Gość Witek Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Witam mam problem z moim pojazdem zapaliła mi się jakiś czas temu lampka kontroli silnika byłem już na komputerze gość usuną błędy nie powiedział czego dotyczą dokładnie po 70 km dalej sie zapaliła dodam że autem nie sposób jest jechać więcej niż 120 km na godzinkę czy ktoś wie co można z tym zrobić?????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zefir15 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 zmien goscia co podlacza auto do kompa, albo wykasowal je zebys jakis czas pojezdzil i przyjechal jeszcze raz sprawdzic czy blad powroci spisz albo niech wydrukuje co jest nie tak i wtedy bedziesz wiedzial co z tym zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 zmien goscia co podlacza auto do kompa, albo wykasowal je zebys jakis czas pojezdzil i przyjechal jeszcze raz sprawdzic czy blad powroci Nie przeginajmy pały zapłaciłem 50 zł tylko po to żeby przejechać 70 km bez kontrolki takie kasowanie błędów to ja se moge zrobić poprzez zdjęcie klemy z akumulatora ale dzięki za rade jutro jade nakopać mu w zadek :028: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Witek, ale nie powiedzial ci jaki to blad? samo kasowanie bledu za 50zl drogawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 ale nie powiedzial ci jaki to blad? samo kasowanie bledu za 50zl drogawo No 3 razy gościa pytałem i powiedział że silnik... to mi na prawdę dużo dało :fuckyou: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smoła Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Zna ktoś może w okolicach Katowic, a najlepiej by było w Katowicach jakiś warsztat gdzie mógłbym podłączyć Micre do kompa? Oczywiście dobry, sprawdzony i tani? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 No 3 razy gościa pytałem i powiedział że silnik... to mi na prawdę dużo dało :fuckyou: ludzie sa jednak nie powazni, a potwierdza to twoj post. jak mozna klientowi skasowac blad powiedziec ze silnik i jeszcze taka kase za to brac. ciekawy jestem co to za blad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Twój błąd nazywa sie 50zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Chłopacy byłem tam dziś jeszcze raz i gość podłączył sie i wyczytał takie coś że ,,mieszanka za uboga'' pytał się gdzie tankuje a ja mu powiedziałem że na LOTOSIE a on żeby tam nie tankować bo ciulowe paliwo.... mówił też że to może być któraś z sąd lub komputer ma wypaloną ścieżkę i sam sobie ten błąd wczytuje czy coś takiego mówił prawde???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 co to za mechanik....??????? to nie sprawdził co?? to co on wie??? chyba tyle że odkręca sie w lewo i przykręca na odwrót sonda lambda - podjedź do gazownika oni mają testery do sond i najszybciej ci sprawdzą albo dokładnym miernikiem wychyłkowym napięcie powinno oscylować 0-1V cyfrowym tego nie sprawdzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 A ten komputer może być uszkodzony?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 nie wiem najpierw zaczyna sie diagnostyki i mierzy poszczególne czujniki. A to już najbardziej drastyczny przypadek - zjaranie sterownika silnika jest gdzieś z przodu w kabinie. Możesz wyciągnąć i rozkręcić obudowę i zobaczyć. Choć takie przypadki zdarzają sie bardzo rzadko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 To goście powiedzieli że obejrzą komputer jak bym nalał lepszego paliwka i nie pomogło zależy mi na zrobieniu tego auta bo już je polubiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcelta Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Witam Znam ten problem i pislam juz kiedys na formum o mozliwosci rozwiazania. Z opisu wynika ze to te same objawy. U mnie zapalila sie kontrolka pierwszy raz juz jakies 315 dni temu. Po odczytaniu kod bledu to P0171. Czyli zbyt uboga mieszanka. Oprocz tego ze pojawil sie blad to nic sie nie zmienilo. Testowany byl na spalnie osiagi itp. Aby wyeliminowac blad pozwolilem sobie w serwisie nissan sfotografowac ksiazke do tego modelu (prawie cala). I procedura wskazuje na pewne mozliwosci rozwiazania po uprzednim wykonaniu. Mi pomiar cisnienia pompy paliwa, szczelniosc ukladu dolotowego, wylotowego, przeplywomierz, pierwsza sonda lambda, wtryskiwacze, zawor MAF/VAF, hlodzenie silnika itp. Mozliwosci jest wiele. Postawilem na sonde. Niestety kupilem jaks uniwersana. Nie polecam bo oprocz tego ze spalanie wzroslo o ok 20% nic sie nie zmienilo. Blad pojawil sie znowu. Szybko wrocilem do starej sady. Uniwersalna pracuje na zupelnie innej charakterystyce. Mam urzadzenie do podpiecia sie pod OBD II i wielokrotnie monitorowalem parametry silnika zczytywane, na roznych odcinkach drogi i sporzadzalem wykresy, analizowalem ale to nic nie przynioslo. Ostatnio zauwazylem wlasnie spadek mocy na wyzszych predkosciach tzn >120 jest problem zeby sie rozpedzic. Bardzo dobry kolega mechanik/elektronik raczej stawia w tym przypadku na wlasnie sonde ale wymiana na oryginalna i moze przeplywomierz. Moim kolejnym krokiem bedzie wlasnie sada. Jak kupie orginal i pojezdze to dam znac czy cos sie zmienilo czy dalej jest problem. Na testerach wszystkie odczyty mieszcza sie w parametrach zalecanych w ksiazce serwisowej. Zauwazylem odchylke na masie zasysanego powietrza na obrotach IDLE (jalowych). Moze to byc problem z odczytem obrczony pewnym bledem. Najlepiej naprawa by wygladala w ten sposob: aby ktos kto ma auto takie samo najlepiej w tym samym rejonie zgodzil sie na podmiany pwenych czesci: sada, przeplywomierz np na testy 1-2tyg i wtedy wymieniac sie spostrzerzeniami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Znam ten problem Cześć widzę że masz dokładnie to samo co ja u mnie dochodzi jeszcze hałas z układu wydechowego coś jakby pod podwoziem czasami zdarza mu sie pofalować na biegu jałowym natomiast przeprowadziłem mały test jazda z odłączonym przepływomierzem 140 km nie było dla niego problemem tylko reakcja na gaz jest tak ok 1 sekunde wolniejsza wymiana elementów z innym użytkownikiem nie wchodzi w grę mało jest takich mikr u mnie w okolicy co do sond to miałbym wątpliwości ojciec też ma micre tylko 97 u niego jest ta sama sonda i ma już 200 tys km jest ok tak jak mówię stawiałbym na przepływomierz przeczyściłem go ostatnio spirytusem i wydaje mi się że auto stało się bardziej dynamiczne napisz mi jak znajdziesz jakieś lekarstwo pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_the Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Czy ktoś sobie poradził z tą sytacją czy nadal wszystkim pali się ta kontrola i nie zwracają na to uwagi? czy sonda japońska NGK nie była by dobrym zamiennikiem? Czy te silniki mają 1.0 2001 mją dwie sondy jak tak czy są takie same i która częściej nawala? Ostatnio dopiero po 100km się zapaliła wlana benzyna 98! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Czy ktoś sobie poradził z tą sytacją czy nadal wszystkim pali się ta kontrola i nie zwracają na to uwagi? czy sonda japońska NGK nie była by dobrym zamiennikiem?Czy te silniki mają 1.0 2001 mją dwie sondy jak tak czy są takie same i która częściej nawala? Ostatnio dopiero po 100km się zapaliła wlana benzyna 98! Cześć już ci odpowiadam są 2 popatrz na rurę wydechową pod kolektorem ssącym jest tam na pewno a co do odpowiedzi to jednoznacznej nie znajdziesz niektórym pomaga reset innym tak jak i mi nie pomaga narazie nic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_the Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Jedną sonde zlokalizowałem przy kolektorze wydechowym i została wymieniona, a ta o której mówisz to widziałem ją chyba, ale to by były dwie przed katalizatorem?? dziwne chyba troche? Najbardzie dziwi mnie to, że po skasowaniu kompa zapala się dopiero po przrejechaniu 20, 40 a nawet 100km gdyby to była sonda to chyba powinno zapalić się znacznie wcześniej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Nie druga sonda jest za katalizatorem zamieszcze foto No a co do zapalania lampki silnika to sonda musi osiągnąć optymalną temperature pracy jeśli autem przejedziesz np 10km dziennie i nie będziesz pociskał to może to być nawet 300 km tak jak ostatnio u mnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_the Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Auto jeździ 50 km dziennie tak więc sądze, że to nie sonda raczej co innego chyba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Kolego piotr_the może spróbuj wyjeździć penzynkę do końca i zalać 98 wtedy sprawdzić efekty gdzieś czytałem że pomaga a jak nie to może przepływomierz????? w każdym bądź raźe można żyć z ,,za ubogą mieszanką'' :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_the Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Po zresetowaniu kompa (odłączone klemy na 2 godziny), zalaniu paliwa 95 stacja Shell przeczyszczeniu styków masy preparatem na razie się nie pali zobaczym na jak długo ? Ps. Witek dzięki za zdjęcie 2 sondy też ją widziałem ale czy to nie jest widok zpod klapy silnika? czy katalizator jest napewno przed tą sondą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 czy to nie jest widok zpod klapy silnika? czy katalizator jest napewno przed tą sondą? Zdjęcie jest z pod klapy jak staniesz po stronie pasażera przy błotniku pod filtrem powietrza i kolektorem ssącym katalizator to tuż pod sondą nr1 taka puszka osłonięta blachą ale u mnie już blacha odpadła :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość scichy Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 ponownie podczepiam się do tematu lampki "check silnika" . U mnie ta lamka się zapaliła i po stwierdzeniu błędu zbyt ubogiej mieszanki P0171(przy przebiegu 43tyskm) po wielkich perypetiach z tym zagadnieniem udałem się do serwisu ASO. W srwisie stwierdzili, że przyczyną palenia się tej lampki jest sonda lambda (ta pierwsza w kolektorze wydechowym). No więc zkupiłem nową oryginalną i po zamontowaniu i przejechaniu ok. 70km znowu się lampka zapaliłą. A więc serwis w sumie naciagnął mnie na ok. 500 zł wydatku, a przyczyna nie została usunięta, bo nie była to wina sondy, którą nie potzrebnie kupiłem. Następnie po uzyskaniu dobrego namiaru pojechałem do jednego gościa elektronika, gazownika, który miał podobną Micrę (ja mam 2001 1.4 automat, a on miał 2002 1.0 z przebiegiem 17tys. km i też mu ta lamka się zapaliła). Ten mechanik od razu mi powiedział, że przyczyną świecenia tej lampki przy błędzie zbyt ubogiej mieszanki jest przepływomierz. Stwierdził, że wymienił w swoim i jest teraz ok., a więc i mi to samo zaproponował. Zgodziłem się - wymienił mi on przepływomierz ( i to założył nawet od forda czy VW ale oryginał, zrobił tylko przejściówkę bo kostki nie pasowały) i jest wszystko OK. Przejechałem już kilkaset km i lampka się nie zapala, a przed tem po przejechaniu parudziesięciu km zapała się. Tak więc przyczyna świecenia tej lampki to przepływomierz przy błędzie P0171 (przynajmniej u mnie tak było) i nie była to wcale sonda lambda. Tak nawiasem gdyby ktoś potrzebował dobrą sondę BOSHA (tą pierwszą z kolektora wydechowego) z samochodu Micra 1.4 2001r. o przebiegu 43tys km to mam teraz jedną na zbyciu. Co do ceny można się zawsze dogadać. Pozdrawiam wszystkich "check enginowców" , temat był obszerny na forum, nie było długo jego rozwiązania, u mnie przyczyną świecenia tej lamkpi był uszkodzony przepływomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Koledzy a jest jakiś sklep internetowy w którym mogę nabyć nowy oryginalny przepływomierz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.