Gość konradmatyja Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Witam. Ze względu na posiadaną francuską instrukcję oraz wiele dyskusji ze znajomymi zapodam taki temat. 1 Przy jakich obrotach załącza się turbo? 2 Do jakich kręcić można zimny silnik 3 Czy czekać i ile przed zgaszeniem silnika po jeździe? Co do ostatniego jest najwięcej skrajnych opinii, a nie wiem co na to firmowy manual. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Kondor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PltnikVratko Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Witam, Kiedyś któryś z uczestników Forum zapisał Dziesięć Przykazań dla Diesla. Tych dziesięć przykazań powinno odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania i wątpliwości. Przykazania te były wpisane bodajże w wątek o depresatorach do paliw (spróbuj odnaleźć). Mam nadzieję, że autor się nie obrazi, jeśli zastaną powtórzone. 1. Nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie będziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu. 2. Przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz. 3. Czcij turbinę swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją będziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała ciśnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz. 4. Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie. 5. Zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże. Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc, smyku. Jeśli paliwo dobre tankujesz - wtedy dodatków nie potrzebujesz. 6. Dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m 7. dbać o szczelność przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią. Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie. 8. Filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świeży był zawsze w klekocie. 9. Pilnować będziesz wymian paska rozrządu niczym Minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku". 10. Nie dopuścisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej. Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ... Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował monstrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Witam.Ze względu na posiadaną francuską instrukcję oraz wiele dyskusji ze znajomymi zapodam taki temat. 1 Przy jakich obrotach załącza się turbo? 2 Do jakich kręcić można zimny silnik 3 Czy czekać i ile przed zgaszeniem silnika po jeździe? Co do ostatniego jest najwięcej skrajnych opinii, a nie wiem co na to firmowy manual. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Kondor Kolega w 10 przykazaniach wlasciwie wszystko przekazal, nic tylko bez zartow stosowac. ja dopisze odp. do ostatniego pytania, jako ze diesli uzywam niemal od urodzenia Po dluzszej i wysilonej jezdzie conajmnie 1-2 minuty trzymaj silnik na chodzie tzw. idle to pozwoli turbinie ostygnac, a tak robiac mozesz byc pewny ze turbina ci sie odwdzieczy. Chodzi o to ze gdy zatrzymasz silnik odrazu przerywasz doplyw oleju do rozgrzanej turbiny.... reszte niech ci podpowie wyobraznia. szerokiej drogi reszte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.