p_flori Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Wszystko zależy od ilości i przejeżdżanych kilometrów. Jeśli ktoś robi 1 tys. km/na tydzień i musi dolać co tydzień 0,5 l oleju - pomyślcie sami. 4 dolewki na miesiąc. Duża bańka oleju na 2 miesiące ok 200 PLN-ów na 2 miesiące (nie licze najdroższych olejów, ani najtańszych), 1200 PLN na rok - po 2-3 latach zwróci się koszt remontu. Jeśli jednak żre 1 l /1kkm, albo więcej? Wyobraźcie sobie Rzeszów -Wocław tam i z powrotem 1l oleju. Na drugi dzień ta sama trasa - następny. Gdybym te 1 kkm robił w mieście miesięcznie - raz bym dolał i kwita. To, że nowoczesne silniki mają pobór oleju - ok. Ale miska 3l dla takiego olejożłopa jest za mała. Ten silnik nie ma kontrolki niskiego stanu- a jak zaświeci kontrolkę (zwłaszcza z moją babą za kółkiem) zostałby zatarty jak nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DezMond Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 ja po kupnie almerki 1,5 2002r wymienilem wszystkie filtry wlalem MOBIL 1 5W50, troche oleju filtr wsiaknal, po dolewce i przejechaniu 3500km nic nie bierze wiecej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykr1 Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Wiatm! moja almerka ma 100tys przebiegu od wymiany do wymiany 15tys km dolewam 1l oleju castrola 5W-40 C3!! czytajac ten post zastanawiam sie dlaczego moja jeszcze nie bierze?! bo 1L na 15 tys to raczej malo! moja almera jest z niemiec wiec moze maja lepsze silniki! a po drugie co do castrola radze zwrocic uwage na oznaczenie "C3" bo ten olej ma najwyzsza klase API a np na allegro sprzedawane sa oleje niemieckie (i kazdy mysli ze lepsze) 5W40 A3/B4 a jest to gorszy olej! byc moze ci co narzekaja na castrola używali wlasnie tego z allegro natomiast ja używam 5W40 C3 i narazie nie mam problemu z braniem oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 po drugie co do castrola radze zwrocic uwage na oznaczenie "C3" bo ten olej ma najwyzsza klase API a np na allegro sprzedawane sa oleje niemieckie (i kazdy mysli ze lepsze) 5W40 A3/B4 a jest to gorszy olej! byc moze ci co narzekaja na castrola używali wlasnie tego z allegro natomiast ja używam 5W40 C3 i narazie nie mam problemu z braniem oleju Witaj Kolego zanim coś napiszesz, aby się pochwalić, to najpierw poczytaj, popytaj innych, a dopiero potem się chwal. W swoim poście mylisz normy i oznaczenia, a także przeznaczenie oleju silnikowego. Ale po kolei: Są trzy normy SAE, API (amerykańska) i ACEA ( europejska najbardziej restrykcyjna). Norma SAE najczęstrza w użyciu stosuje oznaczenia np.: 0W-30, 5W-50, 10W-60 Normy API i ACEA okreslają klasyfikację jakościową i przeznaczenie oleju silnikowego takie jak aktualnie najwyższa wg API : dla olejów przeznaczonych dla silników benzynowych - SM, a dla tych z zapłonem samoczynnym - CF2. Norma ACEA od 2005 roku stosuje następującą klasyfikację: - dla silników benzynowych i wysokoprężnych: A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5 - dla silników wysokoprężnych w pojazdach ciężarowych: E1 do E5 - dla silników z układami katalitycznymi ( to jest w silnikach benzynowych z trójdrożnymi katalizatorami, a dla wysokoprężnych z filtrem cząstek stałych ): C1, C2, C3, oraz najnowsza C4 Tak więc chwalenie się używaniem oleju silnikowego nieadekwatnego do zastosowanego w samochodzie silnika ( bo Almera nie ma ani filtra cząstek stałych, ani trójdrożnego katalizatora i przez to spełnia niestety tylko normę Euro3, a nie najnowszą Euro4). To po pierwsze. Po drugie jest wiele olejów silnikowych spełniających tak zachwalaną przez Ciebie normę ACEA "C3". Poszukaj to znajdziesz. Gdybyś miał wątpliwości co do moich słów to poczytaj tutaj: http://www.infineum.com/information/tables.html lub tutaj: http://www.lubrizol.com/acea2008/aceac3.asp a nawet chociażby tutaj: http://moto.money.pl/go/338__Oleje_silniko...373405__-1.html Gdybyś rozglądał się za parametrami olejów (głównie do silników benzynowych) to poczytaj tutaj: http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html To na tyle. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykr1 Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 kolego po pierwsze czytaj ze zrozumieniem zanim ty cos napiszesz, nie chwale sie i nic nie pomylilem wyraznie napisalem ze castrol C3 jest olejem jakosciowo lepszym! Castrol A3/B4 ma klase API SL/CF a castrol C3 ma klase API SM/CF. po drugie nie jest to olej nie adekwatny bo olej Castrol 5W40 C3 spelnia rowniez normy A3/B3/B4 wiec ty kolego poczytaj zanim zaczniesz sie chwalic. po trzecie Castrol rekomenduje olej C3 jako 'dobry' do almery po 2000r z silnikiem 1.8 a zalecanym jest Edge 5W-30 (p, q) http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=6287 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 kolego po pierwsze czytaj ze zrozumieniem zanim ty cos napiszesz, nie chwale sie i nic nie pomylilem wyraznie napisalem ze castrol C3 jest olejem jakosciowo lepszym! Castrol A3/B4 ma klase API SL/CF a castrol C3 ma klase API SM/CF. po drugie nie jest to olej nie adekwatny bo olej Castrol 5W40 C3 spelnia rowniez normy A3/B3/B4 wiec ty kolego poczytaj zanim zaczniesz sie chwalic. po trzecie Castrol rekomenduje olej C3 jako 'dobry' do almery po 2000r z silnikiem 1.8 a zalecanym jest Edge 5W-30 (p, q) http://ew5.earlweb.com/re...28&vehicle=6287 Witaj Tak więc odpowiadając na post Waszmości stwierdzam, iż: - niczym się nie chwalę, nie wymieniam żadnego oleju, ani żadnej marki przy której silnik QG18DE pobiera bądź nie pobiera olej silnikowy, staram się jedynie wyjaśnić iż stosowanie tego oleju w benzynowym silniku QG18DE jest bezzasadne. - zachwalany przez Ciebie Castrol Magnatec 5W-40 C3 przez samego producenta oleju został uznany za jedynie "dobry" natomiast "zalecany" jest jednak Castrol EDGE 5W-30 spełniający jak to określiłeś zaledwie ACEA A3/B3 i A3/B4. Pomyślałeś dlaczego? Dlaczego ten zalecany przez Castrola olej posiada specyfikację zgodną z nissanowską ("Electronic Service Manual Nissan Almera N16 Edition: September 2004" - na stronie MA-25 Recommended Fluids and Lubricants QG Engine jest zapisane "Engine oils For Europe API SG, SH, SJ, SL ; ACEA A2 i dalej na stronie MA-26 SAE Viscosity number QG Engine: 5W-30 is preferable)? Dlaczego Nissan nie wymaga się od niego spełniania normy ACEA C3? Po prostu dlatego, że dla silnika QG18DE jak już to napisałem wcześniej jest to bez znaczenia i nie ma żadnego wpływu na branie czy nie branie oleju. Stosowanie oleju spełniającego normę ACEA "C3" w silniku QG18DE nie powinno mu zaszkodzić, ale jest to tzw. przerost formy na treścią. Należy również pamiętać, iż "Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników". Nawet gdyby silnik benzynowy QG18DE dysponował trzyfunkcyjnym, trójdrożnym katalizatorem TCW to i tak lepszym olejem dla niego byłby Castol EDGE 5W-30 z uwagi na niższe wartości popiołu siarczanowego. Z tego co jest powszechnie wiadome nie stosuje się filtra cząstek stałych w silnikach benzynowych. Mam nadzieję, że Waszmość wiesz o co chodzi. Porównaj specyfikacje Castrola Magnateca 5W-40 C3 dostępną tutaj: http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/tech...06?OpenDocument i specyfikację Castrola EDGE 5W-30 (olej wypdukowany w nowszej technologii): http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/tech...E6?OpenDocument Oba ww. oleje są tzw. olejami niskopopiołowymi jednakże z uwagi na niską liczbę TBN powinny być stosowane wyłacznie do paliw wysokiej jakości o bardzo niskiej zawartości siarki. A z tym w Polsce bywa różnie. Im większe zasiarczenie paliwa tym wyższa powinna być całkowita liczba zasadowa TBN zastosowanego oleju silnikowego Osobiście z uwagi na rodzaj zastosowanego w silniku QG18DE katalizatora to gdybym miał wybierać to raczej zdecydowałbym się na Castrola EDGE Sport 5W-40 (również bez sławetnego "C3") chociażby z powodu wyższego niż przy pozostałych wymienionych olejach wskażnika lepkości (popatrz na wykaz olejów, do którego link załączyłem w poprzednim poście - im wyższy wskaźnik lepkości tym mniejsze zmiany lepkości oleju w funkcji temperatury pracy oleju) oraz wyższej liczby TBN. Specyfikacja oleju Castrol EDGE Sport 5w40 tutaj: http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/tech...D8?OpenDocument Olej ten posiada co prawda 2 wyższą % zawartość popiołu siarczanowego, ale w przypadku konstrukcji katalizatora silnika QG18DE nie ma to większego znaczenia. Przykladem może tutaj być chociażby tak zachwalany na tym forum olej Valvoline Max Life 10W-40, który ma zbliżoną do Castrola EDGE Sport 5W-40 procentową zawartość popiołu siarczanowego: pierwszy -1,3% a drugi 1,22%. I co auta na nim jeżdżą, a kierowcy go chwalą. Tak więc mlody kolego nie unoś się honorem i urażoną ambicją, ale posłuchaj faceta, który grubo od ponad 20 lat zajmuje się miedzy innymi olejami silnikowymi. I to byłby koniec wykładu. No może jeszcze trzy uwagi: 1. wiecej wiary w dane dotyczace parametrów oleju i wymagań silników, a mniej w informacje marketingowe na opakowaniach i ulotkach. Nota bene nie należy sugerować się różnicami w etykietach na opakowaniach olejów silnikowych. Z tego co ustaliłem mogą się one różnić zarówno co do szaty graficznej jak i zawartych inform,acji w zależności od rynku na który dany olej jest prokukopwany. 2. w całej rozciągłości zgadzam się z Tobą, iż kupowanie np. oleju silnikowego na serwisach aukcyjnych to loteria i osobiście zbyt cenie sobie dbanie o silnik samochodu, aby tak ryzykować. 2. wlać do układu smarowania silnika swojego samochodu możesz co tylko zechcesz i wybierzesz. Pamiętaj jednak że to Ty i tylko Ty w efekcie poniesiesz e poniesiesz odpowiedzialność za podjętą decyzję. Nigdy nie stwierdziłem, że Twoja decyzja była dobra czy zła. Ja nie jestem od oceniania postępowania innych. Co najwyżej mogę próbować wyjaśnić bezzasadność wyboru i odwodzić od namawiania innych do wybrania tej samej drogi postępowania. To tyle. Pozdrawiam życząc bezawaryjnej jazdy i dokonywania właściwych wyborów. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Należy pamiętać ,że nie zawsze to co nowsze i lepsze wg.etykiety(specyfikacje ) nadaje się do naszego pojazdu.Nie stosując się do informacji zamieszczonych przez producenta pojazdu możemy sobie zaszkodzić.Dotyczy to oleju silnikowego i przekładniowego , płynu hamulcowego,chłodzącego.Zasada jest prosta.Firmę wybieramy do której mamy zaufanie a specyfikacje wybiera producent pojazdu.Jeśli do tego będziemy pilnować stanu,terminowych wymian to wszystko będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dex88 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Czy ktokolwiek stosował olej Mobila 0W-40? Ja od kiedy mam almę takiego stosuję (ponad 2 lata) wymieniełem olej juz z 5-6 x. Zawsze zmieniam jak sie zbliza do 15 tys, nigdy nie przekraczam. Nigdy nie liczyłem, ale zawsze zalewam 2.7L i wtedy mam na samym środeczku miarki bagnetu. Tyle samo mam jak go wymieniam, takze nic go nie pali. Slyszałem opinie, ze nie powinno się lać takiego oleju, ale skoro już jezdze na nim tyle czasu to wątpie by ktoś mnie przekonał Almera 1.8 00' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Mobil odradzany zdecydowanie castrol jest liderem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.