Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

czy rozstaw osi się reguluje ...


Gość heineken72

Rekomendowane odpowiedzi

Gość heineken72

Witam

ostatnio założyłem troszkę większe opony i w prawym kole na skętach obciera mi opona o plastikowe nadkole.

Dzieje sie tak tylko w jednym kole... a jak sie dobrze przyjzec to koła nie sa jedkanowo ustawiane względem siebie.

koło lewe jest jakby na środku błotnika a prawe nie bardzo . Widac to na zdjeciu białym kolorem

koło lewe

kololewe.JPG

koło prawe

 

koloprawe.JPG

wiem że czasem lewe koło może być cofniete od najazdu na kraweżnk

ew. drugie od udeżenia w coś. (a tu jest zupełnie odwrotnie)

 

Samochód jeżdzi oki prosto, nie sciąga, nie myszkuje, opony zbiera równo

także geometria chyba oki. Tylko te odległości wyszły dopiero teraz przy oponach, nie zwracałem wczesniej uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mialeś ostro przydzwonioną Primerę i nie wyprostowali jej do końca na ramie. Niestety :/

 

[ Dodano: Sob 05 Kwi, 2008 17:15 ]

walona była pewnie prawym przodem dla ścisłości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób geometrię komputerową układu kierowniczego. A dlatego komputerową, że tylko wtedy jest możliwe zmierzenie wartości KĄTA WYPRZEDZENIA SWORZNIA ZWROTNICY. Po tym będziesz wiedział na pewno czy koło jest cofnięte i o ile. Z reguły auto ściąga jeśli wartość kąta jest poza tolerancją. Jeśli kąt będzie ok. to najwidoczniej jedno nadkole jest inaczej ułożone dlatego obciera.

 

czyli mialeś ostro przydzwonioną Primerę i nie wyprostowali jej do końca na ramie. Niestety

 

[ Dodano: Sob 05 Kwi, 2008 17:15 ]

walona była pewnie prawym przodem dla ścisłośc

trzeba być jasnowidzem, żeby tak twierdzić. Jeśli nim jesteś to :one: .

Śmieszne jest sprowadzanie problemu, że koło obciera do dzwonu itd. To forum to chyba nie przedszkole.

Zwykłe dostawienie koła przy prędkości to krawężnika może zrobić ten defekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas.nis

Jest kilka rzeczy od których możesz mieć cofnięte koło.Pierwsza sprawa to skrzywiony wahacz, skrzywione sanki(rama szczątkowa),lub niefachowo wykonana naprawa blacharska.Wjedź na kanał i metrówką zmierz niektóre punkty(np odległość od jednej śruby do drugiej) i porównaj z odległościami z lewej strony.Ja obstawiam na skrzywiony wahacz dolny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to odpowiem na pytanie zawarte w temacie. Nie ma możliwości zmiany odległości osi kół. Albo masz krzywy wahacz albo krzywe sanki albo nie wyciągniętą po dzwonku podłogę. Uszkodzony sworzeń na pewno byś zauważył. Żeby koło się tak cofnęło to sworznia musiało by praktycznie nie być.

Widziałem identyczny przypadek. Opel Astra, krzywe sanki, auto jeździło prosto, żadnych problemów z zawieszeniem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

dzięki panowie ... pomierze chyba punkty miarką przy okazji. Z tego co piszecie regulacji nie ma. To może rzeczywiście dolny wachacz, ale chyba nie bede nic kombinował skoro auto jeździ prosto. Moze tak być że mechanicy ustawili cały układ jezdny do istniejących krzywizn i po wymianie może być gożej niż przed ... tyle że opona w zakrętach nie bedzie tarła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...