Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Mineralny na półsyntetyk


Miszi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka miesięcy temu kupiłem Almerkę, ponieważ nie wiedziałem jakim olejem była zalana to wlałem jej mineralny (przebieg 131.000) i teraz czytam na forum ze lepszy byłby półsyntetyk. I teraz pytanie: czy po zrobieniu 5 tyś na mineralnym mogę przejść na półsyntetyk? zaznaczam że nieweim jaki olej był wlany poprzednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w Almerce nabiegane prawie 188 tys. km i jeżdżę cały czas na syntetyku i nic nie cieknie ani nie bierze oleju ani grama więc nawet nie myślę o zmianie oleju na inny. Z tym że jestem pewny tego przebiegu.

W Primerze TD natomiast ostatnio zmieniłem olej właśnie z minerala na półsyntetyk Valvoline Maxlife Diesel i na razie oleju nie ubywa.

Jedyne co mnie zastanawia to to, że kontrolka ciśnienia oleju później gaśnie, ale tylko jak jest zimny. Jak po uruchomieniu się go zgasi i odpali ponownie to kontrolka dosłownie tylko mignie. Niby piszą na forum że to wina filtra oleju, nie wiem, możliwe ale filtr wsadziłem Knechta czyli niby nie byle co a wcześniej miałem Manna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem systetyk do przebiegu 250 tys i zaczelo brac wiec zmienilem na polsystetyk z 5w40 na 10w40 czy dobrze zrobiem nie wiem ale wiem ze mniej bierze ale wciaz bierze... moze i wina to jest przebiegu... ale nigdzie nie ma wyciekow... moze powinienem zmienic na sysntetyk... co radzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mnie zastanawia to to, że kontrolka ciśnienia oleju później gaśnie, ale tylko jak jest zimny. Jak po uruchomieniu się go zgasi i odpali ponownie to kontrolka dosłownie tylko mignie.

 

Mam to samo u siebie. Przed wymianą oleju też tak było i nie wiem o co chodzi z ta kontrolka. Filtr jest Filtron Olej Castrol 10W40. Wcześniej tez był castrol i filtr Mann i zjawisko było dokładnie to samo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dolewaj półsyntetyku do mineralnego - olei nie powinno sie mieszać. Od razu przejdź całkowicie na półsyntetyk, ewentualnie poczekaj jeszcze kilka miesięcy (zależy jak dużo jeździsz) do wymiany. Silnikowi nic sie nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, niebęde mieszał tylko wymienie

 

Z takim przebiegiem jak Ty masz ja 100% zmieniłbym na pólsyntetyk.

Bez obaw,zreszta ja w swojej tak zrobiłem.Jezdze i jest ok.

Ale oczywiscie Twoje autko wiec decyzja też ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę cały czas na syntetyku i nic nie cieknie ani nie bierze oleju ani grama więc nawet nie myślę o zmianie oleju na inny

To, że nie bierze oleju ani nie cieknie nie znaczy, że olej jest dobry. Olej silnikowy zmniejsza tarcie pomiędzy elementami silnika, uszczelnia komorę spalania, chłodzi elementy, do których nie dociera płyn chłodniczy, utrzymuje wnętrze silnika w czystości, zabezpiecza przed korozją. Stosowanie złego oleju nie wyjdzie po kilku tys. km tylko po kilkudziesięciu, a wówczas może być za późno. Wobec tego lepiej stosować sie zaleceniami producenta. Nasze silniki (1.4-1.6) sa małolitrażowe i prostej konstrukcji, więc biorą bardzo mało oleju. Jednakże jak ktoś jeździ na wysokich obrotach i mocno obciąża silnik to powinien sie spodziewać ubytków w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się może dziać? Nissan to nie fiat czy ford gdzie po 100tys się leje z każdego uszczelniacza i uszczelki. Będzie dobrze patrz na tylko na poziom oliwy i nie rysuj sobie czachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja was wręcz nie rozumiem może niech przejdzie na syntetyk od razu nie można się cofać w olejach to ja jeżdżę na pół syntetyku to może sobie wleje syntetyk następnym razem ?? Bo tak radzicie koledze bez sensu i niebezpieczne "nie powinno nic się stać" ciekawe kto weźnie odpowiedzialność jak jednak co się stanie wiadomo że nie od razu ale po czasie

JA NIE POLECAM takiej operacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiubik, spokojnie, kolega nie wiedział co ma wlane i wlał mineralny ale przy takim przebiegu jak ma auto spokojnie może a nawet powinno jeździć na półsyntetyku. silnik to przetrzyma to nie opel czy fiat. Jak by sie coś działo to przy następnej wymianie wleje minerala i po problemie ;):D

Zgadzam sie z Tobą że nie przechodzi sie na lepszy olej ale ta sytuacja jest wyjątkowa i sa nikłe szanse żeby ta operacja skończyła sie źle.

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tusiek:

 

ja mialem systetyk do przebiegu 250 tys

 

Jak często zmieniasz olej? Jeździsz długie czy krótkie trasy? Bo nie wiem czy przy mojej dynamicznej jeździe wymieniać co 15 000 czy częściej?

 

Ja mam 191 000 i pełen syntetyk. Auto kupiłem jak miało 167 000 i zalałem Texaco 5w40, na kartce pod maską było napisane że ktoś lał syntetyk ale bez nazwy oleju.

Zero ubytków.

PS. dziś zmieniłem filterek kabinowy i spryskałem klimkę odgrzybiaczem! Przypominam, bo już niedługo odpalimy klimki na dobre :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro rozmowa toczy sie o olejach to mam do was pytanko.Poniewaz przymierzam się do wymiany oleju w mojej almerze a odniedawna posiadam instalcje gazowa zastanawiam sie jaki olejem powinienem zalać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...