Gość lukas.nis Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Witam. W moim GTi zaczęło coś walić w silniku.Podejrzenie padło na obróconą panewkę,trudno wyciągamy motor z auta.... Co się okazało obróciło panewę korbową na 3 garze :/ :/ :/ Dałem wał na pomiar okazało się,że wyda na 2 szlif no dobra mówię robimy.I tu się zaczyna... panewki na 1 szlif mają jakieś tam wzmacniane a na 2 już nie,mają tylko panewki zwykłe za 100zł.I tu się nasuwa pytanie skąd wziąć panewki na 2 szlif jakiejś dobrej firmy.Za panewki z JC dziękuję. Ma ktoś jakieś namiary na takie panewki w dobrej cenie(słyszałem,że panewki l.l.e są dobre) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marud Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Zadzwoń kolego do tej firmy http://www.cermotor.com.pl/ , co prawda z wawki ale jeśli mają coś dobrego to chyba warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Zadzwoń kolego do tej firmy http://www.cermotor.com.pl/ , co prawda z wawki ale jeśli mają coś dobrego to chyba warto. Dzięki za linka. Po rozebraniu motoru zauważyłem też zoraną prowadnicę rozrządu coś czuję,że kasiora znowu poleci :< Czy ktoś ma pod ręką z Was łańcuch rozrządu(SR) najlepiej nowy,chciałbym go porównać ze swoim(tzn długość w mm)??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 hej, po szlifie wałku sprawdź czy nie nie ma on pęknięć... Spotkałem się z paroma przypadkami że wałk igła bez rysek nominał a po 10 tyś km wywalało panwie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 hej, po szlifie wałku sprawdź czy nie nie ma on pęknięć... Spotkałem się z paroma przypadkami że wałk igła bez rysek nominał a po 10 tyś km wywalało panwie... Coobcio jak go odbiorę od szlifierza to sprawdzę to,lupa w łape i doprzodu Teraz muszę się skupić na poszukiwaniach dobrej pompy oleju,bo moja jak się okazało po rozebraniu jest lekko porysowana :< a jak wiadomo w tych silnikach dobra pompa to podstawa [ Dodano: Sob 10 Maj, 2008 16:17 ] Wreszcie odebrałem wał od szlifierza.Teraz czekam na panewy lle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piethia Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Ja robiłem remont silnika(wymiana panewek na drugi szlif) w życiu jeden raz i ostatni. Generalnie jak panewka się skończy to wymiana i to przy drugim szlifie pomoże na chwilę. Parę razy dasz w palnik i i się skończy. Ja zapakowałem w remont 3000, siedziałem przy motorze przez miesiąc czyszcząc każda śrubke i podkładke po kolei, byłem osobiście przy każdym zabiegu jaki był robiony (szlify itd) i po miesiący jazdy 3000 spłynęły do kanalizacji... Dodam jeszcze, że panewka była dobierana specjalnie najmocniejsza dostępna na drugi szlif, do tego zwiekszone ciśnienie oleju i same cuda i d*pa :/ W rezultacie wszedłem na alledrogo i nabyłem drogą kupna dwulitrową jednostkę napędową wyjętą z umarłej primery i si :one: Oczywiście w Twoim przypadku wszystko może być ok więc powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robot Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Podepne się do tematu. U mnie w silniku(SR20Di) też zaczeło coś stukać. Co dziwne na zimnym silniku jest cicho i dopiero jak się rozgrzeje to powyżej 1,5 tys obrotów zaczyna stukać, a na wolnych obrotach zawsze cicho. Czy ktoś się już może z takim problemem spotkał? Niewiem czy panew czy może zawory(jeżdze na lpg) bo ciężko tak zlokalizować. Jak kręce aparatem zapłonowym i opóźniam zapłon to stuki troche cichną. Tak subiektywnie zdaje mi się że stracił troche mocy. Jeżeli dobrze kombinuje to po odłączeniu przewodu zapłonowego od cylindra przy którym jest problem to w wypadku panewki stuk powinien częściowo ucichnąć bo niema już takich obciążeń. Ale gdyby to jednak były zawory to stuki dalej będą występowały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szadi Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Ja robiłem remont silnika(wymiana panewek na drugi szlif) w życiu jeden raz i ostatni. Generalnie jak panewka się skończy to wymiana i to przy drugim szlifie pomoże na chwilę. Parę razy dasz w palnik i i się skończy. Ja zapakowałem w remont 3000, siedziałem przy motorze przez miesiąc czyszcząc każda śrubke i podkładke po kolei, byłem osobiście przy każdym zabiegu jaki był robiony (szlify itd) i po miesiący jazdy 3000 spłynęły do kanalizacji... Dodam jeszcze, że panewka była dobierana specjalnie najmocniejsza dostępna na drugi szlif, do tego zwiekszone ciśnienie oleju i same cuda i d*pa :/ W rezultacie wszedłem na alledrogo i nabyłem drogą kupna dwulitrową jednostkę napędową wyjętą z umarłej primery i si :one: Oczywiście w Twoim przypadku wszystko może być ok więc powodzenia! No i nie tak do końca jeśli chodzi o motor z primy chyba że razem z kompem i kablami:) [ Dodano: Pon 07 Lip, 2008 23:52 ] Dodam że ja także wahałem się jeśli chodzi o silnik sr20de. Ja zainwestowałem w kupno drugiego silnika i szczerze póki co jestem zadowolony, koszt 2300zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 No i nie tak do końca jeśli chodzi o motor z primy chyba że razem z kompem i kablami:) Chcesz powiedziec ze silnik z primery nie pasuje do sunny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szadi Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Oczywiście że pasuje, ale z tego co wiem, żeby była pełna moc silnika sr20de z primery musiał by także pżełorzyć wiązki z komputerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Oczywiście że pasuje, ale z tego co wiem, żeby była pełna moc silnika sr20de z primery musiał by także pżełorzyć wiązki z komputerem. Wiązki nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 tak czytam i się zastanawiam, czy to sie kalkuluje naprawiac taki motor?? miałem naprawiać golfa 1,4 liczyłem każda złotówkę. wyszło mi ze naprawa - nowa głowica 500zł + olej +płyn chłodniczy+uszczelki coś ok 800-900zł za cały goły silnik wołali mi cwaniacy 1300-1500 i udało mi sie kupić w niemczech cały silnik+wiązki i komp - 110eur czyli 400zł, przy okazji wyjazdu sobie go odebrałem. wstawiałem, nawet oleju nie zmieniałem bo był czyściutki więc ja wychodzę z zalożenie że czasami w starych autach nie warto sie podejmować takich napraw bo są nieopłacalne. tym bardziej szlif wału, nie mając pewności jak długo pojedzie po takiej naprawie. co innego diesel... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Może kto inny by zrobił inaczej a jak ktoś lubi babrać się po łokcie w smarach to czemu by nie... Niestety moja głowica jest zatarta na wałku :/ koszt zrobienia tego byłby kolosalny ale dzięki koledze osie mam już w domu drugą głowiczkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.