Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] paski klinowe


Gość pio_ta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

zamierzam wymienić w aucie paski klinowe ale nie wiem jakiej firmy wybrać paski, te które mam teraz są firmy GATES ale tak samo w tym aucie jak i poprzednim po przejechaniu około 10 tyś km zaczynają piszczeć a naciąg pomaga na chwię, jakie proponujecie wybrać ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6000km przebiegu temu wymieniłem wszystkie trzy na GATES-a - tydzień temu delikatnie naciągnąłem od alternatora bo z rańca zaczął popiskiwać. Wystarczył 1 pełny obrót śrubą regulacyjną i znowu cisza, ale naciąg był luźny. Pozostałe paski mają na razie prawidłowe ugięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne paski przerabiałem:

 

Zdecydowanie najgorsze są z niebieskimi napisami JC.

 

CONTITECH - przeciętnie - wymagały 3 dociągnięć przez pierwszy miesiąc. Potem niby się nie naciągały i były odpowiednio napięte ale po wilgotniejszej nocy lubiały trochę szumieć.

 

Zdecydowanie najlepiej sprawują się u mnie paski BOSCH'A. Jedno dociągnięcie po kilku dniach od założenia i od roku spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A tak co ile kilometrów powinno wymieniać się paski bo primkę mam dopiero 2 tygodnie i niewiele wiem. I czy te paski mogą się zerwać i jaką szkodę mogą wyrządzić. Proszę o odpowiedź i zrozumcie nowego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są trzy paski, każdy napędza jakieś urządzenie alternator, pompa od wspomagania lub agregat od klimy, jeżeli pasek się urwie to jedyne co spowoduje to to że któreś z tych urządzeń przestanie działać, klima ujdzie, przy braku wspomagania ciężko się kręci kierownicą ale się jedzie a braku ładowania akumulatora kończy się wreszcie jego wyładowaniem.

w zakładce PRIMERA-Poradniki, Serwisówki, Instr. masz instrukcję do swojego modelu samochodu tam jest tabela i w niej pokazane co ile kilometrów robić przegląd a co ile wymianę pasków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pasków to mam GATESA i nic nie podciągałem. Jestem świeżo po wymianie rozrządu i paski były zdejmowane. Do wymiany rozrządu 2kkm i nic nie podciągałem

 

Co do zerwania pasków to mogę o tym wiele powiedzieć.

Pierwszy od klimy. Zerwie się Trudno nie ma klimy jedziesz dalej.

Drugi alternator. Zanim akumulator wysiądzie da radę jechać.

Trzeci wspomaganie kierownicy i pompa wodna. Ten właśnie mi zerwało. Miałem 3 km do domu. Myślałem że dojadę. Od mojego myślenia rozsadziło mi chłodnicę. Poprostu wyrwało kawał plastiku obok korka. Zalało przewody. Teraz szukam zegarów bo je szlak trafił.

Zamiast 20 zeta na pasek wydałem 270 na chłodnicę KOYO + płyn+ paski60, a zegarów szukam od 3 miesięcy. Dobrze że głowica nie pękła w moim traktorze.

 

Co do długości pasków to trzeba dobrać wedle starych, a nie katalogu. Ja zaufałem sprzedawcy i potem wymieniałem długości. Nie pamietam wymiarów, ale gdzieś podawałem je na forum.

 

Przy wymianie trzeba wyciągnąć chłodnicę, bo nie poluzujesz alternatora. Trzeba też mieć nasadkę 14 na dłuuuuuuuugiej przedłużce do poluzowania pompy wodnej. Mi to zajeło 3 godziny zanim poznajdowałem wszystkie śruby. Najdłużej zeszło z alternatorem ( paskudny dostęp do śrub, mało miejsca)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gates nie pisze co ile na swojej stronie. Jedynie zaleca co 4 lata. Myślę że rozsądnie jest zrobić to co 60kkm. W sumie tyle robi się średni przez ten okres.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Piszecie tu o paskach i chcialem sie zapytac, czy :

 

1. mozna samodzielnie wykonac te operacje w garazu?

2. jesli tak, jak to zrobic -

a. kolejnosc wykonywania czynnosci

b. niezbedne narzedzia

c. na co nalezy szczegolnie uwazac i jakie moga sie przytrafic niespodzianki

 

jesli ktos bedzie mial cierpliwosc i wytlumaczy dokladnie, to bede bardzo wdzieczny :one:

 

3. takie dodatkowe pytanie, czy mozna krecic silnikiem w celu oceny, czy ktores z kolek, lub pomp nie wydaje dziwnych dzwiekow - bez zalozonych paskow, czyli:

 

dla porownania dzwieku z zalozonym paskiem na pompe wody i po sciagnieciu paska

oraz inne kolka - rozumiecie o co mi chodzi? oczywiscie domyslam sie ze takie odpalenia to raczej krotkotrwale... ale mniej wiecej ile 10sek? minuta?

 

dzieki wielkie za cierpliwosc :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzędzia:

Grzechotka

Pokrętło

Długa przedłużka

Nasadki 13,14

klucze oczkowo-płaskie 12,13,14

Zdejmujesz koło i osłonę silnika ( jeśli ją masz) po stronie pasków, trzeba zlać płyn i wyjąć chłodnicę bo inaczej nie dostaniesz się do śrub na alternatorze. Pierwszy zrzucasz pasek od klimy. Napinacz jest od dołu na rolce dobrze widoczny. Popuszczasz i odkręcasz nakrętkę na rolce. Potem zrzucasz od alternatora. Napinacz paska od góry, ale trzeba popuścić śruby od alternatora do których jest paskudne podejście i dlatego trzeba wybebeszyć chłodnicę. Inaczej nie zrzucisz paska. Jak się z tym uporasz to zostaje tylko pompa wodna i wspomagania. Napinacz od góry koło ściany grodziowej ( jak dobrze pamiętam ) i jakaś śruba czy nakrętka od rolki czy od pompy ( dobrze nie pamiętam ) osadzona głęboko między kołami i bez długiej przedłużki i konkretnego pokrętła nie ma co podchodzić

Manewry w pełni do wykonania w garażu bez kanału.

Pamiętaj o dobrym odpowietrzeniu głowicy przy zalewaniu płynu chłodniczego ( zawory odpowietrzające tylko na zimnym silniku)

Oczywiście możesz spuścić motor na jakiś czas bez pasków i płynu, ale na bardzo krótko. Może być więcej jak 10 sekund :) To nie rozrząd i nic tam się nie poprzestawia. Tylko pamiętaj że przy braku chłodnicy i założonym pasku od pompy wodnej wychlapie płyn z silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje bardzo za pomoc. dzis (zanim odpisales) bylem w garazu, mniej wiecej po instrukcji ang i pl probowalem cos poradzic, ale nie dalem rady. podnioslem auto, odkrecilem kolo, odkrecilem plastikowe obudowy, poluzowalem od gory auta nakretke od napinacza, tak, ze byl luzny, ale trzeba bylo jeszcze pompe wspomagania ruszyc, aby sie poluzowalo i dalo rade scignac pasek - ale nie bylem pewien ktore sruby krecic, wiec dzis sobie odpuscilem - ale juz sie tez dowiedzialem jak to zrobic, a tobie and_pec dziekuje za pomoc, przyda sie przy odkrecaniu alternatora - i za dobre rady :)

poczytam jeszcze, o ile gdzies napisane jest (forum+instrukcja) o odpowietrzeniu ukladu, jesli zajdzie taka potrzeba, bo najpierw bede probowal sciagac pasek z pompy wody, takze bez obawy, ze wode mi wychlapie, bo pompa bedzie odlaczona - bez paska... a klimy nie mam, wiec tez jeden klopot mniej :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób odpowietrzenia opisany jest w Instrukcji Obsługi do pobrania ze strony głównej Primery w tematach przyklejonych PRIMERA Poradniki itd http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837

Opis zaczyna się na stronie 7-7 a korek odpowietrzenia masz w głowicy

beznazwyh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, sciagnalem wszystkie paski, po czym odpalilem maszyne i tu efekt:

 

http://dmx81.wrzuta.pl/audio/1raT3naa2SX/01

 

czyli ze to nie szumi nic z pompy wody, wspomagania, alternatora, jedynie zostaje rozrzad?

 

http://dmx81.wrzuta.pl/audio/1BG2HTqpZT9/02

 

jak slychac tu, dzwiek slychac najwyrazniej po kilku sek od odpalenia silnika

 

Nie wiem, czy mam teraz zaczac pisac w postach o lancuchu? kurcze, takie troche skakanie, a nie chcialem swojego nowego watku zakladac, znowu w paru zaczetych nie ma co pisac o tym samym. mam nadzieje, ze spece tu tez zagladna i cos podpowiedza

 

nastepnym punktem mojego dzialania bedzie chyba wymiana oleju i filtra, jak myslicie?

 

ps. dzieki za podpowiedzi ze sciaganiem paskow - sam bym nie wiedzial od czego zaczac, a poszlo nawet gladko - alternator dalo rade bez sciagania chlodnicy, bardziej meczylem sie z napinaczem paska pompy wspomagania, te gumowe weze i wezyki utrudnialy bardzo manewrowanie kluczem, od dolu to tylko chyba nakretke z pompy odkrecilem, no i przy zakladaniu paskow czasem wskoczylem, reszcze z gory dalo rade.

 

[ Dodano: Czw 30 Kwi, 2009 19:04 ]

wymienilem juz tez olej i filtr. olej Shell Helix, filtr paliwa Blue Print (nie bylo tu duzego wyboru, a podobno duzo lepszy niz filtron) - efekt? jakies 60-70 % ciszej sie zrobilo :D:D sprawdze jeszcze jutro, jak bedzie od zimnego znowu startowal. po samej wymianie efektu raczej nie bylo czuc, ale wiadomo, musi przepompowac olej przez caly uklad, pojechalem kawalek, bardzo nie gazowalem, wrocilem, wysiadlem z autka - calkiem inny dzwiek, nie wiem czy dlatego ze sie bardziej rozgrzal, czy tak bardzo pomoglo, ale jutro napisze, jakie efekty beda na porannym rozruchu i jak pochodzi pare min - do tej pory - sami sprawdzcie na nagraniach audio powyzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wiem ze juz taki temat byl bo widziałem sęk w tym że jak zwykle moja szukajka wywala mi albo błąd albo jakieś nie wiadomo jakie tematy :/ Chcę wymienić paski klinowe ten od alternatora , klimy i wspomagania czy mógłby mi ktoś napisac jakie rozmiary maja te paski ile rowkow itd ? bede wdzieczny za pomoc mile widziane jakieś linki na allegro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długości pasków są podawane różnie. W katalogach producentów pasków podają teraz jeden rozmiar do wszystkiego - 13x850. Ale to nie jest prawda. Pasek 13X850 jest za długi dla wspomagania. Da się go założyć i naciągnąć tylko raz. Potem się ślizga i nie da się regulować.Ja zakładam 13x850 na alternator i klimę i 13x825 na wspomaganie. Podobno na klimę ma być dłuższy 13x875?, ale tego nie sprawdzałem, tak jak robię jest O.K.

Edytowane przez emeryt03
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...