Gość malyboa Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Witam Jak w temacie od niedawna jestem posiadaczem super autka Nissan Sunny 2,0l D 1992 z silnikiem CD20 jakies 3-4miesiace lecz samochodzik strasznie mi kopci jezeli obroty skoczą powyzej 3000to tworzy sie czarna wielka chmura, do tego jest słaby z wejsciem na obroty niema problemów ... przyspieszenie jest słabe mam problem z wyprzedzaniem a górek sie boi panicznie ! tj na 3-jce ledwo daje rade 40-50km/h podjechac do karpacza .... Cisnienie na 3 cylindrach jest ponad 30barów a na 1: 29 barów Filtry są nowe wymienieone..... zastanawiam sie czy jest w nim komputer? Na forum czytąłem ze byc moze on przestawił sie na tryb awaryjny? Nieiwem moze termostat ? ale wskazówke mam zawsze na srodku Mechanik mówi ze pezmie mi pompe na sprawdzenie i to bedzie mnie kosztowac 400zł ... tyle ze on nie jest pewien czy to pompa i nie daje zadnej gwarancji wiec ccialem poradzic sie was specjalistów Proszę o pomoc nie tylko ja mój Sunny tez a swoją drogą witam na forum wszytkich to moj1wszy post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 jeśłi masz pompe na linke to nie masz żadnego komputera. objawy jakie napisałeś ewidentnie wskazują na zbyt małą ilość powietrza lub zbyt dużą dawkę paliwa, na twoim miejscu sprawdził bym dokłądnie cały ukłąd dolotowy oraz wałek rozrządu no i ustawienie rozrządu, jeśli to wszystko jest ok to zostaje jedynie pompa lub wtryskiwacze. Jeszcze jedno sprawdz lub najlepiej zaślep odrazu EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 lub kompresja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 lub kompresja Cisnienie na 3 cylindrach jest ponad 30barów a na 1: 29 barów Raczej różnica 2barów nie ma takiego wpływu:samochodzik strasznie mi kopci jezeli obroty skoczą powyzej 3000to tworzy sie czarna wielka chmura, do tego jest słaby z wejsciem na obroty niema problemów ... przyspieszenie jest słabe na99% końcówki wtrysków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 -kąt wyprzedzenia wtrysku. Jeśli się znasz przereguluj sam. Mając w perspektywie wizytę w warsztacie nic nie tracisz. -dawka paliwa. Śruba regulacyjna z prawej strony pompy pod ochronnym kapturkiem -jeśli jest EGR to może być zacięta przepustnica przy filtrze powietrza ( w pozycji zamkniętej ) -wykręcając świece żarowe po dłuższej jeździe powinny być brązowe. Jeśli są czarne okopcone - leją wtryski. Potem rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drejk Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 kąt wyprzedzenia wtrysku. Jeśli się znasz przereguluj sam. Mając w perspektywie wizytę w warsztacie nic nie tracisz. Możesz to bardziej objaśnić ?? Też mnie czeka taka regulacja a może bym sam coś zdziałał. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...t=k%B1t+wtrysku To co napisała ruda luzujemy pompę i bardzo delikatne korekty jej położenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drejk Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 http://www.nissanklub.pl/...t=k%B1t+wtryskuTo co napisała ruda luzujemy pompę i bardzo delikatne korekty jej położenia. Wielkie dzięki. Moja Nyska dobrze idzie tylko trochę kopci. Zwiększyłem dawkę paliwa, nie kopciła, od niedawna coś zaczęła :/ Podejrzewam właśnie że może trzeba wyregulować. Jak to nie pomoże to spróbuje z powrotem zmniejszyć dawkę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Elraf Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Kopcenie do kopcenia nie podobne. np u mnie jest że troszkę zakopci gdy odpalę silnik. A potem podczas przyspieszania kiedy mam gaz w dechę też kopci przy spokojne jeździe nie kopci. Z przyspieszeniem nigdy nie było za dobrz ale 15 sec weźnie do 100 wyprzedzać pod górkę bym nie polecał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drejk Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 No to ja mam podobnie, jednak tego dymu jest zbyt dużo kiedy gaz jest w dechę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Elraf Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 No to trzeba porównać efekt kopcenia z podobnym efektem obciążonej ciężarówki lub autobusu. (oczywiście w odpowiedniej skali ;-) ), które także kopcą inaczej z obciążeniem a inaczej bez niego. Pamiętać należy że mimo iż ów silnik zaprojektowany został w pierwszej połowie lat 90 jednak konstrukcja wykonana jest w starszej technologii żadnych Comanrailów itd itp jest zwyczajnie wolnossący czyli jak mercedesy "beczki" dzięki czemu mają wysoką niezawodność, długowieczność jednak z osiągami to nie za bardzo i efekt kopcenia jest inny niż w nowszych technologicznie silnikach diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drejk Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 To wszystko co napisałeś to oczywiście prawda każdy diesel puści dyma. Z ty że mój nie puszcza dyma tylko chmurę Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Walczę z kopceniem na czarno i sporszym zużyciem paliwa już od pewnego czasu... Sprawa ma się tak: Zakopcenie po odpaleniu i przy mocniejszym dodaniu gazu - norma - dostaje większą ilość paliwa, mieszanka robi się bogata i kopci... Kopcenie na siwo gdy silnik jest zimny, po rozgrzaniu ustaje - mogą być niedogrzewające świece... Natomiast kopcenie mocno cały czas na czarno - przyczyn może być kilka: Jeśli kopci, dużo pali ale ciągnie jak bydle - przelany paliwem (diesel żeby "jechał" musi dymić ) Kopci na czarno i nie bardzo chce jechać, głośniej słychać dieslowy klekot - ustawienie kątu wyprzedzenia... Jeśli pracuje normalnie, jedzie w miarę normalnie a i tak dymi jak autobus - lejące wtryski lub źle ustawiona dawka na pompie (dostaje za dużo paliwa)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winiu Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 -jeśli jest EGR to może być zacięta przepustnica przy filtrze powietrza ( w pozycji zamkniętej ) A która to pozycja zamknięta ?? [ Dodano: Pon 14 Lip, 2008 20:31 ] mas444, Witam. Mam pytanie co do otwartej lub zamkniętej przepustnicy powietrza przy filtrze powietrza. Zawór jest otwarty jak przepustnica jest podniesiona czy zamknięta ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 EGR z tą przepustnicą nie ma nic wspólnego... Ta przepustnica służy do gaszenia silnika w razie gdyby nastąpiła nieszczelność i do komór spalania dostał się olej silnikowy (diesel na takim oleju potrafi zakręcić się do kilkunastu tysięcy obrotów!!!! i nie ma możliwości zgaszenia go). Nad kolektorem ssącym są przykręcone dwa zawory sterujące podciśnieniami - jeden jest do EGR a drugi właśnie do tej przepustnicy, w chwili gdy silnik zakręci się za wysoko, załącza on podciśnienie z vacuum pompy (na alternatorze, razem z pompą oleju) i przepustnica zamyka się odcinając dopływ powietrza - silnik zmniejsza obroty lub gaśnie... Taki odpowiednnik benzynowej odcinki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość intercross Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Witam Jak w temacie od niedawna jestem posiadaczem super autka Nissan Sunny 2,0l D 1992 z silnikiem CD20 jakies 3-4miesiace lecz samochodzik strasznie mi kopci jezeli obroty skoczą powyzej 3000to tworzy sie czarna wielka chmura, do tego jest słaby z wejsciem na obroty niema problemów ... przyspieszenie jest słabe mam problem z wyprzedzaniem a górek sie boi panicznie ! tj na 3-jce ledwo daje rade 40-50km/h podjechac do karpacza .... Cisnienie na 3 cylindrach jest ponad 30barów a na 1: 29 barów Filtry są nowe wymienieone..... zastanawiam sie czy jest w nim komputer? Na forum czytąłem ze byc moze on przestawił sie na tryb awaryjny? Nieiwem moze termostat ? ale wskazówke mam zawsze na srodku Mechanik mówi ze pezmie mi pompe na sprawdzenie i to bedzie mnie kosztowac 400zł ... tyle ze on nie jest pewien czy to pompa i nie daje zadnej gwarancji wiec ccialem poradzic sie was specjalistów Proszę o pomoc nie tylko ja mój Sunny tez a swoją drogą witam na forum wszytkich to moj1wszy post Witam Jak w temacie od niedawna jestem posiadaczem super autka Nissan Sunny 2,0l D 1992 z silnikiem CD20 jakies 3-4miesiace lecz samochodzik strasznie mi kopci jezeli obroty skoczą powyzej 3000to tworzy sie czarna wielka chmura, do tego jest słaby z wejsciem na obroty niema problemów ... przyspieszenie jest słabe mam problem z wyprzedzaniem a górek sie boi panicznie ! tj na 3-jce ledwo daje rade 40-50km/h podjechac do karpacza .... Cisnienie na 3 cylindrach jest ponad 30barów a na 1: 29 barów Filtry są nowe wymienieone..... zastanawiam sie czy jest w nim komputer? Na forum czytąłem ze byc moze on przestawił sie na tryb awaryjny? Nieiwem moze termostat ? ale wskazówke mam zawsze na srodku Mechanik mówi ze pezmie mi pompe na sprawdzenie i to bedzie mnie kosztowac 400zł ... tyle ze on nie jest pewien czy to pompa i nie daje zadnej gwarancji wiec ccialem poradzic sie was specjalistów Proszę o pomoc nie tylko ja mój Sunny tez a swoją drogą witam na forum wszytkich to moj1wszy post Witam Mam nadzieję, że uporał się pan z tym problemem, bo ja mam takiego samego nissana który taksamo kopci, jeśli udało sie panu naprawić auto proszę o informację co było przyczyną problemów z góry dziękuje i pozdrawiam intercross Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 EGR z tą przepustnicą nie ma nic wspólnego... Właśnie że ma - jest to opisane w "sam naprawiam" do almery na str 112. Ta przepustnica ma 2 położenia: swobodny przepływ powietrza i ograniczanie (a nie odcinanie) dopływu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.