frezeer Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Szukalem podobnych tematow ale wszystkie sie sprowadzaja do wymiany przeplywomierza. Przeplywomierz mam nowy a samochod na pol baku przejezdza mi maks 250km :/ niezaleznie od stylu jazdy spalanie jest takie samo. Co moze byc nie tak bo to chyba nie jest normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość snk Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Też to zaobserwowałem ale ja mam 2,2 DCi 136HP Jazda w Warszawie oczywiście korki. Jazda spokojna i nic sie nie zmienia. Olej wymieniony, filtr oleju wymieniony, filtr powietrza wymieniony.... Najgorsze, że nie działa komputer i nie pokazuje spalania średniego. Jednak pokazuje ile zostało do przejechania. Może ja muszę przepływomierz wymienić. Nie wahają mi się obroty. Więc po co?.,.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wit Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 U mnie w 2.2di paliła około 1,5 litra więcej na setke tylko dlatego, że w lewym, przednim kole z jednej strony docisk nie puszczał i docierał się klocek... Hample się nie paliły a jednak opór był spory, przy małych prędkościach nie wyczuwałem a tu taka zmiana... W almach częstym problemem jest przy tylnych kołach gromadzenie się rydzy i blokowanie hampli co może powodowac takze spore opory, ale w Twoim przypadku to faktycznie chyba nie to - bo o takim spalaniu to jeszcze nie słyszałem. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość snk Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Jest możliwe sprawdzenie tego powiedzmy na parkingu bez większej zabawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wit Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 w tym roku kółka z zimy na letnie zmieniałem sobie sam, tylko dlatego zauwazylem ze tylne tarcze strasznie zardzewialy gdzie klocki ich nie "głaszczą" dlatego elegancko wszystko przeczyściłem z tyłu i się sporo poprawiło z przodu raczej z gromadzeniem się rdzy w almerach nie ma problemu, ale u mnie zapiekł się jeden z docisków czy odcisków nie wiem jak to fachowo się nazywa sprawa jest trywialnie prosta, jeśli kiedykolwiek ktoś bawił się kluczami i zna podstawy podstaw wystarczy rozkręcić hample przeczyścić, użyć odpowiedniego smaru (coś tam molibdenowego on ma w sobie) chodzi o odporność na temperatury i po temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 co dziwne w trasie mi wyszlo spalanie 4,4l przy predkosci okolo 100km :/ kupujac ten samochod liczylem na spalanie na poziomie 6-6,5 a tu takie buty :/ chyba sie przejade do mechanika i sprawdze klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 co dziwne w trasie mi wyszlo spalanie 4,4l przy predkosci okolo 100km :/ kupujac ten samochod liczylem na spalanie na poziomie 6-6,5 a tu takie buty :/ chyba sie przejade do mechanika i sprawdze klocki ze skrajności w skrajnośc, spalanie 4,4 przy tym silniku to wg mnie mistrzostwo świata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 moze rezerwa oszukuje :/ podane spalanie jest oczywiscie plus minus , na 11l ponad 240km po czym zapalila sie rezerwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 moze komp nie umie liczyc? zatankuj auto do pelna, przejedz z 300-400km i zatankuj znowu do pelna- wtey bedziesz wiedzial dokladnie ile Ci pali - moze wynik nie bedzie az taki straszny? z obcierajacymi klockami raczej bys takiego wyniku w trasie nie uzyskal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 hmm a moze przy zlych obrotach zmieniam biegi? wszyscy mi radza zmieniac tak 2-20km/h 3-40km/h 4-60km/h 5-80km/h obroty sa wtedy niskie nawet turbina nie pompuje Szczerze mowiac ja wole zminiac przy okolo 4500 bo i tak spalanie jest prawie takie same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 hmm a moze przy zlych obrotach zmieniam biegi? wszyscy mi radza zmieniac tak2-20km/h 3-40km/h 4-60km/h 5-80km/h obroty sa wtedy niskie nawet turbina nie pompuje Szczerze mowiac ja wole zminiac przy okolo 4500 bo i tak spalanie jest prawie takie same Kolego, turbina to takie cuś co chodzi cały czas, nie można więc mówić, że nie pompuje czy się nie załącza. Co do zmiany biegów, nie sugeruj się prędkością, a "słuchaj" silnika i jeździj na wyczucie. Modne ostatnio pojęcie ECO DRIVINGu, sugeruje jazdę na możliwie jak najwyższym biegu przy możliwie jak najniższych obrotach, ale to temat bardzo rozległy. Może Twoje problemy ze spalaniem, wiążą się z jazdą na bardzo krótkich odcinkach, przez co, auto jest ciągle niedogrzane ?? Ja rozwiązania też zacząłem szukać od przepływomierza, a stary okazał się dobry. Powodem dużego spalania, było to co napisałem powyżej, ale teraz jest cieplej i jeżdżę dalej, więc mam spokój. Co do tankowania, tankuj zawsze do pełna, wtedy będziesz mial najdokładniejsze dane i najłatwiej policzyć spalanie, bywa, że kompy oszukują. Przy tym sposobie, żaden Ci nie będzie potrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Trase jaka nacodzien pokonuje to 20km. 3/4 stoje w korku, a co do turbiny to ja wiem ze ona pompuje ale kopa daje przy okolo 2500obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 To może być powodem duzego spalania, ale chyba nie, aż tak dużego. Przy obecnych temperaturach, wlaściwą temp złapiesz już po 4-5 km jazdy więc może poszukaj, tak jak pisali wcześniej, czy z hamulcami wszystko w porządku. Ja swoją drogą, pomimo, że napisałeś o nowym przepływomierzu, sprawdziłbym jego wskazania. PS Tym dieslem jeździsz do 4,5 tys obrotów? NIe bolą Cie uszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wit Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Ja zimą 2.2di robiąc w dwie strony do 8 km w korkach dziennie spalałem max 8,5 litra/100km przy delikatnej jezdzie - Dodam, że przy mrozach dokładnie po 2-4 km w korku dopiero autko osiągało przyzwoitą temp. Aktualnie w cyklu mieszanym osiągam 6,8 (przy zupełnej pewności że hamulce są OK i ciśnienie w oponkach mam 2,5 przod i 2,4 tyl) Jeśli mowa o pół baku to faktycznie jest możliwe przejechanie 500km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Aktualnie w cyklu mieszanym osiągam 6,8 (przy zupełnej pewności że hamulce są OK i ciśnienie w oponkach mam 2,5 przod i 2,4 tyl) Jeśli mowa o pół baku to faktycznie jest możliwe przejechanie 500km Masz hatchbacka, sedana czy tino? Bo ciśnienie, ktore podałes to "trochę" duże jest w stosunku do tego co zaleca producent. Bez obciążenia przód i tył 2,1, z dużym obciążeniem 2,3 przód i tył 2,3 albo 2,4 o ile się nie mylę. Piszę o ciśnieniu dla letnich opon, dla zimowych zalecają nieznacznie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wit Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 hatchback przod zalecaja do 2.5 tyl do 2.3 (ja mam 2.4) - ale czesto jak jade poza miasto, pelno klamotow dzieci, wozek, itd to to cisnienie mi sie wydaje ze jest dla sporego obciazenia zimą miałem mniejsze cisnienie z uwagi na zalecaną przyczepność... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 hatchback przod zalecaja do 2.5 tyl do 2.3 (ja mam 2.4) - ale czesto jak jade poza miasto, pelno klamotow dzieci, wozek, itd to to cisnienie mi sie wydaje ze jest dla sporego obciazenia zimą miałem mniejsze cisnienie z uwagi na zalecaną przyczepność... I takie wskazania masz na tej tabliczce przy drzwiach kierowcy???? szok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość snk Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 co do spalania się zastanawiam nad sondą? Jakie mogą być objawy "fizyczne"? Czarny dym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 herson do 4,5tys podoba mi sie dzwiek tego silnika :diabel2: [ Dodano: Wto 15 Kwi, 2008 22:59 ] a wracajac do spalania to najwiecej kilometrow przejezdzam na paliwie ze statoilu :> na tym paliwie spalanie jest w miare akceptowalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wit Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 hatchback I takie wskazania masz na tej tabliczce przy drzwiach kierowcy???? szok U mnie wlepka mówi: małe obciążenie: 2,3 i tył 2,1 duże obciążenie: 2,5 i tył 2,3 A co Ty masz inne? Mogę to zrozumieć bo jak wchodzę na stronki producentów np. Continental to podają tylko jedną opcję 2,3 i 2,1... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczeszek Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 moja almerka 2,2 di pali jakies 6 litrow i raczej staram sie nie przekraczac 3000 obr. troszke lrzejsza noga i bedzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 a ile litrow zostaje w baku jak sie zalaczy rezerwa? i ile sie da na tym przejechac? probowal ktos? u mnie na rezerwie ta wskazowka spada szybko ponizej czerwone pole dlatego odrazu jak sie zaswieci to na wszelki wypadek tankuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wit Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 U mnie po zapaleniu się tzw "żyda" robie jeszcze w trasie spokojnie 80km następnie leje do pełna i wygląda na to, że mam jeszcze 3-4 litry w baku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 hatchback I takie wskazania masz na tej tabliczce przy drzwiach kierowcy???? szok U mnie wlepka mówi: małe obciążenie: 2' date='3 i tył 2,1 duże obciążenie: 2,5 i tył 2,3 A co Ty masz inne? Mogę to zrozumieć bo jak wchodzę na stronki producentów np. Continental to podają tylko jedną opcję 2,3 i 2,1...[/quote'] U mnie jest tak jak pisałem wczesniej Normalne obciążenie przód 2,1 tył 2,1 Duże obciążenie przód 2,3 tył 2,4 Dane z "naklejki" przy drzwiach Skąd w takim razie takie różnice???? Nie mówimy o producentach opon, tylko o danych podanych przez producenta auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wit Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Moje 2.2di jest z Austrii - taka troche lepsza wersja. Standardowo jezdzila na alufelgach 16" więc może stąd większe ciśnienie niż u Ciebie domniemywam na 15" stalowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.