Gość bronko Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Witam Mam ostatnio taki problem iż zaczął mi się pocić zacisk koła przedniego. Wiem że nowego nie kupie, używany ogólnie ciężko trafić. Ale udało mi się znaleźć gumki reparaturki. I chciałem się dowiedzieć gdzie można zawieźć taki zacisk + gumki żeby ktoś(warsztat) to zrobił. I jaki może być orientacyjny koszt takiej usługi. Regeneracja zacisków czy jak to się powinno znać. Szukam warsztatu na trasie Bytom-Zabrze-Gliwice Albo jak jest gdzieś opis jak to zrobić samemu to linka. Pozdrawiam i z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Fakt, że są to zaciski o tłoczkach przeciwbieżnych ale zasada regeneracji ta sama. http://www.capri.pl/page/1869 Po odkręceniu zacisku, zdejmujesz osłonę przeciwkurzową, tłoczek wyciskasz pedałem hamulca aż praktycznie wyjdzie. Cieknący płyn zbieraj do miski podłożonej pod zacisk. Zaciskasz przewód morsem (tylko z czuciem, nie za mocno). Wyjęty tłoczek czyścisz papierem 1000 z osadu lub wymieniasz na nowy. Zacisk czyścisz z osadu i wycierasz do sucha. Zakładasz nową oszczelkę tłoczka, smarujesz wszystko smarem do tłoczków i składasz. Ostrożnie zakładasz osłonę przecikurzową (tak by jej nie porwać) i pierścień rozpierający. Zakładasz zacisk, zakładasz klocki, przykręcasz przewód hamulcowy. Napełniasz zacisk przy odkręconym odpowietrzniku. CAłY CZAS KONTORLUJESZ POZIOM PłYNU W ZBIORNICZKU. Odpowietrzasz hamulce i z głowy. To tak po krótce. Robota mało skomplikowana. Regeneracja moich zacisków zajęła mi ~3 godziny a robiłem to pierwszy raz. pzdr [ Dodano: Pon 07 Kwi, 2008 17:53 ] najwięcej problemu było z nałożeniem nowej osłony przeciwkurzowej ale to standard jak się robi pierwszy raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 - zrób to sam jak kolega wspomniał. W Warsztacie Cie zgolą. Zejdzie im moze 15 minut, moze 2h (w zaleznosci od tego czy w sunny juz to robili czy widza to pierwszy raz na oczy) - ale i tak policza Ci duzo. Moim zdaniem koszt takiej wymiany nie powiniene wyniesc wiecej niz 50-100zl, ale nie oszukujmy sie - dzisiaj mechaniorom za 50zl nie chce sie palcem w nosie dłubac. Zrób to sam, jest to na prawde proste, wymaga troche cierpliwosci i precyzji. Jesli nie masz smarów do uszczelek - olej je, fajnie jak są, ale bez nich tez bedzie dobrze, tylko trudniej włożyc tłoczki. Poczytaj jaką metodą górną osłonę wymienic. Jest najbardziej klopotliwa jak juz przedmówca dodał - ale jak rozgryziesz jak to zrobic to nie jest tak trudno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.