theant Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Jak w temacie: po czym poznać czy termostat działa czy nie? Chodzi o N16 z silnikiem 2,2Di z 2001 roku. Pytam, bo zauważyłem że strasznie długo się rozgrzewa na biegu jałowym: 20 minut do osiągnięcia minimum na termometrze, 30 minut do osiągnięcia prawie połowy zakresu termometru cieczy chłodzącej. Płyn w układzie chłodzenia jest jakby co. Co może być jescze przyczyną takiego zachowania się silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazii666 Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Kolega mówił że diesel zawsze dłużej sie rozgrzewa niż benzyna dla tego stosują podgrzewacze płynu chłodzącego na przewodach od nagrzewnicy jest takie coś z czterema świecami żarowymi może to oto chodzi Ale jak przy jeździe rozgrzewa ci sie normalnie to powinno być ok termostat zwykle zacina sie w pozycji zamkniętej czyli mały obiek a wtedy silnik by sie grzał Jak chcesz sprawdzić czy masz go w pozycji otwartej to włącz go jak silnik będzie zimny i sprawdzaj dotykając dwa przewody od chłodnicy jak będą sie słabo nagrzewały ale w miare tak samo to masz zaci,ęty termostat ale jak jeden będzie sie nagrzewał a drugi nie to termostat masz zamkniety . jak silnik osiągnie tęperature nominalną do pracy to termostat powinien puścić i ten drugi przewód zrobi się bardzo szybko gorący tak jak pierszy włączając duży obiek a temperatura na zestawie wskaźników spadnie delikatnie jak tak sie dzieje termostat masz ok potem morzesz go przytszymać na obrotach tak ok 2000 przez jakieś 3 minuty (ale może też dłużej to potrwać chodzi o przekroczenie temp 98'C) i zobaczyć czy wentylatory ci się załnczają jak sie załączą znaczy to że masz dobrze odpowietszony układ chłodzenia i wszystko jest cacy Mam nadzieje że pomogłem jak ktoś zobaczy błąd w opisie to niech mnie poprawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Podczas jazdy osiąga temp. minimalna na wskaźniku po ok. 5-8 minutach, połowę skali po ok. następnych 2-3. Ale spróbuję w poniedziałek sposobu z rurami od chłodnicy. A... I o co chodzi ze świecami żarowymi i przewodami nagrzewnicy? Nie zrozumiałem tego: dla tego stosują podgrzewacze płynu chłodzącego na przewodach od nagrzewnicy jest takie coś z czterema świecami żarowymi może to oto chodzi Bez znaków przestankowych ciężko się czyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 theant gdyby padł Ci termostat to silnik by się zbytnio nagrzewał i płyn chłodniczy zacząłby się gotować. Wtedy byłby włączony tylko mały obieg płynu chłodniczego. Jak już silnik rozgrzejesz - powiedzmy po ok.20km jazdy sprawdź czy oba wężę od chłodnicy są ciepłe. Jak tak to jest wszystko OK. Dolny wąż będzie pozostawał dłużej zimny bo właśnie on idzie z chłodnicy do termostatu. Mazii666 nie obraź się ale ciężko się czyta Twoją wypowiedź. Ortografia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 theant gdyby padł Ci termostat to silnik by się zbytnio nagrzewał i płyn chłodniczy zacząłby się gotować. A co jeśli by się zablokował w pozycji otwartej? Bo właśnie tego się troche obawiam. Chociaż nie powinno to mieć wiekszego wpływu na sam silnik oprócz zwiększonego spalania. Ale to mnie nie boli, poprzedni samochód to był Fiat Uno 1.4 - ten to żłopał: średnio 10/100. Chodzi o to, że chcę mieć całkowicie sprawny samochód - po świętach chcę oddać alternator na wymianę łożysk(a), to i przy okazji zmienię pasek i ewentualnie ten termostat, gdyby się okazało, że się zablokował na dużym obiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Opisany powyżej przez kolegę johny_fellow przykład jest tylko jednym ze sposobów uszkodzenia termostatu. Drugim często spotykanym przypadkiem jest zawieszenie się termostatu w pozycji otwartej, wtedy auto ma problemy z dogrzewaniem się, jak już wskazówka temperatury dojdzie do połowy skali, to podczas jazdy temperatura spada. Ten rodzaj usterki można łatwo sprawdzić, mianowicie: jeżeli górny gruby wąż idący do chłodnicy i chłodnica robią się szybko ciepłe, może to oznaczać że mamy na stałe otwarty duży obieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 jak już wskazówka temperatury dojdzie do połowy skali, to podczas jazdy temperatura spada. U mnie nie spada, ale jutro sprawdzę w końcu te rury. [EDIT] Tak więc sparawdziłem i: na początku oczywiście obie rury zimne, po ok. 5 minutach górna rura zaczyna być letniawa, dolna nadal zimna. Po następnych dwóch minutach górna wyraźnie ciepła, a dolna nadal zimna - czyli raczej powinno być OK. Ale czy w N16 Di jest coś takiego jak podgrzewacz płynu chłodzącego? Jak tak to może u mnie nie działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Tak więc sparawdziłem i: na początku oczywiście obie rury zimne, po ok. 5 minutach górna rura zaczyna być letniawa, dolna nadal zimna. Po następnych dwóch minutach górna wyraźnie ciepła, a dolna nadal zimna - czyli raczej powinno być OK. Wychodzi na to że termostat działa prawidłowo. Temperatura otwarcia termostatu w wersji benzynowej wynosi 76st. po przekroczeniu której otwiera się duży obieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazii666 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Mazii666 nie obraź się ale ciężko się czyta Twoją wypowiedź. Ortografia. Dzięki stary dysortografia i szybkość pisania wychodzą Postaram sie poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 diesel zawsze dłużej sie rozgrzewa niż benzyna dla tego stosują podgrzewacze płynu chłodzącego na przewodach od nagrzewnicy jest takie coś z czterema świecami żarowymi może to oto chodzi Gdzie to jest? Bo nie mogłem się jakoś tego doszukać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazii666 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 patsząc od przodu o ile masz coś takiego no bo sorry ale nie mam głowy do tych wszystkich modeli Przy ścianie działowej w komoże silnika po prawej stronie (twojej) niedaleko serwa naj lepiej leć po przewodach od nagrzewnicy i jak to masz to zobaczysz na 100% No i tak ogólnie to z tego co czytam i jak nie masz tego podgrzewacza to wszystko masz ok i widocznie tak ci sie silnik nagrzewa ale porównaj z innym autem niech ktoś ci sprawdzi bo jak narazie do nas almerki takie nie zajeżdżają a bym ci sprawdził i opisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowakjac Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Ja też tak mam. Na jałowym to nie wiem ile się nagrzewa bo nigdy nie sprawdzałem, ale przy aktualnych temperaturach otoczenia strzałka staje pośrodku skali po przejechaniu ok 6-8 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 patsząc od przodu o ile masz coś takiego no bo sorry ale nie mam głowy do tych wszystkich modeli Przy ścianie działowej w komoże silnika po prawej stronie (twojej) niedaleko serwa naj lepiej leć po przewodach od nagrzewnicy i jak to masz to zobaczysz na 100% No i tak ogólnie to z tego co czytam i jak nie masz tego podgrzewacza to wszystko masz ok i widocznie tak ci sie silnik nagrzewa ale porównaj z innym autem niech ktoś ci sprawdzi bo jak narazie do nas almerki takie nie zajeżdżają a bym ci sprawdził i opisał No to powinno być raczej w porządku. Tylko jak ją zagrzać, aby włączyły się wentylatory? Jestem w posiadaniu Almerki od listopada '07 i jeszcze mi sie to nie udało. Ja też tak mam. Na jałowym to nie wiem ile się nagrzewa bo nigdy nie sprawdzałem, ale przy aktualnych temperaturach otoczenia strzałka staje pośrodku skali po przejechaniu ok 6-8 km. U mnie podobnie, więc jak pisałem wyżej - chyba OK. O! I co by nie zakładać dodatkowego posta: jak wymienić pasek klimy? Bo muszę wymienić pasek od alternatora (piszczy, widać że luźny, a naciągnąć się już nie da), a żeby to zrobić to muszę zdjąć pasek od klimy - tylko właśnie jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.