Gość midjih Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Witam serdecznie, po dość długim okresie szukania samochodu wybór padł na Sunnego N14 z 92r w wersji Sedan. Silnik jest suchy, obroty trzyma dobrze, biegi wchodzą ładnie, zawieszenie nie stuka. Gorzej z blacharką i sprawami wizualnymi, w związku z tym mam kilka pytań: 1. Mam porwane uszczelki drzwi, praktycznie każdych. Gdzie mogę kupić nowe oraz jaki jest ich koszt? 2. Drzwi kierowcy są jakby troszkę niżej i trzeba dość mocno trzasnąć aby się zamknęły? 3. Te gumowe amortyzację klapy bagażnika, te dzięki którymi klapa nie trzeska są nie oryginalne z jednej strony, przez co klapa odstaję trochę? Gdzie można kupić oryginały? 4. Uszczelki wokół lamp tylnych również do wymiany. 5. Problem który trochę mnie irytuje to iż czasem gdy dodam gazu na dwójce, to silnik nie zaskakuje, dopiero po chwili wyrywa do przodu. 6. Radio po wyłączeniu auto się nie wyłącza (możliwa, że to wina radia bo jest coś z nim nie tak, konkretnie ma rozlany wyświetlacz) 7. Co to za silnik w nim siedzi, posiadam książkę serwisową ale za bardzo nie ma chyba tego tam napisanego a chciałbym wiedzieć jaki silnik mam w aucie, jest to 1.4 LX ale konkretnie model interesowałby mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Jest jedna odpowiedź na pytania 1,3,4: Allegro ...kupisz te używane elementy za grosze Na pytania 2,5,7: przeszukaj dział sunny. Jest tam wszystko opisane Jeśli chodzi o opadające drzwi to zobacz poradę ze strony Naszej "konkurencji" : -> http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/sun_zaw.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekGP Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 6. Jeśli chodzi o ten punkt, to radio jest źle podłączone. W kostce zasilającej ktoś podpiął przewód zasilający pod stałe nepięcie, które nie znika po wyłączeniu stacyjki (wykorzystuje się go do podtrzymywania pamięci radia) a nie pod przewód z napięciem ze stacyjki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość midjih Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Prosiłbym o przyjrzenie się problemowi z pod pkt. 5. Mianowicie nie łapie za dobrze gaz na drugim i trzecim biegu, dopiero po chwili wyrywa do przodu. Szukałem na forum i znalazłem coś o świecach, to z tego co mówił poprzedni właściciel to niedawno je wymieniał więc nie wiem. Możliwe, że przyczyną może być złe paliwo? Ostatnio zalałem na najgorszej stacji w mieście w stosunku woda/paliwo. Więc to może być problemem, przypomnę, że problem występuje tylko na 2 i trójce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daniels Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 6.A może ktoś zrobił podłączenie bezpośrednio z aku? Ja tak sobie zrobiłem w N14 + i - z aku ,bo nie lubię jak mi sie radio wyłącza z zapłonem i często siedzę w aucie zaparkowanym czekając:P a może tak jak mówi KrzysiekGP po prostu źle podłączone.. 5. Może byc wiele przyczyn: ślizgające sprzegło, brudny gaźnik, skrzynia biegów(raczej niee) dziwne ,że problem występuje na konkretnych biegach.. czy może w jakimś zakresie obrotów? za mało danych 7. na 100% masz GA14DS 4. z tyłu uszczelniane jest taka kleistą mazią silikon jakiś taki czarny 1,2,3 szrot ,alledrogo sorry ,że nie po kolei :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 5: jeśli dzieje się to tylko i wyłącznie na wskazanych przez Ciebie biegach no to wychodzi, że skrzynia no bo co innego???...inaczej sprawa by się przedstawiała, gdyby działo Ci się tak przy określonych prędkościach obrotowych na każdym biegu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość midjih Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Możliwe, że dzieje sie to na określonych prędkościach obrotowych, lecz wersja bez obrotomierza to jest i trudno mi się wsłuchać. Zauważyłem, że gdy trzymam lekko gaz przy zmienianiu z 1 na dwójkę, lub dwójki na trójkę to problemu nie ma. Może filtr paliwa jest brudny? Nie mam pojęcia. Po prostu gdy daję gazu na tych biegach jakby świece się zalewały i po chwili dopiero przepalały wszystko co wiąże się z wyrwaniem do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość g-adam Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Usunęli mój temat to tu może napiszę. A więc ... Kupiłem Nissana Sunny 1.4 LX, hatchback, 4 drzwiowy, 1995 rocznik i 118 tys. (na bank nie kręcone). Dziś byłem na stacji kontroli pojazdów i wszystko jest ok. Do niczego się nie przyczepili. Ponadto stan blach jest bardzo dobry. Od spodu bardzo dobrze zakonserwowany. Za auto dałem 5300 zł. Dużo to czy mało ??? I jeszcze pytanie bo narazie jestem laikiem w tych sprawach. Gdzie sprawdzić czy auto miało wspomaganie (jakich części i gdzie pod maską ich szukać), bo albo padło, albo fabrycznie jego nie było, chociaż tego co się rozglądałem to na allegro każdy sprzedający właśnie taki model auta z tego roku deklaruje, że ma wspomaganie, dlatego się pytam bo na mechanice znam się jak świnia na gwiazdach i chciałbym to sprawdzić czy wogóle jest i jak sprawdzić to, bo być może coś padło i temu nie działa. Pomoże mi ktoś czy znów zostanie usunięty post i mam szukać gdzie indziej pomocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark Fox Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Zobacz czy masz taki zbiorniczek - jeśli masz to znaczy że wspomaganie jest - co do ceny - w zeszłym roku dałem podobne pieniądze za 1,4LX ale sedan z '93 tylko ja jeszcze miałem opłaty bo wóz z Niemiec - przebieg podobny (proporcjonalnie bo auto starsze ale teraz ok 145k km) -jeśli cena jaką podałeś to cena wozu zarejestrowanego u nas to myślę że w miarę dobra - widziałem w ogłoszeniach lepsze ceny - ale nie widziałem tych samochodów na "żywca" więc w twoim przypadku ( po diagnostyce wszystko ok ) wydaje mi się zę dobrze trafiłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek104 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 też myślę, że miałes dobrą cenę. w grudniu kupowałem N14 3d 95rok (26 grudnia:) ) i rzeczywisty przebieg 76kkm i dałem za niego 4900 + opłaty. Wspomaganie jeżeli masz taki zbiorniczek pod maską, to raczej miałeś, bo pompa już pewnie nie żyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość midjih Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Widzę, że temat się rozkręcił a ja się nadal nie uporałem z problemem. Pojeździłem już trochę i generalnie problem występuje gdy samochód ma się wkręcić z niskich obrotów na wysokie dosyć szybko. Gdy powolutku go rozpędzam na 2 to wszystko jest OK, lecz gdy muszę szybko wyrwać do przodu i pedał gazu wcisnę nieco mocniej pojawie się ów 'szarpanie'. Jakieś rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 a jak wciskasz pedał przyspieszenia na maksa to auto się dławi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 midjih filtr paliwa, świece, przewody, w ostateczności pompa paliwa :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość g-adam Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 też myślę, że miałes dobrą cenę. w grudniu kupowałem N14 3d 95rok (26 grudnia:) ) i rzeczywisty przebieg 76kkm i dałem za niego 4900 + opłaty.Wspomaganie jeżeli masz taki zbiorniczek pod maską, to raczej miałeś, bo pompa już pewnie nie żyje. Cena była wyższa, no ale nie ma to jak targowanie Sprawdziłem. Kicha, bo nie ma żadnego śladu świadczącego, że owy zbiornik był. No nic pozostaje mi tylko kręcić i uzbroić się w cierpliwość. Ale i tak jestem zadowolony z autka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość midjih Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 a jak wciskasz pedał przyspieszenia na maksa to auto się dławi?Tak, lecz tylko na 2 i czasem na trójce.Raczej chodzi o obroty silnika niż biegi takie mam podejrzenie. Świecie wymieniał poprzedni właściciel jakieś 1300km temu, przynajmniej tak mówił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 a jak naciśniesz pedał przyspieszenia na maksa i auto się zadławi to jak odejmiesz trochę gazu to autko rwie do przodu :?: ...Jak dla mnie standardowa procedura czyli gaźnik do przepłukania...no i ciekawe jak u Ciebie z pompą paliwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość midjih Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Dokładnie to nie odejmuje nigdy gazu jak zaczyna się dławić, tylko dodaje go jeszcze więcej żeby przestał się dławić i wtedy gdy 'załapie' wyrywa do przodu. Tak jak mówiłem, zdarza się to tylko gdy mocniej wcisnę pedał przyśpieszenia. Gdy powolutku się rozpędzam wszystko jest ok. Jak sprawdzić stan pompy paliwa oraz ile kosztuje przepłukanie gaźnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daniels Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Dokładnie to nie odejmuje nigdy gazu jak zaczyna się dławić, tylko dodaje go jeszcze więcej żeby przestał się dławić i wtedy gdy 'załapie' wyrywa do przodu. Tak jak mówiłem, zdarza się to tylko gdy mocniej wcisnę pedał przyśpieszenia. Gdy powolutku się rozpędzam wszystko jest ok.Jak sprawdzić stan pompy paliwa oraz ile kosztuje przepłukanie gaźnika? Może jednak sprzęgło ,cześć objawów by sie zgadzała ,właśnie kiedy ślizga sie sprzęgło to przód auta drży(przy ostrym ruszaniu nawet "podskakuje"), może być na 2 i 3 -niskie biegi i w określonych obrotach -maksymalny moment ale może tez być tak jak pisali koledzy -gaźnik albo pompa - w tym modelu jest mechaniczna ,przykręcona do głowicy,napędzana walkiem rozrządu (ale te pompy raczej nie padały..) na początek spróbuj może STP do gaźników, do kupienia na stacjach w dobrych hipermarketach może sie cokolwiek poprawi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość midjih Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Sprzęgło raczej się nie ślizga, wczoraj w internecie znalazłem kilka sposobów i sprawdzałem i wydaje się, że jest ok. Co do STP to czy to pomoże mi na stałe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 U mnie w micrze przy podobnych objawach niepotrzebnie wlałem kilka buteleczek tego STP do gaźników...bo i tak to nic nie pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tonek Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 midjih, jest temat obszerny o tym problemie, wynika z niego, że nie ma dobrej metody, żeby chodził płynnie. Mi jak szarpie przy przyśpieszaniu, to odejmuję nieco gaz, a jak już mnie to bardzo denerwuje, to ciaram słonko ze dwa dni do 100km/h na trzeci biegu przy każdej okazji i pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość midjih Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 W takim razie pytanie do @'08mimier: Pisałeś, że trzeba przepłukać gaźnik, więc pytam ponownie ile taki interes może kosztować i czy jest możliwość zrobienia tego samemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 mnie to kosztowało 50 zł. ale u znajomego mechanika. Wolałem sam tego nie robić ponieważ nie mam do tego odpowiednich narzędzi, nie dysponuję odpowiednim najazdem, żeby bezproblemowo dostać się pod auto i nie chciałem pomylić wężyków podciśnień Lepiej daj auto do zaufanego mechanika i daj znać czy pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.