Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] wentylator chłodnicy pracuje bez przerwy:(


Gość sza_man
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zauważyłem, że w wentylator chłodnicy rozpoczyna pracę w momencie włączenia silnika (silnik zimny). Podejrzenie padło oczywiście na czujnik ale po odłączeniu go wentylator dalej kręci. Teraz podejrzewam zwarcie w instalacji. Moze ktos poradzi, jak się do tego zabrać żeby zlokalizowac to zwarcie w instalacji. Pozdrawiam

Nissan Micra K11 1997 silnik1000 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj sza_man, Najprawdopodobniej błąd leży w przekaźniku wentylatora.Jak widać na załączonym schemacie to on wysterowuje za pomocą czujnika wentylator.

 

 

 

a66a60c04dee211dm.jpg

 

 

Jest to któryś z przekaźników w skrzynce obok akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik sprawdzony(a przynajmniej tak mi się wydaje) po wyłączeniu silnika pięknie rozłącza obwód. Niestety po uruchomieniu natychmiast zwiera styki - wygląda na to,że dostaje prąd gdzieś na drodze czujnik - przekaźnik. Przypominam,że po zdjęciu wtyczki z czujnika ( dwa piny) wentylator pracuje sobie dalej:( Będę wdzięczny za wszystkie rady jak rozwiązać ten problem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sza_man, Włącz stacyjkę i wyjmij przekaźnik od wentylatora.Będziesz miał pewność co do przekaźnika.Przy zdjętej złączce pomierz wartości na złączce,a następnie przy zdjętym przekaźniku.Przekaźnik może cykać a styki mogą być zespawane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik nie jest sterowany prądem, tylko masą, więc faktycznie możesz mieć przebicie albo czujnik temperatury poszedł się paść (są dwa czujniki, jeden do wentylatora, drugi do zegarów, więc poprawne działanie wskazówki temperatury o niczym nie świadczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam; a mi się widzi że ten przekaźnik już bedzie sterowany z głównego komputera. a komputer bierze sygnał z termistora , co nie zmienia faktu zwarcia lub awarii tego czujnika. i najlepiej wszystko pomierzyć omomierzem i tak jak pisał kolga styki przekaźnika mogą być zespawane( pomiar powie prawde) albo wymiana na nowy . drugi pomiar , czy jest 12V na stykach kostki do tego przekaźnika które zasilają cewke, widać na przekaźniku jakie to wyprowadzenia. tak czy inaczej najszybciej odpowiedzą pomiary miernikiem. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem wasze rady to czujnik pracy wentylatora steruje przekaźnikiem za pomocą masy. Idąc dalej to po zdjęciu złączki z czujnika wentylator powinie przestać kręcić. Tak zrobiłem ale wiatrak działał dalej(na wszelki wypadek zdjąłem wtyczki z obu czujników). Przekaźnik dostaje sterowanie masą mimo braku czujnika w obwodzie. Chyba poddam sie i pojadę do elektryka, chociaż problem bardzo mnie zaciekawił. Dziękuje za pomoc:) Dodam jeszcze że przekażnik też wymieniłem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zdjęciu złączki z czujnika wentylator powinie przestać kręcić. Tak zrobiłem ale wiatrak działał dalej(na wszelki wypadek zdjąłem wtyczki z obu czujników)
Ewidentnie przebicie na odcinku pomiędzy czujnikiem a przekaźnikiem, no chyba, że wiatrak kręci się również, gdy wcale nie ma przekaźnika, wtedy przebicie jest gdzieś w obwodzie wiatraka, zapewne pomiędzy przekaźnikiem a wiatrakiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik temp. cieczy, albo go odłacz na chwilkę, i jak jest padnięty tylko wymiana na nowy cie ratuje, jak sobie nie dasz rady to podjedz do elektryka to tania usługa, czasem nie warto sie samemu bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc.

Rozwiązanie problemu było banalne - przebicie masy na kablu łączącym czujnik z przekaźnikiem. Zrobiłem obejście na nowym kablu i ... gra i buczy:) Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się pod temat.

Przeczytałem dziś chyba wszystkie posty dotyczące wymiany płynu chłodniczego i mam teraz w głowie niezły bajzel! :< U mnie sprawa wygląda tak: wymieniłem termostat (znajomy mechanik) i spuścił płyn, ale tylko połowę, tak żeby nie ciekło. Wszystko jest okej, auto się szybko grzeje, ciepłe powietrze leci do kabiny, a wskazówka znajduję się troszkę poniżej połowy. Problem polega na tym że mam PUSTY zbiorniczek wyrównawczy i teraz mam pytania:

1. Czy jak go odkręce i doleje płynu tak do połowy zbiorniczka, to układ mi sie zapowietrzy?

2. Czy może najlepiej jest wymienić cały płyn?

3. Czytałem też na forum, że kilku urzytkowników po wymianie płynu chłodniczego musiało wymieniać uszczelkę pompy wody.

Jeszcze raz podkreślam, że wszystko jest u mnie wporzadku, tylko własnie zastanawia mnie ta pustka w zbiorniczku.

Dzięki za odpowiedź i z góry przepraszam, że piszę o czymś co było, ale naprawdę jestem lekko zmieszany, a nie chce namieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smoła, Pustka w zbiorniczku jest ponieważ stygnący silnik zasysa płyn ze zbiorniczka,dolewaj tak długo aż przestanie ubywać .Wtedy dopiero układ będzie w pełni odpowietrzony.

Oczywiście byłoby najlepiej podczas wymiany termostatu wymienić cały płyn ,ale jeśli nie jest on stary to możesz to zrobić w przyszłym sezonie lub przy następnej okazji :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alfabox0266

Powiedz mi, w którym momęcie najlepiej jest dolać tego płynu? Jak silnik jest zimny np. po nocy, czy jak się nagrzeje? No i czy mam go dolewać jak silnik jest załączony czy nie? No i czy muszę potem poczekać aż się włączy wentylator? Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smoła, Dolewaj,ale do zbiorniczka i to obojętnie w jakim momencie,jeśli tylko zauważysz że się robi mało a silnik podczas stygnięcia będzie zasysał płyn.Podczas pracy silnika będzie się mieliło a jakieś bąbelki zawsze wylądują pod korkiem i zostaną wypchnięte do zbiorniczka a na ich miejsce stygnący układ sassie płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'08alfabox0266 Dzięki za odpowiedź :):) . Dolałem do zbiorniczka (prawie pod korek) rano przed wyjazdem do pracy, a jak dojechałem na miejsce (ok 10 km), to zajrzałem pod maskę i widać było że płynu troche ubyło, więc wygląda na to, że jest ok. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...