Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Wymiana sworzni wahaczy przednich - trudne ?


Gość orasje
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, pytanie dotyczy wymiany sworzni w wahaczach, generalnie jak wiadomo serwis poleca wymianę całych wahaczy ale prywatnie dodają, że poniewaz na rynku są same sworznie to można je wymienić...ale zastrzegają , że nie jest to łatwa "operacja" więc...lepiej wymienić całe wahacze. Jak jest wasza opinia, chodzi mi o to czy wymaga to naprawę wyjątkowych umiejętności mechanika, czy może to zrobić "średnio-zdolny".

dzięki za info no i ...Wesołych Świąt

 

 

Następnym razem zamiast otagować zamknę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Już zaraz po zakupie 2 lata temu na szarpakach wyszło że mam wybite sworznie. Wtedy nie było jeszcze pojedynczych sworzni i też zalecano wymienić cały wahacz. Dałem więc te sworznie do tzw regeneracji , nie wiem na czym to polegało ale facet dostał całe wahacze ze sworzniami i oddał całe ze zregenerowanymi . Po 2 latach jazdy obudowa gumowa na jednym z nich pękła i choć mechanik mówi że to zakleił silikonem i można jeździć to ja się przymierzam do wymiany obu sworzni. Poza tym jak jadę prosto to kieronicę mam trochę przekrzywioną w lewo więc chyba też zbieżność się przestawiła. Jak mechanik oglądał to mówił że te zregenerowane sworznie są przyspawane do wahaczy ale że to się da zrobić. Proszę o porade czy ktoś ma pojęcia jak to sie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz sforznie w wachaczach są rózne w różnych modelach samochodów są wciskane są wciskane z zabespieczeniem, nitowane, przyręcane są też nierozbieralne i wtedy wymienia się cały waczacz

Ogólnie jak jesteś pewiem że reszta simerbloków na wachaczach jest ok i nie sypną sie przez następne przynajmniej 15 tyś km to jest sens wymieniać same sforznie Jak nie jesteś noga to dasz sobie rade bez problemu bo to żadna filozofia ale jak ktoś ci je przyspawał to może być problem bo przy cięciu możesz uszkodzić wachacz i sforzeń wejdzie luźno (za luźno że nawet zabespiecvzenia mu niepomogą o ile je masz ) w tedy co, znowu będziesz musiał spawać sforzeń do wachacza a spawamie obnirzy wytrzymałość elemętu no chyba że zrobisz to fachowo i go nie przegrzejesz ale przetop musi być bo wiadomo czym grozi wypięcie sie wachacza

Idea jest prosta co ci sie bardziej opłaca Wybieraj

Jeszcze jedno teoretycznie po każdym odkręceniu wachacza powinno sie ustawić geometrie ale jak auto jeździło ci prosto i nie cieło opon to składaj na starych znakach i będzie ok a jak myślisz że ktoś w jakiejś budzie ci lepiej ustawi to nie licz na to

Bo komputerowa dobra geometria kosztuje zależnie od ilości ustanianych kątów (samochodu i utrudnień) od 200-800 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tajfun1907

Ja w swojej P10 zrobiłem największy błąd, jaki mogłem. Zamiast wymienić cały wahacz za ok 100zł, gdzie roboty jest na jakieś 30 minut w porywie, wymienilem sworznie za ok 40zł plus robota ślusarza, bo bez niej ani rusz, czyli dodatkowo 50 zeta. Gość w sklepie powiedział, że wymiana sworzni nadaje sie w aucie tylko na sprzedaż, bo za 2 miesiace beda stukać jak stukały przed wymianą i nawet o krztyne sie nie pomylił.... :(:(:( ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

Ludzie , co Wy wypisujecie ?

Sworznie wahacza jak najbardziej można wymienić , wystarczy tylko mieć kawałek garażu i imadło. Ja w swojej wymieniłem sworznie nawet bez wyjmowania wahacza , fakt trochę się na męczyłem , ale można. Kupiłem porządnej firmy sworznie ( w moim przypadku 555 ) i latam już prawie 2 lata ( ok 40000 km ). Nawet nie ustawiałem zbieżności , bo nie było takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzych67

Przy dobrych swożniach zbieżność nie poleci ale trzeba sprawdzić czy nie ma luzu na śrubie, bo jak się przestawi przy dokręcaniu, to i tak zbieżnośc do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombel napisz gdzie i za ile kupiłeś te sworznie z firmy 555 do P12 (i czy można by internet) bo ja sie rozpytuje i w sklepie internetowym i w Japan Cars są tylko Nipparts. A jeżeli możesz to napisz czy te Nippartsa są może też dobre. Dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Mam do wyboru .Proszę o poradę które kupić ?

 

RTS 40 ZŁ

LEMFORDER 82 ZŁ

OYODO 42 ZŁ

BLUE PRINT 73 ZŁ

FEBEST 47 ZŁ

NIPPARTS 83 ZŁ

ASHIKA 63 ZŁ

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...