Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2,2Di bardzo duze spalanie


frezeer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukalem podobnych tematow ale wszystkie sie sprowadzaja do wymiany przeplywomierza.

Przeplywomierz mam nowy a samochod na pol baku przejezdza mi maks 250km :/ niezaleznie od stylu jazdy spalanie jest takie samo. Co moze byc nie tak bo to chyba nie jest normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to zaobserwowałem ale ja mam 2,2 DCi 136HP

Jazda w Warszawie oczywiście korki. Jazda spokojna i nic sie nie zmienia.

Olej wymieniony, filtr oleju wymieniony, filtr powietrza wymieniony....

Najgorsze, że nie działa komputer i nie pokazuje spalania średniego. Jednak pokazuje ile zostało do przejechania.

Może ja muszę przepływomierz wymienić. Nie wahają mi się obroty. Więc po co?.,..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 2.2di paliła około 1,5 litra więcej na setke tylko dlatego, że w lewym, przednim

kole z jednej strony docisk nie puszczał i docierał się klocek...

 

Hample się nie paliły a jednak opór był spory, przy małych prędkościach nie wyczuwałem

a tu taka zmiana...

 

W almach częstym problemem jest przy tylnych kołach gromadzenie się rydzy i blokowanie

hampli co może powodowac takze spore opory, ale w Twoim przypadku to faktycznie

chyba nie to - bo o takim spalaniu to jeszcze nie słyszałem.

 

W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym roku kółka z zimy na letnie zmieniałem sobie sam, tylko dlatego

zauwazylem ze tylne tarcze strasznie zardzewialy gdzie klocki ich nie "głaszczą"

dlatego elegancko wszystko przeczyściłem z tyłu i się sporo poprawiło

 

z przodu raczej z gromadzeniem się rdzy w almerach nie ma problemu, ale u mnie

zapiekł się jeden z docisków czy odcisków nie wiem jak to fachowo się nazywa

 

sprawa jest trywialnie prosta, jeśli kiedykolwiek ktoś bawił się kluczami i zna podstawy

podstaw :) wystarczy rozkręcić hample przeczyścić, użyć odpowiedniego smaru

(coś tam molibdenowego on ma w sobie) chodzi o odporność na temperatury i po temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dziwne w trasie mi wyszlo spalanie 4,4l przy predkosci okolo 100km :/ kupujac ten samochod liczylem na spalanie na poziomie 6-6,5 a tu takie buty :/ chyba sie przejade do mechanika i sprawdze klocki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dziwne w trasie mi wyszlo spalanie 4,4l przy predkosci okolo 100km :/ kupujac ten samochod liczylem na spalanie na poziomie 6-6,5 a tu takie buty :/ chyba sie przejade do mechanika i sprawdze klocki :D

ze skrajności w skrajnośc, spalanie 4,4 przy tym silniku to wg mnie mistrzostwo świata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze komp nie umie liczyc? ;)

 

zatankuj auto do pelna, przejedz z 300-400km i zatankuj znowu do pelna- wtey bedziesz wiedzial dokladnie ile Ci pali - moze wynik nie bedzie az taki straszny? :)

 

z obcierajacymi klockami raczej bys takiego wyniku w trasie nie uzyskal... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a moze przy zlych obrotach zmieniam biegi? wszyscy mi radza zmieniac tak

2-20km/h

3-40km/h

4-60km/h

5-80km/h

obroty sa wtedy niskie nawet turbina nie pompuje

Szczerze mowiac ja wole zminiac przy okolo 4500 bo i tak spalanie jest prawie takie same :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a moze przy zlych obrotach zmieniam biegi? wszyscy mi radza zmieniac tak

2-20km/h

3-40km/h

4-60km/h

5-80km/h

obroty sa wtedy niskie nawet turbina nie pompuje

Szczerze mowiac ja wole zminiac przy okolo 4500 bo i tak spalanie jest prawie takie same :D

 

Kolego, turbina to takie cuś co chodzi cały czas, nie można więc mówić, że nie pompuje czy się nie załącza.

Co do zmiany biegów, nie sugeruj się prędkością, a "słuchaj" silnika i jeździj na wyczucie.

Modne ostatnio pojęcie ECO DRIVINGu, sugeruje jazdę na możliwie jak najwyższym biegu przy możliwie jak najniższych obrotach, ale to temat bardzo rozległy.

 

Może Twoje problemy ze spalaniem, wiążą się z jazdą na bardzo krótkich odcinkach, przez co, auto jest ciągle niedogrzane ?? Ja rozwiązania też zacząłem szukać od przepływomierza, a stary okazał się dobry.

Powodem dużego spalania, było to co napisałem powyżej, ale teraz jest cieplej i jeżdżę dalej, więc mam spokój.

 

Co do tankowania, tankuj zawsze do pełna, wtedy będziesz mial najdokładniejsze dane i najłatwiej policzyć spalanie, bywa, że kompy oszukują. Przy tym sposobie, żaden Ci nie będzie potrzebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być powodem duzego spalania, ale chyba nie, aż tak dużego. Przy obecnych temperaturach, wlaściwą temp złapiesz już po 4-5 km jazdy więc może poszukaj, tak jak pisali wcześniej, czy z hamulcami wszystko w porządku.

Ja swoją drogą, pomimo, że napisałeś o nowym przepływomierzu, sprawdziłbym jego wskazania.

 

PS Tym dieslem jeździsz do 4,5 tys obrotów? NIe bolą Cie uszy? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zimą 2.2di robiąc w dwie strony do 8 km w korkach dziennie spalałem max 8,5 litra/100km przy delikatnej jezdzie - Dodam, że przy mrozach dokładnie po 2-4 km w korku dopiero autko osiągało przyzwoitą temp.

 

Aktualnie w cyklu mieszanym osiągam 6,8 (przy zupełnej pewności że hamulce są OK i ciśnienie w oponkach mam 2,5 przod i 2,4 tyl)

 

Jeśli mowa o pół baku to faktycznie jest możliwe przejechanie 500km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie w cyklu mieszanym osiągam 6,8 (przy zupełnej pewności że hamulce są OK i ciśnienie w oponkach mam 2,5 przod i 2,4 tyl)

 

Jeśli mowa o pół baku to faktycznie jest możliwe przejechanie 500km :)

 

Masz hatchbacka, sedana czy tino? Bo ciśnienie, ktore podałes to "trochę" duże jest w stosunku do tego co zaleca producent.

Bez obciążenia przód i tył 2,1, z dużym obciążeniem 2,3 przód i tył 2,3 albo 2,4 o ile się nie mylę. Piszę o ciśnieniu dla letnich opon, dla zimowych zalecają nieznacznie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hatchback

 

przod zalecaja do 2.5 tyl do 2.3 (ja mam 2.4) - ale czesto jak jade poza miasto, pelno klamotow dzieci, wozek, itd to to cisnienie mi sie wydaje ze jest dla sporego obciazenia

 

zimą miałem mniejsze cisnienie z uwagi na zalecaną przyczepność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hatchback

 

przod zalecaja do 2.5 tyl do 2.3 (ja mam 2.4) - ale czesto jak jade poza miasto, pelno klamotow dzieci, wozek, itd to to cisnienie mi sie wydaje ze jest dla sporego obciazenia

 

zimą miałem mniejsze cisnienie z uwagi na zalecaną przyczepność...

 

I takie wskazania masz na tej tabliczce przy drzwiach kierowcy???? szok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

herson do 4,5tys :D podoba mi sie dzwiek tego silnika :diabel2:

 

[ Dodano: Wto 15 Kwi, 2008 22:59 ]

a wracajac do spalania to najwiecej kilometrow przejezdzam na paliwie ze statoilu :> na tym paliwie spalanie jest w miare akceptowalne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hatchback

 

I takie wskazania masz na tej tabliczce przy drzwiach kierowcy???? szok

 

U mnie wlepka mówi:

 

małe obciążenie: 2,3 i tył 2,1

duże obciążenie: 2,5 i tył 2,3

 

A co Ty masz inne? Mogę to zrozumieć bo jak wchodzę na stronki producentów

np. Continental to podają tylko jedną opcję 2,3 i 2,1...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile litrow zostaje w baku jak sie zalaczy rezerwa? i ile sie da na tym przejechac? probowal ktos? u mnie na rezerwie ta wskazowka spada szybko ponizej czerwone pole dlatego odrazu jak sie zaswieci to na wszelki wypadek tankuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hatchback

 

I takie wskazania masz na tej tabliczce przy drzwiach kierowcy???? szok

 

U mnie wlepka mówi:

 

małe obciążenie: 2' date='3 i tył 2,1

duże obciążenie: 2,5 i tył 2,3

 

A co Ty masz inne? Mogę to zrozumieć bo jak wchodzę na stronki producentów

np. Continental to podają tylko jedną opcję 2,3 i 2,1...[/quote']

 

U mnie jest tak jak pisałem wczesniej

Normalne obciążenie przód 2,1 tył 2,1

Duże obciążenie przód 2,3 tył 2,4

 

Dane z "naklejki" przy drzwiach

 

Skąd w takim razie takie różnice????

Nie mówimy o producentach opon, tylko o danych podanych przez producenta auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...