Bart-qlka2 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Witam! Przemaglowałem forum dość dokładnie i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Nie chodzi mi o stwierdzenia że silnik benzynowy QG15 w Almerze dla jednych jest zbyt mułowaty a dla innych wystarczający. Jeździłem i nadal jeżdżę Almerą N15 z silnikiem 1,4 i wiem jak się zachowuje. Chodzi mi o porównanie osiągów i spalania oraz awaryjności silnika QG15 w odniesieniu do GA14. Tylko tyle. Nie interesują mnie informacje typu "lepiej kup sobie 2 litry benzynę i przerób na gaz" Podejrzewam że wielu klubowiczów zainteresuje takie porównanie. Proszę moderatorów o wyrozumiałość. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Mam nadzieję, że moja opinia choć trochę zaspokoi Twoją ciekawość. Osobiście jeżdżę N15 75 km 1999r 191 tys km przebiegu. Mój tata ma N16 1,5 90km, 2001 r, 70 tys przebiegu. Mój styl jazdy oceniam na dynamiczno-ostry. Moja alma często wkręca się na 6000 obr. Jeśli chodzi o spalanie to N16 będzie oszczędniejsza, na trasie po Polsce 500 km wyszła nam 6,0 (50% z klimą). A moja N15 w trasie pali 6,6-7,0 l. Silniki o podobnej mocy. Inne skrzynie biegów - N16 ma dłuższą 3. Awarii silnika ani u mnie ani u ojca nie było (no ale różnica w przebiegu znaczna). Mój dobry kolega miał almę N16 jako auto firmowe. Zrobił nią 260 tys. Zero awarii, ale wymieniał rozrząd po 220 tys. Teraz auto jeździ na LPG u osoby prywatnej i ponoć wszystko gra. Ubytków oleju ani w mojej N15 ani u ojca nie odnotowano. N16 przede wszystkim oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa biernego (**** NCAP) a alma N15 * NCAP. Oba auta zaczynają jechać powyżej 3000 tys obr. Kończą N15 na 6200, N16 na 5900-6000. Tłumik u ojca cały czas orygianał i klocki też - a jeździ w większości krótkie trasy. Akumulator mu padł. U mnie drugi tłumik - i chyba już się kończy Jeśli ktoś nie musi mieć rajdówki, a auto które jest niezawodne i ładne N16 to dobry wybór. Ładne felgi, dobre opony, nabłyszczony lakier, pełny bak - i w trasę - bo po co komu auto - jeśli nie chce nim nigdzie dalej wyjechać. Oba auta oszczędne i tanie w eksploatacji. N16 ma twarde zawieszenie, dobre na nasze koleiny. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 N16 ma twarde zawieszenie, dobre na nasze koleiny.Pozdrawiam ! A co ma twardość zawieszenia do kolein ? :zdziw: Akurat nie uznałbym tego za plus biorąc pod uwagę nasze dziurawe drogi. Owszem, fajnie w zakręty wchodzi ale na dziurach, na tylnej kanapie tyłek boli i plomby z zębów same wylatują. I jak czytam że niektórzy sobie jeszcze utwardzają zawieszenie i obniżają profil opon to już dla mnie hardcore jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flejka Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Jak dla mnie zawieszenie N16 na Polskie drogi jest umiarkowane. ni+ ni-! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Uważam , że N16 ma bardzo dobrze przystosowane zawieszenie jak na nasze warunki oraz tych co chcą jeździc pseudosportowo kosiarką> Dobre również hamulce (lecz tylko na oryginalnych klockach - tzw zamienniki obniżają jakośc hamowania o ok. 20 %). Silniki obu modeli są porównywalne (osiągi), niestety N16 ma felerny rozrząd i może się okazac wcześniejsza nieplanowana jego wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 ADAM85 napisał/a:N16 ma twarde zawieszenie, dobre na nasze koleiny. Pozdrawiam ! A co ma twardość zawieszenia do kolein ? :zdziw: A to kolego, że jak samochód jest za miękki to na naszych drogach przy szybkiej zmianie pasa kołysze się jak stara łajba i wtedy łatwo wylecieć z trasy. A co do twardości tylnych siedzeń.. nie wiem.. zawsze jadę z przodu :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Tak się składa że mam obie omawiane almerki, każda ma swoje zalety i wady. Osobiście jeździć wolę N15 co prawda jest słabsza ale lepiej pasuje mi jej skrzynia biegów. Zawieszenie zdecydowanie na plus ma N16 mimo że twardsze. Ekonomiczniejsza moim zdaniem jest N15, może dlatego że lubię spokojną jazdę na wysokim biegu. Hamulce i komfort zdecydowanie lepsze ma N16, za to w N15 lżej chodzą: sprzęgło, kierownica i biegi. Moim zdaniem ładniejsza jest N16, awaryjność zerowa zarówno jedna jak i druga. Blachy lepsze N16, tylko ta nieszczęsna tylna klapa, N15 słabe progi i tylne nadkola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 A to kolego, że jak samochód jest za miękki to na naszych drogach przy szybkiej zmianie pasa kołysze się jak stara łajba i wtedy łatwo wylecieć z trasy. To jest również kwestia szerokich opon. Proponuję przejechać się też innymi autami - choćby "starym" Focusem. Jakoś nie wyrzuca z kolein a komfort jakby inny Jeździłem też Peugeotem 307 i choć nie zamieniłbym go na Kałmerę to tłumienie nierówności ma lepsze. A co do twardości tylnych siedzeń.. nie wiem.. zawsze jadę z przodu :diabel2: Ja z reguły też ale nawet z przodu tyrpie i bynajmniej nie przez siedzenia Reasumując - moim zdaniem to nie jest zawieszenie na nasze drogi jeśli ktoś szuka komfortu . Natomiast na równej nawierzchni jest OK. W zakręty ładnie autko wchodzi pod warunkiem że gładko jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Dzięki za wszystkie odpowiedzi i przypominam że interesuje mnie czyste PORÓWNANIE i jak na razie jedynie ADAM85 i Czarny38 piszą coś na na temat. Prosiłbym o więcej takich konkretnych wypowiedzi a nie dyskusji o zawieszeniu chyba że konkretne PORÓWNANIE zawieszeń N15 i N16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Mam N15 1,5 87KM, a ojciec N16 1,5 po lifecie, czyli cos pod 100KM. Lubie moje autko, ale jedna lepiej jedzie N16. Jesli szybkosć N15 jest dla Ciebie zadowalajaca to i z N16 bedziesz zadowolony, bo jest odczuwalnie lepiej. Kilka razy jechałem N16 w trase to nawet na 5 przy w miare szybkiej jeżdzie dało sie wyprzedzić. Swoim chyba bym od razu redukował. Jesli chodzi o spalnie to ja osobisice nie robiłem pomiarów ,ale ojciec jest na tym punkcie czuły i często sprawdza. W trasie wychodzi 6,5-7l i nie mówie tu o pustym aucie i 90km/h. Trasa do pracy to oko 20km z czego z połowa to miasto, swiatła itp, a druga połowa to w miare bezkolizyjna droga. Wychodzi mu spalnie tez rzedu 7litrów, jadać ekonomicznie, ale w miare dynamicznie. N16 ma zdecydownie lepsze hamulce, no ale w moje nie ma ABS. Generalnie jesli chodzi o spalnie to jest ono na podobnym poziome, ewentualnie N16 pali nieznacznie więcej. Czasami czytam na forum, ze N16 to muł i N15 objeżdza N16 z każdej strony. w Przypadku moich autek takie opinie można między bajki włożyć. Rocznik 2005, przejechane 30-40 tys km - awarii brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.