klops23 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Witam!! gdzie znajduje sie plytka sterujaca praca wycieraczek. Szukalem na forum ale nic konkretnego nie znalazlem. Nie skrzypia mi nie piszcza ale przestaly wracac na swoje miejsce w trybie czasowym potrzebuja 2-3 impulsow aby wrocic na swoje miejsce, dzwigienka do gory- chodza poki trzymam dzwignie puszczam - staja . Prawidlowo chodza tylko przy spryskiwaniu szyb. Z tego wnioskuje ze to nic mechanicznego tylko jakas elektronika. Prosze o pomoc. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio_ta Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 witam mój post o tym samym temacie jest niżej, podano mi ten link http://www.nissanklub.pl/...p=150218#150218 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 klops23, uzyj wyszukiwarki http://www.nissanklub.pl/forum/search.php stosujemy się do http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=33740 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klops23 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 witammój post o tym samym temacie jest niżej, podano mi ten link http://www.nissanklub.pl/...p=150218#150218 Ten temat niewiele wnosi poza tym iz wszystko sprowadza sie do zepsutego mechanizmu wycieraczek ,a u mnie i podejzewam ze u Ciebie tez raczej jest cos z elektronika.(sam mechanizm chodzi cichutko i bez zadnych skrzypien itp) Przeciez musi byc cos co steruje skomplikowanym badz co badz procesem dzialania wycieraczek w Primerze(nawet w Duzych Fiatach byla taka plytka i tam wlasnie siadal kondensator od czasowek). Moze i tu po prostu padl jakis kondensator na plytce lub cos podobnego . Dlatego tez moze ktos wie gdzie znajduje sie "centrum sterowania" wycieraczkami i ew. podzieli sie ze mna ta wiadomoscia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio_ta Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 chyba kolego źle czytałeś, mam to samo co ty tyle że dodatkowo miałem zapieczone tuleje i ten problem rozwiązałem a pozostał problem podawania napięcia na silniczek które jest podawane trzykrotnie z trzy sekundowymi odstępami i dlatego wycieraczki wykonują pełen cykl na trzy razy. W tym linku który ci podałem kkr napisał: "Rozwiązałem problem. Aby taką przypadłość rozwiązać musiałem dostać się do mechanizmu zespolonego wraz z silnikiem napędowym pracy wycieraczek. W moim aucie mechanizm ten jest zasklepiony nitami. Zerwałem je i w ich miejsce po naprawie umieściłem śrubki o śr. 3 mm plus nakrętki. Wystarczyło przeczyścić styki oraz tory złacza koła zębatego. Aby to zrobić, musiałem rozebrać podszybie, aby wyjąć silnik. Naprawa trwała około 1,5 godziny z małą przerwą na łyk kawy. " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klops23 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 No wlasnie pytam- co podaje napiecie na silnik wycieraczek??Czy to wszystko znajduje sie w mechanizmie zespolonym?? Raczej nie pomoze mi przeczyszczenie toru zlacza kola zebatego.Nie chce po prostu wybebeszac tego wszystkiego jezeli to nie bedzie potrzebne a nie chce mi sie wierzyc ze cala elektronika od wycieraczek jest wlasnie w mechanizmie zespoloym [ Dodano: Czw 22 Sty, 2009 17:30 ] Wiec powiem tak , lepiej pozno niz wcale i w koncu naprawilem swoje wycieraczki po pol roku . Przyczyny wariowania wycieraczek i stawania w roznych miejscach moga byc rozne . Jezeli :< nic nie chroboli to zostaja dwie : 1. styki w silniczku do odgiecia i przeczyszczenia 2. stycznik od czasowej pracy wycieraczek (nie mogle sie na forum doprosic jego lokalizacji ) Sposob naprawy pierwszej awarii jest dosc szeroko opisany na forum jednak ja przed rozbebeszeniem silnika radze sprawdzic stycznik ,ktory znajduje sie nietypowo w prawym gornym rogu (parzac od przodu auta) samotnie przykrecony do komory silnika ,jest wiekszy od sycznikow w skrzynkach i ma w sobie jeszcze jakas elektronike. Koszt na allegro ok.50pln ale mysle ze mozna go jakos sprawdzic, nie wymieniajac. Ja rozkrecilem silnik (2 razy :< ) a gdy nie dzialaly dalej doszedlem dopiero ze to moze byc stycznik ( 90% porad przy zepsutcy wycieraczkach brzmi - ROZREC SILNIK! a to nie musi byc wcale to) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flyingpio Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Ja taż dokładam swoje na temat wycieraczek U mnie działają ale non stop jak próbuje je załączyć tak żeby działały za każdym razem + czasówka tylko potem muszę wyłączę silnik (wyłączyć zapłon) bo samym przełącznikiem nic nie daje a co ciekawe jak włączam ręcznie trzymając i puszczę to się wyłączają szukałem elektroniki i na forum nie ma nigdzie podane gdzie znajduje się jakaś elektronika do wycieraczek, to jest chyba pierwszy post który wyjaśnia że w jakimś przekaźniku jest jakaś telekronika i że to mogło paść dzięki jutro sprawdzę czy to jest to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekdaniel85 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Szukam odpowiedzi na temat rozwiązanie problemu z wycieraczkami. Polega on na tym że po wyłączeniu wycieraczek nie wracają one na swoje miejsce a zatrzymują się np. na środku szyby. Musze mieć dobry refleks i wyłączać wycieraczki gdy są w dolnym położeniu. Co jest powodem takiej usterki i jak ją usunąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek1956 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Marek przejdz wyzej ,masz odpo,roznitowac i zdjac plytke z silnika,wyczyscic z nadmiaru smary kolo i styki zlozyc,zanitowac to co zostalo z nitow lub przewiercic i zalozyc sruby,wala fabrycznie duzo smaru i to jest przyczyna mialem to samo w p11/144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eden Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 dzisiaj naprawiłem swoje wycieraczki zgodnie z instrukcja i co ciekawe bez wyciagania silniczka z auta. rozwierciłem nity zdjąłem blaszkę przeczysciłem co trzeba i skręciłem na srubki i chodzą już ok, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gb73 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 dzisiaj naprawiłem swoje wycieraczki zgodnie z instrukcja i co ciekawe bez wyciagania silniczka z auta. rozwierciłem nity zdjąłem blaszkę przeczysciłem co trzeba i skręciłem na srubki i chodzą już ok, pozdrawiam dokladnie zrobilem tak samo.dzialaja.dzieki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.