_Janusz_ Opublikowano 3 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 rysuchom a patrzyłeś w jakim stanie jest parownik - chodzi mi o jego czystość. Ja gdybym swojego nie wymył to miałbym pewnikiem to co Ty masz. U mnie przepustowość powietrza przed wyczyszczeniem wynosiła ja wiem może z niecałe 15%. KevinTworog jeśli dorwiesz oryginały i Twój samochód ma pociągniętą elektryke do klimy to śmiało możesz ładować. Z anglika to tak jak było pisane nadaje się kompresor chłodnica i wiatraki. Tak popatrzyłem na allegro i się zastanawiam czy parownik z P11 by nie podszedł, ale obudowa to raczej od terrano musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 walczyłem w Patrolu, tam wszystko było inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marhack Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 ja mam p11 i problem jest taki ze po wcisnieciu guzika a/c nic sie nie dzieje, chodzi mi o to ze nawet jak wlanczam nawiew lub switala obroty silnika troche spadaj ale zaraz wracaj do normy (oznaka poboru wiecej produ) a z klima nic, a dodam ze limatyzacja nie chlodzi wogole, jak sprawdzic czy poziom plynu jest ok i czy to wogole dziala?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 zaswieca Ci przycisk po wcisnieciu? Jak nie to Ci bezpiecznik wywalilo. Moze tez to byc brak gazu, ale to musiało by być zupełnie pusto. Mnie nawet bez kompresora jak wlacze to startuja wiatraki, takze powinno startowac. 1. Bezpiecznik 2. Przekaznik od klimy 3. Absolutny brak czegokolwiek w instalacji 4. Czujnik w osuszaczu Wypnij wtyczke z osuszacza - i zewrzyj ją. Tam sa tylko dwa bolce. Po ich zwarciu, i wlaczeniu klimy i nawiewu, wiatraki powinny wystartowac i kompresor odpalic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 marhack jedno zasadnicze pytanie - kiedy lima była nabijana, serwisowana? Jeśli dość dawno - 2 lata wstecz to radziłbym pojechać i nabić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marhack Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 do kolegi liska: jaka w tyczke z jakiedo suszacza ??? szczeze mowiac jestem laikiem w tym temacie gdzie ja moge znalezsc?? do kolegi Janusz_lublin tak naprawde to nie moge miec pewnosci czy ktos cos robila z klima w ciagu 10 lat (bo tyle auto ma) nie zdziwi mnie to ze trzeba bedzie nabic klime ale ja poprostu nie mam pewnosci czy jezeli wydam 50 funtow (bo tyle to tu kosztuje) to cos pomoze, poprostu po nacisnieciu guzika a/c nic sie nie dzieje, zadnych spadkow obrotow silnika nie wlancza sie zaden wiatrak nic poprostu nic, tylko zapala sie niebieska lampka na guziku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 no to juz cos wiesz - zapala sie lampka czyli nie bezpiecznik. A to oznacza ze prawdopodobnie jest po prostu pusto. Osuszacz to taki baniak przy skraplaczu (Czyli chłodnicy od klimy) Masz go w okolicach akumulatora. Taki metalowy. Jest w nim wkręcony czujnik ciśnienia. Jesli nie ma gazu to ten czujnik będzie rozwarty - i klima nie odpali. Wypinasz z niego kostkę która idzie z instalacji auta, i zwierasz (ona ma tylko dwa piny nie da sie źle podpiąc) Teraz powinno wszystko wystartowac - acz kolwiek od razu mówie - skoro nie ma cisnienia to nie powinno sie klimy uruchamiac - jak wystartuja kompresor i wiatraki to natychmiast wyłącz (kompresor nie moze chodzic na sucho) i juz wiesz ze masz pusto w instalacji (ew. jest uszkodzony czujnik) Gdyby się nie wystartowały to pisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marhack Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 ok zwarlem te kable i wszystko ruszylo a oznacza to ze moge spokojnie jechac ja nabic a jezeli to nie pomoze to bedzie to czujnik. dzieki wam bardzo za pomoc, przynajmniej cos juz wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 4 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 marhack dokładnie, możesz jechać na nabićie. Przy okazji może by wymienił osuszacz. A czujnik może być dobry i nie trzeba będzie go wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marhack Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 najpierw nabije a pozniej sprawdze czy jest ok?? a czym sie bedzie charakteryzowal uszkodzony osuszacz?? [ Dodano: Czw 05 Cze, 2008 16:26 ] a wiec tak: klima nabita i fajnie wialo zimniem przez 20 min po czym caly gaz wyciekl z chlodnicy?? (takie cos zaraz za przednim zderzakiem) orientujecie sie jaki jest koszt wymiany tego?? a moze da sie to naprawic?? pozdrawam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysuchom Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 No i mam klimę i pierwsze schody????????????? Chłodzi słabo,temperatura nawiewu 17 stopni ,czynnika jest dosyć ale najgorsze jest to że wysokie ciśnienie podchodzi aż do 25 bar a niskie zaledwie 0,5 bara ,rura gruba jest letnia i ta cieńka od wysokiego taka sama.??????????????? Sprężarka skoro daje takie ciśnienie jest chyba OK Mam podejrzenie na osuszacz ale może macie inne sugestie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 6 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 rysuchom 17st to standard dla wszystkich klimatyzacji w zasadzie 18st. Nawet klimatroniki niżej nie zejdą. Mam nadzieję, że płytę od wiatraka wstawiłeś taką jak jest w wersji z klimą. No i nadal nie odpowiedziałeś mi w jakim stanie był parownik, czy bardzo zasyfiony czy w miarę czysty. jak brudny to trzeba go teraz jakoś wyczyścić. Według Service Manuala wysokie ciśnienie pownno wynosić 162-210psi a niskie 14-26psi czyli wysokie ciśnienie masz "trochę" za duże, a niskie trochę za niskie. marhack ja bym pojechał z reklamacją, że nie zrobili Ci próby szczelności klimy przed nabiciem. Przed napełnieniem powinni to zrobić. Chłodnice do klimy w polsce kosztują jakieś 350zł za nówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marhack Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 oczywiscie ze oddali mi pieniazki a teraz sie rozgadam za chlodnica dziki za wszystkiw wskazowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysuchom Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Janusz dzięki za najnowsze informacje, parownik był w dobrym stanie nie był zawalony.Ciekawe jest to, że po właczeniu klimy chłodzi lepiej a po pewnym czasie chłodzenie się pogarsza.Kupię chyba nowy osuszacz i moze będzie lepiej??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 6 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Ciekawe jest to, że po właczeniu klimy chłodzi lepiej a po pewnym czasie chłodzenie się pogarsza. Najlepszy patent jest taki, żeby co pewnien czas wyłączyć klime poczekać aż się temp wewnątrz podniesie, otworzyć okna na chwilę przewietrzyć zamknąć i na nowo klime załączyć. - Musi być jakaś wymiana powietrza. Jak nie masz klimy to zazwyczaj jest tak, że włączasz nawiew i otwierasz lekko okna - co daje przepływ powietrza i ciągle. Osuszacza nie wymieniaj, bo to się wiąże z ponownym nabiciem klimy - kolejne 150zł. Możesz pojechać na odgrzybienie klimy - zejdzie bród z parownika, a przynajmniej powinien. Jest taki środek do czyszczenia od "PLAK'a" do klim (osobiście wolałbym WURTH'a) podobno dobrze czyści tylko, że potem śmierdzi przez tydzień. Weźmiesz wyciągniesz wiatrak dmuchawy popsikasz na parownikzałożysz wiatrak i na 1 lub 2 go, żeby syf nie poszedł dalej układ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysuchom Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Co może być przyczyną zbyt wysokiego ciśnienia klimy bo u mnie dochodzi do 25 barów??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 rysuchom jak Ci napełniali to za dużo nabili - pojedź do nich niech poprawią i powiedz im jakie ma być. Wysokie 162-210 psi - 11,17-14,48 bar Niskie 14-26 psi - 0,97-1,79 bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Chlopaki a że sie tak wtrące w temat bo widze ze znacie sie na rzeczy: a jak ma sie sprawa klimy do 1.6 ale DS-a ??mozliwe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 marceli jak masz wiązke pociągniętą to pewnie że możlie. Zobacz czy masz podstawkę pod przekaźnik w skrzynce pod maską - oznaczenie AIR CON, i za schowkiem na belce taka biała wtyczka na 3 bolce jak to masz śmiało ładuj klime. Wszystkie rupiecie oprócz kompresora są plug&play dla wszystkich silników (mowa o P10). Z P11 nie podejdzie parownik, Przewody wysokiego i niskiego ciśnienia i panel. Nie wiem jak jest z napędem kompresowa w 1,6, ale kolega lisek ma 1,6 więc się jego zapytaj. Co można rwać z anglika: Otórz z anglika możesz rwać kompresor, chłodnicę płytkę do wiatraka dmuchawy, wiatraki na chłodnicę, wąż kompresor-chłodnica i panel - tylko przycisk sobie przekładasz. Niestety parownik i przewody HP i LP muszą być z europejczyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 No tak jak myslałem...niestety nie mam elektryki pod klimę :/ no trudno sie mówi. Miejsce air con jest ale puste(bez podstawki). A moze by tak szyber ??Zawsze to lepsze niz otwarte okno.Tylko ze kto mi to fachwowo by zrobił zeby nie było potem problemów.. Dzieki Janusz za wyczerpujaca odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 marceli oj zawsze możesz dorwać klimę razem z wiążką - tak jak ja :]. W komplecie dostałem całą wiązke. Wtedy jak będziesz miał oryginalną wiązkę i sobie przełożysz - trochę zabawy bedzie. Tylko nie wiem jak z kompem czy ma wgraną obsługę klimy. Co do szyberdachu to taki dobry musi mieć odpływy w słupkach i w ogóle. Z resztą taki dorabiany nie ma sensu (przynajmniej dla mnie), bo tnąc dach osłabiasz go. Chyba, że dorwiesz cały dach i dospawasz sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysuchom Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Moi drodzy jest jeszcze problem komputera , który przecież nie jest zaprogramowany do sterowania klimą bo przecież nie bylo w aucie klimy fabrycznej. Będzie więc problem z podaniem prądu na przekaznik i wyłącznik w kabinie.Ponadto komputer sterować będzie wolnymi obrotami bo pa załączeniu klimy spadają . Co więc nalezy zrobić z tym komputerem aby wszystko było jak z klimą fabryczną, czyżby trzeba przeprogramować komputerr??????????????????????????????????????????????????????????????????????????Piszę to wszystko bo u mnie wystąpił taki problem>Nissan Primera P10 93r. 2.0 16v monowtrysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 każdy komputer od wtryskowych silników jest przystosowany do klimy. Pomysl , skoro by nie był to po co mu wejscie na klime i sterowanie? Gdyby nie był to bys nie miał instalacji, a jak bys sobie ja polozyl to i tak nie miał bys jej gdzie wpiac. obroty Ci spadaja tak jak mnie, bo potrzebujesz zaworu FICD, to taki maly pierdzielnik podobny do silnika krokowego. jest nad przepustnicą. Jego zadaniem jest dodawanie gazu jak uruchomisz klimę. Jak dokładałeś klimę to zapewne tak jak ja, masz tam tylko wkręconą zaślepkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 rysuchom pierwsza sprawa nam wystraczy jeden znak zapytania a nie 50! Druga sprawa to normalne, że obroty spadają - u mnie tż tak jest z 1000 do 900 po włączeniu klimy i też mam silnik SR20Di. Spadek obrotów jest jak najbardziej normalny przecież kompresor po włączeniu stawia niezłe obciążenie. Jeśli miałeś oryginlną wiązkę przystosowaną do klimy to komp tez ma wgrane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysuchom Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 No ale daliście popalić z tym komputerem!!! Mimo to ja mialem ten problem ale elektryk poprowadził dodatkowy kabel od komputera do wyłącznika w kabinie i teraz załacza wiatraki razem z kompresorem. A co do zaworu FICD to nie wiem czy go mam,jeżeli nie to musze skombinować gdzieś ze szrota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.