Gość solaris Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 jakie predkosci na autostradzie, chodzi Mi o prędkosci bezpieczne dla silnika, wiadomoże po niemieckich autostradach nie jeździ się 100 kmh, ale ile tak można? 130, 140?. chodzio predkośc optymalną. dla tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 W tym silniku najważniejsze jest właściwe chłodzenie. Jeśli to działa dobrze, prędkość obrotowa jest mniej ważna. Oczywiście nie należy przesadzać, to w końcu diesel. Wg. mnie 4tys obr/min przy stałej prędkości nie jest niczym szczególnym. W końcu większość naszych aut pochodzi z Niemiec, gdzie autostrad pełno. Skoro jeszcze jeździmy, znaczy silniki sobie z tym radzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artur062 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 W orginalnej instrukcji / po japońsku / - nie mylić mnie z lingwistą, producent podaje 130km/h jako max. prędkość trwałą. Mozna się z tym zgodzić lub nie. Jeżdże , mając prędkość podaną przez GPS, w praktyce u mnie przekłamanie licznika jest takie: -130 /118 GPS -147 /130 GPS Pokonując A2 , wschód - zachód Niemiec, autami z tym silnikiem 5-6 godzin non stop - w szczęściu i zdrowiu ów motor przejechał / a właściwie ja dzięki niemu, ponad 150tys. km / Pozdrawiam. Z tym co opisałem można sie zgodzić lub nie. Lecz staram się nie być mądrzejszy od sztabu japońskich konstruktorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stu Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 jakis rok temu wracalem z wrocka do katowic a4 bardzo sie spieszylo i lecialem 150-160-170 gaz prawie w deske jak zwolnilem to sie okazalo ze cos wyje po diagnozie okazlo sie ze padlo lozysko na skrzyni rozpadlo sie i rozwalilo bierznie naprawa 400 zeta wytargowalem ale w diselku nie polecam przekraczac 150 optymalna to 130 140 pozdro ps mial wtedy jakis 250 tys teraz ma 300k i jest tak samo jak bylo czyli zero dymu i smigamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 zajechalem juz R19 z legendarnym silnikiem f8q który jest jednym z najleprzych klekotów jak na swoje obecne czasy, ale przez całem 1200 km ładowałem 160 czasami nawet do 170 pod warunkiem że tyle wyciągla z górki auto stare , silnik miał najechane 400 kkm mojejj presji nie wytrzymał i wyciągnal kopyta. zaworek mu uleciał :d nie chciał bym i tego zajjechac, a uwierzcie, nawet nie zniszcalne silniki F8Q się dałoa to tym bardziej cd20 choć tes słyną z nie zniszczalności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drejk Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Ja staram sie nie przekraczać 140 km/h. Mam już 210 tys. i z silnikiem nic si nie działo i się nie dzieje Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Raz pocisnalem na A2 u niemcow 175wg licznika /168 wg GPS (obroty kolo 4700) i stwierdzam ze do 140 to smialo można go trzymac nawet do 6h nonstop. Silnik wytrzymal mój przejazd A2 ale skrzynia jest slabszym elementem jak napisal stu i umnie oplacilem to wyciekiem spod skrzyni. P.S. Przebieg wtedy wg licznika mojej Y10 CD20 to 250kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 (obroty kolo 4700) na diesla to dużo za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Dlatego więcej nie mam zamiaru kręcić gotak wysoko, 4000 to bezpieczny max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Beret Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 na diesla 4000 to max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adjl Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 też miałem f8q w R19 i dawałem ta renią 140-150 /h , ale padła turbinka mysle, ze diesel to diesel i ja staram sie na trasie okolo 3tys trzymac (120-130km/h) bo wiecej to juz chyba nie bardzo dla CD20. A 4000 to juz dla mnie katowanie silnika troche (o wyciu w srodku auta nie wspomne ) Zreszta... jak widać w innych moich wątkach... skrzynia kaput Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Powiem tak: Od czasu do czasu nie zaszkodzi go odrobinkę przepalić niektórzy z Lublina widzieli mam taki odcinek gdzie czasem go bujnę tak pod 150 na chwilkę ale myślę, że te 130 to taki rozsądny max (raz w miarę bezpieczny dla silnika a dwa powyżej 110 u mnie zaczyna w tempie logarytmicznym wzrastać apetyt na paliwo)... A co do obrotów to nie mam obrotka ale wydaje mi się, że mój przeżył nawet i sporo ponad 5000 rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 raz w miarę bezpieczny dla silnika a dwa powyżej 110 u mnie zaczyna w tempie logarytmicznym wzrastać apetyt na paliwo W tempie logarytmicznym ? Czyli im większa prędkość tym wolniej rośnie zużycie paliwa ? Też bym tak chciał Chyba raczej w wykładniczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 raz w miarę bezpieczny dla silnika a dwa powyżej 110 u mnie zaczyna w tempie logarytmicznym wzrastać apetyt na paliwo W tempie logarytmicznym ? Czyli im większa prędkość tym wolniej rośnie zużycie paliwa ? Też bym tak chciał Chyba raczej w wykładniczym Kak zwał tak zwał - przy średniej 130 kmh - w 10l/100km ciężko się zamknąć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Elraf Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 wiesz raz jechałem z Gdyni do stolicy starając się trzymać 110-130 czasem troszkę więcej ale spalanie się zmieściło w 7 litrach więc nie wiem skąd te 10l Jednak teraz nie praktykuję takich jazd, szkoda auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Tak tylko mój jest inny Diesel jak nie dymi to nie jedzie Poprostu jest mocno podlany paliwem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Ja staram sie nie przekraczać 140 km/h. Mam już 210 tys. i z silnikiem nic si nie działo i się nie dzieje To tak jak u mnie Można i polecieć na autostradzie 190 :zdziw: MOże i licznik przekłamuje może to dobra ropki i troche z górki,ale ja staram się nie przekraczać 140,150km/h bo potem to i szkoda silnika i wir w baku :!!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.