wieshaq Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 2x 13x850 i 1x 13x825 też takie zakładałem tam gdzie je brałem te długości wychodziły z katalogu także śmiało możesz brać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Widzicie i tu was zaskocze. Na alternator założyłem 13x850 i po roku się zdymił bo to nie był ten rozmiar. 13 to było za dużo i wystawał lekko ponad rant kołka pasowego alternatora i zdzierało pasek z kółka. Natomiast pasował 11,9x820 - długość już dokładnie nie pamiętam ale jakaś mniejsza niż 850. I ten dopiero pasował. Zanim dopasowaliśmy z mechanikiem pasek to spartoliłem 3 paski, więc wymiana mnie troche kosztowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Widzicie i tu was zaskocze. Na alternator założyłem 13x850 i po roku się zdymił bo to nie był ten rozmiar. 13 to było za dużo i wystawał lekko ponad rant kołka pasowego alternatora i zdzierało pasek z kółka. Natomiast pasował 11,9x820 - długość już dokładnie nie pamiętam ale jakaś mniejsza niż 850. I ten dopiero pasował. Zanim dopasowaliśmy z mechanikiem pasek to spartoliłem 3 paski, więc wymiana mnie troche kosztowała. w takim razie chyba nie bede ryzykował i kupie paski dopiero po uprzednim ich wymontowaniu wtedy będe miał pewność że wszystko będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Widzicie i tu was zaskocze. Na alternator założyłem 13x850 i po roku się zdymił bo to nie był ten rozmiar. 13 to było za dużo i wystawał lekko ponad rant kołka pasowego alternatora i zdzierało pasek z kółka. Natomiast pasował 11,9x820 - długość już dokładnie nie pamiętam ale jakaś mniejsza niż 850. I ten dopiero pasował. Zanim dopasowaliśmy z mechanikiem pasek to spartoliłem 3 paski, więc wymiana mnie troche kosztowała. Pozostałe paski miałeś 13 szerokości ? Jeżeli tak to możliwe że masz inne koło założone do alternatora bo coś przy nim było robione. W sunnym jak padł mi alternator na czas naprawy założyli mi inny i właśnie miał węższe koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Może, nie zaprzeczam, że coś było robione, co się działo z tym autem wcześniej tylko święci wiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmarc Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Takie paski zakłądałem do swojej primery 2.0 TD kombi, 98 rok: Pasek alternatora 13A0875 Pasek klimy 13A0875 Pasek wspomagania SVB13850 Według katalog, któryś pasek był inny (nie pamiętam teraz który), ale nie pasował, przymierzyć musiałem stary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Dobra wymieniłem wziąłem wymiary z książki bosch'a 2 paski 13na850 i jeden 13na875 wszystko śmiga nie rozumiem dlaczego ktoś ma juz inne długości przecież to te same silniki :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Dobra wymieniłem wziąłem wymiary z książki bosch'a 2 paski 13na850 i jeden 13na875 wszystko śmiga nie rozumiem dlaczego ktoś ma juz inne długości przecież to te same silniki :/ Jak trochę pojeździsz i będziesz chciał napiąć pasek wspomagania to zrozumiesz. W starych katalogach podawali dobre wymiary, a w nowych, tak jak pisałem wcześniej to różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Nie licząc paska od wody, który była za długi, ten od alternatora (okazał się za szeroki) wytrzymał rok zanim zaczął spadać. Później było tylko gorzej i spadał nawet nowy. Po wsadzeniu cieńszego wszystko grało. Być może że alternator był wydzierany, ale po prostu trzeba po założeniu sprawdzić jak się układają w kołach no i podstawa to po kilku tyś km sprawdzić naciąg - nowe paski lekko się wyciągną. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Mam problem z paskami klinowymi. W wakacje wymieniałem obydwa, jak zrobiło się mokro to pasek od alternatora zaczął od czasu do czasu piszczeć. Towarzyszyło temu delikatne przygasanie świateł. Postanowiłem je podciągnąć. Po tym zabiegu na wolnych obrotach coś piszczy cały czas Na wyższych obrotach pisk ustaje. Teraz pytanie, do wymiany znowu pasek czy siadł napinacz ? Czy da się wymienić samą rolkę napinacza czy trzeba wymienić całość ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dolomitos Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Witam. To moj pierwszy wpis na forum, właśnie dzisiaj wymieniłem paski klinowe. Nissan Primera rok prod. 2001 silnik 2,0 TD 90 KM. Są 3 sztuki. Nr 1 - pompa klimatyzacji, założyłem CONTI AVX 13X865 Nr 2 - napęd alternatora, założyłem GATES AVX 13X850La (miał też drugie oznaczenie 6464MC) Nr 3 - napęd pompy wody i pompy wspomagania układu kierowniczego - GATES AVX 13X825La (miał też drugie oznaczenie 6463MC) w sklepie faktycznie w książce są podane trzy takie same rozmiary i jeden ze sprzedawców (który jak się okazało też ma Primerę 2,0 TD) od razu powiedział, że to złe rozmiary i najlepiej przynieść paski i dobierzemy.Ja mam już rozmiary dobrane i zapisane, paski zmienione, jak będą się dobrze spisywały to założę te same wymiary. Uważam,że pasek do napędu pompy wody i pompy wspomagania układu kierowniczego o wymiarach 13x850 jest za długi, ponieważ na regulacji naciągnięcia tego paska zostaje około 1 cm gwintu i prawdopodobnie może zabraknąć (ktoś już wcześniej pisał o tym) Przy tych wymiarach pasków jest jeszcze duża możliwość ich naciągnięcia na regulacjach w razie by się mocniej wyciągnęły za jakiś czas. Nie wiem czy tak można, ale niektóre paski trochę ciężko wchodziły na te koła pasowe więc prawe koło uniosłem do góry, włączyłem 5 bieg, nałożyłem pasek ile mogłem na koło pasowe i pokręcaliśmy kołem, koło pasowe na wale korbowym obracało się i paski wskakiwały na miejsce bez problemu, bez wysiłku, podkładania śrubokrętów itp. Mam nadzieję, że komuś tymi wymiarami pomogłem bo mi z dobraniem wymiarów trochę zeszło (dwa razy wymieniałem jeden pasek w sklepie bo jeden był za duży a drugi nie chciał wejść) Potrzeba podstawowe klucze, pomoc żony niezbędna, ja wymieniałem w garażu bez kanału, nie wiem ile kosztuje wymiana takich pasków w warsztacie, ale wiem jakie mam rozmiary, że jest zrobione dobrze a nie na sztukę i że nic mi przy okazji nie odwalili. Życzę powodzenia przy robocie i długiego bezawaryjnego użytkowania TRAKTORKÓW (swojego kupiłem miesiąc temu, dużo ludzi tak go nazywa - teraz wiem dlaczego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) u mnie alternator 13x850 Wspomaganie 13x805 co do wspomagania to pasek ktory polecili mi w inter carsie 13x850 slizgal sie przy skrecaniu potem kupilem pasek 13x825 i tez sie slizgal dopiero dobry okazal sie 13x805 a nawet wszedl by 13x800 a przedtem siedzial na wspomaganiu 13x825 popiskiwal to umylem silnik i bylo cicho ale kierownica ciezej chodzila niz teraz. Edytowane 10 Kwietnia 2010 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 W moim pasowały: Alternator 13x850 Wspomaganie 13x825 Klimatyzacja 13x875 Na klimatyzację 13x850 nie dało się u mnie w żaden sposób naciągnąć - kończył się napinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Mam pytanie. Czy to jest śruba do regulacji napięcia paska od klimy i wepomagania kierownicy. Żeby pasek napiąć należy wkręcać czy wkręcać? Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka Coś ktoś ten teges ?... Czy nie koniecznie.. Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
margo355 Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Witam wszystkich...Z góry przepraszam moderatora,bo być może ten temat był już poruszany. Koledzy jeżeli dysponujecie wiedzą jaka jest długość 3 pasków do P11 1.8, 114 koni oraz jakiej firmy powinienem kupić ?, Będę bardzo wdzięczny za każdą sugestię...Niestety wszędzie natknąłem się na inny rodzaj silnika i z reguły było opisane do TD. Właśnie na liczniku stuknęło 160 000 km i przypomniałem sobie,że od nowości nie były wymieniane. Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 (edytowane) Cześć. Masz u siebie 3 paski?? Ja mam 1.8 z 2001 r i mam tylko 2 paski wielorowkowe: 4pk850 pasek poma wody, wspomaganie 6pk1100 pasek klima i alternator Edytowane 2 Lipca 2017 przez bartekzuczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
margo355 Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Cześć. Masz u siebie 3 paski?? Ja mam 1.8 z 2001 r i mam tylko 2 paski wielorowkowe: 4pk850 pasek poma wody, wspomaganie 6pk1100 pasek klima i alternator Cześć bartekzuczek...Na dobrą sprawę to jeszcze nie wiem,dopiero próbuję to rozpracować i kupić paski . Ale jeśli masz ten sam silnik,to z pewnością Ty masz rację. Cześć bartekzuczek...Na dobrą sprawę to jeszcze nie wiem,dopiero próbuję to rozpracować i kupić paski . Ale jeśli masz ten sam silnik,to z pewnością Ty masz rację. Paski po wymianie,wymieniłem na Bosch.Dla zainteresowanych ( do Primery P11 1.8 - 114km , do 01. 2000r ) - 4pk850 i 6pk1110. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DamianXtr Opublikowano 9 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 https://www.google.com.ua/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=x+trail+alternator&gfe_rd=cr&ei=81hiWZH0Aeyv8weDjrSIAg#gfe_rd=cr&imgrc=-tOoC3rzw-XqzM: Ktoś wie od czego jest ten żółty kabel? Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.