Gość vince18 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 W sumie kopia tematu ktory zalozylem w nieodpowienim dziale za co bardzo przepraszam, w sumie to nie mam zadnego wytlumaczenia, po prostu nie pomyslalem. Fotki autka dam pozniej bo chwilowo nie mam gdzie ich wrzucic. Pozdrawiam Witam! Dlugo zabieralem sie do napisania tego tematu, ale w koncu sie zdobylem na odwage. Otoz, jakis czas temu zakupilem Primere P11 GT, rok produkcji to druga polowa roku 1999, silnik to naturalnie SR20DEH a siedzenia sa w pelnej skorze. Naszla mnie chec podlubania w niej troche, ale z powodu braku miejsca w sumie sie do tego nie zabralem ale wreszcie nadazyla sie odpowiednia okazja. Przeprowadzamy sie, blizej miasta, w naszym nowym domu bedzie taka jakby ogrodzona wiata(niestety nie garaz), miejsce gdzie moge trzymac narzedzia i nie bedzie kapac na glowe. Przechodze do setna. Nigdy nie bawilem sie w mechanika, ale chce zaczac, nakupowalem pelno narzedzi, naczytalem sie sporo teorii, ksiazki z Polski(mieszkam w Anglii, Nottingham((celem nawiazania konaktu jesli ktos inny jest w okolicy))) sa juz w drodze(instrukcja naprawy i obslugi, taka: http://www.allegro.pl/ite...lka_gratis.html ) wiec pozostaje tylko sie zastanowic co ja tak naprawde chce i tu licze na Wasza pomoc drodzy klubowicze i milosnicy primery. Ustalilem sam ze soba, ze chcialbym aby mial okolo 200 koni mechanicznych, turbosprezarke(moze byc dosc spory lag) domowej roboty, obnizone zawieszenie, wzmocnione hamulce, troche zmieniona tapicerke w srodku(kolor nadwozia, flame red) ale bez ruszania skorzanych partii, swiatla xeonowe, no i moze troche inny bodykit niz standardowy. No i teraz samo sedno sprawy, czyli co polecacie, licze szczegolnie na Coobcia, wiem, co zrobil ze swoja prima i naczytalem sie o jego wyczynach juz bardzo duzo. Postaram sie wszystko wypunktowac zeby bylo latwiej zrozumiec o co mi chodzi: 1.Silnik -tlumik, ostatnia puszka jest juz zalozona z nierdzewki, firma to Ragazzon ale nie wiem jakiej jest srednicy. Chcialbym ja zostawic, ladnie pasuje do auta, ale nie wiem co zrobic z reszta wydechu. -olej, jaki polecacie zeby dobrze wspolgral z domowa instalacja turbo? -delikatnie cieknie mi uszczelka pod pokrywa zaworow, czy wymienic na jakas mocniejsza? Jesli tak, na jaka? -uszczelka pod glowica, nie cieknie, ale moze trzeba zmienic na jakas wzmacniana? Jesli tak to na jaka? Czy przy wymianie nalezy cos robic z glowica, innymi elementami silnika, planowanie, polerowanie, rozne takie? Jesli tak to co? -rozrzad, czyli zmieniac walki? Jakie? Lancuszek? Slysze go przy rozruchu przez kilka sekund, wymieniac? -olej do skrzyni biegow, wymieniac? Jesli tak to na jaki? W sumie skrzynia chodzi ok, ale trzeba sie troszczyc. -Filtry paliwa, oleju, no i powietrza. Co i jak zeby bylo najlepiej? - swiece i przewody wysokiego napiecia, wymiana, jesli tak to na jakie? -sprzeglo? Auto ma przejechane 75 tysiecy mill, czyli okolo 120000 tysiecy kilometrow, nie czuje zeby cos sie dzialo ze sprzeglem, ale jak bedzie wiecej mocy to moze trzeba sie zabezpieczyc? Jesli tak to jaki bedzie najlepszy wybor w tej kwestii? -no i sama instalacja turbo. Tutaj w sumie przyda sie kazda informacja, moze da sie zaadoptowac z sunnego gt-r (pulsar?)? 2.Zawieszenie, amortyzatory, sprezyny i inne czesci zawieszenia, co i jak? 3.Hamulce, zbliza mi sie wymiana klockow z przodu, na co sie zdecydowac? Moze trzeba wymienic rownierz zaciski? Jesli tak, jakie? Plyn hamulcowy? Co polecacie? Przewody, jakie? No i oczywiscie tarcze, co i jak w tej kwestii? Z przodu tarcze sa juz wymienione, nawiercane, ale sa juz na nich delikatne rysy, jedna z nich w sumie lapie nawet paznokcia. Z gory dziekuje wszystkim za pomoc, jak juz wspomnialem wyzej mieszkam na stale w Anglii, ale jest mozliwosc przywozenia jakichs niewielkich elementow z Polski, znajomy jezdzi dosc czesto. Mile widziane jakies praktyczne porady. Wszystko bede staral sie wykonywac sam, ale w razie co mam tu kilku polskich mechanikow pod reka, samochod w sumie nie jest mi tak bardzo potrzebny w codziennej eksploatacji, wiec jak cos popsuje to nie ma strachu, jak zniszcze go doszczetnie to trudno, nauka kosztuje. Dziekuje i pozdrawiam p.s. To samo dam na angielskim forum milosnikow primery(www.npoc.co.uk) jak tylko uporam sie z tlumaczeniem i uzyskam dostep do pelnego forum (platne) wiec bede staral sie wrzucac tutaj to co Oni mi beda radzic p.s.2 Jesli o czyms zapomnialem dajcie znac, bede edytowal tego posta a wszelkie prace bede staral sie dokumentowac w postaci zdjec i opisow w miare mozliwosci, zobaczymy co z tego wyjdzie, zastrzegam, ze prace moga byc dosc slamazarne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 turbina i kolektor wydechowy z GTI-R to bardzo dobra baza do turbo instalacji. Jak masz seryjny zdrowy silnik to się do niego nie dotykaj jedynie go zaturbij, możesz wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworową na nową najlepiej a ASO albo ERLING-a. Olej pod turbo to koniecznie syntetyk jak obawiasz się silnika to zastosuj coś z rodziny 10w60, 15w50 lub 20w60. Sprzęgło seryjne nie da rady w połączeniu z doładowaniem tak więc bez spiekowego się nie obejdzie. Jak planujesz duże moce to skontroluj zawias a najlepiej profilaktycznie wymienić dolne i górne wachacze do tego jakieś odpowiedniejsze amortyzatory typu Bilstein B6, KYB Ultra SR czy Koni... Co do hebli to dobra opcja przekładka z P11 GT - tarcze 280mm ale wada to stosowanie minimum felgi 15" jak coś to mam taki zestawik w BDB stanie do sprzedania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vince18 Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Dzieki za porady Coobcio, co do hebli to ja juz mam p11 gt wiec chyba skonczy sie na tarczach i klockach (felgi to i tak 17 cali ) duzych mocy ie planuje, w sumie zalezy jak okresla sie duze moce, ale jak na Twoje standardy to nie bedzie duzo, czytaj 200 - 220 kucy, wiecej mi nie trza. Mozecie polecic jakie klocki hamulcowe kupic i tarcze? Milo by bylo jakbys napisal rownierz jak sie pozbyc tych korektorow hamowania z tylu co sie z nimi tak meczyles. No i czy cala instalka turbo z GTI-R bedzie w stylu bolt-on czy jakas rzezba bedzie potrzebna? No i czy NATS nie nastraczy problemow? No i jaki wydech najlepiej zalozyc (jaka srednica?) i czy zostawic to puszke co jest z tylu czy tez sie jej pozbyc? Pozdrowienia p.s Przy moim ostatnim temacie ziom napisal zeby wnetrze z glowa robil wiec odpowiadam, zadnej klatki nie bedzie, raczej kilka czerwonych wstawet i to wszystko + przyciemniane szyby i czystosc do granic mozliwosci, to powinno wystarczyc zeby efekt byl dobry, seryjna skora i tak wyglada pieknie, dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie, czekam na wiecej, mam jeszcze duzooo pytan Pozdro p.s.2 znalazlem cos takiego http://cgi.ebay.co.uk/nissan-pulsar-turbo-...1QQcmdZViewItem kupowac? jesli tak to co oprocz tego bede potrzebowal do instalacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 bylo jakbys napisal rownierz jak sie pozbyc tych korektorow hamowania z tylu co sie z nimi tak meczyles cytuję kawałek artykułu: "p11 GT ma poprawiony... większy udział w hamowniu mają tylne hamulce - to poprawiono względem P10 GT , testy nie wykazały zmiany w skuteczności całego układu po kilkukrotnym hamowaniu z 200-0 km/h." Hamulce radzę ci zostawić seryjne no chyba żę żałożysz cięte i wiercone Taroxy i klocki do tego tylko że takie tarcze tak piłują klocki że nie wiadomo czy 10.000 na nich zrobisz przy szybkiej jeżdzie... ja jeżdżę szybko i seryjne klocki starczaja mi ledwo na 20.000 km. ja będę na lato szykował się na wymianę i nie planuje na pewno sportowych... będę pakował gładkie tarcze TRW i klocki tej samej marki. Są lepsze niż ferodo premier - chodzi mi o jakość wykonania... jeżdże na takich i są bdb. jedyne co polecam to przewody goodridge - pedał Ci stwardnieje :one: :diabel: .... 200 kucy spoko zniesie seryjny hebel w GT co do oliwy to lej mobil 1 5w-50 cały rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 nie wiem jak dzialaja trw ale moge powiedziec jak sie spisywaly w mojej primie heble ferodo ds performance. spokojnie znosily hamowanie ze 160-0. nigdy nie bylo efektu plyniecia auta. stosowalem je do ori tarcz i starczyly na jakies 30.000km wiec byly warte wydanej kasy. widze ze sa dostepne w intercarsie od reki wiec pewnie i na wyspie sie uda. przy okazji mam na zbyciu walki rozrzadu piper cams sprowadzane oczywiscie do primery. niestety woz sprzedany a walki zostaly. trenowalem je kolo roku i wrazenia za***iste. sa w stanie nominalnym. jak jestes zainteresowany to odezwij sie na pw. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vince18 Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Dziekuje za wszystkie odpowiedzi Wygrzebalem rachunek za przednie tarcze hamulcowe, sa to nawiercane ' EBC GROOVED DISC' wiec chyba na przodzie zostana tarcze a klocki zostana zmienione na FERODO DS PERFOMANCE chociarz slyszalem duzo dobrego o greenstuffach, moze na nie powinienem sie zdecydowac? wiem, ze sa dostepne bez problemu i w calkiem niezlej cenie. Co do hebli to dochodzi jeszcze jedna rzecz, czasem jak hamuje nawet z malej predkosci to czuje 'drzenie' pedalu hamulca typowe dal aktywujacego sie ABS, czy to naturalne czy powinienem sie zainteresowac ABS-em? Zadna kotrolka sie nie pali, wszystko wyglada ok. Co do oleju to syntetyk naturalnie? Jak cos zacznie ciec to wymienie, nie ma strachu. Jeszcze raz dziekuje za wszystkie rady i prosze o wiecej, szczegolnie jesli chodzi o instalacje turbo, co trzeba kupic, jakiej srednicy wydech? p.s. co do szybkiej jazdy to raczej ja robie male odcinki i prawie nigdy nie krece silnika powyzej 2500 - 3000 tys. obrotow, wiec szybka jazda to nie ja, autko tunninguje dla zabawy i nauki, patrze na fotki innych i mysle se, jak ktos taki musi byc dumny, ze dokonal czegos takiego, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 vince18, Jak chcesz naprawdę mocne heble to mam coś fajnego do sprzedania 4ro tłoczkowe zaciski z 200SX S14(po kompleksowej regeneracji) do tego przerobione tarcze Brembo i klocki Ferodo, wszystko pasuje PnP i ma przelatane 6 tyś km... Z nissana sunny GTi-R Pasuować Ci jedynie będzie kolektor wydechowy i turbo - żadna inna część ci się nie przyda... Dalej wtrsyki paliwa z 200SX S14, pompa paliwa walbro, no i wydeszek, Ic dolocik, smarowanie suszarki no i strojenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.