Gość szeyker89 Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Witam !!! Mam pytanie. Gdzie może znajdować się u mnie regulator dopływu gazu, chodzi mi o ten za pomocą którego odcina się lub daje mieszankę celem mniejszego spalania lub większego kopa. Wiem jak ten zawór powinien wyglądać i że powinien znajdować się na jakiejś rurce tylko że ja tego regulatora nie widzę. Daję fotki może ktoś coś zobaczy. A może w parowniku (pierwsze zdjęcie) gdzieś jest regulacja??? A i jeszcze wie ktoś może dokładnie jaki to rodzaj instalacji: wtrysk sekwencyjny czy może coś innego. Mówię od razu że to stara instalacja ma z 9 lat. A jeśli to jest starsza to czy da się ją przerobić za pomocą wymiany niektórych części na nowszy rodzaj instalacji gazowej ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafek Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Witam nie widac na werzyku zadnego zaworu regulujacego ilosc gazu, nie wiem jak z parownikiem i dziwne jest dla mnie to urzadzenie za przepływka wydaje mi sie ze to cos w rodzaju miksera gazu ale nie widzialem takiego ja mam iny na gazniku, ale raczej to nie sekwencja, przerobic sie da potrzebujesz listwy wtryskowei itd pytanie tylko ile Ci gazownik krzyknie za przerobke! Moze ktos z forumowiczow bedzie wiedzial cos wiecej na temat tej instalacji... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Na pierwszy rzut oka to 2 generacja. Kopa to raczej nie uzyskasz bo masz zwężkę w dolocie powietrza (to urzadzonko między przepustnicą a przepływomierzem). W odzyskaniu mocy bez więkrzych przeróbek pomoże Ci BLOS wstawiony między przepływkę a przepustnicę. Pytanko jeszcze czy parownik podoła, jak nie czeka Cię zmiana parownika. Na drugi rzut oka masz parownik pod 100HP (dokładnie na zdięciu nie widać) Silnik 2.0 - czeka Cię więc zmiana parownika na 150HP minimum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafek Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Co racja to racja blosik pomaga, nie wiem jak w 2.0 ale 1.6 na gazniku jest bardzo dobrze tylko zeby gazownik ladnie zestroil i gitarra parownik to chyba koszt ok 200zł :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filtron1 Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 miałem parownik do 120km załozyłem blosa i autko chodziło gorzej niz na farrycznym dolocie i mixerze zalozylem do 150km jest o niebo dopiero blos pracuje jak nalezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeyker89 Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf Sam BLOS kosztuje ze 300 zł no i nowy parownik drugie tyle. Nieźle co ??? Jutro luknę jaki tam mam ten parownik 100HP czy 150HP (parownik jest na pierwszej fotce tak ??? ), a tak na marginesie co oznaczają te właśnie wartości parownika, np. 100HP lub 150HP ??? BLOS podłącza się na tych samych zasadach co i mój mikser (rurki itp) ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafek Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Ja nie pamietam jaki jest u mnie parownik, ale wszystko dziala bez zarzutu!! [ Dodano: Pią 21 Mar, 2008 20:27 ] Tak parownik jest na pierwszej fotce, 100HP 150 HP (horse power) onznacza do jakiej mocy (tak mi sie wydaje :027: ) wypinasz stary mikser (druga fotka pomiedzy przepustnica a przepływka) i wpinasz blosa tylko strzałka w kierunku przeplywu powietrza czyli do kolektora i ustawiasz sobie!! Blosa poszukaj sobie na allegro moze znajdziesz cos taniej albo uzywke... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeyker89 Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Ale nie obejdzie się też bez zakupu parownika bo na fotce zdaje mi się że jest nalepka na nim i że ma 100HP. filtron1 mówił jaką miał sytuację jak miał za słaby parownik. A jeśli zmienię BLOSA i parownik to dużo mi wzrośnie spalanie??? A może spadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafek Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Jesli chcesz aby ciut lepiej chodził najpierw kup blosa skoro masz juz taki zamiar i sprawdz, jesli okaze sie ze parownk nie podola to wtedy go wymienisz nie sztuka jest sie wypsztykac z kasy:) najpierw sprawc samego blosa, a ze spalaniem to juz zalezy jak ciezka masz noge normalne ze jak bedziesz cisnol max obroty to spali wiecej, zalezy od stylu jazdy blosa masz po to zeby nie byl zamulony tylko elastyczny i ladnie wskakiwal na obroty itd.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Jak na tym parowniku założysz Blos To odzyskasz sporo na Dynamice auta i na przyspieszeniu na benzynie, natomiast obawiam się że na gazie będzie ładnie kręcił się do 4000-5000Rpm a powyżej będziesz miał efekt jakby Ci sie gaz w butli kończył. Parownim około 400PLN BRC 150 HP czyli do samochodu z max power 150 koni, Blos 300PLN. Przy Blosie spalanie powinno spaść. Ja robiłem normalnie 240km na 35 litrach przy ciężkiej nodze - na Blosie 290 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafek Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Tzn jak ma 2litrowke czyli wnioskuje ze ma max 130KM wiec mozliwe ze ten parownik ktory ma moze nie dac rady skoro jest do 100KM ale jak nie sprawdzi nie bedzie wiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 99% że nie da rady - gazownicy w ten sposób oszczedzają, moi się zapierali że tak ma być Papudraki Na zwykłej zwężce tak jak na fotach będzie chodził ok ale na Blosie ? raczej ni da rady:/ Instalację albo zakładał Papudrak albo Sknera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafek Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 http://moto.allegro.pl/item331801761_blos_..._brc_100kw.html Nie wiem jakie jest z uzywkami ale koles chce za blos i reduktor 330zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 To już zależy od autora postu, Nie mam nic przeciwko używkom ale co nowe to nowe, wiem przynajmniej na czym jeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafek Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Zgadza sie, zalezy od portwela.... i co kto woli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeyker89 Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Nie no muszę coś zrobić bo na gazie wo gule nie ma kopa dopiero jak przełączę na benzynę to coś czuje no ale nie po to zakładałem gaz co nie ??? Blady- dobrze mówisz że instalację zakładał Papudrak albo Sknera. Oszczędzają na tym ale tylko niewielkie pieniądze kosztem jakości gazu. Wcześniej się na tym nie znałem więc nie miałem nic do gadania. Zobaczy się. Postaram się kupić BLOSA i nowy parownik jak nazbieram trochę sałaty. Jeśli będę potrzebował waszej pomocy to napiszę. Pozdro i dzięki za wszystko :one: [ Dodano: Sob 22 Mar, 2008 11:37 ] Luknąłem właśnie na mój parownik i on ma 100 kW. Czyli za słaby do Blosa [ Dodano: Sob 22 Mar, 2008 14:15 ] A co sądzicie o tym parowniku z allegro: http://allegro.pl/item333765067_reduktor_d..._do_150km_.html a może ktoś poda konkretną i dobą firmę czy to blosa czy reduktora. PS: Jeśli nie mam sekwencyjnej instalacji to jak kupię reduktor od sekwencji to będzie wszystko grało ??? Bo to wszystko zależy chyba od parownika albo się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafek Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Moj kolezka zakladal w elpigaz i nie narzeka, nie wiem jak z tym parownikiem ale najlepiej jak podjedziesz do gazownika on Ci juz dobierze dobry parownik i zamontuje, niestety parownik to nie wszystko potrzebna jest jeszcze listwa wtryskowa i jakies jeszcze pierdolki wiec na tym sie nie konczy. Gazownik Ci powie co i jak co do firmy to zalezy jaka bedziesz chcial i jaka cena ja mam lovato, a blos to po prostu blos jest jeden najlepiej poszukaj na allegro: http://www.allegro.pl/item331469621_brc_bl...acz_tutaj_.html taniej nowego juz chyba nie kupisz!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeyker89 Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Na tej stronce: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...sc&start=35 jest pokazane jak user Tomaszek zakłada u siebie w nissanie BLOSA i jego reduktor jest tej samej firmy co mój tylko że u niego ma 140 kW a u mnie 100 kW Czy ta śruba którą widać na wierzchu lub z prawej z boku (złota) to może służyć do regulacji dopływu gazy, tylko która to jest ??? Pozdro @edit Co to za przewód który zaznaczyłem na obrazku. Siedzi luźno w rurze i nie wiem do czego jest potrzebny. Wie może ktoś ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 moc parownika zalezy od jego wewnetrznej konstrukcji (głównie od średnicy dysz zaś do regulacji dawki gazu na wolnych obrotach słuzą obie te śruby wystająca śruba na kluczyk 10 to takzwany bay-pass, odkręcając ja zwiekszysz stały przepływ gazu (śruba ta jest bardzo wrazliwa ne regulacje wiec lepiej delikatnie się z nią obchodzić) zaś ta złota śruba na imbus 4 to śruba którą reguluje się napręzenie membrany wewnątrz parownika, wykręcając ją zwiekszamy ilość gazu na wolnych obrotach jak równiez dawkę podczas przyśpieszania (jeśli przykręcimy ją zbyt mocno auto może miec problemy z wkręcaniem się na obroty oraz ma większe tendencje do wystrzałów z powodu gwałtownego zubarzania mieszanki w momęcie przyśpieszania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeyker89 Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Snafu mówisz że 150 kW to 199 koni więc 100 kW to około 130 koni. Jeśli standardowo w P10 jest 110 koni to blos powinien działać (no oczywiście zależy od tego ile blos doda koni bo jeśli około 20 to powinno wszystko grać) Odpisz czy moje rozumowanie jest dobre :diabel: no i w przyszłości zamierzam również dać filtr stożkowy (za pewno wzrośnie kilka koni) czy po tych operacjach (czyli blos i stożek) parownik nie będzie za słaby ??? Co do przewiercania parownika może jakiś dokładny poradnik bo to jednak nie sztuka schrzanić sprzęt. Pozdro [ Dodano: Wto 25 Mar, 2008 16:34 ] PS: na mikserze jest takie pokrętło. Do czego ono służy??? Do dawkowania mieszanki ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Jeśli standardowo w P10 jest 110 koni Standardowo jest jakieś 125 - katalizator to daje jakieś 130 a z doświadczenia podpowiem że przydałby się zapas mocy ale spróbuj zacząć od blosu. PZDR ps. Twój silnik na wielopunkcie powinien miec 125 hp no chyba że jest z niemiec w tedy ma inny wałek ssący i zredukowana moc. [ Dodano: Czw 03 Kwi, 2008 08:26 ] Może kolega napisze jak zakończyła się przygoda i czy BLOS pomógł. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.