Gość pio_ta Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Witam zamierzam wymienić w aucie paski klinowe ale nie wiem jakiej firmy wybrać paski, te które mam teraz są firmy GATES ale tak samo w tym aucie jak i poprzednim po przejechaniu około 10 tyś km zaczynają piszczeć a naciąg pomaga na chwię, jakie proponujecie wybrać ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 pio_ta, ja zawsze kupuję CONTITECH i nie narzekam , nie rozciągają sie jak inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Ja mam od 8 kkm na alternator, wspomaganie i klime paski Contitech i jest wszystko w porządku, żadnych pisków, skrzypienia, itp., itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 6000km przebiegu temu wymieniłem wszystkie trzy na GATES-a - tydzień temu delikatnie naciągnąłem od alternatora bo z rańca zaczął popiskiwać. Wystarczył 1 pełny obrót śrubą regulacyjną i znowu cisza, ale naciąg był luźny. Pozostałe paski mają na razie prawidłowe ugięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Ja mam GATES'a ale ponoć lepsze są Contitech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Różne paski przerabiałem: Zdecydowanie najgorsze są z niebieskimi napisami JC. CONTITECH - przeciętnie - wymagały 3 dociągnięć przez pierwszy miesiąc. Potem niby się nie naciągały i były odpowiednio napięte ale po wilgotniejszej nocy lubiały trochę szumieć. Zdecydowanie najlepiej sprawują się u mnie paski BOSCH'A. Jedno dociągnięcie po kilku dniach od założenia i od roku spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Ja mam założone 2 paski Gatesa i 1 TRW. Jeżdżę już na nich bardzo długo i nie mam z nimi żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anti2k Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Ja wymieniłem na Goodyeara, co prawda dopiero 6tys. od wymiany, ale jak na razie jest cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JJPP Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 A tak co ile kilometrów powinno wymieniać się paski bo primkę mam dopiero 2 tygodnie i niewiele wiem. I czy te paski mogą się zerwać i jaką szkodę mogą wyrządzić. Proszę o odpowiedź i zrozumcie nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio_ta Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 są trzy paski, każdy napędza jakieś urządzenie alternator, pompa od wspomagania lub agregat od klimy, jeżeli pasek się urwie to jedyne co spowoduje to to że któreś z tych urządzeń przestanie działać, klima ujdzie, przy braku wspomagania ciężko się kręci kierownicą ale się jedzie a braku ładowania akumulatora kończy się wreszcie jego wyładowaniem. w zakładce PRIMERA-Poradniki, Serwisówki, Instr. masz instrukcję do swojego modelu samochodu tam jest tabela i w niej pokazane co ile kilometrów robić przegląd a co ile wymianę pasków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Co do pasków to mam GATESA i nic nie podciągałem. Jestem świeżo po wymianie rozrządu i paski były zdejmowane. Do wymiany rozrządu 2kkm i nic nie podciągałem Co do zerwania pasków to mogę o tym wiele powiedzieć. Pierwszy od klimy. Zerwie się Trudno nie ma klimy jedziesz dalej. Drugi alternator. Zanim akumulator wysiądzie da radę jechać. Trzeci wspomaganie kierownicy i pompa wodna. Ten właśnie mi zerwało. Miałem 3 km do domu. Myślałem że dojadę. Od mojego myślenia rozsadziło mi chłodnicę. Poprostu wyrwało kawał plastiku obok korka. Zalało przewody. Teraz szukam zegarów bo je szlak trafił. Zamiast 20 zeta na pasek wydałem 270 na chłodnicę KOYO + płyn+ paski60, a zegarów szukam od 3 miesięcy. Dobrze że głowica nie pękła w moim traktorze. Co do długości pasków to trzeba dobrać wedle starych, a nie katalogu. Ja zaufałem sprzedawcy i potem wymieniałem długości. Nie pamietam wymiarów, ale gdzieś podawałem je na forum. Przy wymianie trzeba wyciągnąć chłodnicę, bo nie poluzujesz alternatora. Trzeba też mieć nasadkę 14 na dłuuuuuuuugiej przedłużce do poluzowania pompy wodnej. Mi to zajeło 3 godziny zanim poznajdowałem wszystkie śruby. Najdłużej zeszło z alternatorem ( paskudny dostęp do śrub, mało miejsca) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio_ta Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 sorki zapomniałem o pompie wodnej, poprzedniego nissana załatwiłem w podobny sposób jak and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysS105 Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 ja tez zamontowałem paski CONTITECH i jak pisze and pec w katalogach maja ze wszystkie sa tej samej długosci a okazuje sie ze wszystkie sa inne dobierac według starych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JJPP Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Dzięki chłopaki za wyjaśnienia jestem wdzięczny za pomoc. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peryskop Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 a ile teoretycznie praktycznie wytrzymują przebiegu paski???mnie tam nic nie piszczy ale tak z ciekawości ............... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Gates nie pisze co ile na swojej stronie. Jedynie zaleca co 4 lata. Myślę że rozsądnie jest zrobić to co 60kkm. W sumie tyle robi się średni przez ten okres. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Witam. Piszecie tu o paskach i chcialem sie zapytac, czy : 1. mozna samodzielnie wykonac te operacje w garazu? 2. jesli tak, jak to zrobic - a. kolejnosc wykonywania czynnosci b. niezbedne narzedzia c. na co nalezy szczegolnie uwazac i jakie moga sie przytrafic niespodzianki jesli ktos bedzie mial cierpliwosc i wytlumaczy dokladnie, to bede bardzo wdzieczny :one: 3. takie dodatkowe pytanie, czy mozna krecic silnikiem w celu oceny, czy ktores z kolek, lub pomp nie wydaje dziwnych dzwiekow - bez zalozonych paskow, czyli: dla porownania dzwieku z zalozonym paskiem na pompe wody i po sciagnieciu paska oraz inne kolka - rozumiecie o co mi chodzi? oczywiscie domyslam sie ze takie odpalenia to raczej krotkotrwale... ale mniej wiecej ile 10sek? minuta? dzieki wielkie za cierpliwosc :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Narzędzia: Grzechotka Pokrętło Długa przedłużka Nasadki 13,14 klucze oczkowo-płaskie 12,13,14 Zdejmujesz koło i osłonę silnika ( jeśli ją masz) po stronie pasków, trzeba zlać płyn i wyjąć chłodnicę bo inaczej nie dostaniesz się do śrub na alternatorze. Pierwszy zrzucasz pasek od klimy. Napinacz jest od dołu na rolce dobrze widoczny. Popuszczasz i odkręcasz nakrętkę na rolce. Potem zrzucasz od alternatora. Napinacz paska od góry, ale trzeba popuścić śruby od alternatora do których jest paskudne podejście i dlatego trzeba wybebeszyć chłodnicę. Inaczej nie zrzucisz paska. Jak się z tym uporasz to zostaje tylko pompa wodna i wspomagania. Napinacz od góry koło ściany grodziowej ( jak dobrze pamiętam ) i jakaś śruba czy nakrętka od rolki czy od pompy ( dobrze nie pamiętam ) osadzona głęboko między kołami i bez długiej przedłużki i konkretnego pokrętła nie ma co podchodzić Manewry w pełni do wykonania w garażu bez kanału. Pamiętaj o dobrym odpowietrzeniu głowicy przy zalewaniu płynu chłodniczego ( zawory odpowietrzające tylko na zimnym silniku) Oczywiście możesz spuścić motor na jakiś czas bez pasków i płynu, ale na bardzo krótko. Może być więcej jak 10 sekund To nie rozrząd i nic tam się nie poprzestawia. Tylko pamiętaj że przy braku chłodnicy i założonym pasku od pompy wodnej wychlapie płyn z silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 dziekuje bardzo za pomoc. dzis (zanim odpisales) bylem w garazu, mniej wiecej po instrukcji ang i pl probowalem cos poradzic, ale nie dalem rady. podnioslem auto, odkrecilem kolo, odkrecilem plastikowe obudowy, poluzowalem od gory auta nakretke od napinacza, tak, ze byl luzny, ale trzeba bylo jeszcze pompe wspomagania ruszyc, aby sie poluzowalo i dalo rade scignac pasek - ale nie bylem pewien ktore sruby krecic, wiec dzis sobie odpuscilem - ale juz sie tez dowiedzialem jak to zrobic, a tobie and_pec dziekuje za pomoc, przyda sie przy odkrecaniu alternatora - i za dobre rady poczytam jeszcze, o ile gdzies napisane jest (forum+instrukcja) o odpowietrzeniu ukladu, jesli zajdzie taka potrzeba, bo najpierw bede probowal sciagac pasek z pompy wody, takze bez obawy, ze wode mi wychlapie, bo pompa bedzie odlaczona - bez paska... a klimy nie mam, wiec tez jeden klopot mniej :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Sposób odpowietrzenia opisany jest w Instrukcji Obsługi do pobrania ze strony głównej Primery w tematach przyklejonych PRIMERA Poradniki itd http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837 Opis zaczyna się na stronie 7-7 a korek odpowietrzenia masz w głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 ok, sciagnalem wszystkie paski, po czym odpalilem maszyne i tu efekt: http://dmx81.wrzuta.pl/audio/1raT3naa2SX/01 czyli ze to nie szumi nic z pompy wody, wspomagania, alternatora, jedynie zostaje rozrzad? http://dmx81.wrzuta.pl/audio/1BG2HTqpZT9/02 jak slychac tu, dzwiek slychac najwyrazniej po kilku sek od odpalenia silnika Nie wiem, czy mam teraz zaczac pisac w postach o lancuchu? kurcze, takie troche skakanie, a nie chcialem swojego nowego watku zakladac, znowu w paru zaczetych nie ma co pisac o tym samym. mam nadzieje, ze spece tu tez zagladna i cos podpowiedza nastepnym punktem mojego dzialania bedzie chyba wymiana oleju i filtra, jak myslicie? ps. dzieki za podpowiedzi ze sciaganiem paskow - sam bym nie wiedzial od czego zaczac, a poszlo nawet gladko - alternator dalo rade bez sciagania chlodnicy, bardziej meczylem sie z napinaczem paska pompy wspomagania, te gumowe weze i wezyki utrudnialy bardzo manewrowanie kluczem, od dolu to tylko chyba nakretke z pompy odkrecilem, no i przy zakladaniu paskow czasem wskoczylem, reszcze z gory dalo rade. [ Dodano: Czw 30 Kwi, 2009 19:04 ] wymienilem juz tez olej i filtr. olej Shell Helix, filtr paliwa Blue Print (nie bylo tu duzego wyboru, a podobno duzo lepszy niz filtron) - efekt? jakies 60-70 % ciszej sie zrobilo :D sprawdze jeszcze jutro, jak bedzie od zimnego znowu startowal. po samej wymianie efektu raczej nie bylo czuc, ale wiadomo, musi przepompowac olej przez caly uklad, pojechalem kawalek, bardzo nie gazowalem, wrocilem, wysiadlem z autka - calkiem inny dzwiek, nie wiem czy dlatego ze sie bardziej rozgrzal, czy tak bardzo pomoglo, ale jutro napisze, jakie efekty beda na porannym rozruchu i jak pochodzi pare min - do tej pory - sami sprawdzcie na nagraniach audio powyzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter-urs Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 KUP ORYGINALNE JAPOŃSKIE BANDO ja wymieniłem komplet 20tyś żadnych pisków,przecierek czy rozciągania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Wiem ze juz taki temat byl bo widziałem sęk w tym że jak zwykle moja szukajka wywala mi albo błąd albo jakieś nie wiadomo jakie tematy :/ Chcę wymienić paski klinowe ten od alternatora , klimy i wspomagania czy mógłby mi ktoś napisac jakie rozmiary maja te paski ile rowkow itd ? bede wdzieczny za pomoc mile widziane jakieś linki na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 (edytowane) Długości pasków są podawane różnie. W katalogach producentów pasków podają teraz jeden rozmiar do wszystkiego - 13x850. Ale to nie jest prawda. Pasek 13X850 jest za długi dla wspomagania. Da się go założyć i naciągnąć tylko raz. Potem się ślizga i nie da się regulować.Ja zakładam 13x850 na alternator i klimę i 13x825 na wspomaganie. Podobno na klimę ma być dłuższy 13x875?, ale tego nie sprawdzałem, tak jak robię jest O.K. Edytowane 19 Sierpnia 2009 przez emeryt03 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 no wlasnie i tego sie boje zeby nie kupic paskow a tu zonk nie pasuja :/ a jak inni zakladają paski czy tez tak jak emeryt03 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.