Gość szeyker89 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Mam Primerę P10 94 r. Gdy skręcam w jeździe na fula to piszczy mi w przednich kołach (chyba kołach). Czego to może być wina??? Może wspomagania, ABS. Nie mam pojęcia. Wie ktoś. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 szeyker89, a na postoju też - pomp wspomagania może wydawać za głośne dźwięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeyker89 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Na postoju nie. Piszczy tylko wtedy jak jadę i jednocześnie skręcam na fula kierownico. Powtarzam na maxa jak skręcam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek Góralczyk Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 A jaki jest to dźwięk, jeśli taki jak przy pocieraniu gumą o szybę, to opony. Masz zimowe? Jeśli tak, to jest to możliwe, bo jest już trochę zbyt ciepło na nie. Chociaż dzisiaj jest zimno i śnieżno-nie powinno piszczeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Virgo Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 U mnie zaraz po uruchomieniu, przy skręcie na max nieistotne w którą stronę, na postoju czy też podczas jazdy, też piszczy z tym że odpowiedzialny za to jest rozciągnięty/wyślizgany pasek wieloklinowy. Pisze to tak w razie czego bo skoro wiesz że odgłos dochodzi z okolic kół to wina musi leżeć właśnie tam. Może coś nie tak z oponami (kiepska jakość, nalewki tez lubią piszczeć) a może zbieżność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Piszczy tylko wtedy jak jadę i jednocześnie skręcam na fula kierownico. Powtarzam na maxa jak skręcam. A dawales na postoju na maksa kierownice w lewo/prawo wszystko jedno do oporu?? Jak piszczy to moze sie pasek slizga na pompie wspomagania.Sprawdz czy jest dobrze napiety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazii666 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Może też piszczeć zawór przelewowy ale objawia sie to na skręcanych na max kołach także na postoju. Nic ci przy kołach nie odciera? Paski zbiorcze też są możliwe że są luźne wyrobione Trudno określić niesłysząc dzwięku Najlepiej wez kolege niech idzie przy saochodzie z boku ty jedź powoli i wytwarzaj tą usterke a on niech nasłuchuje i jakoś dojdziesz co to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeyker89 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Mam zimówki założone aktualnie ale tak samo jest też i na letnich więc odpada. Na postoju nie próbowałem ale spróbuje. Pisk jest dokładnie taki jak powiedział Marek Góralczyk i jest synchroniczny czyli ma bardzo króciutkie przerwy mogło by się zdawać że piszczy wraz z rytmem silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Na postoju nie. Piszczy tylko wtedy jak jadę Na postoju nie próbowałem ale spróbuje zdecyduj się :diabel: Sprawa od początku wydaje się błaha, bo tak jak piszą Ci wszyscy w tym temacie - pasek klinowy jest luźno - zwłaszcza jak rano jest większa wilgoć to pewnie zjawisko jest bardziej "słyszalne". Zrób tak: Na postoju skręć koła na maksa w jedną i przytrzymaj tak skręconą kierownicę kilka sekund, jeżeli będzie piszczało to musisz lepiej naciągnąć pasek klinowy, który jest na pompie wspomagania (łatwo go znaleźć, bo masz co najwyżej 3; jeden na alternatorze, drugi na sprężarce klimatyzacji i trzeci, ten najbliżej kabiny, który jest na pompie wody i pompie wspomagania) Pamiętaj, że za mocny naciąg czyli - idąc dalej sposobem łopatologicznym - to taki który spowoduje, że pasek po naciśnieciu nie będzie sie w ogóle się uginał, spowoduje szybsze zużywanie elementów. Więc najlepiej naciągnięty pasek, to taki, który po naciśnięciu ze średnią siłą ugnie sie 1cm. Jeżeli po naciągnięciu będzie piszczał tylko z rana przy max skręcie to znaczy że jest ok, jeżeli po naciągnięciu piszczeć nie przestanie to zmień pasek na nowy. To nie duży koszt a może przynieść poprawe. Jeżeli to nie zmieni sytuacji to sprawdź też poziom płynu do wspomagania. A jak dalej nie bedzie poprawy to chyba pompa kwalifikuje sie do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Tak jak przedmówca Na postoju skręć koła na maksa w jedną i przytrzymaj tak skręconą kierownicę kilka sekund, jeżeli będzie piszczało to musisz lepiej naciągnąć pasek klinowy ale dodatkowo pokusiłbym się o dodanie delikatnie gazu na skręconych kołach na maksa - stąd piszczenie tylko podczas jazdy (wyższe obroty) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 dołączam sie do wypowiedzi kolegów powyżej miałem podobnie powinno pomóc co piszą jednak piszczenie jest objawem slizgania sie paska na skutek wiekszych oporów na pompie . Stare pompy mają to do siebie że uszczelki przepuszczeją, spada sprwnosć a zwrasta opór i pasek sie ślizga. Mi pomogło naciągniecie ale jak mokro jest to sie ślizga. Nie podkrecam jednak na maxa w trosce o łożyska pompy. podkęć lekko powinno pomóc pozd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeyker89 Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Tak to wina paska na pompie wspomagania. Na razie nie bendę naciągał bo boję się że może pęknąć bo na pierwszy rzut oka tak widać, a nie mam nowego i ciężko będzie mi go samemu założyć. Dzięki pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafanti Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 to pewnie banalne pytanie, ale zupelnie sie nie znam na samochodach - jak sie ten pasek naciaga? bo moja primera ma to, o czym piszecie - wychodzi na to, ze powinienem paskiem pokombinowac i bedzie w porzdku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeyker89 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Jeśli piszczy ci po lewej stronie (stojąc przodem do samochodu) pod maską to znaczy że masz luzy na pasku pompy wspomagania. Widać na wierzchu mechanizm naciągania paska czyli sprężyna i dwie śruby. Jedno śrubę trzeba poluzować aby drugą dokręcić i naciągnąć pasek. Tylko zrób to delikatnie i nie za mocno naciągaj. Z wyczuciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Od wczoraj też mam jakieś dziwne piski dochodzące z lewej strony. Dzisiaj zdjąłem koło i zobaczyłem, że mam uszkodzoną gumę na środku półośki, jest zakończona z obu stron opaskami zaciskowymi. Może ktoś mi napisać co jest pod tą gumą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Na środku półosi pod tą gumą zazwyczaj jest rdza , jest to tłumik drgań, no chyba że mówisz o osłonie przegubu przy kole jak tak to pod nia jest przegub, jak pęknięta to wymienić gumę bo zakończy żywot przegub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Gumy przy przegubach są ok. Ta uszkodzona jest mniej więcej na środku półosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.