Gość Jasin Opublikowano 19 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2005 czy ma ktos jakies dokladniejsze informacje dot. gaźnika w K10 jest to chyba najbardziej skomplikowany element w calym aucie, dzis rozebralem swoj i dowiedzialem sie kilku ciekawycjh rzeczy np. komora plywakowa jest pod cisnieniem co chyba umozliwia uzywanie tego gaźnika do silników doładowanych , ssanie jest rozwiazane bardzo prosto, mianowicie steruje nim sprężyna bimetalowa, która pod wpływem przepływającego przez nią prądu rozgrzewa sie i rozrzesza co powoduje otwarcie przepustnicy ssania, dodatkowo ssanie sterowane jest podcisnieniowo, druga przepustnica tez strowana jest podcisnieniowo, co do kabli dochodzących do gaźnika to są dwa złącza : mniejsze: biały i czarno-biały to elektrozawór chyba jalowego paliwa, żółty i biały to czujnik pełnej komory pywakowej (prawdopodobnie kontaktron) większe :zielony i biało-zielony to stychnik zamknięcia przepustnicy, niebieski doprowadza prąd do sprężyny sterującej ssaniem, czerwonyi czarny to drugi elektrozawór ale nie wiem dokladnie do czego ??? jeśli ktoś ma jeszcze jakies info na temam tego gaźnika, lub może sprostować lub uzupelnic moje informacje to bardzo chetnie przeczytam pozdrawiam Jasin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 19 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2005 czerwonyi czarny to drugi elektrozawór ale nie wiem dokladnie do czego ??? jeśli ktoś ma jeszcze jakies info na temam tego gaźnika, lub może sprostować lub uzupelnic moje informacje to bardzo chetnie przeczytam pozdrawiam Jasin pewnie odpowiedzialny za podnoszenie obrotów przy wiekszym obciążeniu alternatora :wink: ale pewnosci nie mam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość InterCell Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Piszesz o silniku doładowanym Oczywiście że tak przecież była wersja micry K10 1.0 turbo - 85KM Tylko przeczytałem o tym w jednej książce a nawet w katalogach o tym nie mówią - może to jakiś niewypał był??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasin Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 to nie był zaden niewypał i napewno wielu uzytkownikow tego forum oddaloby wlasna matke za taka fure niestety dostepna ona byla tylko na rynku japonskim ( jak wiele innych cudeczek ) ale na pewno nie maiala gaznika tylko wtrysk, szczegolnie ze to byl zupelnie inny silnik w zaleznosci od wersji mialy 75 albo 110 KM i 930 lub 987 ccm (i chyba 3 cylindry) pozdrawiam Jasin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaceksc Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 kiedyś wrzuciłem taką zabawkę na forum http://www.j-garage.com/nissan/march/2410.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 ja za to cudo oprócz matki dorzucę teściową pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lawina Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 ale raczej ciezko by bylo z tym u nas... bo o ile sie nie myle march turbo byl chyba produkwoany tylko z kierownica po tej "innej" stronie... tak na japonie... Jak jeszcze nie znalazlem tego forum to duzo czytalem na stronie MicraSportsClub.co.uk ... i tam to kilka osob mialo takie cudenka... a ze w wielkiej brytanii kierownice maja po tej samej stronie co w japonii to raczej dla nich to taki duzy problem nie byl zeby dosiasc takiej fury... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość InterCell Opublikowano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2005 No z tego co wiem to micra 1.0 turbo miała ten sam silnik co inne litrówki - MA10. Miał on oznaczenie MA10ET i oprócz doładowania miał wtrysk nissana opracowany w oparciu o wtrysk Boscha L-Jetronic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasin Opublikowano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2005 ok byly wersje z MA10 i z MA09ERT czyli 930 ccm oczywiscie oba mialy 4 cylindry - moj błąd pozdrawiam Jasin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość InterCell Opublikowano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2005 Jasin widze że masz ten sam kolorek micruska co ja Tylko że ja mam całe czarne zderzaki. Widzialem na allegro właśnie takie jak Twoje i do tego grill ale raczej sie nie skusze kwestia przyzwyczajenia............... Pozdro................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.