Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Pęknięta gumowa osłona przegubu


Gość olgi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie zauważyłem, że mam pękniętą osłonę lewego przegubu - wycieka smar. Przegub na razie w porządku więc stąd moje pytanie - wymieniać natychmiast czy poczekać? Ile taka zabawka wyniesie z wymianą jeśli jest to sama guma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniać natychmiast :!: Koszt robocizny w Wawie ~70-80zł. Guma ~30zł razem ze smarem i opaską zaciskową.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

Robiłem to przy okazji wymiany oleju mechanik zauważył. Kosztowało 100 złotych w Norauto (całość guma, robocizna, opaska). A zrobić trzeba od razu bo dostanie przegub trochę piachu i w 100 złotych się nie zamkniesz:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile taka zabawa miałaby trwać? Trzeba przegub zdjąć?

 

naprawa nie powinna trwać dłużej niż godzine, tak zdejmuje sie przegub żeby nową gumę założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli pekła guma to przegub i tak siądzie po jakimś czasie.proponuje odrazu wymienić.komplet przegub+guma+smar około 140zł.za robocizne zaplacisz tyle samo co za wymiane gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem taka wymiana to juz by bylo grube przegiecie :] przeciez taki przegub jeszcze moze dlugo pochodzic.

 

Ja u siebie tez mialem peknieta oslone, zalozylem nowa i ponad pol roku spokoj - nie ma nawet najmniejszego stukania od przegubow :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy tez od warunków w jakich auto bylo uzywane.przegub jest masywny ale zle znosi prace w zabrudzeniu.

zrobi jak uwaza,najwyzej za miesiac bedzie temat o wymianie przegubu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Misiek_nx

porwana manżete to początek a zaraz sie sypie przegub, ja bym wymieniał od razu. A propozycja wymiany wszystkiego od razu brzmi jak rada pracownika ASO :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam stukania, autem chwilowo nie jeżdzę a pęknięta guma jest od niedawna. Jakieś 3 tygodnie temu wymieniłem tarcze i klocki więc sprawdzono mi też osłony - było OK. Dlaczego miałbym więc wymieniać cały przegub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natychmiast wymieniaj gumę, bo jak się dostanie piasek / woda, to będzie cały przegub do wymiany. Chyba, że masz trochę kasy w nadmiarze, to od razu cały przegub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tombolot

kiedyś miałem podobną sytuację, tyle że nia mam pojecia ile jeździłem z "pęknietą gumą" :D

zobaczyłem to przypadkiem przy wymianie oleju.

Podjechałem do mechanika a ten obejrzał przegub i powiedział że wystarczy wymienić gumę i bedzie ok. - skasował mnie za to 80zł !

Okazało się że przez ten czas kiedy jeździłem z "awarią" dostało się do środka tyle syfu, że po 3,4 miesiącach od naprawy przegub strzelał juz jak kapiszony i musiałem go wymienić.

Dobra rada - rób ten przegub jak najszybciej a jesli faktycznie wystarczy tylko wymienć gumę to lepiej sam dokładnie obejrzyj (nawet w obecności mechanika) stan przegubu żeby i Ciebie za pół roku nie czekała kolejna naprawa. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po wymianie zamknęło się w 90 zł.Podobno przegub jest OK. zadnych stuków przy skręcie. Może w samą porę wymieniłem. Pewnie okaże się za kilka miesięcy. Dzięki wszystkim za rady i uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość dlugas1982

witam

mi takze pekla guma w przednim prawym przegubie

 

czy laik jak ja da sobie rade z wymiana owej gumy bez wiekszych problemow?

 

czy wizyta u speca w angielskim warsztacie jest jednak konieczna?bo chyba caly przegub trzeba sciagnac ?

 

dam rade sam czy niebardzo?

 

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 4 miesiące było OK. W końcu jednak musiałem wymienić cały przegub bo zaczął strzelać przy skręcie. Sprawdzajcie więc te gumki bo pękają! Im częściej tym lepiej! Wymieniłem na JAPAN Parts 3 tyg temu. Warto więc co 6-8 lat wymienić osłonki przegubów tak na wszelki wypadek. Samodzielnie - nie wiem, trzeba podobno zdjąć półoś a z tym jest troszkę roboty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mapeciontko

w sunnym robilem to sam trzeba zdjac poloske od strony skrzyni biegow (mozna wyciagnac na przeglubie (tym po stronie skrzyni) bez obawy ze cos wypanie (co najwyzej smar) pozniej wyczyścic to ze smaru , zdjac druga czesc przegubu z pol oski (zabezpieczenie pierscieniowe i zchodzi bez problemu) i jeszcze wszystko co stoi na przeszkodzie do zdjecia gumy na polośce a potem to tylko nasmarowac ośke smarem jakims (zeby bylo latwiej zdjac gume i zalozyc nowa spowrotem). I nie zapomnijcie wytrzec starego smaru (im dokladniej tym lepiej bo usuniecie wiecej brudow typu piasek itp.)

 

P.S. Ja wymienialem tylko gumy i jezdze 9 miesiecy i nic nie stuka nie trzeszczy wszystko w najwiekszym pozadku. Koszt takiej gumy to okolo 19zl razem z opaskami i smarem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość sargoszyygy

Zgadzam się z kolegami kilka postów wyżej, jak jest kasa to wymieniać wszystko odrazu, ja wymieniłem same gumki bo wydawało mi się ze nic nie słychać i że piasek nie wleciał, a teraz po pół roku mam i tak wszystko do wymiany. ryzyk fizyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem same gumki bo wydawało mi się ze nic nie słychać i że piasek nie wleciał

 

...

 

przegub dokładnie myjemy z resztek smaru z piachem, nakłada nowy smar i dopiero montuje z nową gumę. Wymieniałem obie osłony u siebie. Jedną wymieniłem sam, dokładnie wymyłem przegub, dałem nowy smar i nową osłonę i od ~roku mam spokój. Drugą wymieniali w warsztacie bo nie miałem czasu i możliwe, że już go trochę słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sargoszyygy
ja wymieniłem same gumki bo wydawało mi się ze nic nie słychać i że piasek nie wleciał

 

...

 

przegub dokładnie myjemy z resztek smaru z piachem, nakłada nowy smar i dopiero montuje z nową gumę. Wymieniałem obie osłony u siebie. Jedną wymieniłem sam, dokładnie wymyłem przegub, dałem nowy smar i nową osłonę i od ~roku mam spokój. Drugą wymieniali w warsztacie bo nie miałem czasu i możliwe, że już go trochę słychać.

no to może dlatego że w warsztacie wymieniałem gumki ale swoją drogą trochę jeździłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wymieniałeś w warsztacie to pewnie wymyli przegub. Pytanie tylko jak dokładnie to wymyli i w jakim stanie był przegub. Robiąc samemu masz pewność, że zrobiłeś wszystko co w twojej mocy.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedwczoraj też manżetę wymieniałem w warsztacie koszt 80 zeta (robocizna z częściami) manżeta dosłownie była rozerwana w połowie ! ale tu jest właśnie dodatkowy plus alufelg - wszystko przez nie widać ze smarem uciekającym z osłony włącznie. Z tym że u mnie to wszystko zdażyło się jednego dnia i szybko zareagowałem,przegub OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz tez wymienialem gume. I tu was zaskocze bo nie wyjmowali mi przegubu ani polosi. Mieli specjalne urzadzenie do rozciagania madzety. Wydaje mi sie ze jest to lepsze rozwiazanie bo nie trzeba nic wyciagac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...