Gość heineken72 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Witam ostatnio założyłem troszkę większe opony i w prawym kole na skętach obciera mi opona o plastikowe nadkole. Dzieje sie tak tylko w jednym kole... a jak sie dobrze przyjzec to koła nie sa jedkanowo ustawiane względem siebie. koło lewe jest jakby na środku błotnika a prawe nie bardzo . Widac to na zdjeciu białym kolorem koło lewe koło prawe wiem że czasem lewe koło może być cofniete od najazdu na kraweżnk ew. drugie od udeżenia w coś. (a tu jest zupełnie odwrotnie) Samochód jeżdzi oki prosto, nie sciąga, nie myszkuje, opony zbiera równo także geometria chyba oki. Tylko te odległości wyszły dopiero teraz przy oponach, nie zwracałem wczesniej uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 A może są luzy w tulei i sworzniu wahacza?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 czyli mialeś ostro przydzwonioną Primerę i nie wyprostowali jej do końca na ramie. Niestety :/ [ Dodano: Sob 05 Kwi, 2008 17:15 ] walona była pewnie prawym przodem dla ścisłości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carfanr Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Zrób geometrię komputerową układu kierowniczego. A dlatego komputerową, że tylko wtedy jest możliwe zmierzenie wartości KĄTA WYPRZEDZENIA SWORZNIA ZWROTNICY. Po tym będziesz wiedział na pewno czy koło jest cofnięte i o ile. Z reguły auto ściąga jeśli wartość kąta jest poza tolerancją. Jeśli kąt będzie ok. to najwidoczniej jedno nadkole jest inaczej ułożone dlatego obciera. czyli mialeś ostro przydzwonioną Primerę i nie wyprostowali jej do końca na ramie. Niestety [ Dodano: Sob 05 Kwi, 2008 17:15 ] walona była pewnie prawym przodem dla ścisłośc trzeba być jasnowidzem, żeby tak twierdzić. Jeśli nim jesteś to :one: . Śmieszne jest sprowadzanie problemu, że koło obciera do dzwonu itd. To forum to chyba nie przedszkole. Zwykłe dostawienie koła przy prędkości to krawężnika może zrobić ten defekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Jest kilka rzeczy od których możesz mieć cofnięte koło.Pierwsza sprawa to skrzywiony wahacz, skrzywione sanki(rama szczątkowa),lub niefachowo wykonana naprawa blacharska.Wjedź na kanał i metrówką zmierz niektóre punkty(np odległość od jednej śruby do drugiej) i porównaj z odległościami z lewej strony.Ja obstawiam na skrzywiony wahacz dolny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 No to odpowiem na pytanie zawarte w temacie. Nie ma możliwości zmiany odległości osi kół. Albo masz krzywy wahacz albo krzywe sanki albo nie wyciągniętą po dzwonku podłogę. Uszkodzony sworzeń na pewno byś zauważył. Żeby koło się tak cofnęło to sworznia musiało by praktycznie nie być. Widziałem identyczny przypadek. Opel Astra, krzywe sanki, auto jeździło prosto, żadnych problemów z zawieszeniem. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 dzięki panowie ... pomierze chyba punkty miarką przy okazji. Z tego co piszecie regulacji nie ma. To może rzeczywiście dolny wachacz, ale chyba nie bede nic kombinował skoro auto jeździ prosto. Moze tak być że mechanicy ustawili cały układ jezdny do istniejących krzywizn i po wymianie może być gożej niż przed ... tyle że opona w zakrętach nie bedzie tarła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.