GRZECHu Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 GRZECHu zostaw obroty one sie same wyreguluje po ok tygodniu jazdy Dobrze ze mowisz, wiec nie dotykam i zostawie jak bylo. Aku odpialem na jakies 2h jak demontowalam dolot, nie wiem czy sie nie resetnal tez. Dam znac jak srednia z trasy wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Camela Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 A u mnie znowu się zaczyna Co do gazu: Gazownik sprawdził całą instalację, i twierdzi ze u niego wszystko jest w jak najlepszym porządku, i że podejrzewa ze coś jest z regulacją zapłonu. Ciekawa sprawa jest taka, że problemy z dławieniem na gazie pojawiły się po wizycie w ASO :-/ W kazdym razie jestem umówiony z elektrykiem w przyszłym tygodniu. W między czasie trochę jezdziłem na benzynie, będzie jakieś 1tys km. niedawno zapaliła mi się kontrolka silnika, po sprawdzeniu "metodą migową" wyszły dwa błędy: P0160 - downstream oxygen sensor high voltage fault P0325 - knock sensor or circuit fault O ile drugi już pojawił się wcześniej (w serwisie podobno przeczyścili czujnik), to ten pierwszy to "nowość"... Teraz mam dylemat, co zrobić. Chyba jutro wybiorę się do ASO, z pytaniem, czy coś jeszcze zrobili :-/ Może resetowali ustawienia komputera, albo sam nie wiem co... Chyba bloga otworzę z tą moją maximą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 A u mnie znowu się zaczyna Co do gazu: Gazownik sprawdził całą instalację, i twierdzi ze u niego wszystko jest w jak najlepszym porządku, i że podejrzewa ze coś jest z regulacją zapłonu. Ciekawa sprawa jest taka, że problemy z dławieniem na gazie pojawiły się po wizycie w ASO :-/ W kazdym razie jestem umówiony z elektrykiem w przyszłym tygodniu. W między czasie trochę jezdziłem na benzynie, będzie jakieś 1tys km. niedawno zapaliła mi się kontrolka silnika, po sprawdzeniu "metodą migową" wyszły dwa błędy: P0160 - downstream oxygen sensor high voltage fault P0325 - knock sensor or circuit fault O ile drugi już pojawił się wcześniej (w serwisie podobno przeczyścili czujnik), to ten pierwszy to "nowość"... Teraz mam dylemat, co zrobić. Chyba jutro wybiorę się do ASO, z pytaniem, czy coś jeszcze zrobili :-/ Może resetowali ustawienia komputera, albo sam nie wiem co... Chyba bloga otworzę z tą moją maximą przepraszam ale wydaje mi sie to smieszne co napisales o wizycie w ASO!! Jak mozna przeczyscic czujnik spalania stukowego?? Tak Ci powiedzieli?? To niezle cie ktos zafrajerowal!! Nie mysl tylko ze mam cos do ciebie. Nie daj im wciskac taka ciemnote!! Co do kodu z oxygen sensor to on bada tylko jak sie sprawuje twoj katalizator i nie ma zadnego wplywu na dziialanie silnika!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość khak Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Ja mam ten sam objaw na gazie z szarpaniem . Tylko na D szarpie ,przy ruszaniu jest "dziura" załapuje z opóżnieniem, a cewki juz poprzedni wlasciciel wymienial i świece. Na benzynie nie ma tego objawu. Najbardziej mnei irytuje szarpanie przy 4000 - 5000 obrotach jak przyspieszam. Na początku był objaw przełaczania na benzyne przy przyspieszaniu i znów powrót na gaz ,a po regulacji u gaziarza, to jest róznie, raz przezuca na benz a czasami tylko rwie , jakby nie bylo cisnienia. Czy to moze być przepustnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karol Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Z Twojego opisu, khak, wnioskuję, że problem dotyczy raczej instalacji LPG... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof_24 Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Z Twojego opisu, khak, wnioskuję, że problem dotyczy raczej instalacji LPG... Także tak myśle, natomiast moja Maxa też załapywała późno. Aż tak, żę podczas oidejścia od świateł opendzlował mnie passat diesel i się ździwiłem. Przyczyna spowolnionej reakcji - czujnik spalania stukowego- 1,300 zł w ASO. Po wymianie śmiga aż miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 troche cie szarpnal ten czujnik. mogles pisac zalatwilbym ci za 700zl nowy od dilera!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość khak Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Dzięki za odpowiedzi. Troche mi mina zrzedła jak piszecie o tym czujniku stukowym. Odstawiam maxe w poniedziałek jeszcze raz do gaziarza do regulacji ,może dokładniej posprawdza, bo ostatnio to po łepkach przed moja dłuższą trasą poregulował. Trochę jednak podejrzane że na benzynie jezdzi bez zarzutu, ale jak tak czytam Wasze wątki to już nic nie moge wykluczyc nawet ponownej wymiany którejś z cewek itp. A poprzedni właściciel wymienił cewki w ciemno ,bo tak mu powiedziano, więc nie wiadomo czy były nawet zużyte. Bo, po oprzednim wł. mam od początku ten defekt przełączania na benzyne po około 4500-5000 obrotach (co i tak zbyt póżno zauważyłem). Pewnie człowiek metodą prób i błędów wymieniał wszystko co mu kazali, i bez rezultatu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibiboa Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Przerabiałem ten problem jak kupiłem swoją maximę (żałuję że tak późno czytam ten post) u mnie czasami szarpała, czasami nie, a były dni że nie dało się jechac zwłaszcza na niższych obrotach. Pojechałem na ul. Szpaczą 13 tam są magicy od elektryki, po wymianie dali mi do ręki pęknięty czujnik spalania stukowego i jak ręką odjął (a tak na marginesie chciałem przepływomierz wymieniac). Z robocizną 600 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość markos1234 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Witam wszystkich klubowiczów! Od trzech dni jestem posiadaczem maximy 3.0 v6 benzyna w automacie. Mam podobny problem, tylko u mnie nie równo pracuje silnik jak stoję np. na światłach. Podczas dojeżdżania do świateł jak się toczę to wszystko jest ok. Po zatrzymaniu obroty przez chwilę trzymają się na ok 900 a po chwili spadają na 500 i wtedy zaczyna szarpać. Gdyby to był manual to dałoby się przeżyć, ale w automacie muszę przekładać na neutral bo raz, że szarpie a dwa, że pare razy mi zgasł silnik : . Jeśli macie jakieś rady to będę wdzięczny za pomoc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 U mnie wolne obroty sie wyrownaly (bardzo detilkatne falowanie stojac na switlach mialem, o 50 czasm skoczyly o 100 obrotow) no i duzo podniosly bo mialem na poziomie 600 juz a teraz sa okolo 750-800 (na poczatku po czyszczeniu milem 1000) po czyszczeniu przepustnicy sprayem do przepustnic. Cala operacja zajela mi 30-40 minut. Koszt spraya, cos okolo 30zl (pol mi zostalo moge sie podzielic) Info o tym znalazlem na maxima.org, duzo osob wlasnie tak radzilo w problemach z wolnymi obrotami, doklanie pisali zeby zaczac od czyszczenia przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość markos1234 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 no ja właśnie to zrobiłem, nawet więcej bo odkręciłem i wyczyściłem tą część za przepustnicą, która jest z silniczkiem krokowym i nic. Jedynie obroty się zwiększyły ale teraz wszystko wróciło do stanu poprzedniego i dalej poszarpuje. Jutro wymienie świece (drogie jak nie wiem co po 40 zł szt NGK) i zobaczę może mu przejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Camela Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Z Twojego opisu, khak, wnioskuję, że problem dotyczy raczej instalacji LPG... Także tak myśle, natomiast moja Maxa też załapywała późno. Aż tak, żę podczas oidejścia od świateł opendzlował mnie passat diesel i się ździwiłem. Przyczyna spowolnionej reakcji - czujnik spalania stukowego- 1,300 zł w ASO. Po wymianie śmiga aż miło. hm, u mnie systematycznie pojawiają się błędy tego czujnika :-/ Moze to jednak to... Na razie zobaczę, co w ASO powiedzą. Już jestem umówiony na wizytę, więc pojadę :-/ [ Dodano: Pon 14 Lip, 2008 13:49 ] Jeszcze jedna rzecz przyszła mi na myśl. facet w serwisie mówił, że przeczyscili czujnik spalania stukowego i przewody - WielkiWac pisal, że czujnika sie nie da - w kazdym razie cos tam ruszali. Mozliwe, ze było dobrze a teraz przestało kontaktować po ich "czyszczeniu"... [ Dodano: Pią 18 Lip, 2008 09:16 ] Po wizycie w ASO, mechanik stwierdził, że sprawdzili czujnik i są pewni ze jest padnięty. Nowy kosztuje 1400zł. mogles pisac zalatwilbym ci za 700zl nowy od dilera!! Syn szefa mojej żony (heh) kandluje częsciami do Nissana, więc podpytałem go, czy może dało by się taniej. On mówi, że akurat takimi częsciami nie handluje, ale ma namiar na kilka sklepow w stanach. Okazało się, ze moge miec taki czujnik za 140USD+przesyłka. Gdy dostarczyłem mu dokładny numer częsci, to znalazły się też zamienniki po 30USD za sztukę zamówiłem dwa - na wszelki wypadek - przesyłka kosztuje tyle co zamiennik Zobaczymy co z tego wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Witam wszystkich klubowiczów!Od trzech dni jestem posiadaczem maximy 3.0 v6 benzyna w automacie. Mam podobny problem, tylko u mnie nie równo pracuje silnik jak stoję np. na światłach. Podczas dojeżdżania do świateł jak się toczę to wszystko jest ok. Po zatrzymaniu obroty przez chwilę trzymają się na ok 900 a po chwili spadają na 500 i wtedy zaczyna szarpać. Gdyby to był manual to dałoby się przeżyć, ale w automacie muszę przekładać na neutral bo raz, że szarpie a dwa, że pare razy mi zgasł silnik : . Jeśli macie jakieś rady to będę wdzięczny za pomoc . sprawdz czy masz to na benzynie, jeśli masz gaz sekwencję, to u ciebie wystarczy tylko doregulować czasy wtrysku gazu w stosunku do benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Camela Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Witam, czy ktoś ma może zdjęcie tej częsci silnika (maxima A32, '99, 3.0), na której widać czujnik spalania stukowego (knock sensor)? Porównywałem do zdjęcia: http://www.motorvate.ca/mvp.php/507 ale u mnie to trochę inaczej wygląda, w okolicy tego sensora jest taka "gruszka" metalowa o średnicy 4-5cm, z której na górze wystaje kabel (jak ogonek), a na dole jest przykręcony kilkoma mocowaniami. Może "to coś" tylko zasłania sensor - niestety nie mam przy sobie serwisówki i nie mogę sprawdzić :-( Chciałem dać mechanikowi instrukcję, gdzie ten sensor jest, zeby za bardzo nie kombinował, ale sam go nie umiem zlokalizować :-/ [ Dodano: Pon 04 Sie, 2008 14:18 ] Znalazłem dwa zdjęcia silnika, na jednym ta gruszka jest, na drugim nie. Mama jakiś problem z załączeniem zdjęć, ale wziąłem jest z eBaya. Na obu aukcjach jest zdjęcie silnika: na tym nie ma: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cars-Trucks...6.c0.m245.l1318 a na tym jest (po prawej stronie, w połowie wysokości zdjęcia): http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cars-Trucks...6.c0.m245.l1308 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość khak Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Jestem juz po wymianie reduktora gazu i zmianie oprogramowania ale bez wiekszych zmian . Nadal mam "dziure" przy ruszaniu, zaskakuje z opóżnieniem, ale za to po regulacji i wymianie reduktora mam jakby przesunięte obroty - przełącza na bęzyne po 6 tys. a nei po 4500 - 5000 jak poprzednio, co tez nie jest dobrze, bo wogóle nie powinien tak robić. Mam instalacje o dziwnej nazwie Bigas , jej serwis jest w Wawie na ul. Codziennej 50 , może będe tam u nich za 2 tyg. ale mam czarne myśli że to nic nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietowski_67 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Witam! Posiadam Nissana Maxime z silnikiem 3.0 V6 skrzynia manualna. Mam z nią małe problemy… Jeśli chodzi o szczegóły to: - wycieka olej z rozrządu i cieknie na alternator, - samochód ma problemy z odpaleniem za pomocą kluczyka, na pycha pali bez jęknięcia, a przy starcie za pomocą stacyjki przerywa i się krztusi... nieraz też rozrusznik się tak jakby zacina i cyka. - dziwnie kuleje nieraz ale nieraz jest chodzi normalnie, Posiadam instalacje gazową starego typu... Samochód juz kupiłem w takim stanie Jestem z województwa zach-pom. Proszę mi coś doradzić, chciałbym o pomoc, gdzie mogłoby to być naprawione ale z czystym sumieniem, chodzi mi o dobry warsztat… Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 U mnie objawy sa podobne jak u autora watku. Pierwsza rzecz to obajwy wystepuja dopiero po konkretnym nagrzaniu silnika, jak sie jedzie bez korkow to nie ma problemu. A jest to przerywanie silnika na wolnych obrotach i czasem jak sie ostro da gazu to w polowie skali obrotow mniejwiecej potrafi postrzelac (ale to tylko na gazie). Czytajac wszystki podobne watki to moga to byc trzy rzeczy: przepływka, czujnik spalania stukowego albo cewka. Jak dla mnie to najprawdopodobniej jest cewka, bo mialam podabna sytuacje w megane, jak byl zimnym to smigal elegancko ale jak sie nagrzal w korku to tracil zaplon i byla to cewka. Swiece wymienione, nic sie nie zmienilo, ewidentnie co jakis czas nie spala paliwa w ktoryms cylindrze. Co o tym myslicie? Jeszcze jest sprawa jaka cewke ewentualnie kupic, czy 2.0 i 3.0 maja takie same? Czy do 97 roku byly inne niz te w 98,99? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Czytajac wszystki podobne watki to moga to byc trzy rzeczy: przepływka, czujnik spalania stukowego albo cewka. Na lpg i pb to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Tak, przy kupnie samochodu juz to bylo, na benzynie da sie z tym jezdzic, po zalozeniu LPG stalo sie to bardziej wyczuwalne. Jak stoje na LPG i mocno szarpie i przelacze na benzyne to efekt minimalnie spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adyjan Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Mialem podobny problem w mojej A33. Na gazie lekkos sie dlawilo na wolnych obrotach jak przelaczylem na D albo szczegolnie jak byla wlaczona klima. Panowie gazownicy byli jednak na tyle inteligentni ze podejrzewali cewke. Spryskali ja zamrazaczem - co pomagalo na jakies 10 minut pozniej cewka znow tracila wlasciwosci. W ten sposob idealnie utrafilem cewke, kupilem te srodkowa od gory silnika (od strony szyby przedniej) i problemy wszytskie minely. Maxima sprawuje sie idealnie. Dodam ze problemy wystepowaly tylko na gazie. Wymienilem tez swiece ale to nie one byly przyczyna problemu tylko wlasnie ta cewka. Pozdrawiam jesli komus pomoglem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 No wszystko wskazuje na cewke, mam jedno pytanie, aby zdiagnozowac ktora to doradzono mi odlaczac pokolei wtyczki od poszczegolnych cewek i obserwowac, tam gdzie odepne wtyczke a a efekt sie nie pogorszy to bedzie ta. Dobry pomysl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Dobry pomysl? Chyba jedyny najprostszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Niestety okazalo sie ze tez mam do wymiany jedna cewke. Przegladajac oferty na allegro znalazlem jedna ciekawa ale nie wiem czy do konca prawdziwa. Chodzi mi o ponizsza aukcje. Nie wiem czy te cewki tak jak w opisie sa nowe i co kryje sie za okresleniem oryginalne. Jesli sa to mcewki ktore ida na pierwszu montaz to chyba jest dobra oferta. http://moto.allegro.pl/item467085291_nissa...oryginalne.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karol Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Co do aukcji to nie wypowiem się, bo nie potrafię. Mogę tylko powiedzieć, że ja kupiłem cewkę używaną i bez problemu jeździłem na niej jak na nowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.