Gość SpikE Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Witam. Od chwili zakupu nie dziala w mojej Primerce mechanizm elektrycznego podnoszenia szyby w przednich drzwiach od strony kierowcy :/ . Do tej pory myslalem, ze to tylko zasniedziale styki w przelaczniku i bylem przekonany, ze latwo to naprawie. Pare dni temu zdjalem tapicerke z tychze drzwi i okazalo sie, ze problem jest powazniejszy . Dojrzalem tam dyndajaca kostke polaczeniowa. Wszystko wskazuje na to, ze brak tam jakiegos przekaznika albo innego sprytnego urzadzonka. Bylbym wdzieczny za pomoc w identyfikacji brakujacego elementu oraz jego ewentualnej ceny jesli ktos wymienial niedawno cos takiego u siebie. Nie ukrywam, ze otwieranie szyby przydaloby mi sie tym bardziej, ze nadchodza coraz cieplejsze dni. Aha.. zdjecia nie sa pierwszej jakosci, rozumiecie, aparat w telefonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 To jest specjalny układ sterujący podnośnikiem szyby - do dostania na allegro - tylko trzeba dzwonić i się pytać. Napisz mi jakie są kolory przewodów i ile ich jest. Wtedy powiem Ci do czego to jest. Gdzieś na allegro ostatnio mignął mi ten sterownik do szyby - jak znajde to dam link. Pozdrawiam Janusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SpikE Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Dzieki za odpowiedz Janusz_lublin. A neie pamietasz ceny tego ustrojstwa? W tej kostce jest osiem stykow w dwoch rzedach. Ulozone sa tak: 1234 5678 Na 1. jest masa, na 2. i 6. po zalaczeniu zaplonu pojawia sie + (napiecie ok. 10V, pewnie powinno byc 12V) a na 4. i 8. pojawia sie takze napiecie kiedy ruszy sie przelacznikiem od szyb w gore lub w dol. Tyle udalo mi sie wybadac wtedy. Przy najblizszej okazji dobiore sie tam znowu i przejrze kolory tych przewodow, tyle ze cala ta instalacja elektryczna w drzwaich wyglada jakby byla poprawiana przez jakiegos majstra (wszystkie wiazki przewodow owiniete sa czarna tasma izolacyjna a to chyba nie jest seryjny sposob zabezpieczania tych kabli) wiec nie wiem czy kolory przewodow beda dobrym tropem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 SpikE to owinięcie jest oryginalne - u mie też jest jak dobrze pamiętam. Tu masz książki http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...0235f7d7#504999 Ściągnij sobie Haynesa w nim masz schemat i kolory kabli - na allegro był chyba za 30zł - pod warunkiem, że nie był to sterownik do centralnego zamka :], bo do zamka jest napewno w aukcji. Co do ilości kabli to do sterowania szybą dochodzi 8 kabli a do centralnego zamka tylko 7 - więc jakieś pocieszenie . Napisz do Coobcia lub do RolF'a może oni mają - linku masz ich ogłoszenia o sprzedaży części http://www.nissanklub.pl/forum/viewforum.php?f=18 http://allegro.pl/item354485938_nissan_pri...rzekazniki.html to jest ten po lewej stronie chyba, ale niech Ci gość prześle lepsze foty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Ostatecznie można to podłączyć bez tego "przekaźnika", wtedy nie będzie się szyba sama domykała ani otwierała ale będzie działać, przecież pozostałe szyby są bez tego ustrojstwa, są sterowane bezpośrednio z przełączników. W linku który podał Janusz z lewej jest sterownik szyby, z prawej wycieraczek a na dole centralny zamek. Cena myślę dobra, chyba się nie opłaca rozpówać oryginalnej intalacji za takie pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SpikE Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Czyli ten przekaznik z aukcji wchodzi wprost w ta kostke i to wszystko czego potrzebuje w tym miejscu? Jest tam tez jakis problem chyba z napedem tej szyby bo na krotko to niebardzo chce dzialac. I centralny zamek tez ostatnimi czasy cos niedomaga ale to juz sprawa na inny temat. Janusz, mam na sprzedanie saksofon altowy Yamaha, jak cos . Koniec OT, mam nadzieje, ze moderatorzy mnie nie przeklna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Czyli ten przekaznik z aukcji wchodzi wprost w ta kostke i to wszystko czego potrzebuje w tym miejscu? Zdjęcie nie działa ale jak mówisz że jest sama kostka to tak, to powinno załatwić sprawę o ile silnik jest sprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 SpikE jak zamontujesz sterownik to zobacz jak śmiga. Przesmaruj sobie prowadnice do szyby w drzwiach, a najlepiej we wszystkich. Możesz również wyciągnąć podnośnik do szyby i zobaczyć, czy linka jest cała (u mnie jest porąbana już XD). A co z centralnym zamkiem jest nie tak, co mu dolega? OT - saksofonu raczej nie potrzebuje mam za słabe płuca. Potrzebny mi jest gryf, bo trzeba bass złożyć do kupy, 3 wyremontować, a tylko jeden jest sprany :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SpikE Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Podejrzewam wlasnie i problemy z tym podnosnikiem, bo na krotko nie chcialo dzialac jak wspomnialem wczesniej. No dobra, to polece i z zamkiem w tym temacie... Czasami zdarza sie tak, ze jak chce otworzyc pilotem to otwiera tak jakby cztery razy, raz za razem , a na koniec zamyka, tak ze musze sie spieszyc, zeby zdazyc otworzyc drzwi zanim zamknie znowu ten zamek. OT - Moje pluca tez by go nie uciagnely, dziewczyna grala troche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Hmm może sterownik poleciał i się rypie przezniego. Sterownik jest umieszczony po prawej stronie tak jakby pomiędzy błotikiem, a karoserią. Musisz sobie zdjąć prawy plastik taki kwadratowy?! Tam Ci się pokarze komp od ABS-u i taki czarny prostopadłościan na początek spróbuj docisnąć kostkę może się poluzowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Niekoniecznie sterownik, jak jest dokładany siłownik w drzwiach kierowcy i ktoś założył mastera to może się tak dziać, sygnał ze switcha w drzwiach i drugi sygnał z mastera nie trafaiją w siebie i będzie taka choinka, dlatego ja zawsze montuje slave w drzwiach kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SpikE Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 No ale do tej pory wszystko bylo okej wiec jesli instalacja bylaby zle wykonana to dzialoby sie tak caly czas a to dopiero od paru dni. Poza tym czesto zdaza sie, ze dziala tak, jak powinno. Tak wiec jakas niestykajaca kostka, tak jak mowi Janusz, wydaje mi sie calkiem prawdopodobna przyczyna. Zlapalem dzisiaj kapcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Peter Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Ja mam podobny problem z centralnym. Nie wiem czy słusznie kombinuje ale wydaje mi się, że przyczyną mógł być przeciek z podszybia. Mianowicie zauważyłem, że jak owy przeciek był (już tą nieszczęsną spinkę pod szybą uszczelniłem) i wykładzina była mokra to centralny ciągle zamykał wszystkie drzwi oprócz kierowcy a jak siedziało się w środku przy otwartych tylko drzwiach kierowcy to można było usłyszeć spod nóg pasażera wyraźne "pykanie". Odkąd szyba jest uszczelniona i nie ma przecieku pykanie ucichło ale często i gęsto centralny zamyka wszystkie drzwi oprócz kierowcy. Nie wiem czy to istotne ale żadnego przycisku na środkowym tunelu od centralnego nie posiadam. Jest tam tylko blokada szyb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SpikE Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Moj centralny zamyka i otwiera wszystkie drzwi jednakowo. Ostatnio na szczescie zdarza mu sie fiksowac coraz rzadziej. A co do glownego tematu... Napisalem do goscia z Allegro i przeslal mi zdjecia tych przekaznikow. Mowi, ze ma takie na dwie i cztery szyby. Wybrac chyba musialbym ten na cztery, skoro mam 4 elektryczne szyby. Tylko czy to wogole jest to, czego szukam, bo napis na obudowie mowi, ze to jakac czasowka do zamka, czy tak. O ile dobrze rozumiem. http://i289.photobucket.com/albums/ll204/d...r/czesi1173.jpg http://i289.photobucket.com/albums/ll204/d...r/czesi1174.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 To są moduły centralnego zamka. Ty poszukujesz moduł tylko do szyby kierowcy, reszta szyb jest sterowana bezpośrednio z przycisków, widać koleś nie bardzo się orientuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SpikE Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Kurde, chyba po raz kolejny sam cos wyrzezbie. Mam w garazu dwa przekazniki dwutorowe. Z tego co pomierzylem wystarcza by zastapic to ustrojstwo we wlasnym zakresie. Nie bedzie wprawdzie automatycznego opuszczania i podnoczenia szyby ale jakos to przezyje. Tym bardziej, ze przekazniki leza bezuzytecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B_E_R_E_K Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 witam chce zalozyc u siebie w primce elektryczne szyby i mam kilka pytan po 1 czy sa kable tzn czy wiazki sa standartowo pociagniete?? jak sa sterowane te szyby przez jakis przekaznik czy sterownik czy bezposrednio z wlacznika ?? i czy bezproblemowo mozna przelozyc elektryke z wersji z elektryka do wersji bez elektryki? jesli sa do tego jakies przkeazniki sterowniki to prosilbym o zdjecia gdzie tego ustrojstwa szukac ! bede wdzieczny bardzo za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SpikE Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Jesli o mnie chodzi to nie wiem czy wiazki elektryczne sa pociagniete takze w wersjach z podnoszeniem manualnym. Chcialem jednak nawiazac do tego co napisal Janusz_lublin w tym temacie: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=44138. Tamten jest juz zamkniety dlatego pisze w tym. Czy aby napewno w żaden sposób nie będzie pasował z lewej strony na prawa? Swojego czasu rozbieralem caly mechanizm (tylko z lewej strony), odlaczalem nawet ten silniczek od reszty mechanizmu i wydaje mi sie, ze istnieje spora mozliwosc, ze same silniczki sa identyczne po obydwu stronach i moznaby jednak przeszczepic go, bez calej tej szyny i linki, z jednej strony na druga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 SpikE jeśli chodzi o przekładkę całego mechanizmu to nie będzie pasował bo: - sposób mocowania całego mechanizmu jest inny (dla przodu i tyłu taki sam, dla L i P inne); - prowadnica jest lekko wyprofilowana w łuk Popatrzcie na te fotki http://moto.allegro.pl/item398955055_prime...lektryczne.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SpikE Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Zgadzam sie w 100%, ale mi chodzi o sam silnik. Przeciez jesli Kasza22 dysponuje kompletem z prawych drzwi a w lewych wysiadl wlasnie sam silnik to mozna to rozmontowac i wszczepic go do starej prowadnicy drzwi lewych. Scisle mowiac to Kasza22 wlasnie o sam silnik pytal , chociaz najprawdopodobniej mial na mysli jednak razem z prowadnica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Jeśli chodzi o sam silnik bez przekładni to raczej nie powinno być problemów. Problemy pojawiają się przy składaniu, kiedy trzeba założyć szczotki, a raczej sprężynki, które je mocują. Ponad 0,5h się męczyłem, żeby je dobrze założyć. A ile wiązanek poukładałem. W tych mechanizmach z silnikami nie ma problemu mają uszczlki więc nic nie podcieka. Problemy są z przekładnią - wycierająsię zębatki i ślimaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SpikE Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 U mnie wyrobila sie wlasnie tulejka w ktora wchodzi walek od silnika. Mimo tego, ze uruchomilem w koncu caly mechanizm to uzywam go tylko kiedy jezdze sam bo przy kims wstyd to zalaczac tak halasuje. Krotko mowiac calosc do wymiany. Problem tylko w tym, zeby kupic taki ktory moze jeszcze pochodzic. Najlepiej byloby chyba z anglika dorwac :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.