Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Tylne hamulce


Gość Wowek_L
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie odnośnie:

1. Czy przy cofaniu tłoczków tylnich w N16 po FL trzeba je tylko "wkręcać" czy jednocześnie wpychać i wkręcać?

2. W jaki sposób jest "dawkowane" ciśnienie do tylnich hamulców? Czy mam tradycyjny mechniczno-hydrauliczny kortektor siły hamowania czy jakieś elektorniczne cudo?

3. Czy mozna lekko podciągnąć tylko 1 linkę ręcznego w jakis sposób (z 1 strony działa o jakies 30% słabiej).

Pytam bo na 2 tylnich tarczach klocki pracuja tylko srodkiem tarczy.. reszta jest juz pordzewiała i chiałem wymienić komplet.. ale szukam jeszcze przyczyny takiego stanu.

 

Życze wesołych świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD.1 wpychaj i wkręcaj jednocześnie

AD.3 jeśli tak się dzieje że tarcza nie jest zdarta całą powierzchnią cierną klocka to z zaciskiem jest coś nie tak (elementy ruchome nie poruszają się swobodnie!!)co za tym idzie musi być gdzieś zapieczony (do sprawdzenia masz tłoczek w zacisku i prowadnice zacisku) no i oczywiście stan klocków przy okazji

 

[ Dodano: Pią 21 Mar, 2008 14:59 ]

w mojej P10 po zakupie naprawiałem oba tylne zaciski gdyż objaw był taki sam jak u Ciebie z nierównym ścieraniem tarcz ( z tym że u mnie była to lewa tylna strona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Rysiu83 a u mnie objaw wystapil jednoczesnie po obu stronach.

Nie wiem czy w takiej sytuacji wymieniac klocki+tarcze ..czy szukać ewentualnej przyczyny takiego stanu rzeczy. Kiedyś miałem taka sytuacje w oplu..i winny był korektor. Przejrzałem instrukcje serwisowa do N16 i na schemacie układu hamulcowego nie znalazlem korektora.

Sprawdzałem tylne tłoczki przed zimą.. ruszały sie w miare ok, przesmarowałem wszystko pasta miedzianą ...ale juz wtedy miałempierwsze slady nierownomiernego zuzywania tarcz.

 

[ Dodano: Pią 21 Mar, 2008 15:30 ]

w mojej P10 po zakupie naprawiałem oba tylne zaciski

 

Powiedz na czym polegala ta naprawa? Bo z tego co mi chyba wiadomo w N16 sa 2 typy zacisków: nadajace sie do regeneracji (bodajrze 16mm srednicy) i nienaprawialne (chyba 18mm).. jeszcze nie wiem ktore mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem obie strony z tyłu, osobiście w N16 wymieniłem na 140 tyś komplet tarcze z klockami, wszystko rozebrałem wyczyściłem, dziś po kolejnych 40 tyś powtórka z przeszłości. Dodam że na bieżąco od czasu do czasu rozbieram i czyszczę całe zaciski, to chyba taka uroda naszych nissanków, mam to samo w N15 (ABS) i N16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz na czym polegala ta naprawa?

 

nie bardzo wiem jak wygląda zacisk w N16 ale generalnie chodzi o rozebranie wszystkich elementów ruchomych w zacisku ewentualne czyszczenie (wymiana osłon gumowych tłoczka/prowadnic jeśli uszkodzone w sensie porwane) - zestawy naprawcze zacisku /smarowanie i złożenie do kupy.Jeśli sam nie chcesz tego robić to wiadomo,parę złotych pęknie.

 

zaciskjy4.gif

elementy zaznaczone na biało to prowadnice zacisku i powinny poruszać się swobodnie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość POTALSKI

Cześć miałem w swoim N16 dokładnie tak samo ,klocki wybierały tarcze tylko po środku pasek ok 4cm co ja się nie nakombinowałem wszystkie elementy ,,zaciski,klocki ,,dosłownie pływały w prowadzeniach.nadmieniam że zawitałem w serwisie nissana mechanik powiedział mi że tak się dzieje gdyż 80% siły hamowania idzie na przód ,N16 ma lekki tył i to niby miała być przyczyna.Swoją drogą gdyby nierówno brały klocki to napewno nie było by wybierania tarczy centralnego.Niestety lekarstwo było jedno nowe tarcze i klocki.Tylnych tarcz nie przetaczamy w N16 są za cienkie i mogłyby się póżniej wichrować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki wybierały tarcze tylko po środku pasek ok 4cm

Dokładnie mam tak jak napisałeś. Mysle ze to moze byc czesciowo wina zle dobranych komponentów (mam jeszcze orginalne klocki i tarcze).

Wymienię tarcze + klocki i jesli tylko zauważe ze sytuacja sie powtarza.. zacznę walczyć innymi metodami ( tak jak Rysio83 pokazał). Z tego co sprawdzałem hamulce na rolkach działają dobrze :) ...a nie wyglądają :(

 

Jeszcze raz Wesołych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się - ile kosztują z wymianą tarcze i klocki?

Ile kosztuje przede wszystkim zacisk - bo rozbierałem, smarowałem, zmieniałem gumy z zestawu naprawczego i...

Blokuje mi się tylni lewy. Zacisk się blokuje. Przyjarałem "trochę" tarczę dzięki temu juz 2 razy, więc chyba ją też wymienię.

 

Lamerskie pytanie ale nie znam zasady działania rozłożenia siły hamowania - Czy naprawiając jedną stronę muszę zmienić obydwie tarcze i zaciski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

talpini Tarcze, klocki z zasady zmienia się parami, zaciski moim zdaniem nie.

Zanim wydasz fortunę na nowy zacisk, spróbuj delikatnie odchylić gumkę zabezpieczającą tłoczek, strzykawką wlać tam trochę płynu hamulcowego, u mnie to całkowicie usunęło blokowanie się tłoczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się - ile kosztują z wymianą tarcze i klocki?

 

kupilem TRW, za tarcze szt. 60zł, klocki - 100zł. Wymiana to max 100zł...

le kosztuje przede wszystkim zacisk
nowy w ASO i tylko tam jest dostepny ~1000PLNÓW wzwyż ..albo Alledrogo i cos z używki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć ,sorki że odpisuję tak póżno ale ,do tematu.W moim przypadku blokowało tylny prawy zacisk ale to tak skutecznie że po 10 km ciężko było się dotknąć do felgi cały zacisk był rozebrany w drobny mak żadnych wżerów ,progów wszystko ok po zmontowaniu znów to samo,no i dylemat za nowy zacisk kompletny w ASO krzykneli 1850zł ,poszukałem i gość ze sklepu zaoferował mi po regeneracji ,ale spokojnie przecież zacisk to dobry kawał żelastwa i jeśli nie ma widocznych ślodów uszkodzenia czy tłoczek jest czyściutki to nie tędy droga w moim przypadku pomogła wymiana zestawu naprawczego i tu uwaga w orginale ASO miało za ok 450zł ale założyli zamiennik za 50zł nie wiem na jak długo będzie szczelny itd. ale jak na razie przejechałem jakieś 6tys km i ok powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość talpini

Mieliście rację - poprosiłem mechanika, żeby jeszcze raz rozebrał, porządnie wyczyścił, przesmarował i od dłuższego już czasu mam spokój. Nic się nie blokuje. (Chyba ostatnim razem mechanik po prostu ściemniał, ze go rozebrał - pewnie tylko wymienił zestaw)

 

A już miałem kupować złom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Gość Piotrusz

Witam, walczę aktualnie z tylnymi hamulcami (tarcze) to podepnę się pod temat.

Zacisk rozebałem, wyczyściłem i zapodaje zestaw naprawczy - całość stan Ok.

 

Problem mam z prowadnicami zacisku, są tak zapieczone że nie ma możliwości ich ruszyć, moczenie, traktowanie różnymi narzędziami - nie ma szans. Pytanie jak rozwiązać problem, można gdzieś kupić jarzmo nowe lub regenerowane (w IC nie mają), gdzieś w wawie ktoś to może zregenerować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość suchy12345

Witam, gdzie można kupić zestaw naprawczy do zacisków tylnich w almerze N16 z roku 2000r, wymieniałem wczoraj nowe tarcze i klocki i nic to nie dało hamulec ręczny prawie nie działa, wiec może jak rozbiorę całe zaciski przeczyszczę je i wymienię wszystkie uszczelki to może cos mi to pomorze, szukałem na allegro zestawu naprawczego zacisków może ktoś wie gdzie można go kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem wczoraj nowe tarcze i klocki i nic to nie dało hamulec ręczny prawie nie działa

To nie jest nic dziwnego, świeżo po wymianie tarcz i klocków, ręczny będzie słabawy, muszą się dotrzeć. Tarcze przed zamontowaniem oczywiście odtłuściłeś?

 

Pilnuj raczej czy Ci się koła nie grzeją, to dość częsta przypadłość N16, ja mam ponad 200tyś i jeszcze żadnego zestawu naprawczego nie potrzebowałem, tylko czyszczenie, oczywiście tarcze i klocki wymieniam. Pod gumkę tłoka delikatnie strzykawką wlewam płyn hamulcowy(czasem wielokrotnie, do skutku), na ok 40-50 tysiaków spokoju z blokowaniem się tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem i ja się podłączę.

Czy łozysko koła przedniego ( N16 ) może popiskiwac/piszczeć w trakcie jazdy? Czy może jest to spowodowane blokowaniem się tłoczka, czy może zwichrowaną ( tylko nie wiem od czego ) tarczą?

W weekend zauważyłem również ( po usłyszeniu dziwnego odgłosu toczenia się, coś jakby opona była wygarbiona ), że przednie koło, jest zdecydowanie za mocno rozgrzane. Wczoraj dwa razy słyszałem dziwne popiskiwanie, które po chwili ustawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

herson, mozliwe ze tloczek nie cofa sie po puszczeniu pedalu hamulca (mogl sie zapiec) i poprostu klocki ocieraja o tarcze. Lepiej sprawdzic to w miare szybko bo moze sie okazac ze z jednego lub obu klockow nie zostanie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem i ja się podłączę.

Czy łozysko koła przedniego ( N16 ) może popiskiwac/piszczeć w trakcie jazdy? Czy może jest to spowodowane blokowaniem się tłoczka, czy może zwichrowaną ( tylko nie wiem od czego ) tarczą?

W weekend zauważyłem również ( po usłyszeniu dziwnego odgłosu toczenia się, coś jakby opona była wygarbiona ), że przednie koło, jest zdecydowanie za mocno rozgrzane. Wczoraj dwa razy słyszałem dziwne popiskiwanie, które po chwili ustawało.

Łożysko z reguły charakterystycznie huczy, wyje w określonych szybkościach obrotowych.

Popiskiwanie, raczej wskazuję na hamulce, a rozgrzanie koła to już pewnik że coś się blokuje. Trzeba rozebrać wszystko wyczyścić wiertarka ze szczotką drucianą, ostrożnie przy gumkach, żeby nie uszkodzić, wszystko musi lekko chodzić. Gdy klocek ma mało okładziny też będzie popiskiwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiertarka ze szczotką drucianą

Moim zdaniem troche za mocne narzedzie jak na ta robote :P

Papier 800 lub 1000 bedzie w sam raz - szczegolnie jesli chodzi o tloczek i wnetrze zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiertarka ze szczotką drucianą

Moim zdaniem troche za mocne narzedzie jak na ta robote :P

Papier 800 lub 1000 bedzie w sam raz - szczegolnie jesli chodzi o tloczek i wnetrze zacisku.

Spoko, można i tak jak piszesz, jak ktoś ma sporo czasu to może się bawić. Bezproblemowe użytkowanie układu hamulcowego N16 przez ponad 200tyś jest najlepszą rekomendacją że ostrzejsze traktowanie nie zaszkodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, można i tak jak piszesz, jak ktoś ma sporo czasu to może się bawić. Bezproblemowe użytkowanie układu hamulcowego N16 przez ponad 200tyś jest najlepszą rekomendacją że ostrzejsze traktowanie nie zaszkodzi.

Mysle ze czasowo wychodzi to samo, ale ja tam wole z tloczkiem obchodzic sie delikatnie od tego zalezy bezpieczenstwo. Z drugiej strony skoro Ci dziala bezproblemowo to nie ma co zmieniac - kazdy zrobi jak bedzie chcial :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...