Gość tomkoziolek Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Piszę drugiego posta , ponieważ nikt nie odpowiada i po przeczytaniu kilkunastu postów innych forumowiczów zaczynam wątpić w moja diagnozę. Problem jest następujący : Zimny silnik - odpadlam, słychać rozrząd z lewej strony przez 2-3 sekundy ( później już nie słychać łańcuszków ) , później zaczyna coś szumieć i chrobotać ( taki jakby hałas zacierania się czegoś ) Po rozgrzaniu silnika hałas jest nadal słyszalny ale mniej. Hałas dochodzi z okolicy pompy wody i wspomagania. Napomknę tylko że niedawno miałem wymieniany pasek . Aha wspomaganie na razie jest , przy maksymalnie skręconych kołach słychać troszke pompę ale nie za mocno. Czy taki hałas może wydawać podająca pompa wody ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragomir Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 To mogą być łożyska napinaczy paska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Taki chrobot słyszę codziennie w aucie ojca. Pompa wody powoli daje o sobie znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 witam; ja stawiam na łożysko najszybciej napinacza jest pojedyńcze. potem pompy. zależy ile masz pasków , potem wspomaganie i na końcu alternator. można zdejmować po kolei paski i na chwile odpalać auto , wtedy zobaczysz na którym pasku hałasuje. teraz ostatnia sprawa poluzuj napinacz paska który był wymieniany, pewnie jest za mocno dokręcony. pozdro. napisz do czego doszedłeś lub nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomkoziolek Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 Trochę to wszystko trwało , oto do czego doszedłem. Wymieniłem pompę wody , założyłem nowy pasek i .......... niestety piski i hałas z prawej strony dalej pozostał. Co ciekawe gdy położyłem sie pod samochód wydaje się , że słychać ten hałas w okolicach pompy wspomagania i napinacza paska. Jest jeszcze jedna sprawa , ostatnio jak przejechałem się biedronką mojej lubej to miałem wrażenie że wspomaganie kiepściutko działa. Czy to może oznaczać jakiś problem z pompą . Jeżeli tak to proszę kolegów o pomoc w doborze pompy - K11 z 1996 r z listopada. Czy pompa od k11 z 98 będzie pasować ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Sola Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 A ile ma kilometrów żeby miała padać pompa wody? W moim też brzęczy i jeździ dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Witam Mam dokladnie ten sam problem w Micrze zony. Pojawil sie okolo tygodnia temu. Jest to rytmiczny dzwiek przypominajacy postukiwanie, ktory podczas jazdy przechodzi w odglos ocierania. Co wedlug was moze byc tego przyczyna? Dodam, ze pompa wodna zmieniona zostala ok 5 miesiecy temu na nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robnet Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Mam podobny problem w nowo kupionej Micrze. Cos rytmicznie "szura" przy silniku. Mechanik przy wymianie oleju powiedzial ze mam rozrzad do roboty. Konkretniej chyba chodzilo mu o napinacze lancucha bo samego lancuszka nie slysze. Jestes pewien ze chodzi tu o pompy? Moze ktos inny wie czy to szuranie moze byc zwiazane z padajacymi napinaczami? Zakladam tez ze mechanik chcial mnie naciagnac na niepotrzebne (i kosztowne) grzebanie przy rozrzadzie... :/ Mam tez jeszcze jeden objaw. Czasem przy odpalaniu na zimny silnik slychac przez krotki czas (wlasnie te 2-3 sek) jakis dziwny dzwiek. Nie wydaje mi sie aby byl jakis metaliczny tak jak to napisal tomkoziolek Zimny silnik - odpadlam, słychać rozrząd z lewej strony przez 2-3 sekundy ( później już nie słychać łańcuszków ) ale chcialem sie upewnic. W micrach sa ponoc hydrauliczne napinacze lancuchow. Przy zimnym odpalaniu nie ma jeszcze cisnienia oleju zeby naciagnac dobrze lancuch. Moje pytanie jest takie: czy nawet w dobrym silniku sprawnym na 100% moze byc cos slychac przez te 2-3 sek po odpaleniu zanim zgasnie kontrolka cisnienia oleju? Podejrzewam o te dzwieki tez rozrusznik bo czasem rozrusznik odpala silnik ale przez doslownie 0.2 sek i ucicha. Po puszczeniu kluczyka ze sprezynki silnik pracuje jakdyby rozrusznik wogole nie swirowal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekG Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Witam od tygodnia jestem posiadaczem Nissana Micry 1.0 z kwietnia 96r przebieg 129tys. km. Również moich uszu dochodzą dziwne hałasy przy silniku z tym ,że nie słychać przy odpalaniu łańcucha jedynie przez cały czas słychać z rozrządu szumy i chrobotanie ,tak jakby łożysko (na wyższych obrotach mniej). Poprzedniemu właścicielowi w serwisie jedynie powiedziano ,że naprawa nie jest jeszcze konieczna ,lecz nie poinformowali go o rodzaju usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robak Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Ja takie odgłosy mam od zimy, narazie smiagam ale rozrząd do roboty. Mam szumy i ocieranie ale tez czasem cos głucho stuka jagby napinacz. Odkręciłem osłonke z boku silnika i didac tam koła zębate i górny napinacz. Na napinaczu jest mały rowek od łancucha ale na dolnym łancuchu mam luz na kole wiec dolny napinacz napewno tez do wymiany. Koszt to zestaw z allegro za 550 + 200 / 250 robota. Mysle ze to nie durzy koszt jak na 155 tys km które moja micra zrobiła według stanu licznika. Mam zamiar to robic ale jakos nie umiem sie za to zabrac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 U mnie w Micrze z silnikiem 1,4 z 2000 r. też coś szura ale nie cały czas. Czy jak jest do wymiany coś przy rozrządzie to będzie szurać cały czas? Może to nie rozrząd? A jeżeli tak to jakich części szukać? Jakieś rolki, napinacze czy raczej cały rozrząd? Może łańcucha nie trzeba wymieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomkoziolek Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Po kilku tygodniach jazdy z hałasem przy silniku pojechałem w końcu do innego speca od japończyków. Po przedstawieniu problemu z hałasem otworzył maskę , wziął WD40 !!!!!!!!! i co zrobił - psiknął na paski , od wspomagania ( cienki czterorowkowy oraz na szeroki sześciorowkowy ) . Okazało się że szumy , piski i chrobotanie natychmiast znikło. Mechanik powiedział , że często bywa tak że paseki mają wadę i zostawiają zabrudzenie na rolkach co powoduje hałas , szum i obcieranie. Powiedział także że najlepiej do Micrusi stosować paski BOSH bo są nieco twardsze i nie hałasują. Tak na marginesie miałem założonego wcześniej CONTITECH-a i to on hałasował. PROBLEM ROZWIĄZANY - a ja głupi wymieniłem pompę wody za 200 zł :-((( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.