Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Sunny 2,0D Kopci na czarno i słabiutki


Gość malyboa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w temacie od niedawna jestem posiadaczem super autka Nissan Sunny 2,0l D 1992 z silnikiem CD20 jakies 3-4miesiace

 

lecz samochodzik strasznie mi kopci jezeli obroty skoczą powyzej 3000to tworzy sie czarna wielka chmura, do tego jest słaby z wejsciem na obroty niema problemów ... przyspieszenie jest słabe mam problem z wyprzedzaniem a górek sie boi panicznie ! tj na 3-jce ledwo daje rade 40-50km/h podjechac do karpacza ....

Cisnienie na 3 cylindrach jest ponad 30barów a na 1: 29 barów

Filtry są nowe wymienieone.....

 

zastanawiam sie czy jest w nim komputer? Na forum czytąłem ze byc moze on przestawił sie na tryb awaryjny?

 

Nieiwem moze termostat ? ale wskazówke mam zawsze na srodku

 

Mechanik mówi ze pezmie mi pompe na sprawdzenie i to bedzie mnie kosztowac 400zł ... tyle ze on nie jest pewien czy to pompa i nie daje zadnej gwarancji wiec ccialem poradzic sie was specjalistów :D

 

 

Proszę o pomoc nie tylko ja mój Sunny tez

a swoją drogą witam na forum wszytkich to moj1wszy post

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśłi masz pompe na linke to nie masz żadnego komputera.

 

objawy jakie napisałeś ewidentnie wskazują na zbyt małą ilość powietrza lub zbyt dużą dawkę paliwa, na twoim miejscu sprawdził bym dokłądnie cały ukłąd dolotowy oraz wałek rozrządu no i ustawienie rozrządu, jeśli to wszystko jest ok to zostaje jedynie pompa lub wtryskiwacze.

 

Jeszcze jedno sprawdz lub najlepiej zaślep odrazu EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub kompresja
Cisnienie na 3 cylindrach jest ponad 30barów a na 1: 29 barów
Raczej różnica 2barów nie ma takiego wpływu:
samochodzik strasznie mi kopci jezeli obroty skoczą powyzej 3000to tworzy sie czarna wielka chmura, do tego jest słaby z wejsciem na obroty niema problemów ... przyspieszenie jest słabe

 

na99% końcówki wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-kąt wyprzedzenia wtrysku. Jeśli się znasz przereguluj sam. Mając w perspektywie wizytę w warsztacie nic nie tracisz.

-dawka paliwa. Śruba regulacyjna z prawej strony pompy pod ochronnym kapturkiem

-jeśli jest EGR to może być zacięta przepustnica przy filtrze powietrza ( w pozycji zamkniętej )

-wykręcając świece żarowe po dłuższej jeździe powinny być brązowe. Jeśli są czarne okopcone - leją wtryski.

Potem rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt wyprzedzenia wtrysku. Jeśli się znasz przereguluj sam. Mając w perspektywie wizytę w warsztacie nic nie tracisz.

Możesz to bardziej objaśnić ?? Też mnie czeka taka regulacja a może bym sam coś zdziałał.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nissanklub.pl/...t=k%B1t+wtrysku

To co napisała ruda luzujemy pompę i bardzo delikatne korekty jej położenia.

 

Wielkie dzięki.

 

Moja Nyska dobrze idzie tylko trochę kopci. Zwiększyłem dawkę paliwa, nie kopciła, od niedawna coś zaczęła :/ Podejrzewam właśnie że może trzeba wyregulować.

Jak to nie pomoże to spróbuje z powrotem zmniejszyć dawkę.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopcenie do kopcenia nie podobne. np u mnie jest że troszkę zakopci gdy odpalę silnik. A potem podczas przyspieszania kiedy mam gaz w dechę też kopci przy spokojne jeździe nie kopci. Z przyspieszeniem nigdy nie było za dobrz ale 15 sec weźnie do 100 wyprzedzać pod górkę bym nie polecał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba porównać efekt kopcenia z podobnym efektem obciążonej ciężarówki lub autobusu. (oczywiście w odpowiedniej skali ;-) ), które także kopcą inaczej z obciążeniem a inaczej bez niego. Pamiętać należy że mimo iż ów silnik zaprojektowany został w pierwszej połowie lat 90 jednak konstrukcja wykonana jest w starszej technologii żadnych Comanrailów itd itp jest zwyczajnie wolnossący czyli jak mercedesy "beczki" dzięki czemu mają wysoką niezawodność, długowieczność jednak z osiągami to nie za bardzo i efekt kopcenia jest inny niż w nowszych technologicznie silnikach diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę z kopceniem na czarno i sporszym zużyciem paliwa już od pewnego czasu... Sprawa ma się tak:

 

Zakopcenie po odpaleniu i przy mocniejszym dodaniu gazu - norma - dostaje większą ilość paliwa, mieszanka robi się bogata i kopci...

 

Kopcenie na siwo gdy silnik jest zimny, po rozgrzaniu ustaje - mogą być niedogrzewające świece...

 

Natomiast kopcenie mocno cały czas na czarno - przyczyn może być kilka:

 

Jeśli kopci, dużo pali ale ciągnie jak bydle - przelany paliwem (diesel żeby "jechał" musi dymić :D )

Kopci na czarno i nie bardzo chce jechać, głośniej słychać dieslowy klekot - ustawienie kątu wyprzedzenia...

Jeśli pracuje normalnie, jedzie w miarę normalnie a i tak dymi jak autobus - lejące wtryski lub źle ustawiona dawka na pompie (dostaje za dużo paliwa)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

-jeśli jest EGR to może być zacięta przepustnica przy filtrze powietrza ( w pozycji zamkniętej )

 

 

A która to pozycja zamknięta ??

 

[ Dodano: Pon 14 Lip, 2008 20:31 ]

mas444,

 

 

Witam.

 

 

Mam pytanie co do otwartej lub zamkniętej przepustnicy powietrza przy filtrze powietrza.

Zawór jest otwarty jak przepustnica jest podniesiona czy zamknięta ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

EGR z tą przepustnicą nie ma nic wspólnego...

 

Ta przepustnica służy do gaszenia silnika w razie gdyby nastąpiła nieszczelność i do komór spalania dostał się olej silnikowy (diesel na takim oleju potrafi zakręcić się do kilkunastu tysięcy obrotów!!!! i nie ma możliwości zgaszenia go). Nad kolektorem ssącym są przykręcone dwa zawory sterujące podciśnieniami - jeden jest do EGR a drugi właśnie do tej przepustnicy, w chwili gdy silnik zakręci się za wysoko, załącza on podciśnienie z vacuum pompy (na alternatorze, razem z pompą oleju) i przepustnica zamyka się odcinając dopływ powietrza - silnik zmniejsza obroty lub gaśnie... Taki odpowiednnik benzynowej odcinki... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość intercross

Witam

Jak w temacie od niedawna jestem posiadaczem super autka Nissan Sunny 2,0l D 1992 z silnikiem CD20 jakies 3-4miesiace

 

lecz samochodzik strasznie mi kopci jezeli obroty skoczą powyzej 3000to tworzy sie czarna wielka chmura, do tego jest słaby z wejsciem na obroty niema problemów ... przyspieszenie jest słabe mam problem z wyprzedzaniem a górek sie boi panicznie ! tj na 3-jce ledwo daje rade 40-50km/h podjechac do karpacza ....

Cisnienie na 3 cylindrach jest ponad 30barów a na 1: 29 barów

Filtry są nowe wymienieone.....

 

zastanawiam sie czy jest w nim komputer? Na forum czytąłem ze byc moze on przestawił sie na tryb awaryjny?

 

Nieiwem moze termostat ? ale wskazówke mam zawsze na srodku

 

Mechanik mówi ze pezmie mi pompe na sprawdzenie i to bedzie mnie kosztowac 400zł ... tyle ze on nie jest pewien czy to pompa i nie daje zadnej gwarancji wiec ccialem poradzic sie was specjalistów :D

 

 

Proszę o pomoc nie tylko ja mój Sunny tez

a swoją drogą witam na forum wszytkich to moj1wszy post

 

Witam

Jak w temacie od niedawna jestem posiadaczem super autka Nissan Sunny 2,0l D 1992 z silnikiem CD20 jakies 3-4miesiace

 

lecz samochodzik strasznie mi kopci jezeli obroty skoczą powyzej 3000to tworzy sie czarna wielka chmura, do tego jest słaby z wejsciem na obroty niema problemów ... przyspieszenie jest słabe mam problem z wyprzedzaniem a górek sie boi panicznie ! tj na 3-jce ledwo daje rade 40-50km/h podjechac do karpacza ....

Cisnienie na 3 cylindrach jest ponad 30barów a na 1: 29 barów

Filtry są nowe wymienieone.....

 

zastanawiam sie czy jest w nim komputer? Na forum czytąłem ze byc moze on przestawił sie na tryb awaryjny?

 

Nieiwem moze termostat ? ale wskazówke mam zawsze na srodku

 

Mechanik mówi ze pezmie mi pompe na sprawdzenie i to bedzie mnie kosztowac 400zł ... tyle ze on nie jest pewien czy to pompa i nie daje zadnej gwarancji wiec ccialem poradzic sie was specjalistów :D

 

 

Proszę o pomoc nie tylko ja mój Sunny tez

a swoją drogą witam na forum wszytkich to moj1wszy post

 

Witam

Mam nadzieję, że uporał się pan z tym problemem, bo ja mam takiego samego nissana który taksamo kopci, jeśli udało sie panu naprawić auto proszę o informację co było przyczyną :rolleyes: problemów

z góry dziękuje i pozdrawiam intercross

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR z tą przepustnicą nie ma nic wspólnego...

 

 

Właśnie że ma - jest to opisane w "sam naprawiam" do almery na str 112. Ta przepustnica ma 2 położenia: swobodny przepływ powietrza i ograniczanie (a nie odcinanie) dopływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...