Gość orasje Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Witam wszystkich, pytanie dotyczy wymiany sworzni w wahaczach, generalnie jak wiadomo serwis poleca wymianę całych wahaczy ale prywatnie dodają, że poniewaz na rynku są same sworznie to można je wymienić...ale zastrzegają , że nie jest to łatwa "operacja" więc...lepiej wymienić całe wahacze. Jak jest wasza opinia, chodzi mi o to czy wymaga to naprawę wyjątkowych umiejętności mechanika, czy może to zrobić "średnio-zdolny". dzięki za info no i ...Wesołych Świąt Następnym razem zamiast otagować zamknę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Janusz Stanisz Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 mi wymieniano sworzni w normalnym warsztacie,ale potem trzeba ustawic na diagnostyce Zbierznosc kol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wacław Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Mam ten sam problem. Już zaraz po zakupie 2 lata temu na szarpakach wyszło że mam wybite sworznie. Wtedy nie było jeszcze pojedynczych sworzni i też zalecano wymienić cały wahacz. Dałem więc te sworznie do tzw regeneracji , nie wiem na czym to polegało ale facet dostał całe wahacze ze sworzniami i oddał całe ze zregenerowanymi . Po 2 latach jazdy obudowa gumowa na jednym z nich pękła i choć mechanik mówi że to zakleił silikonem i można jeździć to ja się przymierzam do wymiany obu sworzni. Poza tym jak jadę prosto to kieronicę mam trochę przekrzywioną w lewo więc chyba też zbieżność się przestawiła. Jak mechanik oglądał to mówił że te zregenerowane sworznie są przyspawane do wahaczy ale że to się da zrobić. Proszę o porade czy ktoś ma pojęcia jak to sie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 wymiana sworznia to 50zł to czy warto sie bawic???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wacław Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Nie chodzi o to że chce się sam bawić ale czy to faktycznie trzeba aż spawać ten sworzeń do wahacza czy jest to w inny sposób montowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Nic nie trzeba spawac! trzeba to wycisnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazii666 Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Widzisz sforznie w wachaczach są rózne w różnych modelach samochodów są wciskane są wciskane z zabespieczeniem, nitowane, przyręcane są też nierozbieralne i wtedy wymienia się cały waczacz Ogólnie jak jesteś pewiem że reszta simerbloków na wachaczach jest ok i nie sypną sie przez następne przynajmniej 15 tyś km to jest sens wymieniać same sforznie Jak nie jesteś noga to dasz sobie rade bez problemu bo to żadna filozofia ale jak ktoś ci je przyspawał to może być problem bo przy cięciu możesz uszkodzić wachacz i sforzeń wejdzie luźno (za luźno że nawet zabespiecvzenia mu niepomogą o ile je masz ) w tedy co, znowu będziesz musiał spawać sforzeń do wachacza a spawamie obnirzy wytrzymałość elemętu no chyba że zrobisz to fachowo i go nie przegrzejesz ale przetop musi być bo wiadomo czym grozi wypięcie sie wachacza Idea jest prosta co ci sie bardziej opłaca Wybieraj Jeszcze jedno teoretycznie po każdym odkręceniu wachacza powinno sie ustawić geometrie ale jak auto jeździło ci prosto i nie cieło opon to składaj na starych znakach i będzie ok a jak myślisz że ktoś w jakiejś budzie ci lepiej ustawi to nie licz na to Bo komputerowa dobra geometria kosztuje zależnie od ilości ustanianych kątów (samochodu i utrudnień) od 200-800 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tajfun1907 Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Ja w swojej P10 zrobiłem największy błąd, jaki mogłem. Zamiast wymienić cały wahacz za ok 100zł, gdzie roboty jest na jakieś 30 minut w porywie, wymienilem sworznie za ok 40zł plus robota ślusarza, bo bez niej ani rusz, czyli dodatkowo 50 zeta. Gość w sklepie powiedział, że wymiana sworzni nadaje sie w aucie tylko na sprzedaż, bo za 2 miesiace beda stukać jak stukały przed wymianą i nawet o krztyne sie nie pomylił.... ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Ludzie , co Wy wypisujecie ? Sworznie wahacza jak najbardziej można wymienić , wystarczy tylko mieć kawałek garażu i imadło. Ja w swojej wymieniłem sworznie nawet bez wyjmowania wahacza , fakt trochę się na męczyłem , ale można. Kupiłem porządnej firmy sworznie ( w moim przypadku 555 ) i latam już prawie 2 lata ( ok 40000 km ). Nawet nie ustawiałem zbieżności , bo nie było takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Przy dobrych swożniach zbieżność nie poleci ale trzeba sprawdzić czy nie ma luzu na śrubie, bo jak się przestawi przy dokręcaniu, to i tak zbieżnośc do roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wacław Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Bombel napisz gdzie i za ile kupiłeś te sworznie z firmy 555 do P12 (i czy można by internet) bo ja sie rozpytuje i w sklepie internetowym i w Japan Cars są tylko Nipparts. A jeżeli możesz to napisz czy te Nippartsa są może też dobre. Dzięki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1974 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Witam mam luz na dolnym sworzniu wahacza czy muszę wymienić cały wahacz czy można wymienić sam sworzeń ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1974 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Mam do wyboru .Proszę o poradę które kupić ? RTS 40 ZŁ LEMFORDER 82 ZŁ OYODO 42 ZŁ BLUE PRINT 73 ZŁ FEBEST 47 ZŁ NIPPARTS 83 ZŁ ASHIKA 63 ZŁ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.