Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[S13] Pomocy !!! jestem nowy


Gość konill85
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam klubowiczów jestem świeży na forum a i nissana mam od niedawna więc mam pare pytań odnośnie s13 , dodam ze autko jest w pełni seryjne :

1. Moja turbina zaczyna tłoczyć dopiero od 4000 obr. czy to normalne?

2. do tej wartości obrotowej auto przyśpiesza jak osiołek i troszke mnie to martwi co może być przyczyną takiego stanu żeczy?

3. Jakie obroty powinien mieć silnik gdy turbo schłodzi się po dłuższej jeżdzie, czy rodzaj paliwa ma jakiś wplyw na ten stan żeczy?

4. co warto sprawdzic przy silniku by go odrazu nie zakatować (pomijając filtry płyny i pozostałe elementy eksploatacyjne)?

5. wie ktoś moze co stało się z forum turbokilers bo pewnie tam znalazł bym wszystkie odpowiedzi.

Z góry dziękuje i czekam na porady pzdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
witam klubowiczów jestem świeży na forum a i nissana mam od niedawna więc mam pare pytań odnośnie s13 , dodam ze autko jest w pełni seryjne :

1. Moja turbina zaczyna tłoczyć dopiero od 4000 obr. czy to normalne?

2. do tej wartości obrotowej auto przyśpiesza jak osiołek i troszke mnie to martwi co może być przyczyną takiego stanu żeczy?

3. Jakie obroty powinien mieć silnik gdy turbo schłodzi się po dłuższej jeżdzie, czy rodzaj paliwa ma jakiś wplyw na ten stan żeczy?

4. co warto sprawdzic przy silniku by go odrazu nie zakatować (pomijając filtry płyny i pozostałe elementy eksploatacyjne)?

5. wie ktoś moze co stało się z forum turbokilers bo pewnie tam znalazł bym wszystkie odpowiedzi.

Z góry dziękuje i czekam na porady pzdr :)

 

1.Jak to tloczyc od 4 tysi :?: :zdziw: Niezly lag, seryjna turbina? Jesli tak to cos nie jest ok.

2.Znaczy szarpie?? Jesli tak to byc moze stara pompa paliwa za malo dostarcza i trzeba ja zmienic najlepiej na Walbro, ewentualnie masz nieszczelnosc w ukladzie dolotowym.

3.Chlodzisz normalnie, czyli bieg jałowy pochodzi sobie z 2 min. i gasisz, paliwo nie ma nic z tym wspolnego(a jezdzij tylko na markowym Pb98)

4.Mozesz sprawdzic AFR(od razu zdiagnozuje Ci czy pompa jest ok).

5. Turbokillers zawsze tak (nie)dziala :zly2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 3 Endriu a jak jest z tym paliwem bo wiem ze lepiej lać 98 ale sam mysle czy to ma sens bo w 3/4 naszych stacjach 98 to jest tylko z nazwy, i człowiek lepiej sie czuje myslac ze leje lepsze paliwo,

mam kumpla co w Orlenie robi dość długo i sam mi mówi ze blizej tej ich 98 do zwykłej 95 niz 98 , ze na tym maja bardzo duzy zysk i dlatego tak robią,

wiec czy na serio to coś da ?

może poprostu lepiej na dobrych stacjach tankowac paliwo sprawdzone (bez wody czy innych smieci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie jest jakoś dziwnie z tymi obrotami bo autko zostawiam na okolo 5 minut zeby ostygło a obroty niespadają mi ponizej 1000-1050 obr. ostatnio nawet zostawiłem go na 20 minut bo myślałem że za krutko sie chłodzi a tu nic dalej ~1000 , aczkolwiek jak go kupowałem to u sprzedającego autko schodziło do tych 900, troszke dziwna sprawa bo szkoda mi turbo.

Druga sprawa jak dodaje gazu to z okolic tego pedału wydobywa się dziwny dzwięk przypominający działający abs, co to może być???

 

A co do samej turbiny : podejrzewam że jest standardowa ale ręki niedam sobie uciąć (orginalnie jaka być powinna?) , gdy już się włączy jest takie jakby szarpnięcie , do 4tysi spokuj a powyzej wyrywa jak dziki i samo to przejście nie jest płynne.

 

Endriu a jest moze jakiś preparat do sprawdzenia szczelności dolotu ?

bo opaski na łączeniach są dość mocno skręcone , a ewentualne małe pęknięcie rury doprowadzającej powietrze może być nie widoczne :(

2. co do jazdy do 3 tysi : czasami lubi sobie delikatnie szarpnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
No u mnie jest jakoś dziwnie z tymi obrotami bo autko zostawiam na okolo 5 minut zeby ostygło a obroty niespadają mi ponizej 1000-1050 obr. ostatnio nawet zostawiłem go na 20 minut bo myślałem że za krutko sie chłodzi a tu nic dalej ~1000 , aczkolwiek jak go kupowałem to u sprzedającego autko schodziło do tych 900, troszke dziwna sprawa bo szkoda mi turbo.

Druga sprawa jak dodaje gazu to z okolic tego pedału wydobywa się dziwny dzwięk przypominający działający abs, co to może być???

 

A co do samej turbiny : podejrzewam że jest standardowa ale ręki niedam sobie uciąć (orginalnie jaka być powinna?) , gdy już się włączy jest takie jakby szarpnięcie , do 4tysi spokuj a powyzej wyrywa jak dziki i samo to przejście nie jest płynne.

 

Endriu a jest moze jakiś preparat do sprawdzenia szczelności dolotu ?

bo opaski na łączeniach są dość mocno skręcone , a ewentualne małe pęknięcie rury doprowadzającej powietrze może być nie widoczne :(

2. co do jazdy do 3 tysi : czasami lubi sobie delikatnie szarpnąć

test szczelnosci zrobilismy w ten sposob, ze odlaczylismy od kolektora oraz turbiny i je uszczelnilismy gdzies wpielismy sie kompresorem, pompowalismy do 1 bara rury posmarowalismy woda z mydlem i patrzylismy gdzie sa bąbelki. Rowniez cooler moze puszczac, ogolnie jest troche z tym roboty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propo na drodze turbina > Intercoler > kolektor dolotowy jeżeli będzie nieszczelność to niepowinno czasem wydmuchiwać powietrza z całego układu i pojawiać sie będzie efekt zalewania świec ewentualne dławienie ? jezeli źle myśle poprawcie mnie

 

a jak wygląda problem uszczelki pod kolektorem wydechowym bo troszke martwi mnie dziwny dzwięk z okolic pedalu gazu (po drugiej stronie przegrody jest własnie kolektor wydechowy )jak pisałem wcześniej, pojawia się on tylko gdy silnik jest zimny, jak taka usterka może sie objawiać ? bo koszt naprawy jest podobno dość duży i wiąze się z wyjeciem sinika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
a propo na drodze turbina > Intercoler > kolektor dolotowy jeżeli będzie nieszczelność to niepowinno czasem wydmuchiwać powietrza z całego układu i pojawiać sie będzie efekt zalewania świec ewentualne dławienie ? jezeli źle myśle poprawcie mnie

 

a jak wygląda problem uszczelki pod kolektorem wydechowym bo troszke martwi mnie dziwny dzwięk z okolic pedalu gazu (po drugiej stronie przegrody jest własnie kolektor wydechowy )jak pisałem wcześniej, pojawia się on tylko gdy silnik jest zimny, jak taka usterka może sie objawiać ? bo koszt naprawy jest podobno dość duży i wiąze się z wyjeciem sinika

 

Tak dokladnie taki objaw jest nieszczelnosci dolotu.

 

Co do uszczelki pod kolektorem to nie jest jakis straszny klopot i nie wiem kto Ci powiedzial, ze trzeba silnik wyjmowac. Moj kolektor juz z 3 razy byl zdejmowany i nikt nie wyjmowal przy tym silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa jak dodaje gazu to z okolic tego pedału wydobywa się dziwny dzwięk przypominający działający abs, co to może być???

może to być zacierająca sie linka od gazu czego wynikiem są niespadające obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kolego konill85 przedstawiasz tu calkiem ladny szereg problemow i ciezko tak zdiagnozowac o co chodzi bo przyczyn moze byc wiele.

Laga masz faktycznie duzego jesli auto do 4k ci jedzie jak "osiolek" mysle ze nieszczelnosc to na bank tam masz jak nie jakies dodatkowe problemy, zobacz czy nie masz dziury w intercoolerze.

ale ciezko tak ocenic bo duzo tego jest, widze ze mieszkasz blisko, wez podjedz na spot kiedys albo jakos mozemy sie ustawic z Endriu jeszcze, spotkamy sie gdzies i sie zobaczy bo jak na moj gust to grubsza sprawa moze byc skoro tyle masz wtpliwosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Diler87

ja tez mam podobny problem z szarpaniem przy 4000 strasznie to denerwuje przy wyprzedzaniu. tak jak mowil Endriu sprawdzalem dolot ale nic to nie pomodło

co jeszcze mozna zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diler87

ja juz kiedys miałem taką sytłacje jak go kupilem tez miał tak zwana "turbo dziure" że sie dusił przy 4 tys. ale poszła uszczelka na głowicy i jak złozyłem silnik to wszystko było ok na nic sie nie mogłem skarzyc niedawno wymieniałem panewki na korbowodzie i problem z przerywaniem powrucił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diler87, to nie turbo dziura, turbo dziura to lag zanim sie turbo zacznie wkrecac (to nie oznaka ze cos sie psuje - kazde turbo ma jakiegos laga - a szarpanie przy 4k to co innego).

sprawdz pompe, polaczenie turbo-kolektor ssacy, przeplywke - generalnie czy lewego powietrza gdzies nie zasysa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaznaczylem Ci przeplywke na zielono - to ten srebrny element - mozesz sprawdzic po prostu czy z kablem jest ok - nie popekal itp i czy kostka ok ale gdyby cos z polaczeniem bylo nie tak to wogole by na obroty nie chcial wchodzic, jak kabel bedzie ok to sprawdz sama przeplywke.

 

Mcleod200303122325techarticlesfile6.jpg?t=1211149200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diler87

przegladalem dzisiaj silnik i gdy rozkrecilem dolot w rurach był olej niewiem od czego to sie pojawiło a druga sprawa to ze jak go skreciłem i sie przejechałem to na jedynce turbo elegancko sie załaczyło ale na dwojce znowu sie dusi ale gdy powoli dociskałem mu gazu to nic go nie dusiło i wskakiwał na obroty bez szarpania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegladalem dzisiaj silnik i gdy rozkrecilem dolot w rurach był olej niewiem od czego to sie pojawiło a druga sprawa to ze jak go skreciłem i sie przejechałem to na jedynce turbo elegancko sie załaczyło ale na dwojce znowu sie dusi ale gdy powoli dociskałem mu gazu to nic go nie dusiło i wskakiwał na obroty bez szarpania

 

-olej moze byc z odmy - ktora rurke wykreciles? rozumiem ze hot pipe (wyjscie powietrza z turbo).

 

-turbo masz w dobrym stanie czy jest opcja ze siada?

-sprawdz jeszcze lambde - moze jest kabel naderwany albo wogole sie wypial - albo sonda usiadla bo z objawow brzmi jakby tu cos nie gralo

-i ponownie: sprawdz pompe paliwa i sprawdz czy nie masz zadnej nieszczelnosci - caly uklad dolotowy musi byc szczelny - wejscie powietrza do turbo, wyjscie z turbo, wejscie/wyjscie do/z intercoolera, wejscie do kolektora. pamietaj -> nieszczelnosc twoj wrog ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diler87

ostatnio od filtra do turbo a pozatym to wszystkie. turbo jeszcze jest dobre teraz bede go malował wiec nie bede mial czasu ale jak tylko skoncze to wszystko posprawdzam narazie dzieki :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...