_Janusz_ Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Witam Otóż planuje wrzucić orgyginalną klime więc chciałem się Was zapytać co wchodzi w skład klimy? Czy oprócz: przewodów, chłodnicy, sprężarki, nagrzewnicy, włączników, skraplacza, przekaźników to coś jeszcze jest? Czy przy klimie jest montowany drugi wentylator na chłodnicy? Jakkby ktoś mógł wysłać mi fotki spod machy jak to wszystko wygląda, zwłaszcza tu przy chłodnicy. Pozdrawiam Janusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Janusz zgłoś sie do kolegi liska on zakladal w P10 klime.Od podstaw. Pewnie zna temat lepiej niz kto inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 i jak stoisz z tym tematem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 lisek klima kompletna, oryginalna zamówiona tylko czekam aż przyjdzie. Będzie cieplej to zostanie zamontowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Kolego możesz coś więcej powiedzieć gdzie dorwałeś kompletną klimę? Też myślę o zamontowaniu, tylko jak tak oglądam na allegro to nie wiem czy dam rade to sam zamontować, najlepiej chyba by było przekładać z dawcy, wtedy bym wiedział co i gdzie przykręcić, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Raf4rb ja swoją dorwałem na allegro i pochodzi ona z dawcy. Musisz dokładnie przeszukiwać allegro. Szukaj aut na części z klimą. http://moto.allegro.pl/18...p&change_view=1 http://moto.allegro.pl/se...ion=1&country=1 http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4726853 zadzwoń tu. Za kompletną myślę, że tak optymalnie to 800zł. Z resztą to jest chyba jeden z kolegów z forum - wnioskuję po aucie. ____________________________________________________________________ Dobra klima dziś przyszła - pudełko ważyło tylko 40kg -wszystko piękne eleganckie. Kompresor razem z podstawą. Raf4rb, klima jak się tak popatrzyłem nie jest trudna do założenia. Nawet chyba nagrzewnicy nie trzeba zmieniać . Wystarczy wyciągnąć ten element co łączy obudowę dmuchawy z obudową nagrzewnicy. Potem pare rurek. Znaleźć kable elektryczne założyć podpiąć napełnić i powinno śmigać. Ale najpierw sprawdź czy masz położoną elektrykę do klimy. Pudełka na przekaźniki i lookaj czy są podstawki pod przekaźniki - AirCon i Fan2. Jak nie masz tego to nie masz się nawet co bawić w zakładanie. A tak jeszcze ma ktoś jakiś pomysł jak wyczyścić parownik z tego całego syfu? Bo u mnie ta pierwsza część jest cała zawalona, że to szkoda gadać. Ma ktoś jakiś pomysł czym rozpuścić ten brud i nie uwalić parownika? Bo przepustowość powietrza na chwilę obecną oceniam na jakieś niecałe 15% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Dzięki za linki, w tym z otomoto wyskakuje błąd ale myślę, że jak zacznę poszukiwania to coś znajdę. Elektrykę pod klimę chyba mam, dokładnie nie sprawdzałem a jak nie to jakoś dam sobie z tym radę, jestem elektronikiem. Dostałeś z zestawem panel do klimy, chodzi i o ten przycisk A/C? Rozumiem, że w skład kompletnej klimy powinno wchodzić: - kompresor z podstawą - skraplacz - podwójny wentylator chłodnicy - parownik - osuszacz, odwadniacz ???????? - przewody - przekaźniki - panel do sterowania Jeżeli coś pominąłem to proszę podaj co jeszcze powinno być, nie chciałbym później niespodzianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Raf4rb panel też dostałem i przyciskiem. Co do części to dokładnie wszystko to co wymieniłeś, lecz o jednym zapomniałeś - nowy pasek, bo do opcji z klimą jest dłuższy . Z tym panalem to w zasadzie chodzi o sam przycisk, ale jeśli chcesz mieć z napisem A/C to wtedy wymieniasz. Ale da się to zrobić nie ściągając linki do regulacji cold/hot. W Haynesie jest napisane, żeby zdemntować panel to trzeba odczepiać linkę - mijają się z parawdą. W Haynesie masz również cały schemat klimy - mechaniczny, elektryznego niestety nie ma. Przy zakupie koszt przesyłki w moim przypadku wyniósł prawie 70zł - paczuszka 40kg, ale chyba 1/3 to ważył sam kompresor - ciężkie to cholerstwo jak diabli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 nie musisz miec przekaźnika na fan 2. Ja nie mam takiego miejsca wcale, a miejsce na przekaźnik AirCon mam. U mnie oba wentylatory mimo że mają dwie osobne wiążki kabelków do zasilania to jadą z tego samego przekaźnika. Co do parownika to proponuje to po prostu wydrapać i wymyć. Co do jego wymiany to rzeczywiście nie tykasz nagrzewnicy. Ale musisz wyjac silnik dmuchawy. Po co? Jak widzisz między nagrzewnicą a wiatrakiem jest plastikowy tunel który jest (sic!) zamocowany na stałe - Połowe się odkręca a połowę trzeba odciąż wzdłuz perforacji. potem go wkładasz a wycięte miejsce czeka na parownik ;-) Jak założysz już komplet to na odpływ zamocuj jakąś rurkę gumową, wężyk. Jak tego nie zrobisz to woda płynie po podwoziu pozostawiająć piękny rudy naciek (mnie sie tam rude podobają czasem, ale dziewczyny ) [ Dodano: Pią 04 Kwi, 2008 07:24 ] BTW: 800zl to dobra cena. Ja płaciłem 800zl + 350zl kompresor + spawanie rurek (przerabiałem z 2.0) + sprawdzenie szczelności - napełnienie - 300zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Co do części to dokładnie wszystko to co wymieniłeś, lecz o jednym zapomniałeś - nowy pasek, bo do opcji z klimą jest dłuższy No właśnie jak to jest z tym paskiem, jest oddzielny do klimy czy tylko jest dłuższy ten co napędza wspomaganie i pompę wody. Trzeba zmieniać też koło pasowe na wale silnika? Nie mam na lapku książki Haynesa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Raf4rb, pasek jest dłuższy i szerszy. Napędza on klimę, pompe wodną oraz kompresor. Książka Haynesa jest na forum . lisek z tego parownika to trzeba igłą wszystko wyciągać - jest tak nabite że to szkoda gadać, le ja potrzebuje jakieś szybszej metody - jakiś Domestos lub coś w ten deseń. Chodzi mi o to, żeby zalać odczekać spłukać i czyste. Czyszcząc igłą można rozwalić parownik a szczoteczką jak będę czyścił to się pogniotą żeberka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Dostałem wczoraj paczkę, także powoli przymierzam się do montażu, z tego co sobie oglądałem to pasek jest wspólny z alternatorem a nie z pompą wody, tak? Przydały by mi się jakieś foty spod maski jak to wszystko jest poprzykręcane i jak są poprowadzone przewody, jak ktoś może cyknąć to stawiam flachę :diabel: . I jeszcze jedno, może ktoś z szanownych forumowiczów wie jakie łożysko jest na kole pasowym kompresora bo muszę go wymienić, nie zdążyłem wczoraj go porozkręcać żeby zobaczyś co tam siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Raf4rb pasek jest dokładnie tak jak piszesz wspólny z alternatorem. Tylko jest szerszy niż normalnie - na 6 rowków jest a nie na 4. Założenie to żadna mecyja w zasadzie. Z parownikiem sobie chyba poradzisz - założenie pomiędzy dmuchawe a nagrzewnice - tylko dokładnie się przypatrz, żeby nie powycinać za wiele :]. Przewody też w zasadzie żadna mesyja - ten pośredni idzie od parownika (na tm grubszym wyjściu) do kompresora ten krótki od kompresora do chłodnicy a ten najdłuższy, a zarazem najcieńszy od skraplacza do parownika. Potem podpinasz kostki - jedna do osuszaca i jedna do kompresora. W kabienie podpinasz włącznik i nie trzeba wymieniać całego panelu - tam gdzieś jest kostka taka na 3 bolce. podpinasz czujnik temperatury - tam jest na obudowie parownika - kostka też 3 kable - przyczepiona do belki pod dechą. Wkładasz wentylator i łączysz go równolegle z tym co masz.Na koniec wrzucamy przekaźnik i w zasadzie po problemi. Zdjęcia jak jest zamocowany kompresor są na allegro - w dziale silnik i osprzęt - w szukajce z częsciami wpisujesz P10 lub Primera bierzesz silnik i osprzęt i szukasz foty z kompresorem. W Haynesie jest pokazane jak łączyć tylkoniestety że w angliku :[, ale to to samo praktycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 nie wiem czy u was jest tak samo czy inaczej, ale u mnie w przepustnicy jest jeszcze zawor FICD - jak go nie mialem to za bardzo spadaly mi obroty na klimie. - przypuszczam ze u was w 2.0 tez jest taki zawor. Warto zalozyc zeby bylo jak fabryka dala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Dzięki za wskazówki, jakoś będę to składał, zawór FICD jest. Janusz_lublin dlaczego mam wentylatory połączyć równolegle, z tego co się doczytałem i co pod maską widzę to są dwa przekaźniki FAN1 i FAN2, kostki przychłodnicy też są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 jak masz dwa przekaźniki to podlacz pod osobne. Tak czy inaczej do pierwszej chłodnicy dochodzą Ci dwa obwody wentylatorów Jak masz jeden przekaznik to oba sa z tego samego. Jak masz dwa to sa osobno. Przynajmniej tak byc powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 No ja tak ze schematu wyczytałem. Na schemacie wentylatory są płączone równolegle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Janusz_lublin masz rację, na schemacie są równolegle i tak samo jest w aucie, zamontowałem i załączaja się oba na jednym przekaźniku, nie wiem po co jest to wolne gniazdo FAN2. Łożysko sprężarki wymieniłem ale mam pytanko co do sprężarki, coś nie mogę jej obrócić, koło pasowe ładnie chodzi ale jak próbuję kręcić za wałek sprężarki to mogę zrobić jakieś ćwierć obrotu i się blokuje, tak ma być czy coś jest skopane? I jeszcze jedno, czy w SR20 jest jakaś podstawa sprężarki bo moja jest goła, ma śruby dwie długie i dwie krótkie i nie wiem czy koleś zapomniał o tej podstawie czy może będzie to pasowało do silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 z tego co pamiętam to jest, ale moge sie mylic. W 1.6 jest z kołem pasowym (w 2.0 jest bez koła z tego co pamietam) Samą trudno kupic, w serwisie koszt nowej samej podstawy to 2,5tys zl Kompresor jest trudno obrócic, bo spreza, dlatego tak obciaza silnik, ale bez przesady powinno sie dac obrocic przy odrobinie wkladu fizycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Dobra problem przekaźnika FAN2 rozwiązany - jest on montowany przy drugim wiatraku kiedy jest on dwubiegowy! Wtedy w takim wiatraku są dwa uzwojenia. Piewszy bieg drugiego wiatraka jest załączany razem z pierwszym wiatrakim. Natomiast drugi bieg później po przekroczeniu jakiejś tam temperatury. Na allegro są takie wiatraki dwubiegowe . Dodatkowo wyczytałem, że wiatraki dwubiegowe były montowane przy skrzyniach automatycznych :]. Co do kompresora to mój kompresor się ładnie obraca. Do kompresora gość powinien dać Ci podstawe - powinna być w koplecie - ja dostałem. Teraz będzie długi weekend to sę wezmę za zamontowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Zamontowałem dzisiaj parownik, panel i podłączyłem przewody, pozostało grzebanie się pod maską. Przymierzałem się z gratami i zgłupiałem, sprężarka wiadomo (narazie brak podstawy), skraplacz gdzie się przykręca, przed chłodnicą czy między chłodnicą a wentylatorami (jest tam miejsce?)? I druga sprawa to odwadniacz, jest w nim czujnik z którego wychodzą cztery przewody a te następnie do dwóch kostek, szukałem po obu stronach chłodnicy jakichś wolnych wtyk ale nic nie mogę namierzyć (po lewej stronie jest ale na trzy piny), znowu na allegro widzę odwadniacze z jedną wtyką, jak to z tym jest, możecie mnie oświecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 1 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 No u mnie dziś pierwszy etam zakończony. Zamontowany panel, parownik, chłodnica razem z odwadniaczem, wentylator i o zgrozo najgorsze przewód wysokiego ciśnienia. Raf4rb odwadniacz masz przyczepiony do chłodnicy - stojąc przodem do samochdu to po prawej stronie, powinien byś kołó wiatraka - zobacz w Haynesa tam jest rysunek. Do niego powinna dochodzić kostka na 2 przewody - taka śmieszna inna niż wszystkie. Szukaj koło reflektora - ja u siebie ją tam znalazłem. Najlepsze jest to, że nic nie trzeba było ciąć montując parownik:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Widziałem ten rysunek i nie bardzo mi pomógł, jakoś inaczej te wszystkie rurki poukładane, ale to nie taki problem jakoś to poprzykręcam. Poszukam tej wtyki co mówisz ale jak pisałem wyżej u mnie z odwadniacza wychodzą dwie kostki. Ja ciąłem obudowe wentylatora, nie było innej opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Raf4rb rysunek jest debilny, ale cóż się dziwić w końcu to do jest do anglików. W całej reszcie normalnie. poszukajna allegro fotek P10 z klimą i wszystko będziesz wiedział. Ja dziś najwięcej czasu to straciłem na montażu tego durnego przewodu wysokiego ciśnienia. Trzeba było rozbebrać i to sporo. Wyciągnąć akumulator, odkręcić reduktor od gazu porozpinać 15 kostek, zdjąć dolot i klnąć ile wlezie przy zakładaniu przewodu. Potem dorabianie wtyczki do osuszacza, bo u mnie była inna. Montowanie wentylatorów. Uhhh. Jak mi się uda to może jutro Ci cyknę foty od siebie spod mach, żebyś sobie zobaczył jak to u mnie wygląda. Teraz muszę tylko ogłupić kompa, żeby zobaczyć jak się wiatraki załączają. Moje najnowsze odkrycie jeśli chodzi o klimę. Płytki od sterowania obrotami dmuchawy różnią się! Są inne wartości oporów. Po założeniu parownika i pozostaniu przy tej płytce co miałem dmuchawa na drugim biegu coś cienko działała. Podmieniłem płytki i wszystko powróciło do normy - wieje (można tak powiedzieć) jak wiało przed montażem parownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Ja tylko przełożyłem obudowe i włącznik, żeby mieć napis A/C reszta jest moja, nie chciało mi się sprawdzać czy ta nowa działa i mam podświetlenie na LED-ach. Chyba trochę się wkopałem z tą klimą, sprężarka nie chce się kręcić, wygląda jak by była zatarta, mogę przekręcić ćwierć obrotu a dalej nic i ułamałem rurkę od skraplacza przy montażu, była tak dziwnie załamana, pewnie przy transposcie albo jak gośc demontował, do tego osuszacz ma dwie wtyczki i nie wiem czy to będzie działać jak należy. W piątek zamotowałem rurki pod maską i na razie wstrzymuję prace, muszę poszukać skraplacza i nie wiem co zrobić z tą sprężarką, korci mnie rozkręcić ją na części pierwsze i zobaczyć co tam siedzi. Dzięki za foty, kurcze u mnie nie ma takiego przewodu metalowego jak ten u Ciebie co idzie pod akumulatorem, ja mam gumowy, dziwne, osuszacz też jest całkiem inny, były jakieś różne wersje tego ustrojstwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.