Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Drążek układu kierowniczego...


Gość Aurelius
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj wymieniałem klocki przy mojej P12 i mechanik stwierdził, iż są luzy na drążku układu kierowniczego i wypadałoby te drążki wymienić. Nie końcówki drążków, tylko właśnie drążki. Szkopuł w tym, iż jak mój znajomy, który proawdzi sklep motoryzacyjny obdzwonił hurtownie, to takiego drążka, jako pojedyńczy element nie sprzedaje się. Równiez to samo powiedzieli w ASO. Trzeba kupić całey element z układem kierowniczym (ok. 3100 zł ;) ). Ponadto kolega mówi, iż taki drążek ulega uszkodzeniu w ekstremalnych sytuacjach, Głównie wymienia się końcówki. No ale mechanik twierdzi, iż końcówki są w porządku, tylko te drążki powodują luzy na kołach (lekko chodzą w poziomie).

 

Mieliście podobny przypadek? Czy rzeczywiście to jest kwestia drążków, czy mechanik się myli i raczej chodzi tutaj o te końcówki. I czy ktoś ma może jakieś źródło, gdzie taki jednak drążek, jako pojedyńczy element można nabyć?

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może do nich zadzwoń maja troszkę tego na allegro http://www.allegro.pl/item353668443_drazek...fvat_sklep.html

Podpytaj się bo wg. opisu coś jest nie tak

bo piszą że pasuje do primer od roku 91 do 2004 ale dla mnie to głupota .Powinni mieć jakiś katalog i ci cos podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Odświeżam.

Trochę późna ta odpowiedź, ale ja dałem drążki do regeneracji. To taki półśrodek, no ale nie miałem wyjścia.

 

Czy ktoś może mi napisać, jak jest drążek układu kierowniczego po niemiecku?

Ponoć można go kupić właśnie w Niemczech, jako pojedyńczy element, tj. bez całego układu kierowniczego.

Edytowane przez Aurelius
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotr za link. Wysłałem do nich zapytanie, podając nr VIN.

Kiedyś już kupiłem drążki, które miały pasować do P12 i okazało się, że nie ten gwint i długość. Dobrze, że zwrot mi przyjęli.

 

podaje również przy okazji linki do podobnych tematów:

KLIK!

 

KLIK!

 

Pozdr.

Edytowane przez Aurelius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W końcu uporałem się z drążkami kierowniczymi w swojej P12. Odpuściłem poszukiwania nowych, bo to bicie głową o ścianę. Wszędzie to samo, czyli tylko w komplecie z przekładanią kierowniczą. Dziwne to jest. Kolega, który prowadzi sklep z częściami próbował mi zamówić nowy drążek. W program podawał całą specyfikację mojej nyski (bez VIN) i wskazywało owszem na drążek, że jest. Zakupiłem i ponownie zonk. Nie pasuje, za mały gwint i za krótki - wymiary tego drążka to: 280 mm długości całkowitej. Średnica gwintu do maglownicy przekładni, to 14 mm z 1,5 skokiem gwintu.

 

Zacząłem szukać po necie i znalazłem pare miejsc z częściami używanymi do japońskich marek. Goście znają problem i oferują używki drążków do mojego modelu. Dzisiaj montowałem, sztywne, bez luzów. Również zakładałem nowe końcówki, potem zbieżność. Po wymianie niesamowita różnica w jeździe (miałem już naprawdę niezłe luzy na drążkach i zaczynało to mieć wpływ na zbieżność - brało mi opony z wewnętrzenej strony). Po wymianie spora różnica w wybieraniu nierówności. Wymiary tegoż drążka, to: długość całkowita 300,5 mm; średnica gwintu do maglownicy: 18 mm oraz skok 1,5 mm. Średnica gwintu do końcówki bez różnicy. Poniżej fotka sprawcy zamieszania:

 

dsc00696r.th.jpg

 

Zdublował mi się post. Prośba do Moda o usnięcie ostatniego mojego posta.

Edytowane przez Aurelius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu uporałem się z drążkami kierowniczymi do swojej P12. Odpuściłem poszukiwania nowych, bo to bicie głową o ścianę. Wszędzie to samo, czyli tylko w komplecie z przekładanią kierowniczą. Dziwne to jest. Kolega, który prowadzi sklep z częściami próbował mi zamówić nowy drążek. W program podawał całą specyfikację mojej nyski (bez VIN) i wskazywało owszem na drążek, że jest. Zakupiłem i ponownie zonk. Nie pasuje, za mały gwint i za krótki - wymiary tego drążka to: 280 mm długości całkowitej. Średnica gwintu do maglownicy przekładni, to 14 mm z 1,5 skokiem gwintu.

 

Zacząłem szukać po necie i znalazłem pare miejsc z częściami używanymi do japońskich marek. Goście znają problem i oferują używki drążków do mojego modelu. Dzisiaj montowałem, sztywne, bez luzów. Również zakładałem nowe końcówki, potem zbieżność. Po wymianie niesamowita różnica w jeździe (miałem już naprawdę niezłe luzy na drążkach i zaczynało to mieć wpływ na zbieżność - brało mi opony z wewnętrzenej strony. Spora różnica w wybieraniu nierówności. Wymiary tegoż drążka, to: długość całkowita 300,5 mm; średnica gwintu do maglownicy: 18 mm oraz skok 1,5 mm. Średnica gwintu do końcówki bez różnicy. Poniżej fotka sprawcy zamieszania:

 

dsc00696r.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To aż trudno uwierzyc ,żeby te drążki tyle kosztowały i to z kolumna kierownicza.Przecież przeważnie w innych modelach to sa dostepne a tu niby w p12 komplet aż kolo 3 tys.I kosztuja nie całe 100 .Wiadomo co marka to inne ceny ale tak meksyk to cieżko w to uwierzyc przecież tyle hurtowni jest i może można dostać taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do niektórych modeli P12 jak najbardziej dostaniesz nowy drążek, np. zamiennik Kagera za ok. 75 zł. Lecz tak jak pisałem, niekóre modele P12, w tym o zgrozo mój, wymaga zupełnie innego wymiarowo drążka, którego producent nie przewidział w sprzedaży, jako pojedyńczego elementu. Za używkę płaciłem 150 zł za sztukę i to cenę taką samą podano mi w trzech źródłach w różnych rejonach Polski. Serwisy ASO, jak i niezależne serwisy po podaniu im VIN, z przykrośią potwierdzały, że tylko z przekłądnią. W katalogu Nissana natomiast drążek też występuję z komplecie z przekładnią.

Edytowane przez Aurelius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja widzialem drazki za ok 70 zl firmy 555 na allegro pozdro

 

ja widzialem drazki za ok 80 zl firmy 555 na allegro pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kurcze a co z częściami Kager czy Sidem? Niedostępne czy nie pasują? Ciekawi mnie to gdyż na przeglądzie też mi wyszedł do wymiany lewy drążek kierowniczy w P12 1.8 z 2003.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...