Miszi Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Kilka miesięcy temu kupiłem Almerkę, ponieważ nie wiedziałem jakim olejem była zalana to wlałem jej mineralny (przebieg 131.000) i teraz czytam na forum ze lepszy byłby półsyntetyk. I teraz pytanie: czy po zrobieniu 5 tyś na mineralnym mogę przejść na półsyntetyk? zaznaczam że nieweim jaki olej był wlany poprzednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 A ja bym wlał półsynetyk. Nic nie powinno się dziać z silnikiem. Tylko nie Mobil 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Ja mam w Almerce nabiegane prawie 188 tys. km i jeżdżę cały czas na syntetyku i nic nie cieknie ani nie bierze oleju ani grama więc nawet nie myślę o zmianie oleju na inny. Z tym że jestem pewny tego przebiegu. W Primerze TD natomiast ostatnio zmieniłem olej właśnie z minerala na półsyntetyk Valvoline Maxlife Diesel i na razie oleju nie ubywa. Jedyne co mnie zastanawia to to, że kontrolka ciśnienia oleju później gaśnie, ale tylko jak jest zimny. Jak po uruchomieniu się go zgasi i odpali ponownie to kontrolka dosłownie tylko mignie. Niby piszą na forum że to wina filtra oleju, nie wiem, możliwe ale filtr wsadziłem Knechta czyli niby nie byle co a wcześniej miałem Manna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tusiek Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 ja mialem systetyk do przebiegu 250 tys i zaczelo brac wiec zmienilem na polsystetyk z 5w40 na 10w40 czy dobrze zrobiem nie wiem ale wiem ze mniej bierze ale wciaz bierze... moze i wina to jest przebiegu... ale nigdzie nie ma wyciekow... moze powinienem zmienic na sysntetyk... co radzicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Jedyne co mnie zastanawia to to, że kontrolka ciśnienia oleju później gaśnie, ale tylko jak jest zimny. Jak po uruchomieniu się go zgasi i odpali ponownie to kontrolka dosłownie tylko mignie. Mam to samo u siebie. Przed wymianą oleju też tak było i nie wiem o co chodzi z ta kontrolka. Filtr jest Filtron Olej Castrol 10W40. Wcześniej tez był castrol i filtr Mann i zjawisko było dokładnie to samo :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 ja wlałem VALVOLINE MaxLife 10W40 a filtr takie niebieski. Kontrolka gaśnie praktycznie od razu. tak było i jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszi Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 tylko niewiem na czym jeżdził wcześniej zanim ja ją kupiłem, i teraz jestem w kropce czy zostać przy mineralnym (Valvoline 15W+40) czy zaryzykowć i zmienić na Maxline 10W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 wlej półsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszi Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 zatem jutro tak zrobie i zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hoduck Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Nie dolewaj półsyntetyku do mineralnego - olei nie powinno sie mieszać. Od razu przejdź całkowicie na półsyntetyk, ewentualnie poczekaj jeszcze kilka miesięcy (zależy jak dużo jeździsz) do wymiany. Silnikowi nic sie nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszi Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 nie, niebęde mieszał tylko wymienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 nie, niebęde mieszał tylko wymienie Z takim przebiegiem jak Ty masz ja 100% zmieniłbym na pólsyntetyk. Bez obaw,zreszta ja w swojej tak zrobiłem.Jezdze i jest ok. Ale oczywiscie Twoje autko wiec decyzja też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hoduck Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 jeżdżę cały czas na syntetyku i nic nie cieknie ani nie bierze oleju ani grama więc nawet nie myślę o zmianie oleju na inny To, że nie bierze oleju ani nie cieknie nie znaczy, że olej jest dobry. Olej silnikowy zmniejsza tarcie pomiędzy elementami silnika, uszczelnia komorę spalania, chłodzi elementy, do których nie dociera płyn chłodniczy, utrzymuje wnętrze silnika w czystości, zabezpiecza przed korozją. Stosowanie złego oleju nie wyjdzie po kilku tys. km tylko po kilkudziesięciu, a wówczas może być za późno. Wobec tego lepiej stosować sie zaleceniami producenta. Nasze silniki (1.4-1.6) sa małolitrażowe i prostej konstrukcji, więc biorą bardzo mało oleju. Jednakże jak ktoś jeździ na wysokich obrotach i mocno obciąża silnik to powinien sie spodziewać ubytków w oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszi Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Olej wymieniony na Valvoline Maxlife 10W40 i filtr Knecht, trwają obserwacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Miszi, będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszi Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 mam kurde nadzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 masz mały przebieg nie będzie problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 A co się może dziać? Nissan to nie fiat czy ford gdzie po 100tys się leje z każdego uszczelniacza i uszczelki. Będzie dobrze patrz na tylko na poziom oliwy i nie rysuj sobie czachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiubik Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 ja was wręcz nie rozumiem może niech przejdzie na syntetyk od razu nie można się cofać w olejach to ja jeżdżę na pół syntetyku to może sobie wleje syntetyk następnym razem ?? Bo tak radzicie koledze bez sensu i niebezpieczne "nie powinno nic się stać" ciekawe kto weźnie odpowiedzialność jak jednak co się stanie wiadomo że nie od razu ale po czasie JA NIE POLECAM takiej operacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszi Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 spokojnie, moje ryzyko ,olej zmieniony i narazie jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 kiubik, spokojnie, kolega nie wiedział co ma wlane i wlał mineralny ale przy takim przebiegu jak ma auto spokojnie może a nawet powinno jeździć na półsyntetyku. silnik to przetrzyma to nie opel czy fiat. Jak by sie coś działo to przy następnej wymianie wleje minerala i po problemie Zgadzam sie z Tobą że nie przechodzi sie na lepszy olej ale ta sytuacja jest wyjątkowa i sa nikłe szanse żeby ta operacja skończyła sie źle. Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiubik Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 No ok może i racja Pozdrawiam i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Tusiek: ja mialem systetyk do przebiegu 250 tys Jak często zmieniasz olej? Jeździsz długie czy krótkie trasy? Bo nie wiem czy przy mojej dynamicznej jeździe wymieniać co 15 000 czy częściej? Ja mam 191 000 i pełen syntetyk. Auto kupiłem jak miało 167 000 i zalałem Texaco 5w40, na kartce pod maską było napisane że ktoś lał syntetyk ale bez nazwy oleju. Zero ubytków. PS. dziś zmieniłem filterek kabinowy i spryskałem klimkę odgrzybiaczem! Przypominam, bo już niedługo odpalimy klimki na dobre pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AsusLodz Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Skoro rozmowa toczy sie o olejach to mam do was pytanko.Poniewaz przymierzam się do wymiany oleju w mojej almerze a odniedawna posiadam instalcje gazowa zastanawiam sie jaki olejem powinienem zalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszi Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Olej wymieniełm z minarala na Valvoline Maxlife 10w40 zrobiłem juz blisko 1500tys km i nadal obserwuje. Jedyne co zaobserwowałem to nieco cichsza praca silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.