Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] pompa wspomagania ukladu kierowniczego nie pracuj


Gość dzik222

Rekomendowane odpowiedzi

witam. posiadam primere 2.0 16v p11 z 97 roku i mialem ostatnio drobny wypadek. wskutek tego rozszczelnil mi sie uklad i wyciekl caly plyn.

przeciek zlokalizowalem i naprawilem, a nastepnie zaczalem wlewac plyn.

krecilem kierownica w lewo, w prawo (troche go ubylo) po czym poziom pozostal bez zmian.

uruchomilem silnik i uslyszalem okropny pisk paska klinowego. wynika z tego, ze pompa STOI W MIEJSCU.

co mam zrobic, aby ja uruchomic, jak sie ja odpowietrza, zeby zaczela normalnie pracowac??

 

za wszelka pomoc serdecznie dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciek zlokalizowalem i naprawilem, a nastepnie zaczalem wlewac plyn.

krecilem kierownica w lewo, w prawo (troche go ubylo) po czym poziom pozostal bez zmian.

 

Jak to wlewałeś??Na pracującym silniku"od pustego" lałeś??Jesli tak to niedobrze bo pompa wspomagania absolutnie nie moze na sucho sie zakręcić.Mogła sie zatrzeć.

 

uruchomilem silnik i uslyszalem okropny pisk paska klinowego. wynika z tego, ze pompa STOI W MIEJSCU.

 

Zobaczył ktoś że stoi czy tak sądzisz po pisku??Moze zapiszczala ale jednak ruszyła?

Co do odpowietrzania to nie wiem na 100% ale wydaje mi sie ze jak zalałes zbiorniczek na "max" powinieneś "tarpnać rozrusznikem na moment ,żeby zaciagneła.Sprawdzić i ew uzupełnić i potem dopiero jak juz byłby olej w ukladzie odpalać ale tez wg mnie na moment zeby sprawdzic stan.I tak aż do ustabilizowania sie płynu w zbiorniczku.

Z tego co wiem po zalaniu pompa zaciaga olej sama,tym samym odpowietrzając się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalewasz ją płynem a kręcisz kierownicą małe ruchy w prawo i w lewo na odpalonym silniku wtedy ci sie dopiero odpowietsza a zatrzeć pompe wszpomagania wcale nie jest tak łatwo może na pasek płyn rozlałeś i ci sie ślizgać zaczoł Ruchy kierownicy cały czas na odpalonym silniku zwiększasz aż do osiągnięcia max na maksie przytszymujesz yak z 2 ,3 sekundy żeby zawór zwrotny puszczał jak tak zrobisz to powinno być ok. sprawdź naciągnięcie paska i czy wogóle masz pasek ;) Pozdrawiam a jeszcze jedno nielej płynu na max lepiej niech ktoś z boku powoli dolewa bo jak pujdzie bulka z powietszem to ci troche nadrudzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie znalazłem pompe wspomagania z Primery '01 2.0TD, czy będzie pasować do mojej '97 2.0TD??? W 2001 roku już była po liftingu ale czy pompa została taka sama czy zmienili w niej coś, pomóżcie zależy mi na tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie znalazłem pompe wspomagania z Primery '01 2.0TD, czy będzie pasować do mojej '97 2.0TD??? W 2001 roku już była po liftingu ale czy pompa została taka sama czy zmienili w niej coś, pomóżcie zależy mi na tym...

Jesli to p11 144 z '01 to powinna bo ladowali tam te same silniki jak w p11 takze benzyniaki, lifcie podlegaly generalnie wyglad zew jak sama nazwa 144 mowi tyle elementow zostalo zmienionych z tego co pamietam.. :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...