odliczeniu czasu zajętego na prace dojazdy itp. zostaje mi ok 4 godz na zajęcie sie primą Trzeba kiedyś spać :zly2: Pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 moim zdaniem trzeba wejść z tuningami, przestawię ci rozrząd, zapłon i auto będzie lepiej się odpychało... kolosalnie poprawi się elastyczności do tego zniknie ta dziura w momencie obrotowym Jeszcze możesz sprawdzić sondę lambę - po jej odpięciu powinno się poprawić w wspomnianym przez ciebie zakresie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 moim zdaniem trzeba wejść z tuningami, przestawię ci rozrząd, zapłon i auto będzie lepiej się odpychało... kolosalnie poprawi się elastyczności do tego zniknie ta dziura w momencie obrotowym Jeszcze możesz sprawdzić sondę lambę - po jej odpięciu powinno się poprawić w wspomnianym przez ciebie zakresie... Coobcio, a czy sprawnosc/pojemnosc ukladu wydechowego nie ma wplywu na przebieg momentu/mocy? Jesli bylo grzebane, moze sie pogorszylo zamiast polepszyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czyzbyroman Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Cytuję instrukcję dla silnika SR20: 1. nieszczelny obwód doprowadzenia powietrza; 2. zła regulacja biegu jałowego (sprawdzić nastawnik biegu jałowego),katalizator,sondę lambda; 3.uszkodzony lub źle wyregulowany wyłącznik przepustnicy. Przyczyną może też być źle zamontowana instalacja LPG: 1.zasłonięty dopływ powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazii666 Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Cytuję instrukcję dla silnika SR20:1. nieszczelny obwód doprowadzenia powietrza; 2. zła regulacja biegu jałowego (sprawdzić nastawnik biegu jałowego),katalizator,sondę lambda; 3.uszkodzony lub źle wyregulowany wyłącznik przepustnicy. Przyczyną może też być źle zamontowana instalacja LPG: 1.zasłonięty dopływ powietrza. 1- sprawdzone brak lewego powietrza 2- ustawiane z consultem i analizatorem spalin 3- jak pisałem wcześniej mam 3 takie wszystkie dobre ale zamieniałem dla sprawdzenia napięcie ksiąrzkowe to 0.48V i takowe posiadam 4- parametry pracy silnika sprawdzane z consultem bez jakichkolwiek mikserów zwężek itp. mówiąc prościej tak jak powinno być orginalnie [ Dodano: Wto 25 Mar, 2008 23:50 ] moim zdaniem trzeba wejść z tuningami, przestawię ci rozrząd, zapłon i auto będzie lepiej się odpychało... kolosalnie poprawi się elastyczności do tego zniknie ta dziura w momencie obrotowym Jeszcze możesz sprawdzić sondę lambę - po jej odpięciu powinno się poprawić w wspomnianym przez ciebie zakresie... Z sonda była odłanczana i robilem ok 100km brak poprawy Jeżeli przestawie rozrząd i zapłon to przy mojej jeździe na gazie wypalą sie gniazda zaworów bo jak dobrze rozumiem zapłon chcesz przyśpieszyć tak na + 17 , albo 18 a wałek dolotu o +1 ząb zbobaczymy jak nowy komp nie pomoże to sie zgłosze [ Dodano: Wto 25 Mar, 2008 23:55 ] moim zdaniem trzeba wejść z tuningami, przestawię ci rozrząd, zapłon i auto będzie lepiej się odpychało... kolosalnie poprawi się elastyczności do tego zniknie ta dziura w momencie obrotowym Jeszcze możesz sprawdzić sondę lambę - po jej odpięciu powinno się poprawić w wspomnianym przez ciebie zakresie... Coobcio, a czy sprawnosc/pojemnosc ukladu wydechowego nie ma wplywu na przebieg momentu/mocy? Jesli bylo grzebane, moze sie pogorszylo zamiast polepszyc. Ma i to wielką ale umnie czy z katalizatoramia czy bez było identycznie tz. jest bo usterka nadal występuje jak pisałem wyżej czekam na zamówionego kompa i zobaczymy co dalej bo w szystko mi na niego w skazuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 a co powiecie, gdy nie chce ruszać po piskach czasem, ale na drugim i trzecim biegu idzie b. dobrze...? (na LPG i BP tak samo) Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacek77 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Witam. Nowy jestem . Mam podobny problem, z tym że nie zawsze. Nie wiem od czego to zależy (może od humoru samochodu ) ale są momenty kiedy dusi moją Primerkę. Zazwyczaj jest to w zakresie 3-4 tys. obrotów. Później już leci Podkreślam, że nie jest to regularne tylko tak czasem ma. Gdyby ktoś mógł coś doradzić byłbym wdzięczny. Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 heh, u mnie tak było przy ruszaniu ;-) wedle kaprysu. ECU do wymiany ;/ Oby to u Ciebie było co innego ;-) Chociaz i tak tanio mnie wyszedł ten zabieg. Co ciekawe, mozliwe ze to tez nie do konca bylo to bo teraz czasem tak jakby przerywal ;-) Za to na moim starym ecu smiga kumpel juz drugi miesiac i zadowolony ;-) Co nie zmienia faktu ze moj na moim ecu sie muli kosmicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Typ silnika SR20 Problem polega na tym że w zakresie obrotów 3500-4000Na benzynie przy pełnym otwarciu przepustnicy silnik traci ok 60-70% mocy Tak z ciekawosci, na jakim poziomie masz mapy w tym zakresie obrotow/obciazenia? Kiedys juz pisalem o tym, ze u mnie strasznie wysoko ecu sie stroi (wartosci rzedu 230) i w pewnych momentach nie ma juz mozliwosci skorygowania tej wartosci (max 255). Zastanawiam sie, czy odtluszczenie przeplywki i reset komputera moze byc lekarstwem? Piszecie, ze nie pomoglo, wiec wciaz sie wstrzymuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 moze byc, ale zanim sie za to wezmiesz popros kogos i przeloz przeplywke od kogos. Jesli przy czyszczeniu zepsujesz swoja, i na dodatek okaze sie ze to nie to bylo przyczyna to na pewno zadowolony nie bedziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Sprawdz jeszcze zawór EGR-- lub go zatkaj, i sprawdz końcowy tłumnik, często go lubi przytkać-- również katalizator. Ja obstawiam EGRi tłumnik końcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bart_82 Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 a u mnie z kolei problem tego typu ze muli mi moja nyske 2.0/16v przy włączonej klimie....co to moze byc ? ps. dzisiaj wyczysciłem przepływke i jest cudnie ale bez włączonej klimy pomozcie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 a u mnie z kolei problem tego typu ze muli mi moja nyske 2.0/16v przy włączonej klimie....co to moze byc ?pomozcie.... To chyba normalne ze auto traci moc z wlaczona klima Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bart_82 Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 ale przy silniku 2.0/16v tez??? wydaje mi sie ze przy takim silniku klima nie powinna obaciazac pacy silnika :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 ale przy silniku 2.0/16v tez??? wydaje mi sie ze przy takim silniku klima nie powinna obaciazac pacy silnika :/ Zobacz tutaj: http://www.autocentrum.pl/go/338__Ile_pali...1510613286.html skoro klima zuzywa czasami nawet 3-4 litry paliwa/100km (na poczatku) to musi to sie wiazac z ubytkiem mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dkotus Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Witam, sorry że wchodzę z innym tematem, ale podobnym dotyczącym 2.0TD - Mam problem z moją Primerą 2.0TD 99r. Wytępuje spodek mocy przy zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu, gdy mu przycisnę powyżej 60 km/h do 80 km/h nagle spada moc samochód przechodzi w tryb awaryjny. Muszę go zgasić i zapalić i wtedy jedzie ale tylko spokojna jazda do 40km/h na trójce i 70km/h na czwórce. Po wizycie u mechanika wyskakuje błąd turobo ciśnienie ale bez żadnego kodu, mechanik mówi że pierwszyraz widzi coś takiego. Wymieniony był już przepływomierz oraz czujnik wału korbowego. Czy ktoś tu może pomóc w tej sprawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość odmulacz1 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Mam problem z moją Primerą 2.0TD 99r. Wytępuje spodek mocy przy zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu, gdy mu przycisnę powyżej 60 km/h do 80 km/h nagle spada moc samochód przechodzi w tryb awaryjny. Muszę go zgasić i zapalić i wtedy jedzie ale tylko spokojna jazda do 40km/h na trójce i 70km/h na czwórce. To wygląda na brak, niedostatek paliwa, a sprawdzałeś najprostsze, co z filtrem paliwa i ciekawe czy nie masz jakiegoś syfu w baku, który zakleja ssak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andre Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
easyrider25 Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Witam, sorry że wchodzę z innym tematem, ale podobnym dotyczącym 2.0TD - Mam problem z moją Primerą 2.0TD 99r. Wytępuje spodek mocy przy zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu, gdy mu przycisnę powyżej 60 km/h do 80 km/h nagle spada moc samochód przechodzi w tryb awaryjny. Muszę go zgasić i zapalić i wtedy jedzie ale tylko spokojna jazda do 40km/h na trójce i 70km/h na czwórce. Po wizycie u mechanika wyskakuje błąd turobo ciśnienie ale bez żadnego kodu, mechanik mówi że pierwszyraz widzi coś takiego. Wymieniony był już przepływomierz oraz czujnik wału korbowego. Czy ktoś tu może pomóc w tej sprawie? a sprawdzałeś filtr paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.