Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Płytka sterująca pracą wycieraczek


klops23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

gdzie znajduje sie plytka sterujaca praca wycieraczek. Szukalem na forum ale nic konkretnego nie znalazlem. Nie skrzypia mi nie piszcza ale przestaly wracac na swoje miejsce w trybie czasowym potrzebuja 2-3 impulsow aby wrocic na swoje miejsce, dzwigienka do gory- chodza poki trzymam dzwignie puszczam - staja :( . Prawidlowo chodza tylko przy spryskiwaniu szyb. Z tego wnioskuje ze to nic mechanicznego tylko jakas elektronika.

Prosze o pomoc.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mój post o tym samym temacie jest niżej, podano mi ten link http://www.nissanklub.pl/...p=150218#150218

 

Ten temat niewiele wnosi poza tym iz wszystko sprowadza sie do zepsutego mechanizmu wycieraczek ,a u mnie i podejzewam ze u Ciebie tez raczej jest cos z elektronika.(sam mechanizm chodzi cichutko i bez zadnych skrzypien itp) Przeciez musi byc cos co steruje skomplikowanym badz co badz procesem dzialania wycieraczek w Primerze(nawet w Duzych Fiatach byla taka plytka i tam wlasnie siadal kondensator od czasowek). Moze i tu po prostu padl jakis kondensator na plytce lub cos podobnego . Dlatego tez moze ktos wie gdzie znajduje sie "centrum sterowania" wycieraczkami i ew. podzieli sie ze mna ta wiadomoscia.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba kolego źle czytałeś, mam to samo co ty tyle że dodatkowo miałem zapieczone tuleje i ten problem rozwiązałem a pozostał problem podawania napięcia na silniczek które jest podawane trzykrotnie z trzy sekundowymi odstępami i dlatego wycieraczki wykonują pełen cykl na trzy razy.

W tym linku który ci podałem kkr napisał:

"Rozwiązałem problem. Aby taką przypadłość rozwiązać musiałem dostać się do mechanizmu zespolonego wraz z silnikiem napędowym pracy wycieraczek. W moim aucie mechanizm ten jest zasklepiony nitami. Zerwałem je i w ich miejsce po naprawie umieściłem śrubki o śr. 3 mm plus nakrętki.

Wystarczyło przeczyścić styki oraz tory złacza koła zębatego.

Aby to zrobić, musiałem rozebrać podszybie, aby wyjąć silnik. Naprawa trwała około 1,5 godziny z małą przerwą na łyk kawy. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie pytam- co podaje napiecie na silnik wycieraczek??Czy to wszystko znajduje sie w mechanizmie zespolonym?? Raczej nie pomoze mi przeczyszczenie toru zlacza kola zebatego.Nie chce po prostu wybebeszac tego wszystkiego jezeli to nie bedzie potrzebne a

nie chce mi sie wierzyc ze cala elektronika od wycieraczek jest wlasnie w mechanizmie zespoloym

 

[ Dodano: Czw 22 Sty, 2009 17:30 ]

Wiec powiem tak , lepiej pozno niz wcale i w koncu naprawilem swoje wycieraczki po pol roku .

Przyczyny wariowania wycieraczek i stawania w roznych miejscach moga byc rozne . Jezeli :< nic nie chroboli to zostaja dwie :

1. styki w silniczku do odgiecia i przeczyszczenia

2. stycznik od czasowej pracy wycieraczek (nie mogle sie na forum doprosic jego lokalizacji :( )

Sposob naprawy pierwszej awarii jest dosc szeroko opisany na forum jednak ja przed rozbebeszeniem silnika radze sprawdzic stycznik ,ktory znajduje sie nietypowo w prawym gornym rogu (parzac od przodu auta) samotnie przykrecony do komory silnika ,jest wiekszy od sycznikow w skrzynkach i ma w sobie jeszcze jakas elektronike.

Koszt na allegro ok.50pln ale mysle ze mozna go jakos sprawdzic, nie wymieniajac.

Ja rozkrecilem silnik (2 razy :< ) a gdy nie dzialaly dalej doszedlem dopiero ze to moze byc stycznik ( 90% porad przy zepsutcy wycieraczkach brzmi - ROZREC SILNIK! a to nie musi byc wcale to)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość flyingpio

Ja taż dokładam swoje na temat wycieraczek

U mnie działają ale non stop jak próbuje je załączyć tak żeby działały za każdym razem + czasówka

tylko potem muszę wyłączę silnik (wyłączyć zapłon) bo samym przełącznikiem nic nie daje

a co ciekawe jak włączam ręcznie trzymając i puszczę to się wyłączają

szukałem elektroniki i na forum nie ma nigdzie podane gdzie znajduje się jakaś elektronika do wycieraczek,

to jest chyba pierwszy post który wyjaśnia że w jakimś przekaźniku jest jakaś telekronika i że to mogło paść

dzięki jutro sprawdzę czy to jest to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość marekdaniel85

Szukam odpowiedzi na temat rozwiązanie problemu z wycieraczkami. Polega on na tym że po wyłączeniu wycieraczek nie wracają one na swoje miejsce a zatrzymują się np. na środku szyby. Musze mieć dobry refleks i wyłączać wycieraczki gdy są w dolnym położeniu. Co jest powodem takiej usterki i jak ją usunąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek1956

Marek przejdz wyzej ,masz odpo,roznitowac i zdjac plytke z silnika,wyczyscic z nadmiaru smary kolo i styki zlozyc,zanitowac to co zostalo z nitow lub przewiercic i zalozyc sruby,wala fabrycznie duzo smaru i to jest przyczyna

 

mialem to samo w p11/144

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 lata później...

dzisiaj naprawiłem swoje wycieraczki zgodnie z instrukcja i co ciekawe bez wyciagania silniczka z auta. rozwierciłem nity zdjąłem blaszkę przeczysciłem co trzeba i skręciłem na srubki i chodzą już ok,

pozdrawiam

dokladnie zrobilem tak samo.dzialaja.dzieki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...